Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nee hoor, dat past gewoon zonder iets te veranderen. Je moet dan wel de afdekplaat achter de remschijf ook van een GSi hebben, want de remschijven zijn immers groter.
Een 1200 heeft die ook van die geleidingshulzen ?, want dat zijn meestal de boosdoeners :vertagBij een motorblok in de auto heb je twee verschillende soorten van krachten die opgewekt worden:
1) Opwekking door de loop van de motor in het frequentiebereik van ongeveer 10 tot 200 [Hz] (gaskrachten en massakrachten)
2) Opwekking door oneffenheden van de rijbaan in het frequentiebereik van ongeveer 1 tot 20 [Hz]Bij de eerste soort heb je dus hoge frequenties en kleine vervormingen en bij de tweede soort heb je lage frequenties en grote vervormingen.
Bij de eerste soort is een kleine demping C en een zacht motorrubber optimaal en bij de tweede soort is een hoge demping C en een stugge motorrubber optimaal.
Alleen heeft het materiaal rubber de eigenschap dat bij stijgende frequentie de demping toeneemt, dit heeft tot de ontwikkeling van het zogenaamde hydrolager, dat i.p.v. een motorrubber geplaatst wordt, geleid. Dit heeft namelijk bij lage frequenties een hoge demping en bij hoge frequenties een kleine demping.
Aangezien de exemplaren van het volvoblok “gigantisch” schijnen te zijn neem ik aan dat dit de hydrolagers zijn :hmmz;)
Maar met de industriële dempers zit je ook goed, is alleen iets minder comfort als de hydrolagers.origineel gepost door peerke1987
kan dat geen kwaad dat de motor niet kan bewegen met deze rubbers?Zeker kan de motor nog bewegen, er staat toch “motor beweegt nauwelijks”, het zijn toch
rubbers en geen metalen blokken :vertag;)
Heel mooi project by the way :thumbup:thumbupEven een plaatje erbij, zo ziet het gewicht eruit:

origineel gepost door prayer
valt me altijd op dat het bij een stalen staartstuk niet is…..
is dat daar dan ook niet bij nodig?De dichtheid van staal is ongeveer drie keer groter als de dichtheid van aluminium, dus dan heb je geen extra gewicht nodig ;)
Als je ‘m eronder zet, moet je wel een bepaalde afstand van het uiteinde aanhouden. Die kan je gewoon even bij het oude staartstuk opmeten en dan het gewicht op dezelfde plaats bij het nieuwe staartstuk vastmaken.
Dan komt het vast in orde :thumbuporigineel gepost door 2000
… Kan me niet voorstellen dat een gewichtje dat trillen teniet doet :wtfEn of het gewicht dat kan, want dat is idd de bedoeling van dat gewicht.
Op het moment dat het staartstuk gaat trillen is er sprake van een resonantie: dat wil zeggen dat de frequentie van een kracht van buitenaf en de eigenfrequentie van het staartstuk hetzelfde zijn.
=> klik voor resonantie voorbeeld <=
De makers van de brug hadden net de pech dat de frequentie van de windstoten dezelfde was
als de eigenfrequentie van de brug :o
Om dit soort resonanties te voorkomen kun je de eigenfrequentie van een voorwerp verschuiven. De eigenfrequentie is de wortel uit de veerkonstante gedeeld door de massa, dus f[size=-1]e[/size] = SQRT( k / m ). Als je nu de massa vergroot (door het blok dus) gaat de eigenfrequentie omlaag en wordt ie alleen bij het starten van de motor (bijvoorbeeld 700 toeren per minuut) heel kort doorlopen en blijft dan niet bij een toerental van bijvoorbeeld 2000 toeren per minuut (wat tijdens het rijden met een constante snelheid voorkomen kan) in de resonantie hangen.Als je het klepje open zet, dus op de stand helemaal open, en er dan met beleid even flink aan trekt. En ik dacht dat het klepje dan verticaal (dus 90 graden naar links of rechts gedraaid) moet staan, maar dat weet ik niet meer helemaal zeker. Dan krijg je ze eruit. In het midden, dus de as waar het klepje om draait, zitten links en rechts twee plastic stiftjes die met een veertje op spanning gehouden worden. Ik heb hier nog ergens zo’n los klepje liggen, als het nodig is maak ik er wel even en foto van.
Van een Kadett E is precies dezelfde, die zijn toch nog wel redelijk op de sloop te vinden.
De stoelen en achterbank zijn uit een peugeot 206 CC :o
20 augustus 2010 om 22:33 In reactie op: welke banden op mijn borbet 9j velgen onder ascona voyage #17715613Bandenmaat op de foto is 255/35-14.
Op => klik <= staan ook nog andere afmetingen, maar de meeste voorbeelden zijn toch getrokken banden.
Tja, kan je bij de naam van de site ook eigenlijk een beetje verwachten :hmmz:D19 augustus 2010 om 22:43 In reactie op: welke banden op mijn borbet 9j velgen onder ascona voyage #17715611Dit is een 9 inch velg met een 255 mm brede band
15 augustus 2010 om 09:48 In reactie op: Kadett E GSi Hatchback register (15-09-2010: Even geen updat #17712278Deze leeft sinds anderhalf jaar helaas ook niet meer,
PJ-45-NL 04/04/1986 NL-er 18E Sloop
Was een fjordblau-metallic 5-deurs.
origineel gepost door opelnofx
Ik heb ze op mijn manta van de kofferklep van een E kadett.
Werkt ook perfect.Van een gsi zijn ze nog zwaarder,weet niet of dat goed gaat…
De gasveren van een E kadett achter hebben een openingskracht van 320 N ( zonder wisser en zonder spoiler ) of 355 N ( zonder spoiler ) of 410 N ( GSi ).
Van een GSi gaat goed want die zitten hier op mijn manta.
Alleen de plastic uiteindes moeten iets afgeslepen worden, zodat de motorkap er niet langsschuurt.Daar ben ik zelf ook wel benieuwd naar, omdat er bij mijn manta ook een 2.4 met injectie in komt.
Passen misschien de slangen van een omega A 2.4 of een senator A of monza met een 3.0 E ? Deze hebben toch dezelfde thermostaatbehuizing :hmmz
Een paar :kewlpics zouden nu wel handig zijn :D87 is idd een gewichtsindex.
Als er na de bandenmaat bijv staat R 15 87 V
Dan betekent dat:
R = Soort band, in dit geval een radiaalband
15 = Bandenbinnendiameter in inch
87 = Load – Index, in dit geval max 545 kg
V = Speed – Index, in dit geval tot 240 km/horigineel gepost door Astraman
:o oww, hij klopt ook nog…haha, was echt een gok. Ik kon aan het randje zien dat het gat later groter gemaakt was en die bult herkende ik de 206 in, dus zodoende. Maar ik zal zo eens een foto plaatsen. Ff zoeken.Nou goed gegokt dan king: Er zijn er maar 178 origineel in Nederland geleverd, dus dacht ik die zal wel moeilijk geraden worden. Als ik er zelf een stukje mee rijd, denken 9 van de 10 dat het een gewoon 206je is :angel
origineel gepost door Astraman
Peugeot 206 RC?? :PDe kandidaat heeft 100 punten :thumbup :D

Next picture please :)
Eens kijken wie deze weet:

origineel gepost door Makko
Gokje: Lamborghini Espada eerste serie
Zo, vandaag eens een paar middeltjes uitgeprobeert. Eerst eens wat Dasty van de wibra er op gedaan en laten inwerken, daar ging het al heel goed mee. Daarna eens gekeken wat wasbenzine en remmenreiniger doen … daar ging het ook heel goed mee. Vannacht laat ik het kleppendeksel de hele nacht in de Dasty staan, en daarna spoel ik ‘m nog eens door met remmenreiniger en dan even met lucht doorblazen. Dan moet ie weer mooi schoon zijn ook onder de plaat aan de binnenkant.
origineel gepost door MantasticB1
ennuh geen peuk op de bek… kan je neus ook niet goed tegen als je met thinner werkt…Gelukkig maar dat ik niet rook :P:)
origineel gepost door mar10manta
je kunt hem ook aan mij verkopen ik zoek er nog een!Sorry, maar deze is voor als m’n eigen motorblok klaar is ;)
Dan zal ik ‘m eerst maar eens laten inweken.
Eens kijken wat het beste werkt, ontvetter of wasbenzine.Anders maar in de vaatwasser :jerry (toch maar niet ;))
Okee, ga ik daar eens naartoe :thumbup
Ik heb hier ook nog een cilinderkop liggen waar een bout afgebroken is. Het uitboren is geen punt, maar waar kun je nog zo’n M9-tap kopen ?
Want dat is toch niet echt een gangbare maat, dus heeft iemand misschien een adresje waar die te koop is :hmmz;)origineel gepost door Ghanz
je hebt bolle moeren en conische moeren..misschien dat daar het probleem zit.
Maak anders eens foto’s van de wielmoeren die je hebt en de boutgaten van de velgen.
Zijn dit wel Azev velgen ? Ze lijken meer op PowerTech velgen. -
AuteurBerichten