Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Wat veel zuiderburen doen, is een 1900 onderblok gebruiken en opboren dat de 2.4 zuigers passen. En een 2.0S/GTE kop gebruiken. carburateur erop, en geen gedonder met de keuring.
Vergeet niet dat ze daar naar het gietnummer kijken wat op het blok staat.goed bezig,
heb in het verleden de achterdemper vervangen door een pijp bij een Escort RS 2000, gaf een sporttiever geluid, maar minder hard als een groep A..
en onlangs bij de C Kadett 1200S de achterste demper ook vervangen door een pijp van een 1200N (zit geen demper tussen) gaf ook een sportiever geluid, maar niet hard.
De midden demper dempt het meeste.Volgens de stoffeerder die mij het nieuwe skai dak erop heeft geplaatst,is een van de oude garde (72 jaar) , heeft aan onderhoudtip meegegeven, alleen met groen zeep wassen, daar zit parafine in en houd het skai soepel. Andere middellen zouden na verloop van tijd het skai hard maken en gaat scheuren.
Eventueel een bak kopen waar de KM.telleraandrijving van stuk is, en dan van die 2 een maken, veel werk maar het goedkoopste, of een 240 bak van 1 BMW (hebben geen KM. telleraandrijving) en daarvan 2 een maken.
Een andere bak vind je tussen de 100 en 150 euro. (wel contoleren of KM aandrijving het nog doet). De gaffel van de 2e versnelling koste in Amerika 285 Dollar.Dat heb ik ook met 1 bak, zoek al 2 jaar. Ben ze wel eens op een Amerikaanse site tegengekomen. Voor dat geld wat 1 vork kost, heb je hier 2 andere bakken voor.
3 april 2014 om 18:29 In reactie op: koppakking kapot en koelwater in carterolie aangetroffen 2E #18226652Het blok hoeft niet gespoeld te worden. Olie en filter wissel is voldoende. Kijk uit dat er geen olie in het koelstysteem terecht komt.
Daar kunnen de slangen niet tegen. Olie hoort blank te zijn en na verloop van tijd word die zwart. Bruine olie betekend water/koelvloeistof in de olie.Doe een beetje vet aan de nok, probleem verholpen. Velen vergeten dat bij vernieuwen van de puntjes, een beetje vet aan de nok gedaan moet worden.
@x-tinction wrote:
@peter86 wrote:

Zojuist gespot bij de lidl in echt
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Dit was ik ook haha, wel toevallig binnen 3 dagen 2x gespot. Maar even correctie emte was het. Moest met men moeder boodschappen doen, omdat ik vrij had
Deze Manta spot ik elke dag, staat elke dag bij mij op de oprit, mag er tevens het onderhoud aan doen :D :D (is van mijn zoon)
Nippel met binnendraad voor de adaptor, voor de Corsa is in nederland gewoon te koop. kost 20 euro incl. verzendkosten.
http://www.hodam.eu of LPG-parts.comInspuiten met WD40, dat na 1 dag herhalen. Als er dan na 1 dag nog geen beweging in is, warm stoken met een klein gasbrander.
Zo heb ik ze altijd eruit gekregen, als echt vast zaten. zowel bij de Manta A en B.Daar zit de zelfende op als Kadett C 1200. leverd 45A (heb nog 1 gebruikte liggen)
@voederbiet wrote:
Anders achterasrevisie.nl die heeft ook een a manta met 24V erin
Zit op het forum als Manta 24V, Danny en z’n vader (Marco) hebben alle 2 een 24v in hun A Manta liggen.
@Thijsje wrote:
:thumb
nog tips gekregen om dat sky goed te onderhouden oid?De oldtimer stoffeerder die mijn skaidak heeft aangebracht, heeft gezegd; alleen wassen met groene zeep. Zit parafine in, dat houdt het skai soepel en voorkomt scheuren (lekkage) in de stiknaden. Heeft zelf eentje uit 1972 (geen Opel) met een skai dak, en het voelt nog als nieuw aan. Het is een orgineel skai dak (af fabriek) en is eerste eigenaar.
Ziet er goed uit, alleen jammer dat ze het vinyl bij de voorruit tot onder hebben door getrokken. Een originele Berlinetta ( of vanaf fabriek) heeft dat niet.
Een radio werd in die tijd later ingebouwd bij de dealer. Radio’s zijn nog te vinden op beurzen. De meest gebruikte zijn van Philips en Blaupunk. De goedkoopste was toen van Philips met AM en LG ontvangst, en de duurste was van Blaupunk sterieo, met voorkeur toetsen met FM-AM-LG ontvangst. De standaard luidspreker zat onder het dachbord boven de radio. Zat er een sterieo radio in, dan werden de luidsprekers op de hoedenplank gemonteerd.
Nee, wel is de Ascona af fabriek met Manta neus gebouwd voor de Engelse markt, nl. de Vauxhal Cavelier. Deze is ook in NL verkocht geworden.
Er zijn genoeg gebruikte te koop, maarja die zijn ook rond de 40 jaar oud. Koop gewoon een nieuwe. Die gaat weer 40 jaar mee.
Heb zelf nog een paar gebruikte liggen, kosten de helft van een nieuwe, maar durf er geen garantie op te geven.opel classic parts in Heerlen
Heb wel 1 gebruikt setje liggen (zonder druklager), heeft ongeveer 30.000km erin gezeten. (Wegens ombouw naar 2.2)
@Kermitkiller wrote:
yep als ik dat zo zie en je wilt je auto bewaren dan zou ik er een andere dakplaat op zetten
tevens zijn alle manta,s standaard geleverd met een skaydak gemonteerd met een dunnere dakplaat als bij de manta,s zonder
Nee, de daken zijn allemaal gemaakt 0.7mm plaatstaal. Bij een orgineel skaidak zit normaal alleen grondlak op, en verf resten van de carosserie kleur. Bij een later aangebracht skaidak hebben ze vaak de laklaag beschadigt met het grof schuren voor de lijm.
Ik heb het hele productie proces van de B Manta, ongeveer 30 jaar geleden mogen meemaken in Antwerpen, toen ik 1 dag moest wachten om een vracht Ronal velgen te mogen lossen, kon toen met een excursie meelopen
voor Opel dealers. Op plant 1 en 2. ( Toen oude en nieuwe fabriek).Vanmorgen, 1 blauwe B Manta in de dagelijkse file voor Maastricht, met een blonde bestuurster. :D
Zo snel gaat een blok niet vastzitten, heb eens een A Manta opgehaald wat meer dan 10 jaar stilstond in een boerenschuur, onder het hooi. Benzine in de carb. en accu erin, starten en direct lopen. Een half jaar kan echt geen kwaad als de motor stilstaat.
Die van mij kun je lenen. je heb PB
Auto goed wassen, onderkant schoon spuiten, vooral de binnenschermen, accu eruit.
Skai dak goed wassen met groene zeep,(zit parafine in, houd skai soepel) met niets anders.
Banden op pompen tot 3,5-4 bar, of op kriksteunen zetten.
Niet op de handrem zetten. Ramen op een kier zetten( wel zo, dat er geen muizen naar binnen kunnen).Zo doe ik het met mijn A Manta Berlinetta, die staat van September tot April elk jaar stil, in de stalling. Al meer dan 10 jaar, elk jaar weer.
-
AuteurBerichten