Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Vermeld je woonplaats.
Er is zeker iemand in je omgeving wat een C heeft, en wat je verder kan helpen.
Als je in Midden Limburg woont, kun je bij mij terecht.Ze zijn gewoon uitwisselbaar
Heb 2 Manta A gerestaureerd met veel roest, 1 luxe uitvoering, 1 Berlinetta uitvoering. Het is een kwestie van geduld en geen haast hebben.
Heb er per stuk 5 jaar overgedaan. De Berlinetta is nu klaar op de bekleding na, zit tijdelijk SR interieur in.
jojonopel stuur me je e-mail adres, dan kan ik je foto’s sturen van de Berlinetta, van de luxe uitvoering heb helaas geen foto’s van, rij ik ondertussen alweer 19 jaar mee.Na jaren liggen te rommelen met de varajet2 en de tweetraps Solex, heb ik nu al een paar jaar een enkel traps Solex van een 19N op het 20S blok zitten. Bij normaal gebruik merk je geen vermogens verlies, alleen als je wilt trappen, en als er een caravan er achter hangt en heuveltjes van 12% tegen komt (dit jaar eentje van 18% gehad met de sleurhut erachter). De mijne rijd ook nog eens op gas.
En op de vraag of een carburateur van een 16S goed gaat op een 20S,
gaat goed, als de carburateur maar in orde is, mijn ervaring is dat zeldzaam is, net als de varajetrommel.Ga ook naar de h.o.c.n. familie dag
Heb de draad gewoon op de plus van de bobine aangesloten, werkt perfect.
Ze hebben veel last van slijtage
De Opel fabriek ligt tussen de Mainzerstrabe en de Rugbyring (43)
Maar het staat goed aangegeven, zeker als je via Frankfurt gaat.
Ik ga altijd via Koblenz-Mainz.Maar moet je wel een heel goede Varajet2 hebben, de meesten zijn goed voor de oud ijzerbak.
Om naar Russelsheim heen te gaan, heb je niets te maken met umweltzone, geldt alleen voor het centrum. Opel fabriek ligt tussen Russelhiem en Mainz en is makkelijk vanaf de autoweg te berijken.
Een A mag maar 850kg geremd trekken, volgens het inlegvel wat ik bij het kentekenbewijs heb zitten.
Zijn nieuw te krijgen bij; opel-classic-parts.com
Deze staat ook op de Opel familiedag van de Historische Opel Club op 6 Juni in Ijsselstein (Lagedijk Noord)
Diverse malen met WD 40 inspuiten en met remdruk proberen eruit te drukken, perslucht onder de 15bar lukt niet,als het echt vast zit.
Heb het vaker gedaan met 22 bar perslucht, maar is levensgevaarlijk.
En vervang direct de remslangen, is meestal de oorzaak van vastzittende remklauwen.Middendemper zijn van 1200 t/m 1900S gelijk. Vanaf 1970 tot 1975 zit overal de zelfende middendemper eronder.
Heb alleen het Bosal nr. 185-585
Je kan eventueel een andere krukas monteren ( heb ik nog los liggen, 25 euro).
Nieuw setje hoofdlagers kost ongeveer 60 euro, en setje drijfstanglagers ongeveer 40 euro, bij de automaterialen handel.Het is de hoofdremcilinder, goed schoonmaken met spiritus, en een revisieset erin en het probleem is opgelost. (tenminste in mijn zelfende geval)
Er zijn meerdere voorpijpen voor een Manta B.
Als het voor een 2.0 i is, moet je de voorpijp (met demper) van een 2.0 i hebben, tenminste als je de rest van je uitlaat weer wil gebruiken.(bosal nr. 286-763 voorpijp Manta i/E/GTE/GSI)
je hebt U2U
Verbruik ligt er aan hoe zwaar de rechtervoet is.
Bij normaal gebruik;
korte ritjes 1:7 – 1:9
autoweg 1:10 – 1:11Mijn A Manta 19S verbruikte gemiddeld 1:9, hoofdzakelijk autoweg, en nu op LPG 1:7 – 1:8
Kijk eens op het OHF forum. http://www.opel-hecktriebler-forum.de
Is een duitse site met zeer veel infomatie over achterwiel aangedreven Opel’s.
Voor een behoorlijke tijd terug stond er een handleiding van demontage/montage van de Getrag 240 met foto’s erop.9 van de 10 gevallen komt het door verkeerde motorolie.
Men heeft eerst altijd minerale motorolie gebruikt, dan word half syn. of vol syn. motorolie gebruikt, en deze olie maakt alle troep los in het blok, zodat er olie kanalen gaan dichtslippen waar de minste oliedruk is.Heb ervaring mee dat er ineens een kapstok aan het blok hing. (autospeedway)
Heb toen het advies gekregen van mijn toenmalige raceolie leverrancier om eerst spoelolie te gebruiken en dan rustig ongeveer 50km te rijden, en dan 2x olieverversen inc. oliefilter te vervangen om de 100 km. En daarna geen last meer gehad van uitgelopen lagers of drijfstang door het blok.Heb wel nog een Getrag 240 liggen waar de telleraandrijving defect van is. vraagprijs 75 euro. Iets om van 2 bakken een goede te maken.
De Berlinetta is geleverd in 2 kleuren blauw, kleurnummers 204 en 235

Deze A Ascona heb ik vandaag in Spa zien staan, en nog 7 C Kadettjes coupe, maar geen Manta’s.
Er lag zo goed als geen sneeuw meer, in en rond Spa, het was daar 8 graden boven 0 en de zon scheenHeb nog een z.g.a.n. setje (215 mm) liggen voor een 2,0 E/GTE/GT/GSI
Is ongeveer 2000km gemonteerd geweest (boom tegengekomen wat de weg overstak)Mag weg t.e.a.b.
-
AuteurBerichten