Manta-aero

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 833)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Manta C20LET (laatste foto update 22 Mei 2016) #17369189

    De ohc kom is lager als de originele Getrag bak. De dikte van die plaat is inderdaad precies goed. Zodat de price as even ver in het blok steekt.

    Vandaag de pook positie verplaatst, het dempingsrubber is vervallen en met 2 plaatjes is de steun verplaatst.

    Ook moest de schakelstang worden ingekort, ongeveer 45mm.

    En ook een tekening gemaakt voor de opvulring, en het materiaal opgezocht.

    In reactie op: Manta C20LET (laatste foto update 22 Mei 2016) #17369187

    Zo vandaag de versnellingsbak tevoorschijn gehaald. Daar moesten nog een aantal zaken aan gedaan worden. Zo moet het schakelmechanisme worden ingekort en omet er een pasring worden gemaakt om de “kom” te centreren. En moet hij nog van een kleurtje worden voorzien, gezien de grondverf op de “kom” niet lekker had gepakt, heb ik die nog even gestraald.

    Daarnaast ook de rest van de vooras blank gemaakt en een aantal plekken waar ik niet bij kon, in de roestomzetter gezet.

    In reactie op: Manta C20LET (laatste foto update 22 Mei 2016) #17369186

    Vandaag het vooras frame maar eens aangepakt, en gestraald, zoals verwacht waren de eindaanslagen van de vering, behoorlijk slecht. Omdat ik ze toch wilde inkorten, het slechte deel eraf gezaagd, en daarna een nieuw eindplaatje erin gelast.

    In reactie op: Manta C20LET (laatste foto update 22 Mei 2016) #17369185

    Bedankt voor het meedenken, de Hankook banden zie ik ook nog wel zitten, maar kan ze in nederland nog nergens vinden.

    Vooras nog eens even schoon gemaakt, dacht dat hij er beroerder aan toe was, maar hij is in prima staat. Her en der een klein plekje stralen, maar verder is het goed te doen.

    Daarnaast het stuurhuis in orde gemaakt, nieuwe hoezen en fusee’s.

    Ook de lagers in de wielnaven gezet en de langere bouten, kwam er helaas achter dat de keerringen van de naven niet passen. Zit blijkbaar verschil tussen commodore B en Monza.

    Onderhand de bouten uitzoeken en nog wat andere dingen in orde maken, dan kan het samenbouwen weer beginnen.

    In reactie op: veerschotels omlassen manta b as naar kadett c #18209881

    Bij het aanlassen.

    In reactie op: Romijn Meeting zaterdag 17 mei 2014 #18210226

    Zo dichtbij en nog nooit geweest, ik hoop dit jaar vrij te kunnen houden. Welliswaar zonder Opel, maar ben benieuwd.

    In reactie op: veerschotels omlassen manta b as naar kadett c #18209879

    Heb de gegevens niet bij de hand, maar let ook op de hoek die het differentieel maakt.

    In reactie op: Vilt om schuifdak vergaan #18208971

    Ik heb volgens mij zo’n rubber liggen, nieuw en origneel. Maak eens een foto. Dan zal ik hem opzoeken.

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971618

    Haha ik trapte er ook in :D Dacht dat jouw Manta te koop had gestaan.

    In reactie op: Manta C20LET (laatste foto update 22 Mei 2016) #17369182

    Het is een teller uit een Monza A1.

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17566296

    Veel van die adapters zijn voor Corsa, Kadett, Calibra, Manta, Ascona. Die hebben echter een andere steek als deze fuseestukken van een Commodore B.

    In reactie op: Manta C20LET (laatste foto update 22 Mei 2016) #17369180

    Deze gaat echter tot 250 km per uur. Dus ik ga van een ander setje de wijzer overzetten. Er komt een VDO meter in de middenconsolr naast turbo en olie temperatuur.

    In reactie op: Na vele jaren terug bij de Ascona B #18206242

    Die ziet er heel netjes uit!

    In reactie op: Manta C20LET (laatste foto update 22 Mei 2016) #17369178

    Vandaag en gister weer lekker bezig geweest.

    Ook nog wat nieuwe onderdelen binnen gehad, een brandstof druk regelaar van HG motorsport. Deze is volledig nieuw, geen omgebouwde originele regelaar. Met de omgebouwde hebben ze in duitsland nogal wat problemen gehad. De pomp en injectoren staan ook in bestelling, maar dat volgt nog.

    Daarnaast kwam ik er achter dat de tellernaald is afgebroken :swear Eens even kijken hoe we dit op kunnen lossen. Maar ik moet nog wel voldoende naalden hebben liggen.

    Toen kwam ik ook nog een nieuw Irmscher stuur tegen, eens even kijken of die erin komt, al kan ik met de stuurbekrachtiging ook lekker de 320mm Dino erin laten.

    Weer wat vooras delen gestraald en de lagers en keerringen in de naven geperst. Nog even het juiste vet halen voor de voorwielnaven en de langere wielbouten erin persen. Dan kunnen ze op de astap worden geplaatst. De onderstaande dopjes, zijn puur om te voorkomen dat de hele naaf vol met straalgrit zit. Deze was uiteraard al schoongemaakt en daarna nog een aantal keer zorgvuldig uitgewassen.

    In reactie op: past een 3.0 24V motor op een 2.0gsi versnellingsbak? #18203938

    Ja de 5 bak van een Monza 3.0 is idd een Getrag 265, de 5 bak van een Manta B is een Getrag 240.

    In reactie op: Manta naven en 14 inch rekord velgen #18202849

    Een Manta B naaf heeft ook een diameter van ongeveer 140mm. Een Manta 400 naaf (5×120 steek) heeft een diameter van bijna 160mm. Maar volgens mij is de originele naafdiameter totaal geen probleem.

    In reactie op: Manta C20LET (laatste foto update 22 Mei 2016) #17369177

    Kwam nog een leuke mascotte tegen, volgens mijn informatie zou hij uit 1994 moeten zijn.

    In reactie op: mijn ombouw naar 5x 120 #18203803

    Kijk das mooi opgelost :thumbup

    In reactie op: Manta C20LET (laatste foto update 22 Mei 2016) #17369176

    Thanks voor je bericht! Ik ga er onderhand mee bezig, dan zal ik het ook eens bekijken. Even een afweging maken wat het beste resultaat geeft, ook al is dat niet altijd de makkelijkste oplossing.

    In reactie op: Bedrading 2.2i #18204485

    Je kan idd een 2.0 motorboom incl. ontsteking gebruiken, dat systeem is ook wat simpeler, en er is makkelijker aan onderdelen te komen.

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17566285

    Ik gebruik zelf een hrc van een Monza in combinatie met een Rekord 2.2 rembekrachtiger. De hrc is 23,8mm.

    In reactie op: mijn ombouw naar 5x 120 #18203800

    Volgens mij is het idd m12x1,5 en zijn het conische moeren.

    In reactie op: Manta C20LET (laatste foto update 22 Mei 2016) #17369174

    Dat heb ik idd ook weleens gehoord. Maar dit moet ook oassen. We zullen het zien, heb nog wel een idee. Heb wel paar keer op ebay engeland geprobeerd maar die wilden niet verzenden. Heb heel vaak onderdelen uit engeland laten komen, maar in dit geval was het lastig.

    In reactie op: mijn ascona 400 project updateje #17370437
    In reactie op: mijn ombouw naar 5x 120 #18203797

    Gokje, 5×120 steekassen voor een manta as, waar de manta lagers op passen?

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 833)