Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nee ik heb een getrag 265 bak, met een adapterplaat en een 4 bak 1.8s kom. Ligt al klaar voor inbouw, en tot aan de achteras komt een cardanas. Dus zwakke punten zijn er zeker wel uitgehaald! Heb zo even geen foto’s van de bak, maar die stonden wel in het oude topic. Daarin stonden heel veel foto’s ook van turbo endergelijke. Maar dat komt langzamerhand wel weer goed.
Idd erg jammer van de velgen, verder mag de auto er zeker wel zijn zo te zien!
Hier nog een aantal foto’s van de Graku velgen, hier een velgster op een nieuwe Schmidt binnenrand:

Wat 1 binnenrand was gescheurd:

Ook de buitenranden waren gescheurt, sommige hadden een scheur van 20cm! Levensgevaarlijk dus. Dat kwam onder andere door het veel te vast draaien van de boutjes. Daarom komen er dus 4 nieuwe buitenranden op.
Ook heb ik al een tijdje een leuk tafeltje op de slaapkamer :)

Ook heb ik nog een aantal dingen schoonmaakt zodat er lekker aan te werken is.


Van de week nog even het buisje in de kop persen en de vriespluggen vervangen, zodat de kop kan worden gecontroleerd bij het revisie bedrijf.
@manta_dennis, nog geen idee of we er heen gaan, is komende zaterdag toch?
@st1 v6, nee niet het setje uit Ermelo als je die bedoelt :P Heb eens een setje ergens in brabant gekocht. Daar moest wel wat aan gebeuren, maar heb inmiddels het nodige al in huis (aantal binnenranden). Heb van de week stickers bestelt (de zwarte die op MP staan) voor op de naafkapjes. En ook de buiten randen heb ik besteld. Deze zijn van RVS en 15″.
De 400 velgen laat ik poedercoaten bij Gerritsen in Nijkerk, leveren altijd goed werk.
origineel gepost door max
ziet er netjes uit.Vergeet niet de achteras olie toevoeging erbij te doen als je de olie in de achteras afvult. Is nog origineel te verkrijgen.
Als je dealer het niet weet haal het dan hier. Die jongens weten precies waar je het over hebt.
http://www.duparts.nl/Thanks voor het advies! Heb het al liggen, de dealer had het. Is zo’n heel klein flesje.
Ik heb vandaag de imbus boutjes uit de kop gedraaid, en tot mijn verbazing zat er al een pijpje in. Deze heb er eerst maar eens uitgetikt, deze was droog zonder enige vorm van loctite oid. ingebouwd. Hier moet het dus in:

Deze kwam er dus uit:

En deze komt er op de volgende manier in:


Veel werk is het opzich niet, even op de draaibank en klaar is kees.
Daar heb je helemaal gelijk in Kerni, daarom heb ik voor mezelf ook gezworen niks meer voor een ander te doen. Je kan het bijna nooit goed doen, mensen verwachten 110% ipv. 100%. Maarja als je veel negatieve en geen positieve verhalen hoort, dan ga je er snel slecht over denken.
Zeker! Denk dat het ook zeer interresant gaat blijven! Heb nu eindelijk weer de ruimte om echt wat te doen. Hier nog even wat oudere foto’s:

De velgen zijn 8×15 et 23 400 velgen, deze worden nog gepoedercoat in het zilver.


Ik heb ook nog een ander setje 5×120 velgen, dat zijn 3 delige Graku velgen. Heb hiervoor 2 nieuwe binnenranden op de kop kunnen tikken. En ik zal ook nog 4 RVS buitenranden kopen, Radinox, dus nooit meer stoeprandschade. Hier komen gewoon normale 195/50/15 banden op, om eens het circuit op te gaan of een behendigheidsrit te doen.
Ook ben ik met het motorblok bezig, als basis is het een c20xe blok, omdat alles wat er in komt toch afwijkt van een normale c20let.


Snelheidsmeter van een Monza A1:

Vooras omgebouwd naar 5 gaats, ook had ik in eerste instantie een Manta GSI achteras omgebouwd naar 5 gaats en sper. Maar ik wil toch een Commodore B achteras met sper gaan plaatsen. De remmen voor, zijn van een Senator 24V en achter een mengeling van Commodore B GS/E en Diplomat V8. En de hoofdremcilinder, rembekrachtiger zijn van een Monza en een Rekord 2.2:




ABS kabelboom heb ik nu ook uit de Senator 24v van @city gehaald voordat die naar de sloop ging. Heb het schema er ook al bij, dus tegen die tijd is het inbouwen en aansluiten. Zit alleen nog even te denken waar alles weg te bouwen, de computer komt onder de bestuurdersstoel. Maar waar de abs module komt te zitten, moet ik nog even over nadenken. Ik heb weer een aantal foto’s teruggevonden, dus die zal ik de komende tijd even terug plaatsen. ABS achter ben ik nog niet mee verder gegaan, eerst de achteras zelf ff schoonmaken en in de lak zetten.
Heb verder ook de cilinderkop helemaal gedemonteerd, bleek alleen de kop die al op de turbo motor zat niet geschikt meer te zijn. Deze was al 0,5mm gevlakt, wat in combinatie met de zuigers die voor een compressieverhouding van 8,5:1 voor een verhouding van 9:1 zorgt. Heb dus een andere kop gehaald, die gaat nu gereviseerd worden. Ik heb de kleppen en alles eruit gehaald, dan kan dat weg. Dan zullen de geleiders gecontroleerd worden, de kleppen opnieuw geslepen en de klepzittingen gefreesd. De overige werkzaamheden dus het in elkaar zetten, zal ik zelf weer doen. Moet eerst nog ff olie/water schade herstellen in de cilinderkop, denk dat ik een buisje er in maak ipv. een bypass. Foto’s volgen spoedig.
Ben erg benieuwd hoe de nieuwe turbo manta wordt, gaat ook mee worden gedaan aan sprints neem ik aan?
Das die met die 4.0 24V, die gewoon een 3 liter onderblok heeft toch?
Dan moet hij nog even hard doorwerken! Wat zijn overigens de specs verder, welke achteras, remmen, bak enz. enz.?
Dat gaat er netjes uit zien! Suc6 en houdt ons inderdaad op de hoogte!
Leuk al die oude foto´s kwam er van de week ook nog wat tegen o.a. bij het autotron.
Wat voor een gereedschap heb je nodig dan?
Ik was altijd al goed in wiskunde :P
Originally posted by RonaldV
Enigste wat ik weet, dat ie laatst ter sprake kwam met calibra turbo die bij DHZ Twente stond.En had gehoord dat ie niet meer bij Kronenburg naar binnen mocht omdat ie vaak onzin had lopen uitkramen.
Verder dat eerste blok op foto”s stuk gelopen is. Maar heb hem zelf nooit verder gesproken dit is van horen zeggen.
Het meer en deel van wat jij typt is mij ook ter oren gekomen. Denk dat ie niks meer laat horen om negatieve aandacht te voorkomen.
Staat er helemaal niks op? Ook geen KBA nummer bijvoorbeeld?
Originally posted by nicocorsa
het kontje steekt me nog wat te fel in de lcuht . daar ben ik opzoek na een oplossing .Gewoon verlagen :P Maar ziet er erg netjes uit hoor! Ga zo door!
Type 1 as is met borgringen op de steekas in het differentieel?
Bij opel classic parts op ebay zijn ze nog wel te krijgen volgens mij. De laatste keer heb ik wat shims van een cola blikje geknipt. Toen had ik precies genoeg.
Originally posted by louwe 16 klepper
Origineel gepost door Manta-aero
Bij mij komt er dezelfde achteras onder :angel En bij die van mij duurt het ook nog wel ff hoor. Maar blijf ermee bezig.ok :o:thumbup
ga je jou topic ook weer terug plaatsen????de setup van dit type as is voor je gripp in ieder geval wel veel beter:thumbup:thumbup
tenopzichte van de standaard manta as;)Ben alweer begonnen in het restauratie forum! Met ook wat foto’s van de 400 sper!
Bij mij komt er dezelfde achteras onder :angel En bij die van mij duurt het ook nog wel ff hoor. Maar blijf ermee bezig.
Bekend uitlaat spruitstuk! Lijkt wel heel erg op die van mij zo die motor :) Ik heb ook een idee van jou overgenomen :o Moeten ze maar een keer naast elkaar zetten als ze beide klaar zijn ;)
Je kan er inderdaad erg goed zitten! Die grotten zullen we ook nog gaan bekijken. Mooi natuur daar, en een hoop leuke dingen om te zien!
Ben vandaag nog even verder gegaan, lagers van het gewone dif afgehaald. Door de inkeping voor de poelietrekker verder uit te slijpen. En de lagers op de sper gezet en in het huis gezet. Ook heb ik de steekassen geplaatst, zodat ik morgen de werking van de sper kan testen. Als dat allemaal in orde is, wat ik wel verwacht. Zal ik de sper afstellen en definitief plaatsen. Ook zal ik de as verder in orde maken en alle bevestigingen verstevigen.

-
AuteurBerichten