Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zaterdag is het eindelijk zo ver, dan zal de Manta gaan verhuizen en hier in de garage komen te staan. De garage is eindelijk opgeruimd, enkel nog wat bouwmaterialen die naar een schuurtje toe moeten. Verder zal ik me wel moeten redden met ruim 4m x 8m. Op de foto’s lijkt het kleiner dan het daadwerkelijk is.
Ik wil onderhand nog een keer een poetsbrug aanschaffen, al kan ik ook lekker op de grond liggen ;) Ik heb vloerverwarming, en de garage is geïsoleerd met spouw. Dus koud wordt het niet.


Er is een keer een topic geweest op het forum van iemand die een 1.6 in zijn B Kadett heeft gebouwd. Ik denk dat het qua beveiliging wel meevalt evt. wel opletten met een start onderbreker, maar dat weet ik niet zeker. Kijk eens naar de starter van dit topic, zie helaas dat alle foto’s zijn verdwenen. http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=27&t=73426&p=1989217#p1989217
Dat ziet er heel goed! Duidelijk een vakman aan het werk. Ga zo door. Ben benieuwd naar je verdere plannen.
Ik hoor voornamelijk goede verhalen over de ombouw naar Corsa stuurbekrachtiging. Ben wel benieuwd wat er zo tegenvalt. Want met de juiste electronica kan je hem prima instellen.
Mooie manta met ODTH kleuren:

Ik ben in 2014 voor het eerst in Dronten geweest, was idd een erg leuke meeting.
Hele mooie foto’s van een hele mooie auto :thumbup
Als er geen voorspanning op staat dan draaien de wielen inderdaad tegen elkaar in. De frictie plaatjes liggen los tegen elkaar aan, zonder druk. Als je dan inderdaad koppel op de as zet (als je optrekt) dan worden de sperplaatjes met meer kracht tegen elkaar aangeduwd en treed er wel sperwerking op (net zoveel dus 40%).
Leuk om te zien! Een auto moet vooral zijn om fun te hebben, en dat lukt zo te zien aardig!
Als toeschouwer vindt ik rally ook veel spannender (je staat dichterbij en hebt een betere snelheidsbeleving). Maar het gaat erom dat je plezier hebt en de boel heel houdt.
Ja dat klopt, maar het is wel goed te doen. En er zat echt vieze drap en aanslag in de stoters, geloof best dat ze naar verloop van tijd gaan tikken.
Heb een goede set kleppen van een c20let die ik ooit heb gekocht. Die zijn natrium gevuld en zouden dus beter moeten koelen.
Zo staat de Manta er nu dus bij, er is behoorlijk opgeruimd in de garage, vandaar ook al het ijzer afval dat onderhand weg kan.

Ik ben verder gegaan met de cilinderkop, ik heb alle klepstoters uit elkaar gehad en schoongemaakt. Er zaten er een aantal bij die niet helemaal lekker waren, maar ik had er 32, dus voldoende keuze.




Onderhand de klepgeleiders in de kop persen, en dan kan deze naar het revisie bedrijf om de klepzittingen opnieuw te snijden. De kop is nu compleet met alles wat er in/op moet.

Dat is echt carbon, afgewerkt met een laag blanke lak. Daardoor heb je ook echt diepte en lichtval. De distributiekappen zijn er ook in vol carbon. De kleppendeksel is natuurlijk een andere verhaal.


Zo het blok staat inmiddels in de kleur, en hangt in de motorbok.


Ik ben bezig om eerst alles compleet te maken, de motor heeft 10 jaar in allerlei kratten gezeten, en het is nog een hele kunst om alles te vinden. Maar het gaat lukken.
Het blok dat ik ga gebruiken is oorspronkelijk niet van een turbo, dit betekend dat er een aantal wijzigingen aan het blok moeten worden gedaan. Olie terugloop in het blok, en de olie toevoer moet geopend worden. Deze inbus zat echter gigantisch vast, dus de inbus draaide direct dol. Daarna opgeboord naar 10 en een afgezaagde inbussleutel erin geslagen, daarna was hij makkelijk los te draaien.


Olie toevoer verloop kon worden geplaatst, en daarna de leiding:

De originele toevoerleiding kan mooi gebruikt worden, deze is nog in prima staat, her en der een beetje bij buigen.

Meer foto’s! Bovenstaande zijn allemaal dezelfde, zie alleen de slot plaat. Ben nu wel heel benieuwd.
Vanavond weer lekker samen met @city bezig geweest. @city is bezig geweest met de voordeuren. Ik ben zelf bezig geweest met het monteren van de ontsteking en het aanpassen van de kabelboom.

Ik was al begonnen met het opnieuw inwikkelen van de kabelboom, maar het blijkt dat er toch nog een groene draad bij moet komen. Kon dus weer even opnieuw beginnen.

Een 2.0n heeft een lager compressie. En deze had ook minder vermogen. Daarnaast is deze kop volgens mij ook niet geschikt voor loodvrije benzine. Ik zou gewoon een 2.0e kopen, scheelt ook weer wat aanpassings werkzaamheden (brandstofpomp end.). Maar als het ff kan een sloop auto of lopende motor. Dan heb je alles.
Heel erg mooi!! Dat gaat de goede kant op! Ben benieuwd hoe het resultaat wordt.
Jazeker. Dit is overigens nodig omdat we een 5 bak plaatsen, hierbij zit de pook op een andere plek als bij een 4 bak. En we willen niet de Manta console gebruiken (die is grijs en heeft van die cassettebandjeshouders). Maar ze zijn wel heel moeilijk te vinden, dus we zijn blij dat we er één hebben.
Ben zelf geen fan van Bosch, op de BMW na een paar duizend km, al trillen en piepen. En dat is gewoon met woon werk verkeer, niks geks.
Vanavond zijn we weer bezig geweest, ik ben bezig met het aanpassen van de kabelboom. Zo komt er onder andere een SR dashboard in, die een andere pinbezetting heeft, en een toerenteller. Daarnaast ook een elektronische ontsteking van een Manta GSI, en voorlopig komt er een injectie op. Dit betekend al met al toch wel een aantal extra draden in de kabelboom.
Eerst alle pins verwijderd:

Daarna in de juiste volgorde terug gestoken:

Kabelboom en ontsteking bij elkaar gezocht, zodat ik weet welke draden erbij moeten komen in de auto kabelboom:


@city is ook bezig geweest, hij is weer bezig geweest met striping en de laatste sierstrips op de bodyline. Daarnaast ook nog wat andere kleine zaken:
Ja daar hebben we nog een zo goed als nieuwe van. En nog nieuwe originele vloerbedekking voor op de kofferbakbodem.
Hij kwam me al bekend voor:
http://www.racingbazar.com/racecars/other/new_opel_ascona_400
Toch wel een heel verschil in prijs, nu er een motor in zit? Lijkt volgens telefoonnummer wel de zelfde aanbieder te zijn.
Het onderblok is nu kaal, en kan onderhand in de verf worden gezet. Nu ook verder met de aanbouwdelen van de motor.
Verdeler uit elkaar gehad en netjes gemaakt:


Een koelere 82 graden thermostaat in gebouwd.


Zo dat is een behoorlijke klap geweest zeg, ik hoop dat de bestuurder er goed vanaf komt! Die zal achteraf goed balen, dat zijn auto zo afgeschreven is geworden.


-
AuteurBerichten