manta2

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 213)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: OPEL 150 JAAR. #17916261

    @RISL wrote:

    Dat was 100 jaar auto’s van Opel. Opel is namelijk in 1862 begonnen met het bouwen van naaimachines, daarna fietsen sinds 1885 en daarna auto’s sinds 1899. Tijdje daarna kwamen motorfietsen.

    Sinds 1924 massaproductie van Opel auto’s en sinds 1931 horen we bij GM.

    Ken uw verleden! :thumb

    Opel is begonnen met speelgoed en kinderwagens en pas later met naaimachines begonnen.

    Er bestaat nog steeds een Opel Zoo (dierentuin) en er is nog steeds Opel wijn te krijgen.
    http://www.alt-opel.eu

    In reactie op: 150 jaar Opel meetings? #17945082

    Met de Hemelvaart is het treffen in Russelsheim bij de Opel fabriek,(donderdag t/m zondagmorgen)
    Het is tevens het 41e Alt Opel Treffen. Deelname kost 70 euro p.persoon als men niet lid is van A.I.O.G.
    http://www.alt-opel.eu

    In reactie op: Bougie(kabels) #17966929

    Kijk eens op; http://www.MijnAutoOnderdelen.nl
    Schrijf het onderdeelnr. op, en ga naar een automaterialenhandel.
    Vergelijk de prijs (vergeet niet de verzendkosten), en je weet waar je het besteld.

    In reactie op: Naar de opel service? #17963771

    Het raar geluid van het knipperlicht betekend dat 1 van de knipperlichten het niet doet, lamp stuk of geen massa. Massa meestal voorkant.
    Met de lampen kan dat ook zijn, lampen stuk of geen massa, massa meestal aan de voorkant.
    Met een goedkope universeel meter kun je zoiets zelf doormeten, hoeft maar een volt en ohm meter op te zitten.

    In reactie op: Naar de opel service? #17963767

    Naar een Opel sevice zou ik niet gaan. De Opel dealer komt zelf naar mij toe,als ze het niet weten met een oudere Opel.
    Carburateur en contactpuntjes, wat zijn dat voor dingen?? :( :( :( :( :( , bij de Opel service/dealer.
    Maak je woonplaats bekend, en er zal wel best iemand in je omgeving zijn wat je kan helpen /informeren.
    Heb zelf een garage afstelkast met CO2 meter uit de jaren 70-80, wat niet afwijkt van een gekeurde (geijkte) digitale CO2 meter.

    In reactie op: LPG probleem 2.2E #17956595

    @Ghanz wrote:

    te veel lpg bij starten ???

    denk dus dat het aan de afstelling van je verdamper ligt.

    Dacht ik eerst ook, maar vanuit, alles dicht tot alles open. geen verandering.
    Start normaal op benzine , (doet ie ook) en dan automatisch overschakelen op gas, je hoort wel dat er uit de verdamper gas blaast, maar wil er niet op lopen. Met andere woorden, motor valt dood bij overschakeling van benzine naar gas.

    In reactie op: Krijg de manta niet meer gestart #17900489

    Contact puntjes? Heb het zelf ook eens gehad op een afrit. Vergeten vet aan de de nok te doen. :( :(

    In reactie op: rvs uitlaat #17783281

    @RoyManta2400GTE wrote:

    heb ook nog wel een mooie site gevonden voor rvs uitlaten van manta/ascona A, voor kleine en grote flens van de voorpijp!

    http://www.ebay.de/itm/Ascona-A-Manta-A-SPORT-AUSPUFF-ANLAGE-EDELSTAHL-ENDROHR-63-mm-/220804771781?pt=DE_Autoteile&hash=item3368fd6fc5″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Wel wat aan de prijs, maar je hoeft er dan nooit meer iets aan te doen!

    Word alleen met grote flens geleverd, voor een kleine flens moet extra betaald worden volgens de site.

    Ga niet meer naar het MECC, ook heb ik 2 orginele A Manta’s, en woon er niet ver vandaan. Men kan beter naar Essen Classic gaan. Is veel goedkoper, en daar kun je nog onderdelen kopen voor de Manta A en B. MECC Maastricht lokt alleen bezoekers door clubstands, maar wat betreft onderdelen voor Opels is er niets te koop, of je moet een Franse-Engelse auto of een Mercedes hebben.
    Heeft men alleen interesse in Opel, dan ben je in een half uur uitgekeken, en ongeveer 25-30 euro armer incl. parkeren ecxl. brandstof.

    In reactie op: edit, 2de vraag, onderaan #17944869

    @schuitje wrote:

    de opbouw van de blokken is wel gelijk bij alle ohv blokken.
    .

    Uitgezonderd de gaten voor de motorsteunen, en vliegwiel/koppeling/druklager, waterpomp heeft geen bevestegins schroefgaten voor de koelvin.

    In reactie op: Group buy. Lenk; polyesteren spatborden MAnta A #17942120

    Alleen jammer dat er na 2-3 jaar kleurverschil gaat optreden bij polyester, als het niet gespoten word bij een vakman wat er verstand van heeft. Heb er slechte evaring mee.

    In reactie op: manta spit vraagje #17941165

    Heb altijd alles er vanaf gehaald, alleen kale kas in het spit gehangen. Niets ingelast of iets dergelijks.
    Wel als eerste de dorpels vernieuwd, en dan pas aan de bodem en A stijl begonnen. Bij opbouwen geen last gehad dat deuren/ramen/ voorspatborden niet goed pasten. Ervaring opgedaan met Rekord P1 (1958) 2x Manta A, Kadett C Coupe.

    In reactie op: Imitatie voorspatborden Manta A #17941214

    Mijn ervaring met imitatie voorspatborden voor de A Manta is;

    Tot voor ongeveer 15 jaar geleden pasten ze goed, maar wat momenteel geleverd word is waardeloos, past van geen kanten, wil je ze een beetje passend krijgen, ben je er paar dagen mee bezig. Heb nog een nieuw imi. rechter voorspatbord liggen wat totaal niet passend te maken is. Het grootste probleem is bij A stijl, daar moet het uit elkaar gehaald worden, en niet bang zijn om een slijpschijf te gebruiken.

    In reactie op: mag weg. #17870648

    Zo dringhed schijnt het ook niet te zijn.

    In reactie op: mag weg. #17870635

    Heb nog een gebruikte goede waterpomp liggen met poelie. Is een maand geleden van een stuk gelopen blok (lagers eruit) af gekomen

    In reactie op: 2.0 e loopt vaag(loopt weer) #17928373

    Als het een E is, zal er waarschienlijk een scheurtje in de slang tussen gasklep en LMM zitten.

    In reactie op: Schuurvondsten :P.. nieuwe foto’s 04/07 #17910539

    Heb eventueel interesse in het grijze interieur, als het nog in goede staat is.
    In slechte staat heb ik zelf nog. U2U maar.

    In reactie op: vraagje over oliepomp/oliedruk voor 2.0E #17870689

    Verkeerde olie? Had eerst 15w40 erin, had ook bijna geen oliedruk bij warme motor.
    Bleek de deksel ingelopen te zijn van de oliepomp. Deksel van de oliepomp gevlakt en nu 20w50 erin, en nu 2 jaar en 20d. km. verder, geen last meer gehad van te lage oliedruk.

    In reactie op: koppeling #17862347

    [rquote=1920351&tid=147002&author=brobbel1]nu vertelde mijn buurman dat is alles nieuw er op had moeten zetten.
    want het moet allemaal bij elkaar passen.
    anders werk het niet.

    [/rquote]

    Onzin :cry:cry

    Heb het ook gehad , nieuwe set erin, en na 4 maanden stilstand bleef ook de plaat plakken. Kreeg de Manta met lopende motor ook niet in de versnelling.
    OPlossing,
    In de versnelling zetten, koppelingspedaal ingedrukt houden en rempedaal vast indrukken en dan starten.
    Dan is het probleem opgelost, tenminste als de plaat goed gemonteerd is.

    In reactie op: Koppelingskabel Manta (welke maat?) #17857416

    Bij een gebruikte hoef je niet zo bang te zijn dat die binnen 2 maanden stuk is. Als er geen beschadeging te zien zijn, gaat ie nog jaren mee. Er zit geen verschil tussen een B Coupe en een B CC. De aangeboden koppelingskabel via die site kan de juiste zijn. Het is geen geld waar je van wakker ligt.

    In reactie op: Koppelingskabel Manta (welke maat?) #17857412

    Als het een orginele GTE is, daar zit in iedergeval geen koppelling van 203mm in. Standaard zit in een GTE/GSI 215mm.

    In reactie op: Brandstof gebruik l.p.g. #17853939

    We hebben een C Kadett 1200S op LPG met een handgeschakelde bak, het verbruik is gemiddeld 1:10. Automaat gebruikt iets meer. Laat eens het CO afstelen, kan ook aan je rechtse voet liggen. De A Manta met een 20s blok van me, verbruikt ongeveer 1:8 op LPG bij normaal gebruik, ga ik een beetje trappen, is het ook 1:4.
    Als het mengstuk net boven de gasklep zit is verbruik toch erg hoog bij normaal gebruik.

    Ook al eens geprobeerd de kleppen te stellen? Komt vaker voor als men denkt.

    In reactie op: Foutje RDW?? #17852476

    Bij import auto’s werd in die tijd, eerste toelating met 1 jaar ouder gemaakt. Heb ik ook gehad met een import Rekord P1 met orginele Duitse papieren van 1959, op het kenteken kwam 1958 te staan.

    In reactie op: LPG op kenteken moet het aangesloten zijn ? #17846173

    Probeer eens bij Autosevice R&R in Geule, die hebben nog verstand van LPG instalaties in oudere auto’s, heb daar ook laats in de Manta GTE een gasinjectie laten inbouwen. en niet te duur.

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 213)