Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nee nog niet, heb hem wel gezien (is ook niet over het hoofd te zien ;)). Maar zit er begin Maart nog eens 3 weken dus dan gaan we daar zeker in!
Het is een fan van het merk “Spal”! De koppeling kan inderdaad veel meer vermogen/koppel verdragen. Dit materiaal zal ook nooit/niet snel blijven plakken, wat wel het geval is bij normaal koppelingsmateriaal. Deze plaat is wel geveerd zodat er wel makkelijker mee te rijden is als met een starre plaat.
Ik kom overigens net (vanochtend 4:30) hier vandaan:

En toen ik thuis kwam lag er dit, op de deurmat!

Helaas was de doos vol gestopt met gebroken stukken piepschuim, wat natuurlijk mooi overal in zat. Sowieso wilde ik hem even uit elkaar halen en bekijken. En alles dus even mooi schoon gemaakt en weer netjes met verse olie in elkaar gezet. Wilde vandaag ook nog even de sper werking testen. Heb de steekassen en diff al gedemonteerd. Maar krijg nog even de lagers niet van het originele diff af. Voor deze moet je namelijk hele smalle bekken aan je poelietrekker hebben. Denk dat ik de openingen maar even uitslijp. Maar heb daar vandaag geen tijd meer voor.



Wil hem zo snel mogelijk inbouwen om de sperwerking te kunnen testen. Frictieplaatjes zagen er nog erg goed uit, dus verwacht gewoon 40%. Het is trouwens een grote platen sper.
Originally posted by mantamafkees01
Origineel gepost door Manta-aero
Vandaag in Noord holland op de A7 een Manta B cabrio gespot met een 400 kap. Reed in tegenovergestelde richting, richting amsterdam.Kleur?? ;)
Hij was zilver van kleur en zonder brede uitbouw.
Vandaag in Noord holland op de A7 een Manta B cabrio gespot met een 400 kap. Reed in tegenovergestelde richting, richting amsterdam.
Ik heb pas ook contact gehad met het RDW en deze vertelden mij uitdrukkelijk, dat een turbo op een motor plaatsen geen motorwijziging is. Dus een aangepast C20XE blok met turbo is nog steeds een XE en dus niet aan keuring onderhevig.
Gaat goed zo :thumbup
Hier nog mijn setje 3 delige Graku’s 7×15, steek 5×120

Originally posted by mantastijn
Vandaag gespot tijdens een puzzelrit van Lunatic Opel Freaks (omgeving Reusel)…
t zijn bekenden maartoch ff een plaatje:P:D

en nog een i200, maar ik heb er helaas geen foto’s van…
Origineel gepost door mantastijn
Origineel gepost door Manta-aero
Originally posted by bramm
net een donkergroene met ascona voorkant als ik me nie vergis wast toch een manta ja. in oirschot btwDie heeft mijn broer ooit gemaakt samen voor/met de vorige eigenaar. Zag dat de auto pas van eigenaar is gewisseld op de RDW site. Reed eerst rond in Ede dus.
Is bekend!!king:
Is van een vriend van me. en die heeft em inderdaad pas een paar weken.
praatje bij plaatje (da is de middelste van de drie)
Ik heb nog ergens foto’s van het spuiten van deze auto, helaas wilde de eigenaar niet dat de hele auto gespoten werd (is wel te zien helaas :() en wist hij niet welke kleur het was.
Dit was de auto trouwens zonder de Ascona neus.

Een mooie sport spoiler+bumper of een 400 bumper zou de Ascona neus veel meer tot zijn recht doen komen.
Is dit die Manta met kuipstoelen met 400 stof? Zoja, dan heb ik die ooit bij iemand in rotterdam in de garage zien staan. Deze persoon ging echter naar het buitenland emigreren.
Originally posted by Jo
De volgende bestaat ook al een tijdje
Nadat een hele poos verdween, dook ze in ene keer weer op bij een andere eigenaar.
Waar ze nu is weet ik even niet, ik dacht dat de laatste eigenaar ging emigreren.
Originally posted by bramm
net een donkergroene met ascona voorkant als ik me nie vergis wast toch een manta ja. in oirschot btwDie heeft mijn broer ooit gemaakt samen voor/met de vorige eigenaar. Zag dat de auto pas van eigenaar is gewisseld op de RDW site. Reed eerst rond in Ede dus.
Originally posted by mantaboy1967
Van morgen in nieuwegein rond 08:15 een grijze manta GSI gespot
bij de kruising van garage zwart.
iemand van hier mischien.grt
Ik zag deze gisteren ook in nieuwegein staan, stond bij die blauwe met witte bumpers. Opzich was die grijze wel een nette auto, alleen zo’n grote antenne erop :thumbdown Had een grote achterdemper, putdeksel in het dak en “400” kap.
Maar die van GT/W was een donker blauwe.
Je kan een 1.6/2.0 spruitstuk aanpassen, je moet dan het gat van het centreerpennetje opnieuw boren.
Mijn website is http://www.mantagsi.nl
Ik heb ook nog wel wat foto’s, deze staan allemaal op onze website:







Kan het topic weer even vooruit :D
Verreweg de langste overbrenging heeft nr. 4 de 4 bak met electronische overdrive. Ik geloof dat die 0,74 is, daarna komt denk ik de 265 getrag bak van een Senator deze is 0,807. Of je ook daadwerkelijk het maximum aantal toeren haalt met een standaard 24v weet ik niet.
Lijkt een beetje op 1 van een BMW M3 ofzo.


Idd erg gaaf hoor! Echt goed bezig daar, wordt tijd dat er een mooie website komt met nog meer mooie foto’s ;) Die corsa is idd echt gaaf 12.1 sec :O
@robbies, wat denk je dat het maximale potentieel is van de gt28r?Na al die mooie plaatjes kan ik niet achterblijven ;) Er moet nog heel veel aan gebeuren, maar het gaat ff om het idee ;)

Ziet er idd netjes uit, zijn dat 14″ ATS classic’s? Iig mooie wagen zo op deze foto te zien iig. Vertel er eens iets meer over.
Volgens mij zijn het EXIP velgen.
Volgens mij is ie ook aardig rot?
Verders is ie leuk:thumbup
Dat klopt want 7×13 en 8×13 ATS passen wel, maar bijv. 7×13 smoor (geloof ik) schijnt ook niet te passen.
SR velgen passen niet over de 2.2 remmen, iig niet zonder spoorverbreders. Je kan wel de klauw aanpassen meen ik. Eigenlijk zouden 6×13 ats ook niet moeten passen geloof ik. Heb je echt geventileerde schijven?
Daar zit wel wat in het blijft altijd een wannabee. Maar als zo'n auto er netjes uitziet heb ik er geen problemen mee. Er zijn maar weinig 100% originele auto. En iedereen wil wel een eigen toon toevoegen. En een hoop auto's kan je wel herkennen dat er iets niet klopt. Denk aan een gt/e wit/geel zonder ZF bak.
-
AuteurBerichten