Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
27 december 2014 om 09:54 In reactie op: Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW #17945418
Ik gok dat het bmw klauwen zijn. Monza met 4 zuiger klauwen af fabriek is mij niet bekend.
Gister was het weer de jaarlijkse surprise avond, en wat een gave surprise was er voor mij gemaakt!


Volgens mij is het wel een Manta met een identiteits crisis. Irmscher/TE2800 enz. Vindt het wel veel geld wat ze durven te vragen, als ik kijk naar de staat waarin hij verkeerd.
Waarom zou je terug willen king:
Anders kan je inderdaad altijd nog originele dempers monteren met bijv. 60mm verlaging. Dus 40 of 60mm verhogen, lijkt me geen probleem.
Je moet wel even opletten of de rembekrachtiger fatsoenlijk past, en niet tegen je binnenscherm aan komt. Een oplossing die redelijk plug en play is, is de Rekord 2.2 rembekrachtiger + Senator 23.8mm hoofdremcilinder.
Ik ken de uitvoering niet helemaal, maar even hard op meedenkend, kan je geen adapter maken van rond naar druppelvorm, de aanzuigslang is immers ook rond. Of de actuator + gasklepsensor van de zafira op de c20xe gasklep bouwen.
Ben zelf niet kapot van Bosch schijven en blokken. Heb ze op de bmw gehad, maar voor had ik binnen een mum van tijd een kromme schijf. Deze toen vervangen. Had altijd veel remstof van de blokken, bij normaal rijgedrag is mijn daily.

Daarnaast nog een dingetje in orde gemaakt die al een tijdje open stond. De verbredingsblokjes moesten voorzien worden van 10.9 M7 boutjes. Maar die zijn heel moeilijk te vinden. Uiteindelijk heb ik cilinderkop bouten van een BMW gevonden die de juiste treksterkte en de juiste lengte hadden. Daarnaast heb ik nog wat van de afdichtingsrubbertjes voor tussen de remklauwdelen gekocht. Dus nu eindelijk de remklauwen definitief in elkaar kunnen zetten.
Onderdelen:
Boutjes M7x70 – BMW 11127535024
O-ringetjes voor ATE remklauwen – Mercedes A0004231560


Ook nog 2 inlaat flenzen binnen gekregen voor de turbo:

Ook de vooras is bijna klaar, ik moet de veren nog even laten poedercoaten, en de adapterplaten voor de remklauwen nog definitief maken (materiaal heb ik al binnen):

Eindelijk een setje van 4x 225 banden binnen. Ik had al een aantal keer 225/45/15 van R1R besteld. Maar het blijkt dat die niet meer leverbaar zijn. Het zijn nu dus 225/50/15 geworden voor op de 8×15 Ronal velgen.

Dat is jammer zeg! Wat is er voor in de plaats gekomen?
Leuke velgen, alleen nog iets zakken.
Mijn velgen zijn ook klaar:

Goed bezig! Ik blijf het op de voet volgen, heel erg interresant. Altijd leuk om te zien dat mensen zo serieus bezig zijn.
Inmiddels zit de vooras ook alweer grotendeels in elkaar, nog her en der wat ringetjes en boutjes.

Daarnaast ook de verstelbare nokkenastandwielen binnengekregen:

En de panhardstang bevestiging gelast, en de remschijf uitgeklokt op slag van de remschijf/naaf, alles netjes binnen de toleranties.

Deze komt nog wel redelijk in de buurt:

Welke rubber pakking heb je gehad, die van een X20XEV? Dat schijnt de beste te zijn, deze zit om de spatplaat gevulcaniseerd.
Dan zal je er toch niet aan ontkomen om de bak open te maken, bij deze handleiding:
http://www.magyaropelmantaclub.hu/images/uploaded/File/Szakirodalom/Kapitel-K2-Getrag265.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
Hele handige informatie, dat ik dit niet eerder heb gezien! In mijn manta komt ook het expansievaatje te vervallen, dan kan ik zelf even controleren of alles juist is aangesloten.
Ligt er mooi in! Heb je idd remmen en achteras ook geupgrade?
Inmiddels alweer bijna 2500km verder, zijn we nu op vakantie in Kroatie.


In Duitsland (Rindt tuning in Overhausen), die kan inderdaad ook de alu velgen verbreden. Is in het verleden vaker gedaan, er zijn er ook met 13,5J brede 400 velgen.
Ik heb heb nu zelf 225/45/15 voor achter en 205/50/15 voor voor liggen. Maar ik denk dat ik op een smalle “german style” ascona 195/45 of 195/50 zou zetten.
Mijn 8J’s zijn niet te koop ;) en de 7J’s ook niet btw.
Gister auto laten overschrijven :shock:
Tijdens het schorsen was het blijkbaar een keer mis gegaan en was de auto op naam van mijn vader komen te staan :swear
Gister maar weer naar het postkantoor om de Manta, precies op zijn 26e :thumb verjaardag weer terug op naam te hebben.
Tegenwoordig schorsen we hem altijd via internet, dan hebben we dat gezeur ook niet meer he.
Ik vind die ATS’en ook gaaf staan, maar de 400 Ronal velgen zijn natuurlijk het ultieme :jerry
Alleen nog een keer 8J velgen achter, verder helemaal top! Welke maat banden heb je erop?
Volgens mij is die van een Commodore B (die heel goed hetzelfde zou kunnen zijn), ook al jaren niet meer leverbaar. Ik zoek er ook nog 1, dus als je toch nog een adresje vindt. Laat het dan even weten.
Vandaag de tijd genomen om 2 velgen in elkaar te zetten. Een voor en achter velg. Van de week een band erop laten draaien, kijken of de breedte goed is voor achter. Dan kan ik de juiste banden bestellen als ik die nog niet heb.



Donderdag verder met de andere 2 velgen.
Haha, dat zou ik ook graag zien! Maar het is een hele drukke periode, veel naar het buitenland voor mijn werk, vakantie, hebben net een huis gekocht. Maar morgen ga ik weer aan de gang.
Het gaat ook niet alleen om het resultaat maar ook de weg ernaartoe ;)
-
AuteurBerichten