Manta 24V

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 1,295)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Differentieel afstellen #18362779
    Manta 24V
    Deelnemer

    Beste Piet,

    Vandaag in de mail gekeken en niks kunnen vinden onder uw naam, wellicht iets verkeerd gegaan….

    Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik dat graag. (gelieve dan te bellen of emailen daar ik zelden tot nooit meer op het Opel forum zit)

    Fijne jaarwisseling.

    Met vriendelijke groet, mit freundlichen Grüßen, with kind regards,

    Achterasrevisie
    Achterasrevisie.nl / Hinterachsenspezialist.de / Rear-axle-repair.com
    Danny Sohns
    De Singel 33
    7722 RR Dalfsen (NL)

    Telefoon: 0529 467648
    Phone: +31529467648

    In reactie op: Ombouw versnellingsbak 19SR #18362674
    Manta 24V
    Deelnemer

    Deze is vrij eenvoudig om te wisselen met een andere pook. Tunnelbak eruit, pookhoes omhoog, veertjes versnellingspook eraf (als deze er nog aan zitten) C Clipje van de hardstalen pen eraf en dan die pen eruitschuiven, pak je zo de hele pook eruit.

    In reactie op: Differentieel afstellen #18362672
    Manta 24V
    Deelnemer

    0529-467648 is ons telefoonnummer, vanaf 02-01-2019 zijn we weer geopend

    wellicht is er iets misgegaan in het mailverkeer.

    fijne kerst nog! en een goede jaarwisseling. :dank-u:

     

    In reactie op: Differentieel afstellen #18362670
    Manta 24V
    Deelnemer

    Wanneer is dat mailtje verstuur dan naar achterasrevisie en onder welke naam ?

     

    In reactie op: Exploded view sperdifferentieel Ascona B #18362668
    Manta 24V
    Deelnemer

    Gewoon openschroeven en goed opletten, heb je geen tekening nodig. ;-)

    Nieuwe sperplaatjes erin en eventueel een upgrade door je ramp (oploophoek) te veranderen.

    In reactie op: Differentieel afstellen #18362667
    Manta 24V
    Deelnemer

    achterasrevisie.nl

    In reactie op: C1 Kadett differentieel #18320983
    Manta 24V
    Deelnemer

    @2000 wrote:

    @rickfromlimburg wrote:

    Zojuist gemeten (ja met GPS) de mijne maakt 3700 toeren bij 120km/h. Best zonde van de nieuwe motor, en de brandstofmeter. 130 is dus nog meer toeren. Maar hoe duur zou dit ongeveer zijn, om dit in te laten bouwen, kben een student, en ik heb wel meetklokken en shims thuis liggen, maar ik weet er het fijne niet vanaf. Ik vrees dat dat een dure vervanging is. En wie van onze lieve forumleden weet nog een leuke 3.44 overbrenging te liggen? Misschien dat slijmen resultaat heeft XD

    Even contact zoeken met achterasrevisie.nl. Ik vermoed dat het overzetten van het diff en revisie van het as (Want je bent toch bezig) snel richting de 1250 euro gaat.
    Er zitten hier techneuten die het ook kunnen….maar wie ook weer?

    Gelieve eerst te informeren wat de kosten zijn alvorens bedragen te vermelden ;)
    Een revisie is er al vanaf €700,- (das dus 550 minder :wub )

    Vr Gr. Achterasrevisie.nl

    In reactie op: Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4×4 #18201618
    Manta 24V
    Deelnemer

    :wub :thumb :wors SUPER project, wat een doorzettingsvermogen en vooral snelheid waarmee je dit bouwt. Ga zo door!

    In reactie op: Sperr Diff #18263179
    Manta 24V
    Deelnemer
    In reactie op: Versnellingsbak vast. #18252354
    Manta 24V
    Deelnemer

    Het kan zijn dat je tussenas te lang is, in de rallysport had men daar vroeger ook wel eens last van, bij hobbelig weggedrag blokkeerde de bak. Het zou jammer zijn als dat weer gebeurd.

    In reactie op: 3.0 24v in een A Manta? #18199664
    Manta 24V
    Deelnemer

    @ThepoManta wrote:

    Bedankt mannen!

    Sorry voor de hele late reactie, school had weer voorrang etc…
    Over 2 weken wordt het blok bij mij afgeleverd.
    Heeft Danny de 24v Manta nog steeds? Dan breng ik die een bezoekje binnenkort.

    Groeten Theo!

    Heb em nog steeds, maar heb jou nog niet gezien hier :agent

    In reactie op: Steekas (incl. lagers e.d.) vervangen??? #18229701
    Manta 24V
    Deelnemer

    Hele as wisselen minder werk dan de steekassen eruit trekken :hmmz :hmmz :hmmz

    In reactie op: Een "bekend" gezicht bij boucles de spa :) #18218399
    Manta 24V
    Deelnemer

    Yep ik was daar. Het was een lange maar zeer gave dag. En een geweldige ervaring.

    In reactie op: Achteras wisselen #18150026
    Manta 24V
    Deelnemer

    Binnenwerken achterassen Opel CIH zijn buiten de afmetingen om allemaal ”hetzelfde” Behalve Commodore (zeg maar de 6 cilinders) de 5 gaats assen. Uitzonderingen daargelaten maar die zijn toch dun gezaaid.

    In reactie op: mijn ombouw naar 5x 120 #18203802
    Manta 24V
    Deelnemer

    Klopt Mauscona, net gelezen en teruggemaild. Ik doe ze morgen op de bus ;-)

    De steekassen zijn inderdaad bestemd voor een opel ascona b

    Word speciaal op maat gemaakt naar wens van de klant. Dus helemaal nieuw!

    Zeer geschikt voor motoren met veel vermogen. Rally rallycross circuitgebruik.

    In reactie op: mijn ombouw naar 5x 120 #18203796
    Manta 24V
    Deelnemer

    In reactie op: steekassen manta 400 as #18197076
    Manta 24V
    Deelnemer

    Past niet.

    Manta 24V
    Deelnemer

    Dit is de info wat ik ervan heb. Inbouwplaats achteras, gasdruk, enkelpijp, oog onderaan, pen bovenaan, Type 274/95

    Gebruikersnr.: B46-0091

    De B4’s die zitten ingedrukt in de doos.

    In reactie op: Rekord E1 met Mercedes E300 turbodiesel UPDATE 23-03 #18105379
    Manta 24V
    Deelnemer

    In reactie op: Opel Manta GESPOT #17322420
    Manta 24V
    Deelnemer

    @ikdenman wrote:

    zilvergrijze a manta in zwolle op de zwartewaterallee

    Dat kan ik zijn geweest. Met GT/E Striping?

    In reactie op: Rekord E1 met Mercedes E300 turbodiesel UPDATE 23-03 #18105374
    Manta 24V
    Deelnemer

    [youtube:38ego8js]http://www.youtube.com/watch?v=lFFpBUlqyhs[/youtube:38ego8js]

    In reactie op: c30se vraagje niet aan willen slaan #18166076
    Manta 24V
    Deelnemer

    Die grote ronde pot bij je schutbord is inderdaad een koolstoffilter voor je tankdampafzuiging. (die kan de vuilnisbak in)
    Dat Delphi kastje onder je dualram afdekplaat is daar ook van. De slangetjes kunnen er gewoon af. laat wel de stekker erop want anders krijg je motorstoring.

    Voor wat betreft het starten en stationair lopen. Je lambda sonde heeft daar niks mee vandoen. Kijk eens of je BDP gever schoon is en goed werkt of een draadbreuk daarin.

    In reactie op: welke motor past er in een E1 record #18158789
    Manta 24V
    Deelnemer

    Dank je,

    Kwa veranderingen valt het wel mee.

    Een bak uit een andere Mercedes en geen computer, alles mechanisch en lekker ouderwets. :wub

    In reactie op: welke motor past er in een E1 record #18158787
    Manta 24V
    Deelnemer

    [youtube:p9i1os9j]http://www.youtube.com/watch?v=QIDgd_RFP3A[/youtube:p9i1os9j]

    Inmiddels is ie ”bijna” klaar.

    In reactie op: Koplampen Ascona A #18126671
    Manta 24V
    Deelnemer

    VW Polo koplampen kun je vrij eenvoudig pas maken, heb je meteen H4 en een veel heldere look. Bij de ascona lampen zit de reflector vrij ver van het glas af.

    FF op de sloop zoeken, je moet wel het framepje erbij nemen, deze moet je dan iets verbuigen en je parkert em er zo in.

    Succes

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 1,295)