Manta 24V

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1,076 tot 1,100 (van in totaal 1,295)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: CIH 2.0E VS c2.0NE #17534500
    Manta 24V
    Deelnemer

    origineel gepost door louwe 16 klepper

    origineel gepost door Rooie Richie
    …. De CIH klinkt veel mooier….

    en heeft meer koppel;)

    Zuipt meer benzine :o

    Is betrouwbaarder

    Heeft een ketting ipv zo’n K*T riem

    In reactie op: olieprobleem klepstoters #17533823
    Manta 24V
    Deelnemer

    origineel gepost door manstra
    Tapeinden en klepstoters hebben ze wel maar de tuimelaars kunnen ze niet meer aan komen:swear.
    Heeft iemand nog wat gebruikt liggen?king:

    U twee U

    In reactie op: Manta 24V Pappie geworden #17534107
    Manta 24V
    Deelnemer

    :wors Dank u allen voor de leuke reacties :wub

    In reactie op: nieuwe aanwinst opgehaald #17534616
    Manta 24V
    Deelnemer

    :o :wors Waanzinnig mooi Aatje

    In reactie op: show hier je 2.0L 16 klepper #17324782
    Manta 24V
    Deelnemer

    In reactie op: Effe een dagje sleutelen #17534455
    Manta 24V
    Deelnemer

    Dat zal em niet misstaan zo’n 2400 ;)

    In reactie op: nog iemand geintresseerd in een manta 2800 TE??? #17534401
    Manta 24V
    Deelnemer

    Bieden van af 35.000 :o

    In reactie op: omega b bak aan c20xe #17532987
    Manta 24V
    Deelnemer

    Ben het net aan het bouwen zoiets in een a ascona, Heb het platte vliegwiel gepakt van de c20xe, hier de originele koppeling in gezet en van de plaat het hart om laten zetten. 2 stalen koppelingshevels gepakt waarvan 1 ingekort en deze op de andere gelast ivm teveel ruimte voor het druklager.

    Het mooie is dat je ook je glijbus van je druklager verlengt maar dat is geen noodzaak.

    In reactie op: Manta 24V Pappie geworden #17534077
    Manta 24V
    Deelnemer

    Ik dacht nog zal ik het posten :hmmz Maar er was me er al 1 voor. (kon het op m’n klompen aanvoelen.;) )

    Maargoed hier een plaatje van de dame.

    T is nu al een foto modelletje ;) Maar ja dat fotograferen was ze al mooi zat aan het worden dus dan kun je dit verwachten natuurlijk :o

    In reactie op: sper!? #17533894
    Manta 24V
    Deelnemer

    Dat is nogal een leuk setje, als ik het goed begrijp kan je deze op je originele diff plaatsen en is het dus 100% of gewoon. Een beetje ala Quaife

    In reactie op: heeft deze as een sper of niet ? (nu met fotos) #17533230
    Manta 24V
    Deelnemer

    origineel gepost door louwe 16 klepper
    s 40 geeft het percentage sper werking aan wat die sper had toen die nieuw was;);)

    kan nu best wat minder geworden zijn

    tjah ff uitleggen

    er zitten een zoort van frictie platen aan de tandwilen waar je steekas in zit
    de voorspanning op die frictieplaten verzorgen het percentage sperwerking
    maar je begrijpt dat als t spul allemaal wat ouder is en iets versleten

    dat die waarde niet waarschijnlijk niet meer gehaald wordt
    maar het kan ook nog wel zo zijn
    dat er al eens andere en zelfs wel mee plaatjes ingezet zijn
    dus dan kan die best meer hebben dan die 40%

    in de vraagbaak staat wel n manier hoe je dat moet testen
    hoeveel sperwerking die nog heeft

    hoop dat het zo n beetje begrijpbaar is;)

    Het sperpercentage word niet bepaald door de hoeveelheid plaatjes (al klinkt dat wel heel logisch) Maar door de wig waar het asje inligt van de satelietwielen.

    Zie hier:

    De voorspanning is bedoeld voor het sperren bij stilstand, lage snelheden. Als je de ”verende” plaat zou vervangen door een platte dan zou ie sperren bij driftwerk en minder bij stilstand en hoge snelheden. (meende ik) is alweer ff geleden dat ik er 1 uit mekaar heb gehad en dat me dat uitgelegd/gelezen is

    In reactie op: heeft deze as een sper of niet ? (nu met fotos) #17533229
    Manta 24V
    Deelnemer

    Klopt BMW heeft de sperolie die erin kan MSP/A meende ik dat dat heete

    In reactie op: sper!? #17533891
    Manta 24V
    Deelnemer

    Lijkt een platensper

    In reactie op: Oude tyden herleven #17533142
    Manta 24V
    Deelnemer

    :D

    In reactie op: Mooie manta tekoop hier in de buurt #17533199
    Manta 24V
    Deelnemer

    Ben daar ook geweest met een rit van de HOCN hele nette B1 zo op het oog. Heb er verder niet onder gekeken.

    In reactie op: Sterke achteras #17526072
    Manta 24V
    Deelnemer

    Vake bu’j te bange :wors

    In reactie op: Uitlaatspruitstuk Manta A C20XE #17529354
    Manta 24V
    Deelnemer

    Dat hangt er een beetje vanaf hoe het hier allemaal loopt, Moet tzt ff de B hier bij de deur zien te krijgen want de stoel is uut de vloer gescheurt :(

    In reactie op: Uitlaatspruitstuk Manta A C20XE #17529352
    Manta 24V
    Deelnemer

    origineel gepost door JohnC
    hij is straks druk genoeg om de luiers dicht te knutselen.:P

    Jij snapt het ;)

    In reactie op: van automaat naar schakel #17527135
    Manta 24V
    Deelnemer

    origineel gepost door mantamafkees01

    origineel gepost door Manta 24V
    Anders kun je ook je steun op de bak inkorten( dan hou je de koets intact) En kun je de console etc van de 4 bak behouden.

    Maar dan hou je toch die lange schakelharry? En anders heb je een mooie korte jetser iets dichter bij je. Of heb ik het verkeerd?

    Kan allebei, je kan zowel de 4 als de 5 jetser eran braden , aan u de keus om te kiezen ;)

    In reactie op: van automaat naar schakel #17527133
    Manta 24V
    Deelnemer

    Anders kun je ook je steun op de bak inkorten( dan hou je de koets intact) En kun je de console etc van de 4 bak behouden.

    In reactie op: kroon-pionwiel #17525851
    Manta 24V
    Deelnemer

    plaatjes

    In reactie op: kroon-pionwiel #17525850
    Manta 24V
    Deelnemer

    origineel gepost door jeromman
    het is opzich niet zo moeilijk. heb men oudere differentieel eruit gehaal en heb een reserve differentieel overgezet. Heb de afstand van men reserve opgemeten en nou zit hij precies goed op zijn plek.

    Hoop je, TOTDAT je ermee gaat rijden (of heb je dat al gedaan)

    Je moet als je alles in mekaar hebt gezet ook GOED kijken of de tanden goed in elkaar vallen/raken dit kun je doen met een speciale blauwe vloeistof/verf. Of een olieverf uit de schilderswereld.

    Dit smeer je op 1 tand en dan draai je het in de vooruitrijrichting rond en met je andere hand rem je het kroonwiel af zodat je een goede afdruk krijgt.

    Pignondiepte is HEEL belangrijk en HEEL ”moeilijk” af te stellen, let goed op het getal aangeduid met + of-

    Je hebt er zeker speciaal gereedschap voor nodig en shimms.

    En om 1 set over te zetten in een andere as met dezelfde schims, dat vergeet maar want als het aanligvlak van de lagers 0,05 mm hoger of lager uitgedraaid is als de anders as dan moet je dus dikkere of dunnere shimms plaatsen.

    Suc6

    In reactie op: kroon-pionwiel #17525848
    Manta 24V
    Deelnemer

    [/quote]

    en je hebt origineel opel speciaal gereedschap nodig. [/quote]

    :D

    In reactie op: welke remschijven passen op ascona A? #17506017
    Manta 24V
    Deelnemer

    Ik rij met omega a schijven en klauwen. Echter wel de schijf op maat maken, gaten boren en hart uitdraaien.

    In reactie op: 16v in achterwielaandrijver, en dan? #17522433
    Manta 24V
    Deelnemer

    Super, het is gelukt. Thanx

    Nog ff een vraag.

    Met R25bak Kom of plat vliegwiel?

25 berichten aan het bekijken - 1,076 tot 1,100 (van in totaal 1,295)