Manta 24V

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1,101 tot 1,125 (van in totaal 1,295)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: 16v in achterwielaandrijver, en dan? #17522430
    Manta 24V
    Deelnemer

    Ja super, bedankt . gewoon afzagen en een klein stukje bij de ”carterventilatie” weer terugplaatsen.

    In reactie op: 16v in achterwielaandrijver, en dan? #17522428
    Manta 24V
    Deelnemer

    Waar ergens dan? Kan het zo 123 niet vinden

    In reactie op: rekord carvan gezocht #17510733
    Manta 24V
    Deelnemer

    Hey Obelix heb ff met de vrouw overlegd (die rijd er dagelijks mee) als je interesse hebt in onze rekord mag je wel ff contact opnemen via U2U. (1 ding, ik geef em niet weg)

    In reactie op: van 156 naar 177 pk? #17508399
    Manta 24V
    Deelnemer

    Hmmm die techniek,

    Ik denk (weet het wel zeker) Dat Mr-Turbo zijn handen niet brand aan een 156pk ”sterke” 6-cilinder omdat dit gewoonweg (voor hem en meerdere) TE WEINIG vermogen heeft en hij zich daarom niet verdiept heeft in de zin en of onzin in een verspringing van 1mm in de zuigerbodem.

    Ieder zijn ding, en het verhaal heeft een eind?

    In reactie op: van 156 naar 177 pk? #17508397
    Manta 24V
    Deelnemer

    Zet is een foto neer van het complete geheel, zoals ik ze geplaatst heb :kewlpics

    In reactie op: van 156 naar 177 pk? #17508380
    Manta 24V
    Deelnemer

    Nou Gelukkig maar dat het nu duidelijk is. Alleen het enige dat ik me herrinneren kan is dat de zuiger wel degelijk tot bovenin kwam. Maar ik kan het mis hebben, is al een tijdje geleden.

    In reactie op: rekord carvan gezocht #17510730
    Manta 24V
    Deelnemer

    Wij hebben ook nog zo’n ding, een E1 2100 Diesel uit ’78. Kats origineel en bikkeltje hard. We rijden er geregeld mee. Idiaal.

    In reactie op: van 156 naar 177 pk? #17508373
    Manta 24V
    Deelnemer

    Het zuigertje komt eraan GSE, Morgenvroeg fiets ik ff naar de post.

    Hier alvast een plaatje.

    In reactie op: 2.0s cih motor gevraagd #17512788
    Manta 24V
    Deelnemer

    Heb er ook nog 1 liggen is een 2.0E uit een monza, ook rond de 100.000km gelopen.

    U2U me maar bij interesse,

    In reactie op: van 156 naar 177 pk? #17508352
    Manta 24V
    Deelnemer

    Ik wil je wel zo’n zuiger opsturen GSE, als je mij de verzendkosten betaald +€10,- dan pak ik er 1 in en stuur em op, Moet je wel ff een weekje geduld hebben want ze liggen bij me ouders en das een 40 min rijden van me huis.

    Adres via U2U graag. Of dualram@gmail.com

    In reactie op: van 156 naar 177 pk? #17508350
    Manta 24V
    Deelnemer

    de kop eraf te halen om mijn gelijk te halen

    Ah dat is et em, Je wil je gelijk hebben, :hmmz Beetje raar, je kan ook wel eens iets van een ander aannemen.

    Heb vanmiddag de kop in me handen gehad, en ja wat staat er voor een kopcode op. :hmmz Laat dat nou ook C30LE zijn.

    Ofterwijl, de C30LE motor die IK gesloopt heb had vlakke zuigerbodems en de zuigers kwamen tot bovenin de cilinder/verbrandingsruimte, de kop heeft code C30LE.

    Al met al dus speciale high perfomance zuigers :P die niet te verkopen zijn. :cry

    In reactie op: van 156 naar 177 pk? #17508347
    Manta 24V
    Deelnemer

    Tsjonge wat een discussie, ikzelf heb al diverse motoren ingebouwd uitgebouwd en gesloopt, totdat ik een keer 4 motoren kocht, Een C30LE en 3x een 3.0E.
    Eigenlijk ging het me om de ”C30NE” (omdat deze optisch hetzelfde zijn) totdat ik ermee naar de wasboxen reed om het vet etc eraf te spuiten. Het vet was eraf en reed vervolgens naar de schuur om de motor klaar te gaan maken voor inbouw. Daar is het echter bij gebleven, na mijn kijk op de motorcode en daarna het gebel en gevloek dat het maar 156 pk zou hebben was ik best teleurgesteld.

    Vervolgens de kop eraf getrokken om alles te demonteren, toen viel mij op dat er dus VLAKKE zuigers inzaten deze kwamen tot bovenin de cilinder en hebben GEEN klepuitsparingen.

    De Zuigers heb ik nog, evenals de complete kop en de krukas. Zuigers en stuk kop zijn te zien op deze foto.

    Ik heb ze zelfs te koop staan, en al te koop gezet op 12-25-2008 als dit zulke SPECIALE zuigers zijn waarom heb ik ze dan nog?

    En waarom staat er nog maar 1 foto in deze discussie (nu 2 dus) Dit zijn toch de meest HARDE bewijzen.

    In reactie op: Motorcode H20E #17504590
    Manta 24V
    Deelnemer

    bedankt, ben ik weer wat wijzer, weet iig dat ie uit een monza komt.

    In reactie op: 2.4 inbouw; eerste keer starten >> problems #17482890
    Manta 24V
    Deelnemer

    Gewoon origineel 2.4 spul erop behalve je inlaatspruitstuk. Dat loopt het mooiste, dus Lambda BDP gever etc de hele bende aansluiten en het loopt ook meteen goed stationair. :wors

    In reactie op: Opel Manta GESPOT #17319017
    Manta 24V
    Deelnemer

    origineel gepost door ICEQUEEN_Manta_Logan

    origineel gepost door Manta 24V
    gisteren een lichtgele Manta A gezien met zwarte achterkant, kwam vanaf Lochem en ging de A1 op, kenteken begint met “DR”

    Dus jij was degene die toeterde :P met zwart busje :angel

    Nee me Pa heeft dit gepost, met een donker blauwe Volvo Xc90 denk ik :thumbup

    In reactie op: Opel Manta GESPOT #17319012
    Manta 24V
    Deelnemer

    gisteren een lichtgele Manta A gezien met zwarte achterkant, kwam vanaf Lochem en ging de A1 op, kenteken begint met “DR”

    In reactie op: Hele nette A #17482113
    Manta 24V
    Deelnemer

    Ja dat is zo, is idd TE duur maar toch. Gaat ver over de Nieuwprijs heen

    In reactie op: Hele nette A #17482111
    Manta 24V
    Deelnemer

    origineel gepost door GTS2.2DTI
    Super mooie Ascona maar wat een prijs vraagt hij er voor

    KLOPT, ;) Restaureer er eens 1 en dan GOED :o:o

    In reactie op: Kopbouten 1900 N #17482182
    Manta 24V
    Deelnemer

    En anders heb ik er wel een stel, opsturen kan ook.

    In reactie op: uitlaatspruitstuk manta a bij dubbele webers #17479538
    Manta 24V
    Deelnemer

    Als je een voorpijp laat maken dan moet het lukken,

    In reactie op: aanhaalmoment krukasbout #17479556
    Manta 24V
    Deelnemer

    Gewoon met lucht vastknetteren, ding loopt echt nie los nie.

    In reactie op: uitlaatspruitstuk manta a bij dubbele webers #17479533
    Manta 24V
    Deelnemer

    Bij een 2400 zit de vlens over de lengte ipv hoe het bij een manta zit. Gaat nie passen denk ik Giel.

    Gr Danny

    In reactie op: bestaan er nog meer rekord's grijs caravan 2 deurs #17478474
    Manta 24V
    Deelnemer

    wij hebben een E1 2100 diesel met rondom ramen.:thumbup

    In reactie op: Steun lmm/filter #17478807
    Manta 24V
    Deelnemer

    Kijk aan , zo kan het ook ja, netjes heur :thumbup

    Manta 24V
    Deelnemer

    Ja dat kan, moet je het schaklmechanisme en de steun waar het op/in zit inkorten.

    Is makkelijk te doen. :thumbup

25 berichten aan het bekijken - 1,101 tot 1,125 (van in totaal 1,295)