Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Manta 24V
Deelnemerorigineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door Rooie Richie
…. De CIH klinkt veel mooier….en heeft meer koppel;)
Zuipt meer benzine :o
Is betrouwbaarder
Heeft een ketting ipv zo’n K*T riem
Manta 24V
Deelnemerorigineel gepost door manstra
Tapeinden en klepstoters hebben ze wel maar de tuimelaars kunnen ze niet meer aan komen:swear.
Heeft iemand nog wat gebruikt liggen?king:U twee U
Manta 24V
Deelnemer:wors Dank u allen voor de leuke reacties :wub
Manta 24V
Deelnemer:o :wors Waanzinnig mooi Aatje
Manta 24V
Deelnemer
Manta 24V
DeelnemerDat zal em niet misstaan zo’n 2400 ;)
Manta 24V
DeelnemerBieden van af 35.000 :o
Manta 24V
DeelnemerBen het net aan het bouwen zoiets in een a ascona, Heb het platte vliegwiel gepakt van de c20xe, hier de originele koppeling in gezet en van de plaat het hart om laten zetten. 2 stalen koppelingshevels gepakt waarvan 1 ingekort en deze op de andere gelast ivm teveel ruimte voor het druklager.
Het mooie is dat je ook je glijbus van je druklager verlengt maar dat is geen noodzaak.

Manta 24V
DeelnemerIk dacht nog zal ik het posten :hmmz Maar er was me er al 1 voor. (kon het op m’n klompen aanvoelen.;) )
Maargoed hier een plaatje van de dame.

T is nu al een foto modelletje ;) Maar ja dat fotograferen was ze al mooi zat aan het worden dus dan kun je dit verwachten natuurlijk :o

Manta 24V
DeelnemerDat is nogal een leuk setje, als ik het goed begrijp kan je deze op je originele diff plaatsen en is het dus 100% of gewoon. Een beetje ala Quaife
Manta 24V
Deelnemerorigineel gepost door louwe 16 klepper
s 40 geeft het percentage sper werking aan wat die sper had toen die nieuw was;);)kan nu best wat minder geworden zijn
tjah ff uitleggen
er zitten een zoort van frictie platen aan de tandwilen waar je steekas in zit
de voorspanning op die frictieplaten verzorgen het percentage sperwerking
maar je begrijpt dat als t spul allemaal wat ouder is en iets versletendat die waarde niet waarschijnlijk niet meer gehaald wordt
maar het kan ook nog wel zo zijn
dat er al eens andere en zelfs wel mee plaatjes ingezet zijn
dus dan kan die best meer hebben dan die 40%in de vraagbaak staat wel n manier hoe je dat moet testen
hoeveel sperwerking die nog heefthoop dat het zo n beetje begrijpbaar is;)
Het sperpercentage word niet bepaald door de hoeveelheid plaatjes (al klinkt dat wel heel logisch) Maar door de wig waar het asje inligt van de satelietwielen.
Zie hier:

De voorspanning is bedoeld voor het sperren bij stilstand, lage snelheden. Als je de ”verende” plaat zou vervangen door een platte dan zou ie sperren bij driftwerk en minder bij stilstand en hoge snelheden. (meende ik) is alweer ff geleden dat ik er 1 uit mekaar heb gehad en dat me dat uitgelegd/gelezen is

Manta 24V
DeelnemerKlopt BMW heeft de sperolie die erin kan MSP/A meende ik dat dat heete
Manta 24V
DeelnemerLijkt een platensper
Manta 24V
Deelnemer:D
Manta 24V
DeelnemerBen daar ook geweest met een rit van de HOCN hele nette B1 zo op het oog. Heb er verder niet onder gekeken.
Manta 24V
DeelnemerVake bu’j te bange :wors
Manta 24V
DeelnemerDat hangt er een beetje vanaf hoe het hier allemaal loopt, Moet tzt ff de B hier bij de deur zien te krijgen want de stoel is uut de vloer gescheurt :(
Manta 24V
Deelnemerorigineel gepost door JohnC
hij is straks druk genoeg om de luiers dicht te knutselen.:PJij snapt het ;)
Manta 24V
Deelnemerorigineel gepost door mantamafkees01
origineel gepost door Manta 24V
Anders kun je ook je steun op de bak inkorten( dan hou je de koets intact) En kun je de console etc van de 4 bak behouden.Maar dan hou je toch die lange schakelharry? En anders heb je een mooie korte jetser iets dichter bij je. Of heb ik het verkeerd?
Kan allebei, je kan zowel de 4 als de 5 jetser eran braden , aan u de keus om te kiezen ;)
Manta 24V
DeelnemerAnders kun je ook je steun op de bak inkorten( dan hou je de koets intact) En kun je de console etc van de 4 bak behouden.
Manta 24V
Deelnemerplaatjes




Manta 24V
Deelnemerorigineel gepost door jeromman
het is opzich niet zo moeilijk. heb men oudere differentieel eruit gehaal en heb een reserve differentieel overgezet. Heb de afstand van men reserve opgemeten en nou zit hij precies goed op zijn plek.Hoop je, TOTDAT je ermee gaat rijden (of heb je dat al gedaan)
Je moet als je alles in mekaar hebt gezet ook GOED kijken of de tanden goed in elkaar vallen/raken dit kun je doen met een speciale blauwe vloeistof/verf. Of een olieverf uit de schilderswereld.
Dit smeer je op 1 tand en dan draai je het in de vooruitrijrichting rond en met je andere hand rem je het kroonwiel af zodat je een goede afdruk krijgt.
Pignondiepte is HEEL belangrijk en HEEL ”moeilijk” af te stellen, let goed op het getal aangeduid met + of-
Je hebt er zeker speciaal gereedschap voor nodig en shimms.
En om 1 set over te zetten in een andere as met dezelfde schims, dat vergeet maar want als het aanligvlak van de lagers 0,05 mm hoger of lager uitgedraaid is als de anders as dan moet je dus dikkere of dunnere shimms plaatsen.
Suc6
Manta 24V
Deelnemer[/quote]
en je hebt origineel opel speciaal gereedschap nodig. [/quote]
:D
Manta 24V
DeelnemerIk rij met omega a schijven en klauwen. Echter wel de schijf op maat maken, gaten boren en hart uitdraaien.
Manta 24V
DeelnemerSuper, het is gelukt. Thanx
Nog ff een vraag.
Met R25bak Kom of plat vliegwiel?
-
AuteurBerichten