Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Thanks,
Eigen project ligt ff stil, ben zo nu en dan wel bezig, maar echte vorderingen zijn er niet echt. Onderhand als @city’s manta wordt gesloopt, heb ik wel een stuk bodem om bevestigingen voor de Commodore achteras te maken. En deze kan ik dan later onder mijn Manta lassen, maar die staat nu ff zo gestald dat ik er niet bij kan.
Vanavond weer ff voor de Kadett bezig geweest, de remmen gesorteerd en compleet samengebouwd op de ankerplaat. Ook de trommels ff uitgeschuurd, waren uitgedraaid, maar toch beetje vliegroest van het liggen. En de pakkingen gemaakt die tussen de aandrijfas bevestiging en de ankerplaat komen. De remmen zijn dus klaar om geplaatst te worden als alle bewerkingen aan de as klaar zijn. Ik hoop dat ik daar komende week een eind mee kom. Lekker 2 weekjes vakantie :) Maarja ook wel andere dingen te doen natuurlijk.
Iemand foto’s van de SV-XX-26 of FV-DL-34? Ben benieuwd laat maar komen. Geen foto’s die van onze site komen aub hahaha.
Donderdag avond hele mooie lijsten opgehaald voor de coupe. @city zal hier nog wat foto’s van plaatsen.
Ik ben vandaag verder gegaan met de achteras. Als eerste heb ik een achteras onder de donor Manta uitgehaald. Hieruit moesten de lagers worden gehaald, de veerschotels en de bevestiging voor de stabilisator stang. Dit ging allemaal redelijk voorspoedig en na een 3 kwartiertjes lag de as naast de auto.
Daarna de as compleet gedemonteerd en alle benodigde onderdelen eruit en eraf gehaald.
Nu alles voor handen was, als eerste maar een de lagers van het pignonwiel afgehaald met een poelietrekker.


Alle te gebruiken lagers en materiaal even netjes schoonmaken in de wasbak.

Daarna was het tijd om het ashuis goed schoon te maken, zodat alles ingebouwd en afgesteld kan worden.

Daarna de lagerringen in het huis geplaatst en bij het inmeten bepaald welke shims er geplaatst moesten worden. Handig hulpmiddel bij het in en uitslaan van de laggerringen is is een koperen staaf. Hiermee beschadig je niks de lagerringen zijn immers gehard.


De speling is weer precies zoals het moet zijn 0,11-0,12 mm.

Vervolg stappen zijn het lassen van de stabi bevestigingen en de veerschotels. Het compleet samen bouwen van de as en de remdelen. Alleen nog een keerring voor de ingaande kant op de koptikken en achteras olie en dan hebben we alles wel.
We zijn vandaag weer lekker samen (ik en @city) bezig geweest. Het pignonwiel is er eindelijk uit, en het bleek niet voor niks. De lagers van het pignon waren in erbarmelijke staat. We willen nu de Manta B achteras uit elkaar halen en de lagers eruit halen. Ook de bevestiging voor de stabilisator en de veerschotels zullen we overlassen. Leuke bijkomstigheid is dat het een 3,44 overbrenging is, dus 1 van de langste en gelijk aan die van een Manta GSI. Waardoor het toerental met 5 bak nog aardig acceptabel zal zijn bij 120 :)
De achteras is zeker in nette staat, maar iig netjes droog. Workmate is overleden trouwens :P

Zoals je ziet zijn de veerschotels echt anders.

Alle ingewanden zijn eruit:




Verder nog de traverse van het staartstuk afgeslepen en uitgeboord, zodat deze op de aangepaste 1200 dwarsbalk gelast kan worden. Deze zal dan ook nog worden verstevigd.

Ook de bevestiging voor de panhardstang verwijderd, deze zit bij een coupe achteraan de veerschotel.

En de remcilinders bleken wel erg klein te zijn, dus daar komen er van een Manta B GSI op.

Ook nog de velgen.

Vandaag aan de achteras bezig geweest. Eerst alles bij elkaar gesprokkeld, en daarna even alles goed bekeken.
Bleek echter dat er achter de keerring van de ingaande kant heel veel zooi zat. En om te voorkomen dat dit in de lagers komt heb ik besloten om de hele achteras uitelkaar te halen. Dus al eerste de remmen gedemonteerd, daarna de steekassen gedemonteerd en daarna het differentieel eruit. Alleen het pignonwiel wil er nog ff niet uit, moet ff de kleine poelietrekker zoeken. En anders ff een beetje warmstoken, dan moet het allicht lukken.
Kan de rest meteen netjes in orde gemaakt worden en daarna alles tiptop in elkaar zetten.
Hoi,
Dit project loopt pas net, mijn broer heeft de auto eind Mei gekocht. Hij heeft ook nog enkele andere coupe’s en daar wordt er 1 compleet van gerestaureerd. Maar daar is op dit moment even geen ruimte voor en staat dus even op HOLD.
Bij de coupe uit dit topic, zullen alle slechte punten natuurlijk worden aangepakt. Maar voor de rest zal het wel allemaal redelijk snel door moeten lopen en zal de Kadett voor de zomer weer rijden, met een beetje geluk. Er zullen dus ook geen onnodige dingen worden gedaan als de hele auto blank maken van onder en het interieur helemaal opnieuw doen. Voor de rest doen we alles natuurlijk wel 110% anders zouden we het niet doen.
Hoe heb ik dit topic kunnen missen! Het ziet er allemaal hartstikke netjes uit.
Thanks, idd dat klopt, en het is zo goed als strak. Door het kloppen is het natuurlijk nooit 100% strak, je hebt in principe allemaal kleine deukjes. Maar dat probeer je eerst zover mogelijk weg te werken voordat je begint met plamuren.
Idd dat denk ik ook, kan het niet zijn dat de auto afgedekt heeft gestaan met een dekzeil ofzo. Dan wil dat ook nog weleens voorkomen.
Dat is zeker een mooie 400! Is er wat meer info over? Iemand van hier? Echt of imitatie?
Ik zou ook zoeken naar een kleine lekkage aan de druk kant. Er schiet me nog niet echt wat te binnen, waar je moet kijken. Mocht dit alsnog gebeuren dan post ik dat alsnog.
Geschikte kerel Stephan! Mooi man nu is je verzameling “originele” L-en compleet?
Van de week (meen woensdag) Manta GSI in het grijs, kwam langs het station driebergen-zeist. Vader met zoontje meen ik, klonk goed en zag er zo op het eerste gezicht netjes uit!
Manta is ook mooier :angel of zeg ik nu iets verkeerd ;)
Tja, aangeboden zal er toch nooit precies worden wat jij zoekt. De meeste mensen die hem met hart en ziel hebben opgeknapt zullen hem niet zomaar van de hand doen natuurlijk. Dus je zoektocht zal nog wel ff duren.
Zo bedoel ik het in iedergeval niet, ik ben gewoon benieuwd wat de speelruimte is binnen een homologatie.
Maar wel met een ander soort 16V kop, is het van belang dat het onderblok standaard is (dus CIH) en de kop 16 kleppen heeft (maar of dit dan een 400 kop, ingekorte 24v of een andere kop met 16 kleppen is) dan maakt het niet uit?
Alle recaro’s hebben toch zo’n beetje dezelfde steek van de sledes. Wij hebben al verschillende gehad ook after market, en het pastte altijd.
De middelste stang is gewoon een versteviging voor het draaipunt. Deze wordt afgesteund op de plek waar normaal je panhardstang zit.
Stabilisatie stang heb je volgens mij nog wel nodig, aangezien deze voor de rolbeweging is. Dus een axiale draaiing in de lengte richting van de auto.
Zondag in Sevenum, een erg mooi rode Monza die de weg naar de Manta meeting aan ons vroeg. Wij reden in een groene Kadett.
Ja is een mooi materiaaltje, sterk en oxideerd niet! Moet alleen nog ff naafkapjes voor de velgen hebben. De originele zijn namelijk van kunststof en dan verchroomd. Maar ze zijn een beetje beschadigd. Misschien dat ik ze wel draai uit RVS ofzo en dan mooi polijsten en de Graku stickers erop. Blijft dan wel mooi iig.
Met mij gaat het overigens weer heel goed :thumbup Alleen erg druk de hele tijd, maar ik geef niet op hoor! Hij komt af al zal het misschien even duren! 400 uitbouwset is trouwens compleet nu, heb de achter verbredingen bij Jack’s tuning gekocht, en die zijn erg mooi!
Ziet er netjes uit moet ik zeggen! Volgens mij zijn ze er niet in het blauw voor een 5 bak.
Heb hem niet gezien dit weekend.
17 augustus 2008 om 17:24 In reactie op: nieuwe vraag welke druk regelaar hoofdremcilinder 22 zonder #17419575Op een E Rekord 2.2.
-
AuteurBerichten