Manta-aero

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 651 tot 675 (van in totaal 833)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Kadett c achteras vs manta as? #17657627

    Vergeet niet dat een city as niet zo 1,2,3 onder een coupe pas. Heeft dezelfde ophangen als de station.

    In reactie op: Rubbers en ruiten laten (na)maken #17657209

    Probeer eens contact met user: kadett-b te zoeken, zijn auto stond in de flash en volgens mij stond daar ook in dat hij een aantal rubbers na had laten maken. Dan zal hij vast wel een adresje hebben voor je.

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17564988

    Volgens mij kan je de koppelingshendel omzetten bij een 1.8s bak. Dus aan de bijrijderskant uit de bak laten komen en dan een langere kabel pakken.

    Was dat andere spruitstuk bedoeld voor een kitcar ofzo?

    Dit is een zo genaamde crossflow kop, of in het duits querstrom. Is een 8 klepper blok door opel motorsport ontwikkeld. Oorspronkelijk ontwikkeld voor de opel GT race versie, maar ze zijn er ook in 6 cilinder uitvoering.

    Oude rolkooi van Voss? :P Ziet er goed uit hoor!!

    In reactie op: commo b achteras #17590568

    Inderdaad ff goed lezen en ff zoeken op dit forum, er staat genoeg. Korte samenvatting:

    – Commodore achteras past niet zo makkelijk als je denkt
    – Commodore vooras past niet, astappen en naven worden weleens overgezet op Manta vooras maar dan klopt je stuur geometrie niet helemaal meer. Daarvoor heb je 400 stuurarmpjes nodig a minimaal 700 euro.

    In reactie op: lelijke manta gesloopt #17652260

    Dit is geen Corrado bumper, het is een Mantzel bumper met Corrado knipperlichten.

    In reactie op: lelijke manta gesloopt #17652258

    Echt zonde van die lelijke (VW?) knipperlichten in de Mantzel bumper!

    In reactie op: sper diffrentieel #17622893

    @Commocruiser

    Dat verhaal met die vulplaat, dat heeft te maken met de overbrenging. Er zit verschil tussen een 3,44 en 3,67 overbrenging en die spers zijn dus niet hetzelfde.

    Rekord station zou wel een groot diff moeten hebben, heb het even opgezocht:

    Omega A 24V/B // Rekord E (2,2 und Turbodiesel jeweils NUR Caravan) // Monza A // Senator A/B // Commodore C 2,5E (Einspritzer)
    4061006396 S45 für Übersetzung 3.45 andere?? – Sperre 45%
    4061006421 S45 für Übersetzung 3.70 andere?? – Sperre 45%
    4061004241 S45 für Übersetzung 3.70 andere?? – Sperre 45%
    4061004242 S45 für Übersetzung ?? – Sperre 45%
    4061004267 S45 für Übersetzung ?? – Sperre 45%
    4061004621 S45 für Übersetzung ?? – Sperre 45%
    4061006276 S45 für Übersetzung ?? – Sperre 45%
    4061006348 S45 für Übersetzung ?? – Sperre 45%

    Commodore A/B/C 2,5S (nur Vergaser) // Ascona B 400 // Manta B 400
    4061006121 S75 für Übersetzung 4.75 andere? – Sperre 75%
    4061006089 S?? für Übersetzung 3.45 – Sperre 40% (laut WHB, Bestätigt??)
    4061006137 S75 für Übersetzung 3.89-5.28 – Sperre 75%
    4061006260 S75 für Übersetzung 3.89-5.28 – Sperre 75%
    4061206074 S?? für Übersetzung ??? – Sperre ?? (Unbestätigt! Passt diese Sperre in die Achsen?)
    4061006094 S40 für Übersetzung 3.56/4.22/4.75 – Sperre 40%

    Kadett C 1,0N – 1,2S // Ascona-Manta B 1,2 // Kadett B 1,1N – 1,2S // GT 1,1SR
    4061004082 S40 für Übersetzung 3.89-4.63 – Sperre 40%

    Kadett C 1,6S – 2,0EH // Ascona-Manta B 1,3S – 2,0 // Rekord C/D/E (nur Übersetzung 3.67-4.22) // Kadett B 1,7-1,9 // GT 1,9S
    4061004078 S40 für Übersetzung 3.18-3.44 – Sperre 40%
    4061004076 S40 für Übersetzung 3.67-5.28 – Sperre 40%
    4061006087 S40 für Übersetzung 3.18-3.44 – Sperre 40%
    4061006203 S75 für Übersetzung 3.67-5.28 – Sperre 75%
    4061004114 S75 für Übersetzung 3.18-3.44 – Sperre 75%
    4061206020 S75 für Übersetzung 3.18-3.44 – Sperre 75%
    4061306107 S40 für Übersetzung 3.18-3.44 – Sperre 40%
    4061006210 S40 für Übersetzung 3.67-5.28 – Sperre 40%
    4061xx4076 S45 für Übersetzung 3.67-5.28 – Sperre 45%
    4061304181 S?? für Übersetzung ?? – Sperre ??%

    Ascona-Manta A 1,6S – 1,9E eigene Grösse oder wo zuordnen??
    4061004083 S40 für Übersetzung 3.45-3.70 – Sperre 40% (nicht Ascona Voyage)
    4061006088 S40 für Übersetzung 3.67-4.22 – Sperre 40%
    4061004079 S40 für Übersetzung 3.67-4.22 – Sperre 40%
    4061006087 S40 für Übersetzung 3.18-3.44 – Sperre 40%
    4061004080 S40 für Übersetzung 3.18-3.44 – Sperre 40%

    Kurzbeschreibung der Referenznummer anhand eines Beispiels:

    4061006203 54139 S75

    4061006 – Bauart und Eingangsdrehmoment
    203 – Sperrenident (Kadett C 75%)
    54139 – Seriennummer
    S75 – S=Sperre; Sperrwirkung in %

    Bekannte Eingangsdrehmomente
    004= 2250 Nm
    006 = 3650 Nm

    In reactie op: gte/gsi intrieur #17648357

    Consoles zijn de geleiders van de stoel. Deze kan je losschroeven van de stoel.

    In reactie op: tandwiel 5 bak #17652016

    Hier ff de handleiding downloaden: http://www.zwovierer.de/Dateien/Getrag240.zip

    In reactie op: rvs fluisterpijp #17651976

    Hebben we ooit ook een keer gedaan bij een Kadett City. Dat werkte erg goed, alleen moet je wel opletten dat de demper nergens achter kan blijven hangen, zeker als je auto een beetje verlaagd is. Wij hebben aan een ronde demper 1 platte kant gemaakt, dus demper losgeslepen en een dikke plaat erop gelast.

    In reactie op: sper diffrentieel #17622889

    Nee die is veeeeel breder en heeft het 5 link principe, een cardanas tot de achteras en geen staartstuk. Dus is echt een totaal andere as.

    In reactie op: sper diffrentieel #17622887

    Je hebt verschillende bouwvormen bij Opel en sommige delen passen inderdaad in verschillende modellen. Een Monza sper past bijvoorbeeld wel een de starre as van een Rekord E Station. Monza/Rekord E station hebben 29,1mm steekassen. Die zijn dus dikker als Manta/Kadett steekassen.

    In reactie op: gte/gsi intrieur #17648353

    Deze ook uit een Manta B2 GT/E:

    In reactie op: sper diffrentieel #17622885

    Monza heeft 5 gaats en is onafhankelijk afgeveerd! De achteras is totaal niet te vergelijken met een starre as van een Kadett/Manta. Weet je zeker dat het een Monza was??

    In reactie op: sper diffrentieel #17622883

    Misschien heb je met heel veel geluk, er 1 van een Kadett/Manta gekocht terwijl de verkoper dacht dat het een Monza sper was. Want deze passen inderdaad niet!

    In reactie op: speciaal kleppendeksel #17622381

    Is die kleppendeksel te koop AA-16V?

    Groeten,

    Jurgen

    In reactie op: Krukasdichting vervangen #17630600

    Altijd met de holle kant richting de olie, de oude eruit halen gaat het makkelijkst door met een priem een gaatje in de oude te slaan. Hier een schroef in te draaien en daarna met een tang de keerring eruit te trekken. Nieuwe keerring even insmeren met olie.

    In reactie op: Manta opnieuw in de produktie [Bild] ??? #17629339

    origineel gepost door larsjeG40
    liever 1 scirocco dan 8 manta’s

    Geen liefhebber dus :jerry

    In reactie op: Manta kopen… wel of niet #17629147

    Dat is maar net wat je er van verwacht natuurlijk. Ik heb ook zoiets dat de Manta gewoon als nieuw moet zijn. Sommige nemen het op de koop toe omdat de auto al zo “oud” is dat er wel het een en ander aan mankeert en die ergeren zich nergens aan.

    Je moet wel inschatten, of het doel niet te ver weg is. Als je gewoon wilt rijden, dan is dat doel natuurlijk makkelijker te bereiken als dat hij in concours staat moet zijn.

    In reactie op: Manta kopen… wel of niet #17629138

    Verkeerd geformuleerd misschien, maar ik bedoel eigenlijk als je het niet ziet zitten om zelf aan te pakken. Als je altijd maar van een ander afhankelijk bent wordt het uiteindelijk ook niks.

    In reactie op: Manta kopen… wel of niet #17629136

    Als je zelf handig bent gewoon doen, anders niet aan beginnen denk ik maar zo.

    In reactie op: i400 intrieur #17624637

    Manta 400 was ook grijs als ik me niet vergis, alleen de Ascona 400 had zwarte rugleuningen.

    In reactie op: wie weet welke schijven achter c kadett #17624605

    Golf remklauwen en bmw 3 serie (E30) schijven, zijn ook 4 gaats. Alleen het naafgat moet uitgedraaid worden als ik me niet vergis. Verder een adapterplaat maken en nog wat kleine dingen. Maar dit is redelijk te doen.

25 berichten aan het bekijken - 651 tot 675 (van in totaal 833)