Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hele mooie Ascona geworden!! Diepe respect! Na al die teleurstellingen, doorzetten en dit bereiken, GAAF!!
De spline is 14,3mm. Ik bestel ze altijd bij timm’s autoteile in Duitsland, daar zijn de lange van 50mm, net iets meer als 2 euro.
Kijk dat staat dik hoor! Die extra verlaging maakt het helemaal af!!
Petje af voor het werk! Het begint al aardig op te schieten en jullie hebben de gang er goed in!
Ik kwam dit project tegen, heeft toch wel wat overeenkomsten, alleen is dit een B:
http://forums.mantaclub.org/topic/31451-chopshop-manta/?hl=subaru
Kwam dit interresante plaatje tegen van de Manta 400 4×4.

Een begin gemaakt met het inlaatkapje, de bocht is 60,3mm RVS.
De hoogte die ik tot de motorkap heb, is ongeveer 80mm. Met de huidige uitvoering zit ik op ongeveer 63mm, dus ik hoop dat ik de zwarte turbo kap ook nog kwijt kan, anders zal ik de bocht plat persen onder de pers.
Van de bocht heb ik met behulp van een mal bepaald onder welke hoek deze moest worden afgeslepen, en daarna aan de flens gehecht. De overige ruimte in de flens moet nog worden opgevuld, met 2 stukjes pijp.


Op die manier doe ik het ook altijd, dat werkt idd erg goed! Ga zo door.
Voorzichtig aan ook eens met de aanbouwdelen van de motor begonnen:


Ik heb begrepen dat de hot start valve weleens voor problemen zorgt, waardoor de motor met een te arm mengsel loopt. Vandaar dat ik hem ga afdoppen.
Heb de stickers binnen,

En de versnellingspook,

Moet alleen nog een 5 bak patroon op.
Bedoel je dit?

Zoja, dat tussenplaatje is voor het gebruik van een ankerplaat voor schijven achter. Deze zaten onder andere op de Commodore B en Manta 400. Hiermee wordt de ruimte opgevuld omdat de ankerplaat dikker is als bij de trommelremmen.
1 maart 2014 om 08:08 In reactie op: gezocht getrag 265 en een versnellingsbak van ascona 18S rwd #18220739Dat klopt mijn plaatje voldoet aan de vraag van de topicstarter.
Hoe ziet jou bell house er dan uit? Die heb ik nog nooit gezien, alleen een omgelaste van wen getrag 240.
Uiteindelijk maakt het ook niet zoveel uit, het gaat erom dat de koppeling erin past, en dat is bij de 1.8s variant geen probleem.
Deze onderdelen worden allemaal wel steeds duurder en moeilijker tevinden. De 265 bakken gaan allemaal weg voor prijzen boven de 650 euro. En op ebay wordt er soms nog wel meer voor neergeteld.
28 februari 2014 om 16:11 In reactie op: gezocht getrag 265 en een versnellingsbak van ascona 18S rwd #18220737Deze combinatie dus, is niet te koop btw.

Leuke accesoire uit 1994:

Weer terug van een weekje spanje:

Nu ik de stickers heb liggen, kon ik het bilstein logo er toch af halen, daarna in de grondverf en kleur gespoten (door @city):

Van de week ook de spoorverbreders voor de voorkant binnen gekregen, zodat de velgen (7J 400 velgen) vrij zijn van de voor remklauwen:

Het ziet er een beetje rommelig uit, maar de bak staat in de hecht primer:

Daarnaast ook de injectorrail compleet gemaakt:

Vandaag bij de Mac in Veenendaal een Astra G OPC gespot, een mooie wagen zo te zien! Ik reed in mijn grijze BMW E92, met zwarte winter velgen.
Hij moet er af kunnen, ik heb het ook een keer bij een oude teller geprobeerd, maar bij mij brak hij hopeloos af. In de wijzer zit een metalen hulsje dat op een pennetje is gestoken. En bij mij wilde het hulsje nieg van het pennetje.
Ze zijn al onderweg! :D
Bij een 2.2 zit er ook een kastje met tekst leerlaufregelung. De 2.0 motoren hebben dit niet.
De versnellingsbak is nu helemaal schoon en klaar om een kleurtje te krijgen. Een behoorlijk karwei met al die hoekjes en gaatjes.


Ook de schokdempers van de verf ontdaan, er zaten wat vlekjes en wat spray overheen, dus die krijgen weer even een fris kleurtje. Het Bilstein logo wilde ik behouden, daarom heb ik deze afgeplakt.

15 februari 2014 om 19:20 In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18192930Begrijp dat de originele en bronzen klepgeleiders van verschillend materiaal zijn, maar hoe zie je het verschil tussen de ene bronzen en andere bronzen klepgeleider?
15 februari 2014 om 18:24 In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18192928Wat moet het verschil dan zijn? Binnen en buitendikte moeten toch standaard zijn. Materiaal en lengte zouden kunnen varieren, maar ze worden toch afgekort.
13 februari 2014 om 21:10 In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18192923Ziet er allemaal zeer netjes uit, is het niet nodig om bronzen klepgeleiders te plaatsen?
Mooie ombouw! Vind het zelf altijd fraai, als het eruit ziet alsof het origineel geleverd had kunnen zijn, dus :thumbup
Vandaag de pasring gemaakt, hier zie je hoe deze gemonteerd wordt, deze centreert de kom.





Dit is de bevestiging van het schakelmechanisme geworden.

Ook de schakelstang afgemaakt, eerst gelast op een v blok en daarna de las afgedraaid.

Omdat de schakelconsole iets hoger komt, moest ook de aluminiumsteun iets aangepast worden.


Ook nog een setje injectoren gekocht, de vorige bleken uiteindelijk chinese imitatie te zijn.
8 februari 2014 om 07:34 In reactie op: Opel Commodore Group 5 van de gebroeders Steinmetz #18206112
Hier vind je nog wat informatie, zie de links in de berichten.
http://www.opel-hecktriebler-forum.de/index.php?page=Thread&postID=71280&highlight=jumbo+v8#post71280″ onclick=”window.open(this.href);return false;
-
AuteurBerichten