Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Probleem opgelost, cilinderkop gescheurd tussen in en uitlaatklep. Andere cilinderkop gemonteerd, en loopt weer als nieuw.
@Ghanz wrote:
je hebt je moeren vast en zeker te vast gedraaid.!
deze moeten tussen de stoter en tuimelaar een speling hebben van (uit het blote hoofd) 0,25 in,
en 0,3 mm uitgaand. even met een voelermaatje meten.vervolgens wagen starten, dan moet hij lopen willen, poosje laten draaien, en de speling na controleren,
dit dient dan met warme motor nog op .25 en .30 te zitten, anders bijstellen.lees op dit forum het topic kleppenstellen eens door, in de categorie CIH
succes
Een 20S blok heeft hydro klepstoters, geen vaste.
Even naar CIH forum gaan, afstellen kleppen .
Er kan ook een gewone stationere sproeier in zitten, zelf gooi ik die krengen (elec. stationere sproeiers) direct in de oud ijzer bak.
Bougie kabels zijn ook vernieuwd, compresie gemeten voor en na het afstellen van de kleppen, compresie gelijk. bougie vonkt.
Nergens valse lucht? Meestal de O ring of de pakking tussen de carburateur en het inlaatspruitstuk. Is makkelijk te controleren, door remmenreineger op te spuiten met lopende motor. als ie beter gaat lopen, zit daar het probleem.
Zover als het ik weet, doet Loek Manders alleen audio en alarm inbouwen, en dat, al meer dan 20 jaar.
Ik gebruik altijd 15w40 , minerale olie, al meer dan 35 jaar.
Geen moderne olie soorten gebruiken. Alleen minerale olie gebruiken, 15w40 of 20w50 maakt niets uit.
Haal het kleppen deksel ervanaf, en als er aangekoekte (sludge) olie zit, zeer zeker geen moderne olie gebruiken, want deze lost de sludge op, en dan is er een zeer grote kans dat er een olie kanaal dicht gaat zitten, met gevolg dat je lagers eruit lopen
Even met de startmotor naar de Bosch dienst gaan. Een ruil startmotor kost ongeveer 150 euro. (met garantie).
Heb nog diverse gebruikte liggen, kosten p.st. 30 euro. maar zonder garantie. Ze kunnen een half jaar meegaan, maar ook 5 jaar of langer.@manta2, bedoel je deze: http://www.rennsport-technik.de/product_info.php/info/p22016167_fms-gruppe-a-rennsportanlage-opel-manta-a.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Staat bij dat deze voor een 1.6 of een 1.9 is maar past dus ook op een 2.0 liter motor?[/quote]Hier ik heb de mijne ook besteld, word standaard geleverd met een grote uitlaatflens, Wil je een kleine uitlaatflens hebben moet je een e.mail sturen naar het bedrijf. Wat standaard geleverd word, past op een 2.0E -2.2 – 2.4 in een A Manta
Heb onder mijn Manta A met een 2.2 blok een RVS uitlaat, groep A zitten. Het compete uitlaat stysteem word geleverd met grote uitlaatflens. Kost nog geen 400 euro inc. verzendkosten.
Kijk eens op http://www.Rennsport-techniek.de
Je merkt wel dat je meer vermogen hebt, tegenover een orginele 19S utilaat, waarvan de uilaatflens omgelast is.
Heb er wel ook een open K&N luchtfiler erop zitten.Ik heb in het verleden, toen ik nog aan autospeedway(Baarlo) deet, de carburateurs altijd afgesteld met 4 vacuum meters aangesloten op het inlaat spruitstuk (NSU 1200 TT 110 pk, en Escort MK1-2 en 3 1600 ongeveer 150 pk)
Slang achter vernieuwen wat over de achteras loopt, deze zal wel zo goed als zeker dicht zitten. Als de remslangen op de vooras nog niet vernieuwd zijn, zal dit probleem daar ook gaan komen. Als remvloeistof alleen DOT 3 of 4 gebruiken, nooit DOT 5.
Eentje wat op LPG rijd, heeft ook geen lood toevoeging. En die rijden ook meer dan 150.000km zonder problemen. En daarom vind ik dat die loodvervanger verhalen een beetje overdreven. Rij zelf al meer dan 200.00km op LPG met een 20S blok in een Manta A zonder problemen met de kleppen.
Een 20S blok heeft hydro klepstoters, en moeten rond de 75.000km opnieuw gesteld worden.
20 mei 2012 om 18:13 In reactie op: caravan trekken kadett cabrio. Welke trekhaak? (nieuwe vraag #18019429Banden zullen niet het probleem zijn, maar bij een controle (ongeval)mag je maar 750kg geremd achter je cabrio hebben, als er geen trekgewicht op het kenteken staat. En tevens als het kenteken van de caravan een hoger totaal gewicht aangeeft, dan je auto mag trekken, kun je de caravan bij een controle laten staan. Heb mijn caravan, laten terug keuren naar een lager totaal gewicht, zodat die er wel erachter mag hangen. (van 1000kg naar 850kg.).
Ik heb de Hot Spark al jaren op de C Kadett 1200 en de Manta A 20S zitten. En er zit nog de orginele weerstand draad tussen.
Het is een fabbeltje dat je een andere draad moet trekken vanaf je stuurslot.De Hot Spark zit bij mij zo aangesloten; zwarte draad, waar eerst de groene zat, die eerst naar de puntjes ging, en de rode op de andere kant.
Delco heeft het vulgat in het midden, ATE aan rembekrachteging zijde.
Kunnen onderling niet verwisseld worden, afstand van bevesteging verschillen.Heb onder de A Manta met een LPG tank van 60 liter hulpveren, staat met half volle tank iets hoger als orgineel (hangt regelmatig een caravan achter)
Hulpveren kun je tevens zelf goed instellen.ik heb de pm gehad, had hanskadett al een pm gestuurt dat hier een sloop BI staat voor te passen.
Past op geen 1.6 tot 2.4 CIH blok.
@magin1 wrote:
@Tiedo wrote:
of met een oude beitel. pas wel op dat er geen pakkingresten in je cilinders vallen(ff een poetsdoek er in doen) :thumbup
zal er even wat doeken in doen, erg goed idee.
pakking was lek dus cilinders helemaal nat van het koelvloeistof, moet dan ook alle olie er eigenlijk uit?
Ja, en vervang ook het oliefilter
Koppakking stuk, wat de eruit spuitenende koelvloeisstof betreft.
Slecht starten, accu defect. (accu gaat gemiddeld 5 jaar mee)Rij je er normaal alleen korte afstanden mee? Zo ja, dan is de witte rook, sludge verklaarbaar, ook het hoger olie verbruik als ie eens moet werken. Vaker motorolie verversen.
Compressie bij warme motor tussen 11 en 14 bar.
Onder de 10 bar, is ie aan revisie toe.Deze heb ik ook op de A Manta zitten met een 2.2 blok. Het is plug en play.
@wim-v6 wrote:
Nope helaas…
trekhaak en zonder zijknippers, ben altijd vloeiend door de APK gekomen, dus hoe dat zit weet ik dan ook niet.
auto uit 1993Mijn kadett uit 1985 had ook trekhaak en geen zijknippers, ook nooit problemen
Mijn kadett erna 1990 station, ook trekhaak en geen zijknippers.. nooit afgekeurd
Willem
Zijknipper, alleen verplicht als er een aanhanger/caravan is aangekoppeld.
Wat is je woonplaats?. Zo te zien ergens in Belgie. Omgeving Maaseik, dan kan ik je helpen.
Anders probeer het eens om hulp bij, http://www.themantarevolution.be -
AuteurBerichten