Manta-aero

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 833)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: C20LET opfrissen #18250123

    Zeker de vooruitgang blijven plaatsen. Misschien een topic bij restauratie openen? Ben ook wel benieuwd naar de manta waar dit geweld in komt :D

    In reactie op: Manta C20LET (laatste foto update 22 Mei 2016) #17369240

    :thumb

    De achteras is nu helemaal klaar, remleidingen erop, alle bouten vast.

    Ben nu met het motorblok bezig:

    In reactie op: Ascona B 1979, 2.3 CIH opbouw #18235006

    @city is lekker bezig, ik heb helaas wat weinig tijd gehad, maar de komende tijd gaan we er weer lekker tegen aan.

    Een klein beetje stoffig dat wel, maar het begint steeds completer te worden.

    Ik kwam de dynamo spanner ook weer tegen:

    In reactie op: Manta C20LET (laatste foto update 22 Mei 2016) #17369236

    De inrichting van de garage begint er nu een beetje op te lijken. En ook verdwijnen de bouwmaterialen langzaam maar zeker uit de garage. Dat betekend weer lekker de ruimte :D

    In reactie op: TIP nieuwe raamlikkers ascona/manta B #18287412

    Zit er aan de ruit zijde ook een vilt laag op het rubber?

    In reactie op: Romijn Meeting 7e editie 30 mei 2015 #18281044

    Die heb ik wel zien staan, maar blijkbaar niet op de foto gezet. Het viel me nog in dat de motoren er zo mooi “recht” in lagen!

    In reactie op: Wir Leben Opel 10 mei 2015 te Boxtel #18272804

    Bij deze mijn foto’s van dit evenement:

    http://mantaaero.r4u.nl/Pictures/index.php?sfpg=MjAxNS9XaXIgbGViZW4gT3BlbCAyMDE1LyoqNWQxM2ViMTZlYjZkNzkwYWNjMDYxY2MyNjRjNjRhMjA

    Wel leuk zo met het museum er naast, alleen jammer dat daar dan geen opeltjes in stonden, alleen een groene C Commodore Sedan ofzoiets… Had wel wat anders verwacht. Maar des al niet te min, heel veel mooie auto’s in het museum.

    In reactie op: Romijn Meeting 7e editie 30 mei 2015 #18281037

    Ik denk dat deze Ascona wordt bedoeld, was ook een erg mooie auto.

    Bij deze onze foto’s:

    http://mantaaero.r4u.nl/Pictures/index.php?sfpg=MjAxNS9Sb21pam4gMjAxNS8qKmFkZDU3ZDM2ZTA3ZDFkNzVjYWFiYjA0MTFjNmNhYmU4

    In reactie op: Manta C20LET (laatste foto update 22 Mei 2016) #17369235

    Het project heeft weer even stil gelegen, maar dan heb je er ook wat voor terug. De afgelopen 2 maanden hebben we fulltime aan ons nieuwe huis geklust. Met een mooi resultaat, heb nu ook een verwarmde en geïsoleerde hobbyruimte (8×4.25) aan huis. De werkbank en kasten staan er al in. Dus ik hoop de draad weer snel op te kunnen pakken, tussen alle afwerkpuntjes aan het huis door. Maar een beetje ontspanning hoort er zeker bij.

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676950

    Moet je wel het juiste tig apparaat hebben, en de vaardigheid om aluminium te lassen ;) Maar het is zeker een mogelijkheid.

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676948

    Lekker bezig hoor, bij mij ligt het even stil, ben druk aan het klussen in ons nieuwe huis.

    Er zijn standaard adapters te vinden, om met een externe brandstofdrukregelaar te rijden. Bijvoorbeeld: http://www.txautosport.co.uk/c20let-turbo-engine-fuel-rail-pressure-regulator-adapter-51-p.asp

    In reactie op: Het nieuwe i200 i240 en 400 topic #17850469

    Manta i300 heeft een starre 5 link achteras, en geen onafhankelijk geveerde achteras zoals de Monza/senator. Ik ben benieuwd wanneer de flash op de deurmat valt.

    Harry Schippan eens proberen, die heeft nette prijzen: http://www.schippan-shop.de

    In reactie op: i2000 wielophanging #18272809

    Niet zo zeer verbrede, maar gewoon bredere velgen, bijvoorbeeld de ATS in 7×13 met et 3 of 20, die staan al een stuk breder als de originele stalen velgen in 5,5×13 et 37 (dit is ff een gokje, maar zoiets is het).

    In reactie op: Ascona B 1979, 2.3 CIH opbouw #18234990

    Goed bezig geweest weer, zie ik al! De tunnelbak wordt nog wel een zwarte uiteraard.

    Vorige week even wat spulletjes opgezocht, de originele en goedwerkende radio, we hebben nog een andere, maar die functioneerd niet, maar daar is het frontje wel netjes van:

    Daarnaast nieuwe scharniertjes voor de achter zijruitjes:

    En nog wat interieurdelen, het interieur zal ook als eerste worden afgemaakt, daar is alles voor aanwezig, maar het heeft allemaal zeker 10 jaar ergens gelezen, dus veel zoeken, en ff oppoetsen.

    In reactie op: Manta C20LET (laatste foto update 22 Mei 2016) #17369234

    Van het weekend de kleppen en overige zaken uit de kop gehaald, met een daarvoor zelf gemaakt stukje gereedschap en een lijmtang.

    Daarna kan je met een magneetje zo de klepspietjes verwijderen.

    Deze kop had ooit een tik gehad omdat de distributieriem was gebroken, resultaat:

    Gelukkig had ik nog een goed setje natrium gevulde kleppen uit een C20LET, en gezien de klepgeleiders toch vervangen worden, en daardoor ook de klepzittingen opnieuw worden gedaan, kan ik prima deze kop opnieuw gebruiken.

    Daarna de 1ste cilinder uitgeliterd, om te controleren of de inhoud van de kop nog origineel was, en dat bleek 44ml, dus dat is een goed uitgangspunt.

    Daarna de klepgeleiders verwijderd, onderhand de kop even laten wassen.

    In reactie op: koppakking c20let #18270822

    Bovenstaande geldt inderdaad, maar dan moet je kop niet (te ver) gevlakt zijn. Anders neemt de compressieverhouding toe, wat weer nadelig is.

    In reactie op: Manta C20LET (laatste foto update 22 Mei 2016) #17369233

    De Manta staat helaas onder een hoes buiten :cry Dat doet de Manta geen goed, maar het is op dit moment even niet anders. Na de restauratie zal dat niet meer gebeuren in iedergeval!

    Zou graag met de carroserie bezig gaan, maar heb helaas op dit moment geen plaats. Na de zomervakantie hoop ik daar mee aan de gang te kunnen. Dan moet ik een heel eind zijn met mijn eigen huis, en daar komt een ruime garage bij :wors

    Doe het nu zoals ik het altijd doe, eerst droog in elkaar zetten, daarna uit elkaar en alles in orde maken. Gezien het allemaal weer een samenbouwsel is van zaken die niet standard zijn.

    In reactie op: Manta C20LET (laatste foto update 22 Mei 2016) #17369231

    Vandaag even bezig geweest met het onderblok, onder andere, carterpan bevestiging opgeboord van 6 -> 8mm. En een slangpilaar voor de olieretour vanaf de turbo geboord en getapt.

    Daarom, want er zijn meerdere zaken die spelen, is de kop al eens gevlakt. Inhoud van de zuigers enz.

    In reactie op: Ascona B 1979, 2.3 CIH opbouw #18234987

    Onderhand maar even bij elkaar gaan zitten, om het een en ander te bestellen om de puntjes op de I te zetten, wat betreft de carroserie/opbouw!

    In reactie op: Manta C20LET (laatste foto update 22 Mei 2016) #17369229

    Thanks. Ja er komt zeker een zuigerbodemkoeling in het blok, bedoeling is dat het blok goed houdbaar is (ik ken jouw verhalen, hoop dat het bij mij mee zit :)).

    De remblokken zal ik nog eens over nadenken, ik heb juist heel veel goede ervaringen gelezen over de ATE Ceramic remblokken. Heel lasting, zoveel verschillende verhalen over allerlei verschillende blokken/schijf combinaties. Bijna onmogelijk om een beslissing te nemen. Wel heel erg bedankt voor jouw ervaring. Ik zal er nog eens over nadenken.

    Hoeveel KM verwacht je te kunnen doen met je remmen? Ik lees verschillende verhalen van mensen die ze er tussen 30 – 50.000km op hebben, en waar ze nog in prima staat zijn.

    Heb overigens wel gelezen dat ATE aanraad, ze niet te gebruiken in combinatie met ATE powerdiscs of geboorde of gegroefde schijven.

    In reactie op: Manta C20LET (laatste foto update 22 Mei 2016) #17369227

    Onderhand krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis, dus daar gaat ook heel veel tijd in zitten. Tussen de bedrijven door, toch lekker bezig geweest.

    De adapterplaten voor de remklauwen zijn gemaakt, en daarmee is de vooras zo goed als klaar, alleen de veren ontbreken nog, die moeten nog gecoat worden.

    Als remblokken heb ik ATE ceramic blokken genomen, die zouden en beter moeten remmen, en geen remstof meer veroorzaken, ik ben benieuwd!

    En ik ben bezig diverse onderdelen voor het motorblok bij elkaar te verzamelen, zodat het blok compleet is.

    Ook de kabelboom maar eens uitgevouwen, er zit wel wat werk aan, maar over het algemeen is het een nette kabelboom, er zijn 2 stekkers los, maar die heb ik er wel bij. Verder geen knip en plak werk gelukkig. Nog even proberen om de contrastekkers voor aan de kabelboom te vinden, anders neem ik een 10 polige stekker voor de koppeling met de Manta kabelboom.

    Daarnaast ook nog stofplaten voor de achteras op de kop getikt, en netjes gestraald en in de verf gezet, nog een keer monteren en dan is de achteras klaar.:

    En het inlaathoedje afgemaakt:

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17566517

    Ziet er wel heel netjes uit! Op welke manier las je dat? Mig of Tig? Ga zo door.

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17563983

    Hoe staat het ervoor met dit project, is er nog vooruitgang?

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 833)