Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik denk wel iets meer, anders moeten we er toch maar eens over nadenken ;) Zal wel geen originele werks auto zijn of wel? Iemand wat meer achtergrond informatie?
Dat is inderdaad gewoon dezelfde bak. Alleen de pook is iets anders misschien, maar hij past wel.
Let wel op, geen rvs moeren gebruiken. Deze werken zich uiteindelijk los, gewoon koperen moeren en van die speciale sluitringen (bijv.geperst metaal draad).
Hoi,
Die bouten kun je inderdaad wel krijgen bij de dealer.
Om de moer eraf te krijgen kan je het best aan de andere kant van het tapeind, 2 moeren erop draaien. Deze draai je dan vast tegen elkaar aan. Hierna kan je proberen om hem in de bankschroef te klemmen en te kijken of je de ander los krijgt. Anders warmstoken of andere middelen toepassen.
Er steekt nog wel een stukje van de afgebroken bout uit, misschien kan je hem met een griptang pakken? Of anders iets eraan lassen?
Dat gaat de goede kant dus op! Wat voor assen zijn het? Omgebouwde assen uiteraard, maar Irmscher set of Commodore delen. Welke breedte velgen ga je er achter op zetten?
Ook vanuit Ede allemaal een prettige jaarwisseling en veel geluk in het nieuwe jaar.
origineel gepost door henk 400rr
origineel gepost door louwe 16 klepper
henk heeft hier wel n punt
(enkel is hij zelf toch uiteindelijk ook overgegaan naar 5 gats d8 ik;):angel)Jep, dat klopt, dit uitsluitend ivm een optische reden, vanuit technisch oogpunt blijf ik ’t onzin vinden, velgen had ik ook zat met 4-gats, nu moet ik dus weer op jacht.
Achter had je natuurlijk al een aan de 400 gelijkende ophanging. Dus daar heb je neem ik aan een Commodore B achteras gebruikt?? Hoe heb je het aan de voorkant opgelost ook Commodore B materiaal? Of een andere vernuftige oplossing ;)
Dat is toeval, zo moet die van mij ook worden hahaha. Alleen zonder de 400 stripping op de deur.
Ik zag pas dat E de B er ook 1 of 2 te koop had staan. Meen voor iets van 125 of 150 per stuk. Wel zeldzaam maar niet echt gewild denk ik.
Het lijkt wel een koffiekrans hier hahaha. Maar feit blijft dat de 400 velgen toch super mooi blijven. Zeker als je een 400 replica wilt bouwen. Voor is het niet zo heel moeilijk, al is het Commodore spul niet heel eenvoudig te krijgen natuurlijk.
Golf remklauwen en bmw 3 serie (E30) schijven, zijn ook 4 gaats. Alleen het naafgat moet uitgedraaid worden als ik me niet vergis. Verder een adapterplaat maken en nog wat kleine dingen. Maar dit is redelijk te doen.
Kan je eens een foto van de zijkant van de remschijf maken, volgens mij is de “hoed” erg ondiep. Dat zou idd duiden op Irmscher naven.
Vooras volgens mij van een C Kadett. Achteras van een van de eerdere Rekords denk ik, en dan omgebouwd naar bladveren.
Ik ben erg benieuwd, post vooral de vorderingen. 400 onderdelen zijn niet makkelijk te vinden nee. Sper, velgen, interieur, trek de beurs maar hoor.
Mooi oplossing is, rembekrachtiger van een Rekord 2.2 met een hoofdremcilinder van een Monza 3.0. Heb ook weleens Senator B en Kadett E combinatis gezien. Maar in iedergeval die van een Senator B past niet zonder slag of stoot.
Hoi,
Ik heb H&R -60mm met Koni Geel onder mijn Manta.
Diegene die het blok nu heeft rijdt zeker met in de 2 liter klasse met zijn 2.3 hahaha.
Pa vragen om hem te verzekeren ;) Maar wat wil je all-risk, wa of wa plus.
Had op mijn 16e ook al een Manta, je kan er niet vroeg genoeg bij zijn natuurlijk. Straks moet je ook nog een bromfietsrijbewijs halen, is het helemaal niet leuk meer.
Ja dat is wel een bekende, heb weleens foto’s gemaakt. Maar die kan ik helaas even niet vinden.
Kijk top bezig dus!! Zijn wel de bekende punten he :cry
Ziet er allemaal erg netjes uit! Goede smaak, laag en breed :) Alleen vies naadje bij de ascona aan de bijrijderskant tussen voorscherm en keienvanger. Sluit dit gewoon niet goed aan of zit hier de bekende narigheid tussen?
autobandenmarkt.nl al enkele keren besteld en gewoon goed! Echt nieuwe banden (dus recente DOT code), voor een mooie prijs.
6 januari 2009 om 10:06 In reactie op: C kadett sedan 2.0seh, eindelijk weer een foto update #17360116Wel ff wat olie op de zuigers doen. Suc6 ermee!
In iedergeval bedankt voor de reactie. We zullen wel even kijken hoeveel er uiteindelijk op moet en dan beslissen wat we doen. Denk dat het wel goed komt. We houden jullie iig op de hoogte.
Remcilinders waren idd een stuk kleiner, dus toch maar even nieuwe besteld en ze waren zelfs op voorraad.
Van het weekend maar weer verder met de achteras. We kunnen helaas nog even niet binnen staan met de auto, dus carroserie werkzaamheden zullen nog even wachten tot het voorjaar.
Auto blijft inderdaad dezelfde en dus originele kleur, en zal berlinetta worden uitgevoerd. Dus met alle chroomstrips end.
-
AuteurBerichten