Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Leuk topic van een 400r restauratie: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191504&p=3
Mooi werk weer, heel inventief!
De voorspellingen zaten natuurlijk ook niet echt mee, maar wel een beetje droog gehouden?
Ik zou zelf niet zo snel voor stralen gaan, zeker niet op de grotere plaat delen. Als ik bij mijn broer zijn Coupe kijk, daar is toch aardig wat spanning in het materiaal ontstaan.Tenzij je echt goede referenties hebt van de straler. Aan de andere kant is dit ook prima te doen hoor, je moet alleen de juiste materialen en technieken gebruiken.
Je kunt hem ook laten logen, maar dan moet je daarna ook een goede behandeling doen, om ook weer op alle plekken bescherming te hebben.
Weer een stukje verder, gaat veel tijd in zitten, maar zo kunnen we wel mooi alle rotterij achterhalen:


Dat ziet er inderdaad heel netjes uit! Sowieso zit er een lekkere voortgang in het project. Ga vooral zo door.
Inmiddels verder gegaan met het blank maken van de buitenkant.
Eerst grof met de scotch brite borstel:

En daarna met de schuurtol:


Gaat wel wat tijd in zitten, maar dan zie je ook precies waar de problemen zitten.
Mooie foto’s inderdaad, bij deze die van ons. Het weer viel niks tegen, we hadden nog wat zon, en paar een paar druppies regen.
Onze fotos: http://mantaaero2.esy.es/2016/Dronten/
Vorige week de nieuwe voorschermen binnen gekregen, meteen even aangepast.



Dat is een mooie kleine unit, daar kan ik ook wel wat mee bij mijn Manta denk ik. Succes.
Prachtig om te zien! Echt heel mooi werk, super clean.
Nee inderdaad, jij verkoopt je project halverwege ;)
Vandaag even wat onderdelen gestraald, daarvoor moest eerst de rembekrachtiger uit elkaar worden gehaald. Het betreft er hier eentje van een Rekord 2.2, die met een kleine aanpassing in de Manta past. Zodat er een grote hoofdremcilinder gemonteerd kan worden.

Je ziet hier de bevestiging, er zijn kleine puntjes ingeperst, en de narigheid in de rand:

Nu hoorde ik altijd dat er veel druk op de behuizing staat, door de inwendige veer, dus vandaar maar even goed vast gezet.



Maar de druk viel reuze mee.

Dit zijn alle onderdelen:

De enige veranderen die noodzakelijk is, is dat de draad door gesneden moet worden, en dat de draad ingekort moet worden.

Mooie verse M10 draad:

Toen de losse onderdelen gestraald:

Daarna nog een stoelframe gestraald:


Ondertussen uiteraard ook nog bezig met demontage en blankmaken:

Ik ken het product niet, wellicht eens op internet zoeken of anders contact opnemen met de leverancier.
Daar wordt flink met polyester gewerkt! Nog geen jeuk ;)
Wat een leuk topic! Ik had deze restauratie nog niet eerder voorbij zien komen. Ik blijf hem volgen.
Ik zou toch even controleren of er een sper differentieel in de achteras zit, dan zou hij een stuk meer waard zijn uiteraard. Ik heb ook een keer Manta 1.9 achteras met stalen staartstuk gekocht en daar zat een sper in. Zegt dus niks, maar controleren kan geen kwaad.
:thumb Klopt is inderdaad een dakpaneel dat uitgenomen kan worden, en in de kofferbak geplaatst kan worden.
Weer verder gegaan met blankmaken, en een deur verwijderd. De deur standaard hebben we eerder gebruikt bij de restauratie van de oranje Ascona. Wie wat bewaard die heeft wat.
Zo kan ik ook de elektrische ramen mooi pas maken.



Er komt een hardtop deel van een aero dak in, dat plan ligt er al 10 jaar, en zal er nu toch ook van komen:

Ja klopt, het is een 88’er met standaard deze gordels achterin. Twee 3 punts gordels aan de buitenzijden, en een heupgordel in het midden. Volgens mij is het voor de APK pas vanaf 91 of 92 verplicht. Maar ik zet ze wel weer terug bij het opbouwen.
Die zal ik onderhand ook maar bestellen dan!
Vorige week het Mike Sanders vet voor de holle delen binnengekregen. In totaal 24kilo, dus daar kunnen we wel een paar auto’s mee doen. Je moet het verhitten tot 100 graden zodat het goed vloeibaar is.

Een tijdje terug nog een reserve Getrag 265 gekocht:

Deze kwam ik toevallig nog tegen op zolder, 2 complete nieuwe 23,8mm hoofdremcilinders incl. reservoirs.

Ook de putdeksel uit het dak verwijderd, die komt er dus nooit meer in:

Ook nog de auto leeg gehaald:


En de motorruimte leeggeruimd, en ook de volledige kabelboom verwijderd:

Ik twijfel voor het stuur nog tussen het nieuwe Irmscher stuur, of de oude vertrouwde en ook kleine Raid Dino:


Nog wat onderdelen:

Heel vet en subtiel, dikke turbo, en de 16″ calibra wielen in 5×110.
Ben benieuwd, heb misschien ook wel interesse in een setje als je zover bent.
Mooi hoor! Lijkt wel een nieuwe te worden king:
Dat wordt idd een mooie A. Zoals altijd, velgen maken de auto! Goede keuze.
-
AuteurBerichten