Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
zoooo ben ik weer ff, met een zoontje rijker in ons leven. alles is goed gegaan en het is een heerlijk ventje. ik heb nog eens zitten kijken naar de electra van de ascona 2.2 er zit wel een kastje onder de kap met net zo’n stekker als de comp. dit is denk ik niet de LLR van de 2.2. ik kwam wel in de auto, vlakbbij de comp 2 stekkers tegen onaangesloten. die stekkers lijken precies op de aansluiting van een LLR van een 2.0 die ik nog in de schuur heb liggen. zou dat het probleem zijn? dat er helemaal geen LLR aangesloten is?
heb m gezien. top… alleen nog ff zoeken op het dash bij welke van de 2 de groene (rpm) en de witte(groot licht) moet komen. maar das een kwestie van ff goed kijken op de printplaat. en ghanz: blijven zoeken. wel handig om zoiets op de site te hebben.
bij deze ook nog even de melding dat ik een dezer dagen er 1 of 2 weken tussenuit ben. mijn meissie staat op het punt te bevallen van ons 2e zoontje. dus niet dat jullie denken dat ik er geen reacties meer op geef, maar ik ben dan even druk met genieten en verzorgen.
groeten daanen bij deze nog even de melding dat ik waarschijnlijk 1 of 2 weken geen response zal geven, omdat mijn meissie op het punt staat te bevallen. er is een (2e) zoontje onderweg. daarna klappen we er weer vol tegenaan om de storingen met behulp van jullie tips, te gaan herstellen.
groetjes daanoh ja. dat was het. voor de juiste aansluiting van de brandstofpomp moet ik nog ff gaan kijken. hij werkt nl nog op contact. relais is wel gemonteerd. eens kijken of ie daar wel op aangesloten is. misschien wordt ie daar wel verkeerd aangestuurd. zal em gelijk zekeren als ie onder de auto wordt gemonteerd. wat betreft koude start. laat alle tips maar binnen komen. de LLR heb ik geen reserve van om te testen. ja net een andere. nu heb ik er een met 1 brede stekker in de motorruimte. voor mn andere spruitstuk (met 3.0e gasklep en witte of blauwige sproeiers) die nog in de schuur ligt, heb ik een andere LLR. het is ook een hele andere boom. wat eenvoudiger. zonder teveel loze stekkers. of dit dan een 2.0e boom is, weet ik niet. kan deze boom met spruitstuk ook op mn 2.2? deze bevat wel een koudestartsproeier. en gelijk noet zo’n chaos onder de kap. ik mis daar alleen nog een LMM en de slang van LMM naar spruitstuk. misschien kan iemand me daar ook aan helpen. heb hier wel een LMM, maar de stekker past niet (te kort of te smal). ik ga de codes v d week ff opschrijven en hoop met jullie hulp dan een eind verder te komen. zet ik misschien het andere setje er wel in. zolang ik er maar niet op achteruit ga qua koudestart en vermogen….
daar was ik ook al achter. of ie dan gesloopt is met behoud van papieren (gebeurd ook nog wel eens). of weer in ere hersteld wordt… laten we hopen op het laatste…
en ik ga es ff proberen om mn orig km/h teller in de gsi cockpit te zetten. heb dan wel geen dagteller, maar wel een teller die klopt qua w-waarde en op al mn gsi sets zijn of de naalden van de km/h tellers kapot of ze zijn lelijk beschadigd of de w-waardes kloppen niet… de frontjes hed ik al in de vaatwasser liggen. die worden lekker schoon. 1 met oliedruk en een met ecometer. kan ik nog kiezen, maar ze zijn dan al wel lekker schoon
kijk maar ff in de schuur. zowiezo wel makkelijk om zoiets op het forum te hebben. vaak knipte ik op de sloop de stekkertjes af. had je altijd een voorbeeld. maar jah…….. ben die weer kwijt of verbouwd voor de grootlicht/toerenteller stekker :???:
kunnen we altijd controleren. weet jij toevallig ook welk draadje voor naar de benz.pomp is? hij staat nl nu op contactstroom. en hij zit in de motorruimte. ik wil de pomp weer naar achter plaatsen, maar dan wel op de juiste manier aangesloten. en ik heb meerdere stekkers los liggen. ook in de auto, kort bij de computer. zijn meerpolge stekkers. zit daar dan toevallig ook een aansluiting bij voor de toerenteller dat jij weet? kan ik er met de tijd een gsi cockpit in zetten zonder al te ver kabels te trekken. zou wel beter wezen. al die losse draden onder de kap stoor ik me nu al aan. mijn vermoeden is dat die stekkers aansluitingen zijn voor boardcomputer en dash van de rekord waar de motor uit komt. vandaag nog even gereden met de asci. starten… wel het voetje iets op het gas houden… netjes 4 cilinders… na 500mtr bleef ie al stationair lopen… lekker in de rondte gescheurd… en dit alles met doorgeluste tempsensorstekker.
heb gelijk even in de schuur gekeken. geen lehrlaufregler voor mn 2.2. wel voor een 2.0. die zit bij mn 2.2 spruitstuk met 2.0 kabelboom (met shokesproeier). is dat niet wat om op een 2.2 te zetten? of krijgt de 2.2 dan te weinig inspuiting? (ivm 2.0computer etc). bij die set heb ik trouwens geen lmm… voor de rest wel compleetwie weet waar mn 1e oude liefde is? ascona b. dj-86-tl. ben benieuwd
@stevie1979 wrote:
ondertussen nieuwe aanpassingen , stickers zijn intussen ook verwijderd

zeer cool geworden
wat is het probleem dan kerel
massa krijgt de tempsensor wel wel op het thermostaathuis. daar ben ik geen bang van. hij is direct gemonteerd in het huis zonder kit of iets.
ik zal die gasklepsensor eens doormeten.
in principe heeft het spruitstuk wel massa via het massakabeltje achterop, maar ik zal dat nog eens goed doormeten ivm corrosie. dit zal ik ook nog eens doen met de sensor. het vreemde is ook, dat ie bij iets warme motor gewoon goed loopt :hmmzha die postbusmanta. ben al ff druk geweest omdat ik aardig thuis ben in dit gebeuren, maar hier moeten we met meerderen over brainstormen. dan zijn er voor vele 2.2 rijders een hoop problemen opgelost.
1: de gaskleppositiesensor moet ik nog een keer uitwisselen met een andere en kijken of ie wel goed staat (stationair= stap 1 van de 3 stappen)
2: de leerlaufregler heb ik nog niet uitgewisseld. ik geloof ook niet dat ik die nog in reserve heb liggen en ja ik heb een luchtomloopklep (beschreef ik eerder als luchtregelklep)
3: koudestartinjector heb ik niet. die tref je merendeels aan op 2.0e
aan de gasklep heb ik wel iets gedraaid. ong 90graden. was precies goed om m bij warme motor net iets beter te laten lopen en zo ook minder roetaanslag achter boven de uitlaat te krijgen. ben er van overtuigd dat mn CO nu ook beter staat als eerst. de motor loopt dan ook rustiger, stabieler en minder zwaar als voor de verstelling
het vreemde is ook dat ik nu de 2 polen van de tempsensor doorverbonden heb en de auto loopt prima. even getest. ook met warme motor nog gewoon prima. alleen ben ik bang dat de motor bij warme temp nog steeds via de temp sensor stekker (nu 0 ohm door doorverbinding) foute inspuiting/luchttoevoer krijgt. kan het niet merken bij rijden etc. loopt gewoon wereldsbij koude start en slecht stationair (tussen 400rpm en doodslaan) ontsteking wel flink van zn tijd af trouwens
misschien leuk om te weten: de 400 onderblokken waren omgebouwde 1,9 diesels uit ascona b
misschien gaat mijn sennie a2 nog wel in de verkoop. 3.0e automaat met net 100000 km op de teller
op sevenum deed het oude bessie het best heeyy
@Senatorman wrote:
Kan het kloppen dat er weinig Monza’s en Senator A’s waren? Ik zie ze helaas niet op de foto’s. (volgens mij 1 rode gezien)
ik was er zaterdag met mn senator a2!!! :D :D
@Opelkees wrote:
nee zijn geen originele op marktplaats worden ze aangeboden in 5×110 18inch leuke velgen wou ze eerst nog onder mn eigen GTS zetten.
ik ben ook weer terug van een top weekend Sevenum…en knalrood! ;)
insignia is 5×120. zelf de als senator a en bmw
was weer een lekker daggie uit
pas op achter de dorpelspoilers. die zijn niet standaard, dus ze hebben wat weggemoffeld. aangezien ik zelf senator rij en ik weet uit ervaring dat dorpels en veerschotels voorzijde altijd een kwalijk punt zijn bij die dingen
ik ben er ook weer bij… voor de 10e keer of sow. alleen nu alleen op zaterdag. de FANTA gaat niet meer mee… die is verkocht :cry .
al zal ie er waarschijnlijk wel zijn met zn nieuwe baasje. ik kom in me senator a2 en als het mee zit is daar de sleuteloverdracht van mn nieuwe aanwinst: opel blitz bus. wordt een nieuw project. heel wat anders als de snelle manta’s die ik gehad heb. veel ideeen in mn dikke kop zitten :jerry . tot snel, mensen.24 mei 2011 om 20:13 In reactie op: 8 mei Internationale Opel Meeting Opel Team Klazienaveen #17797534jammer weer. andere keer beter
20 mei 2011 om 21:28 In reactie op: 8 mei Internationale Opel Meeting Opel Team Klazienaveen #17797533wij zijn er waarschijnlijk ook weer bij. weer lekker weekendje weg…. ik denk dat ik me manta (2.2 webers Fanta) dan al kwijt ben. kom ik met de senator of tegen die tijd blitz en caravan natuurlijk. vorige keer kon JS een mooi plekkie voor me vast houden. zou dat nu weer kunnen? hoor het wel. groeten daanus
kijk, das een jongens-droom. om met je opel in de flash te komen. mooi werk jonguh…. ik wacht met smart als ie hier door de brievenbus komt.
groeten daanus -
AuteurBerichten