Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Vorige week een rode C Kadett Coupe met NL kenteken gespot in Spa (Belgie) bij de Spa fabriek, deze had witte zijvlakken op de banden en een vermoedelijk een Lexmaul voorbumber, was zelf op weg met de vrachtwagen om te laden bij de Spa fabriek
Naar de RDW gaan en uitvoeren, en export kenteken aanvragen, en zonder uitvoer papieren krijg je hem niet gekeurd in Belgie.
Heb donderdagavond in Spa geladen, daar stonden veel C kadett Coupe, diverse Ascona A en B, en Manta’s en ook 1 Monza met NL kenteken.
Het was helaas te donker om vanuit de rijdende vrachtwagen foto’s te maken, ook al ging het stapvoets. Foto’s wat gemaakt zijn, is helaas niets op te zienDe mijn Manta A met een 20S en vijfbak, met de sleurhut erachter 1:5 met een lichte voet. blijf onder de100km/p.u. op gas. Bij normaal gebruik 1:8.
Heb ze ook op de Kadett C 12S en de Manta A zitten. Werkt perfect.
Is alleen voor Bosch onsteking leverbaar. 3BOS4U1Ik zou zo spoedig mogelijk de olie+filters vernieuwen, mogelijk dat er alleen korte afstanden met deze auto gereden word.
Had zoiets ook met de A Manta van 1971, na die een keer flink op zijn staart te hebben getrapt en daarna olie en filters vernieuwd te hebben geen last meer van gehad, het blok heeft ondertussen 350.000 gelopen en loopt nog steeds.Op de site van de FEHAC is veel informatie over deze onderwerpen.
Nog iemand iets gehoord over deze verkoop?
Mail gestuurd voor de verkoopuren en adres, maar geen antwoord gekregen.
Advertentie is inmiddels ook verwijderd.Waar zit die tik?
Onderblok of cilinderkop?
Tik in de cilinderkop kan een losgelopen moer zijn, kleppen opnieuw stellen
Olie verbruik, kan versleten kleprubbers zijn.
Motor voor een A zonder aanpassing en gebruik van de aanbouwdelen van een 19S:
16S 75pk
19N 75pk
19S 90pk
20N 90pk
20S 100 pk
Kan zijn dat de carterpan-olieaanzuigbuis-peilstok overgezet moet worden voor montage in een A Manta (b.v. een blok uit een Rekord)Het probleem zit in de glijbussen. Al vaker meegemaakt, eerst na zuiver maken en invetten werken de remklauwen goed, en na een paar keer remmen zit er wel eentje vast. Nieuwe glijbussen met nieuwe O ringen gemonteerd en het probleem was weg en bleef weg. Het eigenlijke probleem zijn de de O rubbers van de glijbussen die gaan klemmen.
[rquote=1664586&tid=65551&author=Marc GSI]Nog een paar oude foto’s gevonden van Baarlo 1998





Gr. Marc[/rquote]
De 36-46-SG leeft nog steeds, al meer als 20 jaar in mijn bezit. En gaat nog elk jaar met de sleurhut erachter naar het Alt Opel Treffen in Duitsland.
Ga ook kijken, nog geen 50km rijden, maar denk dat er veel zijn met een 1200 motor, was de meest verkochte Manta in Belgie (wegens de belasting en verzekering).
Heb ook elec. onsteking op de A Manta zitten gewoon op de transparante draad aan gesloten. (orginele kabelboom)
Henk, vraag het maar aan Johan van team Eefde, die kon het eerst ook niet geloven dat het ging, totdat hij het zelf had gezien.origineel gepost door kadettgte@freeler.nl
Vandaag is ff mn kleinzoon Daley (4 mnd ) laten kennis maken met het manta gevoel .
Was er niet meer uit te krijgen .wat ik begrijp hahaha:wub:wub
Heb het zelf ook meegemaakt 18 jaar geleden, zoon was ongeveer 1 jaar oud en mocht mee naar een toerrit in de Manta A (wat ik nog steeds heb) en momenteel heeft hij een C Kadett Coupe en een Manta B GTE. Heeft een nadeel, ik mag deze auto’s aan het rijden houden:jerry:jerry:jerry
Of de choke nog werkt, is te controleren door het luchtfilter te verwijderen.
Ga als zo te werk;
Als de motor nog koud is, eerst de luchtfilter verwijderen.
Kijken naar de chokeklep of die open staat,
dan het gaspendaal 1x helemaal indrukken, en dan kijken of de chokeklep dicht staat.
Dit geheel zonder te proberen om de motor te starten.
Kan zijn dat er ook op LPG gereden word, de choke buiten werking is gezet.Ik laat de choke gewoon in werking op LPG, maar verwijder alleen de chokeklepafdichting klep.
Bij mij zitten Hella lampen erin. Zitten ook op de A Manta, ouder type BMW en VW Sirocco. Overal nog nieuw te krijgen, het probleem zal wel de koplamphouders zijn/worden.
Opnieuw afkitten met raamrubberkit, of de ruit helemaal eruit halen, raamrubber goed schoonmaken, raamsponning insmeren met tectyl.
Zo doe ik het al meer dan 20 jaar, geen lekkage meer en roestwerend.origineel gepost door MantasticB1
de afstelling van de contactpunten is ook nog ok? bij mij verliep de afstelling heel langzaam.Vergeten om een beetje vet aan de nok van de puntjes te doen?? :hmmz:hmmz
Zitten laten, is bescherming van je bumber. :D:P
4 september 2010 om 18:15 In reactie op: wie kan me helpen aan afsluit plaatje van 240 bak #17723019Van een CIH bak past ook. Heb er nog 1 liggen.
Kan opgehaald worden in M. Limburg (hoeft niet de feestprijs op te brengen, maar wat je het waart is). U2U maar.25 augustus 2010 om 15:17 In reactie op: Kadett-C Raam lekt in hoekjes. Wat is een oplossing? Kit? #17705233Ik smeer de sponning bij het het opnieuw monteren van ruiten altijd in met tectyl.
Rubbers gaan er soepel in en is tevens water afstotend. Bij de A Manta 20 jaar geleden gedaan, en is nog steeds waterdicht, en geen roestvorming op de bekende plaatsen.Het zijn niet de geleiderbussen wat de oorzaak is dat ze vast blijven hangen, maar de O ring wat er op zit gemonteerd. Wat je erop smeert, niets helpt. Het is jammer dat de rubber O ring niet los verkrijgbaar is.
Heb bij de B Manta, waar de remklauwen ook van vastzaten, de bussen eruit geslagen, en de O ring doorgeknipt en er 1 mm tussen uitgehaald, de bussen schuiven weer als nieuworigineel gepost door christobal
Motor van mijn kadett d loopt slecht en het luchtfilter wordt nat van de olie welke uit de carterventilatie komt ook als ik de peilstok eruit trekt komt hier veel rook uit , is misschien een zuigerveer kapot of zou de uitlaat ergens dicht kunnen zitten of is het iets anders???Naar aanlijding van deze informatie is het motorblok toe aan een revisie, versleten zuigerveren.
Compresie meten, en onder de 10bar per cilinder is het zeker dat de zuigerveren versleten zijn.Probeer toch maar een andere spanningsstablisator.
Heb het probleem ook gehad met de GTE. Temperatuur liep snel op tot het rood, en de benzinetankmeter gaf de goede waarde aan.
Er een andere erin gezet, en het probleem was weg.10 augustus 2010 om 13:40 In reactie op: deze keer gelukkig weer een kadett minder een rotrat #17710502Dat was het gedrog van Verhoeven uit Lierop, opgeruimd staat netjes.
-
AuteurBerichten