Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ja als reparatie kan dat inderdaad prima. Als je toch bezig bent en alles vervangt, zou ik hem opnieuw buigen. Als je een beetje zoekt kost die leiding niet zoveel.
Ik wil er inderdaad ook zo’n regelaar tussen zetten, zodat ik met een pot metertje de hoeveelheid bekrachtiging kan instellen. Anders heb je volgens mij gewoon de maximale bekrachtiging, zoals je deze normaal bij stilstand hebt in een corsa.
Tenzij ik ergens een snelheids signaal vandaan zou kunnen kijgen, maar dat wordt ook wel lastig.
De Manta is voorlopig toch nog niet rijdbaar of rolbaar, dus ik kan maar beter alles aanpakken :D
:thumb Als er vragen zijn over het hoe en wat, kunnen die natuurlijk altijd gesteld worden, wellicht kan ik wat meer foto’s of informatie verschaffen.
Mooi setje,
Steek er dan nog wat tijd in, en je hebt het volgende:
Het dashboard past ook weer prima, nu kan ik weer verder met wat anders.


Nog van harte gefeliciteerd! En een hele leuke poster, wordt je Manta ook een Bastos replica?
Vandaag weer verder gaan met het blank maken.

Daarnaast ook weer verder gegaan met de stuurbekrachtiging. Ik heb de onderste pijp passend gemaakt. Vaak laten ze deze vervallen, en zetten alleen het lager deel vast aan de carrosserie. Maar ik wilde het meer origineel laten ogen, dus heb ik de buitenpijp aangepast, zodat deze over de kruiskoppeling gaat.
Bij de Manta stuurkolom, zit een schuifstuk dat bij een ongeluk in elkaar schuift, waardoor het stuur richting het dashboard kan. Bij een Corsa B zit dat deel voor de motor van de stuur bekrachtiging. De as waar de naaf of gemonteerd zit, kan bij een aanrijding in elkaar schuiven. Daarom heb ik bij het bovenste deel (het zwartgeribbelde deel, net onder achter het contactslot) van de corsa gebruikt.


En zo zit hij gemonteerd, enige wat nog rest is het op lengte maken van de stuurstang.


Ik heb weleens gehoord dat de 2.5S of 2.5E plaat zou moeten passen, zou dezelfde grootte hebben als de c20let plaat.
5 februari 2016 om 20:59 In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684848Mooi zo’n 2 deurs Rekord, lekker bezig en mooie ruimte om zo bezig te zijn! Al hoewel je straks ook lekker bij huis bezig kan zijn.
Thanks, dat is ook ergens wel het doel. Alles is natuurlijk custommade, maar het moet toch enige originaliteit uitstralen.
Radiator gepast, ventilator past er mooi op.


Dat vond ik ook :D
Vandaag even de motor van de stuurbekrachtiging aan de andere kant geprobeerd. En dat past eigenlijk ook prima, het zekeringskastje moet heel iets naar rechts verplaatst worden. Maar dan past het met een klein beetje kracht best goed. Alle kapjes en dashboard delen passen er dan gewoon op.


Verder heb ik nog wat kleine dingetjes gedaan, zoals het manta contactslot op de corsa stuurkolom gemonteerd. Morgen even kijken naar een stukje pijp om de afgaande kant van de motor te verbinden met buitenste buis van de stuurstang. Met een fototje van de week, zal het direct duidelijk worden.
Ik zit nog even te kijken aan welke kant ik de motor laat uitkomen, rechts past redelijk alleen aan de onderkant moet dan een klein stukje uit een afdekkapje worden gehaald. Aan de linkerzijde past ook, maar dan moet het zekeringskastje iets naar voren.
Zo zit hij aan de rechterzijde, krap ten opzicht van de kachelunit, maar het past wel.



Vandaag de nieuwe radiator binnen gekregen, een op maat gemaakte safari spec radiator met 60mm dikte.

Vandaag lekker de hele dag bezig geweest, krabben, krabben, krabben:

En ook met de stuurbekrachtiging, eerst de corsa stuurkolom uit één:

En de Manta stuurkolom verwijderd:



Daarnaast nog diverse onderdelen gedemonteerd. Van de week weer verder met de stuurkolom.
Nee hij staat niet aan de vloer vastgezet te worden. Ik heb hem bij http://www.toolmania.nl vandaan, voornamelijk omdat deze niet voorzien hoeft te worden van een luchtaansluiting voor de ontgrendeling. Hier zitten gewoon elektrische solenoids in.
Meteen maar even de koe bij de horens gevat, ging wel snel om de assen eronderuit te krijgen. Je kan overal mooi bij en als alles los is, brug omhoog en je rolt de assen er zo onderuit.


Zo eindelijk een aantal foto’s. Ik had wat problemen met de motor van de hydraulische pomp, maar de besturingskast heb ik gisteren omgeruild en nu werkt hij goed.
Hoogte van de hefbrug is 1 meter, het dak van de Manta komt op 2.2meter.

Mooie brede ruimte tussen de rijplaten:


Dit is de besturingskast:

Heb er nu al schik mee, laat het sleutelen maar beginnen :)
Het eerder genoemde model is inderdaad wat handzamer, maar voordeel is wel dat ik er tussen de rijplaten bij kan, om werkzaamheden te verrichten. Maar sowieso is alles waarmee je voorkomt dat je over de grond moet kruipen, een gigantisch voordeel!
Onderhand hoop ik deze in de garage te hebben staan. Kan ik de Manta mooi op hoogte zetten.
Haha gewoon vol ingetrapt dus :thumb
Ik vind het wel een ontiegelijk mooie motor zo’n 3.0 24V. Zeker een goede keuze, want ze rijden ook super.
Altijd handig een inhoudsopgave! Vooral zo doorgaan zou ik zeggen.
Vandaag maar vast begonnen met het strippen van de auto:

En ja er kwamen al wat aandachtspuntjes naar voren. Ben ook niet bang dat er nog meer naar voren komt. De Manta heeft 12 jaar onder een hoes buiten gestaan.


En het gereedschap voor de komende periode ;)

Bedoel je dan de Manta of de City? Want deze Manta is inderdaad van @city geweest. Die heeft er tot 2004 mee gereden, daarna heb ik hem overgenomen. Daarna heeft hij weer een andere Manta gehad met een soort van Aero dak erop, maar dat is nooit afgekomen.
Zo zag mijn Manta er uit in +/- 2004:

Vandaag was het eindelijk zover, we hebben even de grote wisseltruck gedaan. En uiteindelijk stond de Manta bij mij thuis. We hadden een aanhanger gehuurd, maar daar bleek van alles mis mee te zijn. Met name de verlichting was een drama. Dus tussendoor ook nog even de aanhanger gewisseld voor een aanhanger die wel oke was.




Ook nog de Ascona verplaatst naar een tijdelijke plek, eerst de motor in orde maken.

En de City van @city weer van stal gehaald:

Dat heb je goed gezien, er zijn nog wel wat meer zaken die naar de schuur toe moeten. Dan redt ik me prima met de ruimte die ik ter beschikking heb. Onderhand eindelijk langzaam aan beginnen met de carrosserie. Heb er echt zin in.
Ziet er goed uit, ben erg benieuwd naar het resultaat, maar het ziet er goed uit. Waar heb je die spuitcabine gehuurd?
-
AuteurBerichten