Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Manta 24V
DeelnemerIk heb iddd die 16v te koop. Tussenas heb ik zelf aangepast en werkt prima en is trillingsvrij.
Bij vrijwel alle achterwielaandrijvers zit een hardi schijf dus ik zie het probleem niet :hmmz
Denk dat een hoop mensen angstig zijn om een tussenas te vermaken (wat ik me best voor kan stellen)
Als het meezit gaat de 16v er deze week uit!:hmmz
Manta 24V
DeelnemerHoeft niet hoor, is bosch heh :) op de alfa’s zat ook het zelfde model
Manta 24V
Deelnemeroja? Heb je daar nog foto’s van ?
Manta 24V
Deelnemer4 bouten los en dan zwaffel je em er zo uit :o
Manta 24V
DeelnemerLager is eenvoudig te vervangen zoals hierboven te lezen, mooiste is krimpring monteren dmv steekas in de diepvries(kist) te leggen en je krimpring in de oven. Dan valt ie er zo omheen, ff wachten en hij zit vast.
Maar ik heb hier steekassen liggen met lager en al, €25,- p/st !
Steekas demonteren dmv een slagtrekker is wel handig, ze kunnen loei en loei vast zitten. Maar soms kun je ze er haast zo uitpakken.
In de rally/slalom/circuitgebruik worden de krimpringen nog wel eens vastgelast om te voorkomen dat het lager van je as afschuift en dus je wiel met het hele spulletje eruit komt. (dit gebeurt bij normaal gebruik niet gauw)
Manta 24V
DeelnemerVind ik ook wel, krijg er aardig schik van.
Heb vanmiddag de 2,4 eens uit de hoek getrokken en alle spulletjes bij elkaar gezocht.
Dus heb besloten dat het een 2400 met injectie word.
Dan kan de a van de winter nog ;)
Manta 24V
DeelnemerMIM velgen, zitten ook veel onder de bmw’s.
Hier een plaat vd zijkant

Manta 24V
DeelnemerValt mee.
Manta 24V
DeelnemerPsies. Zit nog ff te dubben welke motor erin moet. Een 2,4 of de 2.0 16v uit de witte a ascona en dan de rest van de witte ascona weg.
Manta 24V
Deelnemer3,67
Manta 24V
DeelnemerEr zou afgelopen zaterdag iemand komen kijken die is niet geweest dus nu ben ik er ”klaar” mee zeg maar
Dus ga en zelf maar opbouwen en de baan op, zo heel veel werk zit er niet meer aan. :wors 1 voordeel de carroserie is kneiter hard :wub
Zoek nog 2 nette zwarte (sparco oid) kuipstoelen met de brede rode gordels.
En nog een uitlaat van voor tot achter (Groep A of N)
Manta 24V
DeelnemerProficiat :)
Ook ff een geboortekaartje naar de redactie van de omcn voor het blad ;)
Manta 24V
DeelnemerPrachtig
Manta 24V
Deelnemerorigineel gepost door henk 400rr
Eerder dat, anders rijd hij wel heel lang met een kapotte achteras. Heb veel filmpjes gezien van hun met dat gejank er door heen.Ze lijken me niet lui en ongeinteresseerd ingestelt op de kwalliteit van de auto :D
Dit zal een hele korte overbrenging zijn, 5,75 ofzo.
Is duidelijk een kroon/pignonwiel geluid. (kan lang goed gaan)
Manta 24V
DeelnemerWat een berg foto’s :wub Geweldig!
Was een mooi evenement;)
Manta 24V
DeelnemerMooi filmpje, Achteras is wel goed hoorbaar :(
Manta 24V
Deelnemerorigineel gepost door manta73
Ja was een leuk weekeind,deze x waren er niet zoveel manta’s als 3jaar geleden.(stuk of 80 in aantal)
Maar de manta’s die er waren zagen er goed verzorgd uit.
Toch altijd weer een lust voor het oog.
Er is altijd weer baas boven baas zullen we maar zeggen.Ook op de koffie bij popke geweest,nog bedankt.
T park wat er bij is,is ook niet verkeerd,kids hebben zich prima vermaakt.
Over 3 jaar weerEn wij ook, Giel een zere schouder, Bettine een zere kont, en ik een bult op me kop. Maaaarrr de glijbaan was gaaf!!!
Manta 24V
DeelnemerWas een mooi weekend, de opkomst was redelijk en een hoop mooi afgewerkte aatje bewonderd, en natuurlijk weer een hoop ideeen opgedaan.
Manta 24V
DeelnemerSteekassen van een a manta zijn inderdaad dikker, de b manta assen zijn langer en dunner.
Als je zin hebt haal er morgen maar een paar op, heb er zat liggen.
Manta 24V
Deelnemerorigineel gepost door a-manta-turbo
de kabel van de 4 bak past niet op de gaffel van de 5 bak
de 4 bak kabel heeft een paddenstoel kop en die gaat niet door het gat van de 5 bak gaffelJe moet je gaffel van je 4 in je 5 bak plaatsen dan kun je je originele kabel behouden.
Manta 24V
DeelnemerDit zijn ze,


Manta 24V
DeelnemerHeb nog nieuwe slotcilinders liggen met sleutel. Post een s een foto dan kunnen we kijken of het gelijke zijn. ;)
5 september 2010 om 06:20 In reactie op: C kadett sedan 2.0seh, eindelijk weer een foto update #17360224Manta 24V
DeelnemerKlopt ik doe dat ;) Ik kom alleen nooit in dit kadett gedeelte, staat trouwens mooi spul bij :thumbup
Als ik dit zo lees zijn je pignonlagers opgevreten, omdat je geen nieuwe spanbus gemonteerd hebt. Helaas zijn nu dus je lagers stuk en zullen er nieuwe lagers in moeten.
Bij Keizer denk ik niet dat ze dit zullen doen, je kunt het vragen.
Bij de opeldealer moet je het treffen dat er net zo’n gek werkt als ik die het doen wil. Of er moet er nog 1 werken van de oude garde maar die zijn vaak dun gezaaid of met pensioen.
Ik heb je U2U Beantwoord
Manta 24V
Deelnemerhttp://www.biesheuvel.nl en dan silicone hoses, ff je maten meten en je krijgt em zo in de bus (na betaling). Ideaal en het gaat veel langer mee als de gebruikte ”oude” slangen
Manta 24V
DeelnemerIn je carterstop of voor in je distributiedeksel.
-
AuteurBerichten