Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Vergeet niet dat een city as niet zo 1,2,3 onder een coupe pas. Heeft dezelfde ophangen als de station.
Probeer eens contact met user: kadett-b te zoeken, zijn auto stond in de flash en volgens mij stond daar ook in dat hij een aantal rubbers na had laten maken. Dan zal hij vast wel een adresje hebben voor je.
Volgens mij kan je de koppelingshendel omzetten bij een 1.8s bak. Dus aan de bijrijderskant uit de bak laten komen en dan een langere kabel pakken.
Was dat andere spruitstuk bedoeld voor een kitcar ofzo?
13 april 2010 om 08:38 In reactie op: Wie gaat er naar Techno Classica, en wat hoop je daar te vin #17649625Dit is een zo genaamde crossflow kop, of in het duits querstrom. Is een 8 klepper blok door opel motorsport ontwikkeld. Oorspronkelijk ontwikkeld voor de opel GT race versie, maar ze zijn er ook in 6 cilinder uitvoering.
10 april 2010 om 15:31 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17372662Oude rolkooi van Voss? :P Ziet er goed uit hoor!!
Inderdaad ff goed lezen en ff zoeken op dit forum, er staat genoeg. Korte samenvatting:
– Commodore achteras past niet zo makkelijk als je denkt
– Commodore vooras past niet, astappen en naven worden weleens overgezet op Manta vooras maar dan klopt je stuur geometrie niet helemaal meer. Daarvoor heb je 400 stuurarmpjes nodig a minimaal 700 euro.Dit is geen Corrado bumper, het is een Mantzel bumper met Corrado knipperlichten.
Echt zonde van die lelijke (VW?) knipperlichten in de Mantzel bumper!
Dat verhaal met die vulplaat, dat heeft te maken met de overbrenging. Er zit verschil tussen een 3,44 en 3,67 overbrenging en die spers zijn dus niet hetzelfde.
Rekord station zou wel een groot diff moeten hebben, heb het even opgezocht:
Omega A 24V/B // Rekord E (2,2 und Turbodiesel jeweils NUR Caravan) // Monza A // Senator A/B // Commodore C 2,5E (Einspritzer)
4061006396 S45 für Übersetzung 3.45 andere?? – Sperre 45%
4061006421 S45 für Übersetzung 3.70 andere?? – Sperre 45%
4061004241 S45 für Übersetzung 3.70 andere?? – Sperre 45%
4061004242 S45 für Übersetzung ?? – Sperre 45%
4061004267 S45 für Übersetzung ?? – Sperre 45%
4061004621 S45 für Übersetzung ?? – Sperre 45%
4061006276 S45 für Übersetzung ?? – Sperre 45%
4061006348 S45 für Übersetzung ?? – Sperre 45%Commodore A/B/C 2,5S (nur Vergaser) // Ascona B 400 // Manta B 400
4061006121 S75 für Übersetzung 4.75 andere? – Sperre 75%
4061006089 S?? für Übersetzung 3.45 – Sperre 40% (laut WHB, Bestätigt??)
4061006137 S75 für Übersetzung 3.89-5.28 – Sperre 75%
4061006260 S75 für Übersetzung 3.89-5.28 – Sperre 75%
4061206074 S?? für Übersetzung ??? – Sperre ?? (Unbestätigt! Passt diese Sperre in die Achsen?)
4061006094 S40 für Übersetzung 3.56/4.22/4.75 – Sperre 40%Kadett C 1,0N – 1,2S // Ascona-Manta B 1,2 // Kadett B 1,1N – 1,2S // GT 1,1SR
4061004082 S40 für Übersetzung 3.89-4.63 – Sperre 40%Kadett C 1,6S – 2,0EH // Ascona-Manta B 1,3S – 2,0 // Rekord C/D/E (nur Übersetzung 3.67-4.22) // Kadett B 1,7-1,9 // GT 1,9S
4061004078 S40 für Übersetzung 3.18-3.44 – Sperre 40%
4061004076 S40 für Übersetzung 3.67-5.28 – Sperre 40%
4061006087 S40 für Übersetzung 3.18-3.44 – Sperre 40%
4061006203 S75 für Übersetzung 3.67-5.28 – Sperre 75%
4061004114 S75 für Übersetzung 3.18-3.44 – Sperre 75%
4061206020 S75 für Übersetzung 3.18-3.44 – Sperre 75%
4061306107 S40 für Übersetzung 3.18-3.44 – Sperre 40%
4061006210 S40 für Übersetzung 3.67-5.28 – Sperre 40%
4061xx4076 S45 für Übersetzung 3.67-5.28 – Sperre 45%
4061304181 S?? für Übersetzung ?? – Sperre ??%Ascona-Manta A 1,6S – 1,9E eigene Grösse oder wo zuordnen??
4061004083 S40 für Übersetzung 3.45-3.70 – Sperre 40% (nicht Ascona Voyage)
4061006088 S40 für Übersetzung 3.67-4.22 – Sperre 40%
4061004079 S40 für Übersetzung 3.67-4.22 – Sperre 40%
4061006087 S40 für Übersetzung 3.18-3.44 – Sperre 40%
4061004080 S40 für Übersetzung 3.18-3.44 – Sperre 40%Kurzbeschreibung der Referenznummer anhand eines Beispiels:
4061006203 54139 S75
4061006 – Bauart und Eingangsdrehmoment
203 – Sperrenident (Kadett C 75%)
54139 – Seriennummer
S75 – S=Sperre; Sperrwirkung in %Bekannte Eingangsdrehmomente
004= 2250 Nm
006 = 3650 NmConsoles zijn de geleiders van de stoel. Deze kan je losschroeven van de stoel.
Hier ff de handleiding downloaden: http://www.zwovierer.de/Dateien/Getrag240.zip
Hebben we ooit ook een keer gedaan bij een Kadett City. Dat werkte erg goed, alleen moet je wel opletten dat de demper nergens achter kan blijven hangen, zeker als je auto een beetje verlaagd is. Wij hebben aan een ronde demper 1 platte kant gemaakt, dus demper losgeslepen en een dikke plaat erop gelast.
Nee die is veeeeel breder en heeft het 5 link principe, een cardanas tot de achteras en geen staartstuk. Dus is echt een totaal andere as.
Je hebt verschillende bouwvormen bij Opel en sommige delen passen inderdaad in verschillende modellen. Een Monza sper past bijvoorbeeld wel een de starre as van een Rekord E Station. Monza/Rekord E station hebben 29,1mm steekassen. Die zijn dus dikker als Manta/Kadett steekassen.
Deze ook uit een Manta B2 GT/E:

Monza heeft 5 gaats en is onafhankelijk afgeveerd! De achteras is totaal niet te vergelijken met een starre as van een Kadett/Manta. Weet je zeker dat het een Monza was??
Misschien heb je met heel veel geluk, er 1 van een Kadett/Manta gekocht terwijl de verkoper dacht dat het een Monza sper was. Want deze passen inderdaad niet!
Is die kleppendeksel te koop AA-16V?
Groeten,
Jurgen
Altijd met de holle kant richting de olie, de oude eruit halen gaat het makkelijkst door met een priem een gaatje in de oude te slaan. Hier een schroef in te draaien en daarna met een tang de keerring eruit te trekken. Nieuwe keerring even insmeren met olie.
origineel gepost door larsjeG40
liever 1 scirocco dan 8 manta’sGeen liefhebber dus :jerry
Dat is maar net wat je er van verwacht natuurlijk. Ik heb ook zoiets dat de Manta gewoon als nieuw moet zijn. Sommige nemen het op de koop toe omdat de auto al zo “oud” is dat er wel het een en ander aan mankeert en die ergeren zich nergens aan.
Je moet wel inschatten, of het doel niet te ver weg is. Als je gewoon wilt rijden, dan is dat doel natuurlijk makkelijker te bereiken als dat hij in concours staat moet zijn.
Verkeerd geformuleerd misschien, maar ik bedoel eigenlijk als je het niet ziet zitten om zelf aan te pakken. Als je altijd maar van een ander afhankelijk bent wordt het uiteindelijk ook niks.
Als je zelf handig bent gewoon doen, anders niet aan beginnen denk ik maar zo.
Manta 400 was ook grijs als ik me niet vergis, alleen de Ascona 400 had zwarte rugleuningen.
Golf remklauwen en bmw 3 serie (E30) schijven, zijn ook 4 gaats. Alleen het naafgat moet uitgedraaid worden als ik me niet vergis. Verder een adapterplaat maken en nog wat kleine dingen. Maar dit is redelijk te doen.
-
AuteurBerichten