Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De ohc kom is lager als de originele Getrag bak. De dikte van die plaat is inderdaad precies goed. Zodat de price as even ver in het blok steekt.
Vandaag de pook positie verplaatst, het dempingsrubber is vervallen en met 2 plaatjes is de steun verplaatst.


Ook moest de schakelstang worden ingekort, ongeveer 45mm.

En ook een tekening gemaakt voor de opvulring, en het materiaal opgezocht.

Zo vandaag de versnellingsbak tevoorschijn gehaald. Daar moesten nog een aantal zaken aan gedaan worden. Zo moet het schakelmechanisme worden ingekort en omet er een pasring worden gemaakt om de “kom” te centreren. En moet hij nog van een kleurtje worden voorzien, gezien de grondverf op de “kom” niet lekker had gepakt, heb ik die nog even gestraald.





Daarnaast ook de rest van de vooras blank gemaakt en een aantal plekken waar ik niet bij kon, in de roestomzetter gezet.

Vandaag het vooras frame maar eens aangepakt, en gestraald, zoals verwacht waren de eindaanslagen van de vering, behoorlijk slecht. Omdat ik ze toch wilde inkorten, het slechte deel eraf gezaagd, en daarna een nieuw eindplaatje erin gelast.





Bedankt voor het meedenken, de Hankook banden zie ik ook nog wel zitten, maar kan ze in nederland nog nergens vinden.
Vooras nog eens even schoon gemaakt, dacht dat hij er beroerder aan toe was, maar hij is in prima staat. Her en der een klein plekje stralen, maar verder is het goed te doen.

Daarnaast het stuurhuis in orde gemaakt, nieuwe hoezen en fusee’s.



Ook de lagers in de wielnaven gezet en de langere bouten, kwam er helaas achter dat de keerringen van de naven niet passen. Zit blijkbaar verschil tussen commodore B en Monza.


Onderhand de bouten uitzoeken en nog wat andere dingen in orde maken, dan kan het samenbouwen weer beginnen.
Bij het aanlassen.
Zo dichtbij en nog nooit geweest, ik hoop dit jaar vrij te kunnen houden. Welliswaar zonder Opel, maar ben benieuwd.
Heb de gegevens niet bij de hand, maar let ook op de hoek die het differentieel maakt.
Ik heb volgens mij zo’n rubber liggen, nieuw en origneel. Maak eens een foto. Dan zal ik hem opzoeken.
Haha ik trapte er ook in :D Dacht dat jouw Manta te koop had gestaan.
Het is een teller uit een Monza A1.
Veel van die adapters zijn voor Corsa, Kadett, Calibra, Manta, Ascona. Die hebben echter een andere steek als deze fuseestukken van een Commodore B.
Deze gaat echter tot 250 km per uur. Dus ik ga van een ander setje de wijzer overzetten. Er komt een VDO meter in de middenconsolr naast turbo en olie temperatuur.
Die ziet er heel netjes uit!
Vandaag en gister weer lekker bezig geweest.
Ook nog wat nieuwe onderdelen binnen gehad, een brandstof druk regelaar van HG motorsport. Deze is volledig nieuw, geen omgebouwde originele regelaar. Met de omgebouwde hebben ze in duitsland nogal wat problemen gehad. De pomp en injectoren staan ook in bestelling, maar dat volgt nog.


Daarnaast kwam ik er achter dat de tellernaald is afgebroken :swear Eens even kijken hoe we dit op kunnen lossen. Maar ik moet nog wel voldoende naalden hebben liggen.

Toen kwam ik ook nog een nieuw Irmscher stuur tegen, eens even kijken of die erin komt, al kan ik met de stuurbekrachtiging ook lekker de 320mm Dino erin laten.

Weer wat vooras delen gestraald en de lagers en keerringen in de naven geperst. Nog even het juiste vet halen voor de voorwielnaven en de langere wielbouten erin persen. Dan kunnen ze op de astap worden geplaatst. De onderstaande dopjes, zijn puur om te voorkomen dat de hele naaf vol met straalgrit zit. Deze was uiteraard al schoongemaakt en daarna nog een aantal keer zorgvuldig uitgewassen.
7 januari 2014 om 20:26 In reactie op: past een 3.0 24V motor op een 2.0gsi versnellingsbak? #18203938Ja de 5 bak van een Monza 3.0 is idd een Getrag 265, de 5 bak van een Manta B is een Getrag 240.
Een Manta B naaf heeft ook een diameter van ongeveer 140mm. Een Manta 400 naaf (5×120 steek) heeft een diameter van bijna 160mm. Maar volgens mij is de originele naafdiameter totaal geen probleem.
Kwam nog een leuke mascotte tegen, volgens mijn informatie zou hij uit 1994 moeten zijn.

Kijk das mooi opgelost :thumbup
Thanks voor je bericht! Ik ga er onderhand mee bezig, dan zal ik het ook eens bekijken. Even een afweging maken wat het beste resultaat geeft, ook al is dat niet altijd de makkelijkste oplossing.
Je kan idd een 2.0 motorboom incl. ontsteking gebruiken, dat systeem is ook wat simpeler, en er is makkelijker aan onderdelen te komen.
Ik gebruik zelf een hrc van een Monza in combinatie met een Rekord 2.2 rembekrachtiger. De hrc is 23,8mm.
Volgens mij is het idd m12x1,5 en zijn het conische moeren.
Dat heb ik idd ook weleens gehoord. Maar dit moet ook oassen. We zullen het zien, heb nog wel een idee. Heb wel paar keer op ebay engeland geprobeerd maar die wilden niet verzenden. Heb heel vaak onderdelen uit engeland laten komen, maar in dit geval was het lastig.
Ik zag de assen laatst al bij Romijn liggen, en zie nu dat de achteras weer op marktplaats staat.
Gokje, 5×120 steekassen voor een manta as, waar de manta lagers op passen?
-
AuteurBerichten