Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Van die botsing had ik al zo’n idee. Zat er een rare bobbel achter de bijrijders stoel en volgens mij is het niet origineel met die neus. Maar hij stuurt recht en gaat nog zeer hard :fy1.
Vandaag afgespoten van onder en op kriksteunen gezet. Alleen aan een kant gaat hij niet zo hoog omdat de krik tegen de sideskirt komt hoe los ik dat op zonder dat ding eraf te halen?
En moet ik nog ergens speciaal opletten tijdens het demonteren van de koplampen en het tectyleren?
Dat kan heel goed kloppen. Vroeg aan de man van wie ik hem had gekocht hoe hij er nou aan was gekomen. Hij vertelde dat er een meissie was die de hele auot had laten opknappen en spuiten door (professionele :o ) spuiter.
Maar dat ze ontslagen was en daardoor de auto niet meer kon betalen en verkocht heeft. Weet jij misschien welke spuiter?
He goeiemiddag,
heb hetzelfde gehad met een manta b gsi uit ’87. Eerst klein beetje branden en na 1 a 2 maanden bijna niet meer startend te krijgen. Heb toen ook vragen gesteld staan onder deze link:
http://opel-forum.nl/viewthread.php?tid=136399
Ik denk niet dat je er veel aan hebt want loopt je accu ook echt leeg? Heb je gecontroleerd heb kabelbreuken bij bepaalde toerentallen. Want het kan zijn dat bij een bepaalde tril frequentie hij het niet doet. Als je een foto wil van hoe ik mijn dynamo heb aangesloten moet je effe mailen. Misschien dat het daar in zit.
Heb de dynamo er weer inzitten. Hij draait weer fantastisch de lampen geven weer genoeg licht om ’s nachts te kunnen zien of je lampen echt wel aan staan en waar je naar toe gaat. Ga nu verder met de bodem in de verf te zitten aan de binnenkant en dan nog effe tectyleren voordat ze gaan strooien en door naar de apk.
– ging vrijdag weg uit rotterdam en heb vervolgens ruim 4 uur in de trein gezeten om thuis te komen, utrecht problemen, en toen dacht ik…. had ik maar de auto genomen :hmmz –
Heb hem vrijdag van de auto afgehaalt en kwam er al snel achter dat er
extreem veel vet en bagger in de dynamo zat. De uitschuifstukjes die op
de regelaar ?? zaten waren helemaal vol vet en liepen absoluut niet soepel.http://volvoklassiekeronderdelen.nl/shopping/images/volvo_1197311021.jpg
rustig het ding uitelkaar gehaald, in opzet om hem schoon te maken, en tot mijn
grote schik heb ik tijdens het demonteren twee van de drie draden die aan de
spoel zitten losgeslagen :argue. Is volgens mij niet te solderen want dan werkt
de spoel niet meer. ( Bosch dynamo rode ring )Dus denk maar dat ik deze inelkaar zet en een gereviseerde ga kopen. Dus onthoudt
haal eerst het voorste gedeelte van de dynamo eraf en daarna pas het achterste. Dat
is mijn les geweest, van waarschijnlijk ?? euro.Bedankt nog voor alle tips en hierbij mijn laatste vraag is er nog iemand in regio rotterdam
die een goed werkende en of gereviseerde bosch dynamo voor een 2.0 gsi heeft liggen tegen
een mooie prijs? :worsRuben
He mensen,
Een tijdje niks laten horen. Maar ik heb hem nagemeten en gedaan.
Stationair loopt hij iets over de 14 volt en zodra ik gas ga geven zakt
terug tot net boven de 12v oftewel hij loopt leeg. Ik denk dus dat de
koolborstels op zijn. Kennen jullie nog iemand waarbij ik nieuwe kan
kopen voor een bosch dynamo of een besteladres?Ruben
He goed idee,
kan er alleen van het weekend niet meer bij dus hier nog effe snel een vraagje als ik maandag aan de slag wil:
Welke waardes moet het ongeveer zijn?
dus: laadspanning is … volt?
En dat stuk over dynamo’s in CIH was handig. Bedankt voor de tip
Het lampje van de volt meter gaat wel aan. Ook kan ik mijn verlicthing gewoon gebruiken binnen licht en radio. Alleen starten doet hij niet. Hij tikt en alle verlichting gaat bijna uit als je hem probeert te starten.

p.s. brobbel1 je komt uit Friesland daar komt hij ook vandaan. De mensen waarvan ik hem gekocht heb woonden in de buurt van Assen. Echter nu komt hij er niet zo snel meer
De accu is ook vorig jaar vervangen vergeten te melden
-
AuteurBerichten