manta2

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 213)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: spijt dat ik heb #18172625

    Ik zal mijn Manta A1 missen als die na dik 25 jaar niet meer in de garage zou staan, ook rij ik momenteel er weinig mee, rij momemteel vaker met de A1 Berlinetta, die sinds 2 jaar gerestaureerd is, wel met een sneller blok erin. De gerestaureerde Manta B GTE heb ik aan de zoon gegeven. (Dagelijkse auto, Corsa op gas)

    OUDE LIEFDE ROEST NIET

    In reactie op: spruitstuk 1.9s rekord c #18168172

    16n/s-19n/s-20n/s gte koppen zijn gelijk, wat in en uitlaat poorten betreft.

    In reactie op: Sportluchtfilter en sportuitlaat #18162238

    Open luchtfilter in combinatie met een sportuitlaat (groep A uitlaat), kan zelfs vermogensverlies opleveren.

    In reactie op: manta interieur #18164196

    Heb het zelfende probleem, heb een Manta A Berlinetta met een grijs interieur, bij diverse autobekleders geweest. maar niemand kon me helpen. Stof wat in de buurt kwam van het orginele, was van een oude BMW 5 serie, maar is momenteel ook al niet niet verkrijgbaar.

    In reactie op: Webers op gas? #18138786

    Het beste is, en goedkoopste is; injectie erop met gasinjectie.
    Voordelen zijn, meer vermogen op gas, geen kans op backfire,en zuiniger. De mijne Manta 2.0 GTE verbruikt tussen de 1:11 en 1:13 op gas bij normaal gebruik. Ga binnenkort ook de Manta A met een 2.2 met een 2.0 injectie ombouwen naar gasinjectie.
    Gasinjectie word met de computer afgesteld, nadat hij eerst goed is afgesteld op benzine.

    In reactie op: 1.9 – 2.0 en 2.2 #18065241

    Komen allen uit A Manta’s, 19S blok met nieuwe lagers en zuigerveren komt uit mijn Berlinetta van jan. 1973. Ligt nu een 2.2 in.

    In reactie op: 1.9 – 2.0 en 2.2 #18065239

    Alles gaat weg tegen een redelijk bod, 1 19S blok heeft nieuwe krukas + drijfstanglagers + zuigerveren, maar gebruikt olie (klepsteel hoedjes ?). 1000km gelopen.

    200 euro voor alles.

    Gr. Gene

    In reactie op: 1.9 – 2.0 en 2.2 #18065237

    Heb nog een draaiend gedeelte liggen van een 19S, en nog 2 komplete 19S blokken zonder aanbouw delen.
    De Belgen kopen momenteel de 19N en 19S blokken op voor ombouw naar 2.2 en 2.4.
    Dit doen ze omdat ze in Belgie naar het motor nr. kijken bij de jaarlijkse keuring. Men mag daar wel een blok wisselen naar met minder cc, maar niet naar meer cc.

    In reactie op: probleem achterste remmen #18151350

    @JOZO wrote:

    Misschien lekke remcilinder waardoor remolie op de remschoenen komt. Hierdoor plakt de voering aan de trommel ineens en blokkeert alles. Wellicht het probleem..

    Dan blokkeert de rem helemaal niet, en een remvoering gaat niet plakken als die nat is.


    @Manta
    1200
    Wat voor remstysteem zit gemonteerd? Delco of ATE?

    Heb het vermoeden dat de voorremcilinders en 1 achterrem cilinder vast zitten. Zodat de Manta maar op een wiel remt.

    In reactie op: Benzinepomp probleem CIH #18144809

    Heb mij laten vertellen, een Bosch pomp werkt met een soort rollagers om de benzinedruk op te voeren, en die van Biesheuvel werkt met een schoepenwiel. Zo is het mij verteld door een monteur van een rallyteam uit het oosten van het land. Zij gebruiken ook geen Boschpompen meer, die liepen ook allemaal stuk.

    In reactie op: Benzinepomp probleem CIH #18144807

    Probleem opgelost, pomp van Biesheuvel eronder en geen probleem meer. Zijn ook nog een heel stuk goedkoper dan die Bosch pompen.

    In reactie op: 19 motor……. N of S ? #18139682

    @Gerritje gas wrote:

    Oké, bedankt, ik heb de kop er even afgehaald, en er zaten holle zuigers in, klopt dat?

    Dat is een 19N blok.

    19* is een N blok 75pk
    19S is een S blok 90 pk
    19SH is een S blok 90 pk, dan met hydro klepstoters

    In reactie op: Benzinepomp probleem CIH #18144805

    @Ghanz wrote:

    zeker weten doorgebrand?

    weerstand van motortje gemeten?

    Weerstand volgens de ohm meter, 0. Dus naar de kl….

    In reactie op: Benzinepomp probleem CIH #18144803

    Na de eerste gesneuvelde pomp, tank schoon gespoeld en voorfilter gecontoleerd.
    Het rare is, dat de Manta nog geen meter heeft gereden. Heeft alleen even in de garage gelopen.
    Volgende dag , starten, en de pomp doet niets meer. doorgebrand

    In reactie op: Remmerij problemen? #18140282

    Als de auto een tijd heeft stilgestaan, kan er plaatselijk dikke roest optreden waar de remblokken die tijd tegen de schijven hebben gezeten. Dat is vermoedelijk ook dat trillen.
    Heb ik gehad, toen ik de Manta weer pakte na 4 maanden stilstand, heb nieuwe schijven moeten monteren. Roest was er niet vanaf te krijgen. (af laten draaien was duurder , dan nieuwe schijven)

    In reactie op: Remmen #18126185

    Remslangen doorspuiten help niet. De remslangen lossen zich na verloop van tijd van binnenuit op. Koop gewoon een paar nieuwe remslangen, zo duur zijn ze ook weer niet, en je kunt 15-20 jaar weer probleem remmen.

    In reactie op: Remmen #18126184

    Dat de remslangen dichtslippen komt heel vaak voor, meestal door ouderdom of verkeerde remvloeistof. Bij oudere auto’s alleen DOT 3 of 4 gebruiken. DOT 5 vraagd om problemen.

    In reactie op: Remmen #18126182

    Als je de remklauwen al hebt geresiveerd, en de remmen blijven dan nog aanlopen/hangen zou ik de remslangen vernieuwen. Die slippen na verloop van tijd dicht.

    In reactie op: CIH motoronderdeel #18113123

    Als je injectie plaats, is dit de aansluiting voor je kachel, inplaats op het thermostaat huis. (carb. versie)

    In reactie op: cih 1.6s onderblok of 1.9sh #18112008

    Gebruik de krukas van het 16S blok in het 19SH blok, wel alle lagers vernieuwen. (krukas van een 16N/S, 19N/S/SH, 20N/S/GTE zijn gelijk)
    Tevens een 19SH blok heeft 90 PK.

    In reactie op: oliedruk daalt te ver als temperatuur stijgt #18111564

    ook al eens een andere oliedruk sensor geprobeerd? anders gaat mijn gedachte uit naar versleten lagers.

    In reactie op: oliedruk daalt te ver als temperatuur stijgt #18111561

    Wat voor olie gebruik je? 15W40 of 20W50 mineraal, of moderne olie 5W30?

    In reactie op: motornummer vraagje #18106330

    @GSE wrote:

    1900 in een blitz??????

    ik dacht dat blitzen altijd van die 2500 carbys waren en nooit 4 cil.

    Dat kan toch niet getrokken hebben zo,n klein blok in zo,n grote zwaar chassie.

    De Opel Blitz is geleverd worden met een 1900 motor, daarom staat op die motoren ook een T voor het motornummer.
    Hebben andere zuigers, kop, nokkenas.

    In reactie op: motornummer vraagje #18106327

    Boyanka heeft gelijk, de T staat voor Truck, en komt uit een Opel Blitz.

    In reactie op: cilinder 1, wil niet meedraaien #18090202

    Bij koude motor was de kompressie bij alle 4 bijna gelijk. Bij een warme motor was de kompressie van de eerste cilnder nog maar 4 bar. Scheur was bij demontage van de kop bijna niet te zien.

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 213)