manta2

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 213)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: wat is die waard? #17603273

    origineel gepost door brobbel1
    denk ook niet dat ik dat doe.
    ik moet gewoon lpg hebben.
    en de vaux is ook niet echt wat voor mij.
    schijnen nogal roestbakken te zijn.
    en de b manta is dat niet.

    De Vauxhall Cavalier voor de Europese markt komt ook uit Antwerpen, net als de meeste Manta’s wat in NL rondrijden, ze komen van de zelfende productie lijn.

    In reactie op: schudden e station (gevonden oorzaak) #17614222

    In het loopvlak kan door tegen een stoeprand of gat in de weg ook een canvas breuk optreden. Je hebt het optijd ondekt, als je langer er mee door had gereden was een klapband zeer waarschijnlijk geweest.

    In reactie op: start probleem b kadett #17595786

    Als het toplager van de startmotor versleten is, gaat het anker liggen op de wikkelingen. Dat kan ook het probleem zijn dat de accu leeg getrokken word
    of de bendix boven de 9 volt al niet meer werkt, uit eigen ervaring.
    Had het probleem nog steeds na het vernieuwen van accu en dynamo, bleek het een versleten toplager van de startmotor te zijn, nieuw lager erin, en het startprobleem was weg

    In reactie op: wie heeft er nog z,n dienstplicht vervuld???? #17595477

    ouwe hap; 74-1
    opleiding in Tilburg als chauffeur op een trekker-oplegger 514.
    Daarna me uitgerust bij de 110 verbindingsdienst in Naarden en Harderwijk

    In reactie op: Reservewielbak A manta #17589799

    origineel gepost door Kermitkiller

    origineel gepost door red_maniac
    Dr. Manta ->reservewielbak->75 euro :vertag

    Greetz

    die zijn volgens mij van een B en die passen nie

    Zijn voor een A, zelf eentje gekocht bij dr.Manta, en de pasvorm is goed.

    In reactie op: Koppeling #17583306

    3. Pedaal heeft nog maar een klein beetje weerstand op het eind van de slag.

    Omdat mn koppeling al zwaar ging en omdat ontkoppelen moeizaam was

    Zou toch de koppelingkabel eens goed nakijken.
    De binnenkabel kan nog met enkelle draadjes vastzitten, daaron nog een klein beetje weerstand bij het het geheel indrukken koppelings pendaal.

    In reactie op: kom mijn c kadett niet meer in #17582230

    Kon alleen nog de rechterdeur open krijgen, maar toen het C Kadettje een uur binnen had gestaan in de verwarmde garage, ging de linkerdeur ook gewoon weer open. Heb er alles uitgehaald, drooggemaakt en alles opnieuw ingevet. Het lag niet aan de deurrubbers, maar aan het slot mechanisme, dat was vastgevroren.

    In reactie op: motor managent lampje gaat aan #17528067

    Bij mij was de sensor stuk, wat rechts onder het inlaatspruitstuk, aan de achterkant van het blok zit.
    Als het lampje brand loopt het blok op het noodprogamma, lang er mee doorrijden is niet goed voor het blok en het brandstof is een stuk hoger.

    In reactie op: Achterspatborden Manta #17579701

    origineel gepost door JustinP
    Dan zal ik maar nieuwe spatbordranden bestellen om dit van het voorjaar echt degelijk te repareren. In principe zijn alleen de wielranden (2 cm) rot, maar het is natuurlijk afwachten hoe de rest er onderuit komt. Ik kan de nieuwe spatbordranden ook verkleinden zodat ik niet heel het spatbord opnieuw hoef te spuiten.

    Je kunt ook de spatbordranden van een slecht/schade voorscherm gebruiken, waar de spatbordranden nog goed van zijn. Dit doe ik zelf ook, als ik maar een gedeelte nodig heb.

    In reactie op: help motorblok bevroren #17574995

    Vergeet niet om de koelvloeistof op te meten, omdat er altijd water in het motorblok is achtergebleven.
    Normaal is het vriespunt van koelvloeistof -26 graden, maar omdat de koelvloeistof nu verdunt is met het achter gebleven water kan het vriespunt nog maar rond de -10 graden zijn.
    Oplossing is, wat koelvloeistof aflaten en er een halve liter antievries erbij doen, en dan weer bijvullen met koelvloistof. Dan is vriespunt tussen de -20 en -25 graden.

    In reactie op: verschil 4 en 5 bak #17571444

    Daar zit geen verschil in, heb in mijn Manta’s A, 1x met 19S blok en 1x met een 20S blok het orginele druklager/drukgroep en plaat zitten wat voor de orginele 4 bak is, zelfs de gaffel is afkomstig van een 4 bak.

    In reactie op: Reservewielbak #17567055

    Je hebt een U2U.

    In reactie op: Reservewielbak #17567053

    Nieuw, is nog te krijgen bij dr. Manta
    Van een B past niet in een A
    Heb nog een goede gebruikte liggen, is ruim uitgeslepen,ligt al meer dan 20 jaar, zo te zien zonder roest.

    In reactie op: olie komt door vuldop eruit #17562248

    origineel gepost door hanskadett
    net ook de peilstok eruit gehaald gehad maar kan niet zeggen dat er veel druk uit komt komt wel wat van lucht uit maar kan niet zeggen dat hij bij wijze van spreken de peilstok er uit blaast toevallig geen automonteur in de buurt van weert die daar wat meer van weet

    Je hebt een PB

    In reactie op: carburateur.. #17561755

    Als je nu een inlaatspruitstuk van een enkele carburateur erop heb zitten, kun je de enkele Solex carburateur van een Kadett C 1200N/S (alleen grotere sproeiers erin zetten) of een enkele Solex van een Manta/Ascona/Rekord 16N of 19N erop zetten.

    Rij zelf met een Manta 20S, met een enkele carburateur van een 19N, omdat de meeste Varajet2 en Solex 30-35 totaal versleten zijn, en niet meer af te stellen zijn.

    In reactie op: carburateur.. #17561753

    origineel gepost door Opel-Fanta
    Toch? Dat is jammer.

    Ik heb wel nog wat andere opties, misschien weet iemand of die wel op de 1900 kunnen en of dat dan ook met een spruitstuk moet, ja of nee?

    Varajet II carburateur uit een D rekord van 1975, 2 liter
    Speciale carburateur voor LPG solex 30 35
    Weber dubbele carburateur (uit maseratie bi-turbo)
    2 traps weber carburateur

    Hier moet toch zeker wat van te gebruiken zijn?

    Bij elke carburateur moet je ook het passende, in en uitlaatspruitstuk hebben.
    B.V., het inlaatspruitstuk van een varajet2 past niet op het uitlaatspruitstuk van een solex 30-35.

    In reactie op: Bouten van de vooras loskrijgen #17544203

    Ik heb ze los gekregen met een kleine gasbrander.
    Warm stoken en tegelijk met de luchthamer erop.
    Binnen 5 minuten waren l+R los.

    In reactie op: Beetje hulp gezocht;) #17541395

    Heb zelf net een 19S blok gereviseerd, alleen aan onderdelen was ik bijna 250 euro kwijt (zuigerveren-krukaslagers-pakkingset).

    Bij ombouw van automaat naar schakel heb je een pendaalset-koppelingskabel-vliegwiel-koppelingsset-en een toplager voor in de krukas nodig (zeldzaam te krijgen)- 4 bak met tussenas en zelf een versnellingbaksteun maken.

    In reactie op: manta afslaan bij remmen #17539940

    Loodvervanger raden ze wel aan, dat is om de kleppen te smeren.
    Maakt niets uit of je een N of S blok hebt.
    Zelf rij ik al 20 jaar op LPG en daar zit geen lood in, en tot heden geen probleem gehad met de kleppen in de Manta A met een 20S blok en bijna 150.000km verder. Men zegt dat je gemiddeld rond de 100.000 km kan rijden zonder loodvervanger voordat men verbranden kleppen kan verwachten, bij normaal onderhoud (tussen 5000 en 7500 km kleppen stellen).

    In reactie op: manta afslaan bij remmen #17539937

    Als er alleen een sterretje staat is het een N blok.
    Staat achter het sterretje een S dan is het een S blok.
    Bij een een 19 blok kan achter het een sterretje ook SH staan.
    Bij Opel CIH en OHV motoren is als er achter het sterretje geen S staat zijn het N motoren en kunnen op normale benzine rijden (95) en S motoren moeten super hebben (98)

    In reactie op: manta afslaan bij remmen #17539935

    origineel gepost door janc-kadettsedan
    ik heb even de motor code opgezocht. kan hier iemand aan afleiden wat voor
    een blok het is?
    20*0169418
    ik dacht dat als ik een s blok had dat er 20S* moest staan. maar goed ik weet er dan
    ook niks van ;)

    Dat is 20n blok, en heeft geen hydro klepstoters en heeft 90 pk, een 20s blok heeft hydro klepstoters en heeft 100 pk.
    Zelf rij ik al jaren probleemloos met 20S blok met de Solex carb. van een 19S.
    Een uitlaatspruitstuk van een varajet2 past niet op de uitlaatflens van een Manta A.

    In reactie op: remdrukverdeler nu met foto! #17504702

    Als er een ATE/Delco hoofdremcilinder opzit is geen remkrachtverdeler nodig.
    Zit er een Girling hoofdremcilinder erop dan zit er op de achteras een remdrukbegrenzer. (Manta A en Ascona A)
    Volgens de foto’s is het een Delco hoofdremcilinder.

    In reactie op: Manta 24V Pappie geworden #17534110

    Hartelijk gefeliciteerd met jullie dochter.

    Eugene en Carla

    In reactie op: kadett laten taxeren #17487256

    Mijn Kadett C Coupe 12N is onlangs getaxeert op 4000 euro.( de A Manta was ook weer aan de beurt)
    Deze had 19 jaar stilgestaan, en alleen lopend gemaakt.
    Deze is wel nog in orginele staat, en heeft geen zichtbare roest.
    Er zit nog geen APK op, en voor het mooie moet hij gespoten worden, de vorige eigenaar (eerste) hat zo hard gepoets dat hij door de laklaag is gegaan.

    In reactie op: kadett c hot-rod hahahaha #17484665

    Dat hok ken ik, er zit een dak van een manta B op. Komt uit de buurt van Helmond, eigenaar was in het verleden specialist in het ombouwen van een C Kadett sedan naar Aoro.
    De kenteken platen zullen wel toebehoren aan een van zijn andere Kadettjes.

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 213)