Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
[rquote=1885807&tid=144056&author=KadAstra-EF]
Vind de opmerking van “Goossens Bjorn” wel eruuug leuk !!
Groet, Rik :D[/rquote]
Als je Andreas kent, zou deze opmerking zomaar kunnen kloppen :D
Van harte proficiat Linda :)
Tja dat is handig als je er nog een hebt staan :D
Volgens het elektrisch schema van manta a is het in ieder gevalzekeringnr:___1___2___3___4____5___6
zekering:____5A__5A__8A__15A__8A__5ADoor te weinig vet is het lagerbusje gaan slijten, het beste is idd om het hele mechaniekje te wisselen. Ik heb hier nog een hele goede liggen die ook wel weg kan ;)
E-kadett koplampen zijn er inderdaad ook van Carello.
[rquote=1852863&tid=140977&author=Ben_M]ziet er gelikt uit dat staartstuk, moet gezegd zijn!:thumbup
en die kunststof strip bovenop, is deze noodzakelijk of niet? anders maak ik er ook mooi een teflon blokje op oid:)[/rquote]
De strip bovenop zorgt ervoor dat de buis mooi geklemd zit in de dwarsbalk, de strip is van siliconenmateriaal en heeft ongeveer dezelfde materiaaleigenschappen als rubber, het is alleen heel wat duurzamer.
[rquote=1852882&tid=140977&author=louwe 16 klepper]bijna te mooi voor onder de auto:P
maar ja in de auto heb je er niets aan:jerry
nee gekheid
mooi stukje werk:thumbup[/rquote]Dat is waar, anders de manta maar een flink eind verhogen zodat alles goed te zien is :D
In ieder geval bedankt voor de complimenten allemaal :thumbup:)
Een stalen staartstuk is ook veel beter als de aandrijfas eens mocht breken. Het aluminium staartstuk kan wat dat betreft veel minder hebben.
Een stalen staartstuk is best zelf te maken, ik heb zelf een poging gedaan :hmmz:)


De waarde van de velgen weet ik niet, maar om de velgen af te dichten kan je de kit gebruiken waar geplakte ruiten mee gekit worden, dat is PolyUrethaan-kit.
[rquote=1822229&tid=138917&author=Koendettc]handvaten: die zitten met 2 witte plastic pinnetjes vast in je dakframe (eentje links, eentje rechts) , pinnetjes gewoon met een doorslag doorkloppen naar binnen en dan zou je handvat los moeten zijn.
[/rquote]Alleen ben je dan wel de pinnetjes kwijt omdat die in je dakframe blijven liggen.
Je kan ook een parkerschroefje een klein stukje in het pinnetje draaien en dan met een tangetje aan de kop, het pinnetje eruit trekken. Als je het handvat weer wil monteren, draai je gewoon de pinnetjes om, zodat de onbeschadigde kant zichtbaar is en niet de kant waar het schroefje in gezeten heeft.Anders marktplaats even in de gaten houden voor zo’n inbouwframe,
maar met het kachelhuis aangepast staat het toch veel mooier :)

Hee Piet dat is mooi :thumbup
Een keer mantarijder altijd mantarijder, het blijft toch in je bloed zitten :angel
En Chris en Monika, alvast proficiat hé ;)Het zijn idd remklauwen van een Peugeot, die remblokken heb ik een tijdje terug nog vernieuwd.
Remklauw zit op meerdere franse auto’s (bij de snellere uitvoeringen van) :
Citroën Saxo en ZX,
Peugeot 106, 205, 206, 306 en 309,
Renault R5, Clio en de R19.origineel gepost door danny
is al gefixed:thumbup :D
Of 4 setjes velgensloten op je kadett ;) :)
Getver, wat een lelijk hok :puke Verbouwings verslag ? Eerder een verkrachtings verslag :(
Die hele restauratie is ook op het opel-hecktriebler-forum te volgen. Dit verdient echt heel veel respect :wors
Toch weer een manta gered :DLukt het met deze pook nog om ‘m in z’n achteruit te zetten ?
Normaal moet je bij de Getrag 240 toch tegen iets weerstand duwen, dat gaat denk ik lastig worden hoe verder je van de pookas af gaat zitten :hmmzGewoon met een satéprikker het kuiltje van de steenslag met wat verf uit een lakstift opvullen, zodat er als het ware een bultje verf opzit. Dan een nachtje drogen laten en de volgende dag met het allerfijnste schuurpapier (ik geloof dat dat 5 micro is) het bultje schuren, zodat het oppervlak weer egaal is. Daarna met polijstmiddel de doffe plek die door het schuren is ontstaan, weer glimmend maken.
Oei dat is zonde, volgens mij is het dezelfde manta => klik <= :hmmz:cry
VDO heeft ze zelf geproduceert, maar als die al niet reageren,
wordt het denk ik heel lastig om iemand te vinden die hetzelfde kan als VDO.
Waarom wil je ze eigenlijk persé na laten maken ? De tweedehands tellers die ik tot nu toe gezien heb waren eigenlijk allemaal nog in goede staat. Ik heb hier nog enkele setjes liggen, dus als je er een nodig hebt laat maar even weten.origineel gepost door mayhem
rdw kent enkel hoofdkleuren zoals blauw/rood/wit/zwart/groen.paars/oranje etc niet.
Dit klopt niet hoor ;), op de site van de RDW staat het volgende:
“Kleur van het voertuig.
De RDW registreert hoofdkleuren. Lichtblauw en donkerblauw vallen bijvoorbeeld onder dezelfde kleuraanduiding, namelijk ‘blauw’.De volgende kleuren kunnen voorkomen:
– Oranje
– Roze
– Rood
– Wit
– Blauw
– Groen
– Geel
– Grijs
– Bruin
– Crème
– Paars
– Zwart
– DiversenDe RDW registreert alleen de kleur van personenauto’s, maximaal twee kleuren per auto. Als een personenauto meer dan twee kleuren heeft, registreert de RDW ‘diversen’ “
De kleur oranje bestaat wel bij de RDW, maar de kleur die op de papieren staat is afkomstig van de naam van de kleur. De kleur oranje die je bedoelt is denk ik nr. 529 ziegelrot/brilliantrot.
M’n vader had eens een kadett gsi met de kleur fjordblau metallic
en dat was echt donkergroen. Geen idee wat ze op de designafdeling van opel roken of slikken :jerryMet de gegarandeerde pasvorm is dat altijd maar even kijken of het daadwerkelijk past. Zelfs bij originele matten van de dealer heb ik al gezien dat op sommige plekken de mat niet mooi paste, dan krijg je van die golven langs de randen.
Een tijdje geleden heb ik een paar matten laten maken bij => klik <=, als je een papieren mal maakt zoals je de mat hebben wil en opstuurt, kunnen ze deze inscannen en daar dan een mat van maken. Echt super nauwkeurig :thumbup Er zijn heel veel kleuren- en materialenkombinaties mogelijk. Het is wel geen opel maar toch maar even een plaatje erbij:
Grote kans dat het daar mee fout is gegaan. In kopervet zitten minerale bestanddelen, daardoor gaat het rubberen ringetje in het midden opzwellen en komt de geleidehuls vast te zitten. Het beste is remmenvet van ATE, daar heb je dat niet mee.
Heb je ze na het schoonmaken ook met een goed vet ingevet ? Want dat het na twee weken al weer vastzit is niet gebruikelijk :hmmz
Precies wat Andreas zegt, daarom noemen ze dit type remklauw ook wel zwevende remklauwen :)
-
AuteurBerichten