Mandett

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 144)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: nog een rekord er bij #17927239

    Hierbij de foto’s van de volvo remklauwen met freelander remschijven.


    De remblokken zijn 2x zo groot als de remblokjes die nu de rekord afremmen.
    Zoals ik al zei wilde ik eigenlijk de geventileerde versie maar omdat ik niet goed had opgelet de massieve gekocht.
    Ik zag het pas toen ik ze thuisgestuurd had gekregen en toch maar besloten ze te gebruiken.
    Na alles opgemeten te hebben kwam ik uit op massieve remschijven van een landrover freelander (14mm dik).
    De remblokken benutten de hele oppervlakte van de schijf en ik kan er nog 14″ wielen op zetten.
    Het ‘naafgat’van de remschijf moest wel uitgedraaid worden en er moesten 4 gaten geboord worden
    voor de bevestiging van de remschijf.
    Verder is alles montageklaar en er hoeft niets uitgevuld te worden.

    In reactie op: Rekord 2.2 met cat #18224982

    Lambdasonde zit tussen motor en katalysator,dus als je de kat weghaald zie de lambdasonde er niets van dus er raakt niets ontregeld.

    In reactie op: X25Xe draadboom pas makken/startklaar maken #18219820

    Dat is een flinke, het is ook gelijk donker in huis. :kewlpics

    Heb zelf een ecu uit een omega b dus met lezer en transponder.
    Bedankt voor de info Wim-v6

    In reactie op: nog een rekord er bij #17927238

    Dank je tijs ,heeft de auto toch nog een 2e leven gekregen.

    Ben bij mijn oud collega langs geweest en zijn draaibank misbruikt :D
    Heb de bus afgedraaid tot 7 mm en op de uitgaande as geschoven.

    Daarna het wormwiel afgedraaid,aan 1 kant 3mm en dan vanuit de andere kant de vertanding eruit gedraaid.


    Deze ook op de uitgaande as geschoven en daarna gekeken of alles goed uit kwam.

    Daarna het tellertandwiel met houder in de bak geschoven en gekeken of het werkt.


    Het zit naar mijn zin en het aller belangrijkste het werkt king:
    Heb daarna de flens (waar ik ook 3 mm afgedraaid heb) van de aandrijfas gemonteerd met natuurlijk de nieuwe keerring.

    Ook ben ik nu bezig met andere remmen maar daar heb ik nog geen foto’s van.
    Het zijn Volvo remklauwen geworden met elk 4 remzuigers.
    Alleen niet de geventileerde versie (had niet goed opgelet met kopen) maar nu heb ik massieve remschijven van een Landrover Freelander.
    Meer de volgende keer…

    In reactie op: nog een rekord er bij #17927236

    Ik ben nog niet bij mijn oud collega langsgeweest maar heb wel alvast foto’s gemaakt.

    Een tekening waar we het over hebben,heb dus onderdeel 8 (GM 90335258) en onderdelen 1 t/m 4 gekocht en een nieuwe keerring natuurlijk.

    Bij de versnellingsbak de flens van de aandrijfas verwijderd,daarna de keerring en het dopje waar de teller inkomt.


    Dan kun je er een busje uithalen waar het nieuwe wormwiel komt,deze zit los op de as geschoven.

    Mijn idee is om de bus die je uit de bak haalt af te draaien todat je 7mm overhoud en deze weer terug te monteren.
    Het wormwiel aan 1 kant 3 mm afdraaien zodat je geen schuine kant meer bij de spiebanen hebt en dan van de andere kant de spiebanen er uit te draaien.
    Niet alles natuurlijk maar ik laat 2 mm spiebaan er aan zitten.
    Van de flens wil ik ook 3 mm afdraaien en dan alles weer monteren.
    Het wormwiel word vastgeklemd tussen het lager van de bak en de flens en kan nooit draaien op de flens omdat er nog 2 mm spiebanen zitten.
    Zo zit ik ongeveer weer op de zelfde maten en ik moet toch de aandrijfas pasmaken op de achteras.
    Ik ben van plan om dat volgende week te doen,zal dan meer foto’s plaatsen.

    In reactie op: nog een rekord er bij #17927235

    Ik heb de onderdelen van de bak binnen en gekeken of het past.
    Het past natuurlijk niet maar het kan wel vrij makkelijk pas gemaakt worden.
    Ik moet alleen even bij een oud collega langs met een draaibank.
    Ik zal met foto’s laten zien hoe ik het aangepakt heb.
    Ook heb ik een bakje gelast voor de benzinetank(buffertankje) maar die moet nog aan de tank gelast worden.
    Voordat ik daaraan begin moet ik de gastank nog verplaatsen omdat ik anders de benzinetank niet uit de auto kan halen.
    Kortom nog genoeg te doen voordat ik de motor ga passen.

    In reactie op: X25Xe draadboom pas makken/startklaar maken #18219816

    In wat voor camper moet het komen?
    Heb bij mij ook de egr er af gehaald en afgedopt,moet wel aan de ecu aangesloten blijven.
    Die ligt ook naast de ecu ;) .
    Als je vragen heb stel ze maar.

    In reactie op: X25Xe draadboom pas makken/startklaar maken #18219813

    Het schijnt dat de eerste 2.5 V6en geen startonderbreker hadden maar weet dat niet zeker.

    In reactie op: X25Xe draadboom pas makken/startklaar maken #18219814

    Ik leg de startonderbreker gewoon bij de ecu met de transponder er aan geplakt.

    In reactie op: nog een rekord er bij #17927234

    Ben nog wat dingen aan het uitzoeken geweest met name de aansluiting van de kilometerteller.
    Heb nu een origineel tandwiel gevonden voor op de as en het tellertandwiel waar de kabel aan komt.
    Is besteld op ebay en ik verwacht het volgende week binnen.
    Kijken of het past.
    Heb de kabelboom eindelijk klaar en kan hem nu ook uitlezen en ook zien dat de
    startonderbreker vrijgegeven word. king:
    Toch maar langzaam de ombouwdata vastleggen wanneer ik ga beginnen. :hmmz

    In reactie op: X25Xe draadboom pas makken/startklaar maken #18219811







    Hier kom je al een heel eind mee.
    Zal nog kijken naar de bedrading van de startonderbreker. :thumbup

    In reactie op: X25Xe draadboom pas makken/startklaar maken #18219810

    Ik heb het uitzoekwerk bij mij er net op zitten en het is gelukt.
    Koelvin zit niet in de kabelboom van de motor en moet appart aangelegd worden.
    Ik heb niet een schema hiervoor maar zal even kijken hoe ik het kan beschrijven.
    Het je ook de startonderbreker en de transponder?

    In reactie op: nog een rekord er bij #17927233

    Het is weer even geleden maar dat betekend niet dat er niets gebeurd is.
    Ik heb de kleppendeksels een wat mannelijker kleurtje gegeven.
    Heb ook stadslichten in de knipperlichten gemaakt en die in de koplampen zitten losgekoppeld.
    Met het natte weer vond ik het wel lekker om een interval op mijn ruitenwisser te hebben
    dus dat is na flink stoeien ook gelukt. :D
    Ook heb ik mijn gezinsauto (vectra station) verkocht en een astra h sport teruggekocht.
    Hierbij foto’s van de huidige staat van de 2,5-v6.

    Hierbij ook een foto van de gezinswagen.

    Heb hiervoor al een setje Xenon besteld en de distributieriem heb ik al vervangen.
    Hij moet alleen nodig een keer goed gepoetst worden.

    Heb bij mijn Manta A ook nog elektrische ontsteking ingebouwd.
    Foto van mijn Manta

    In reactie op: c kadett city 2..5 V6 ombouw #17888678

    Hallo Sinus,

    Je hebt een PM :thumb

    In reactie op: nog een rekord er bij #17927232

    Ik ga gewoon de as van de rekord gebruiken en als die kapot gaat zien we wel verder.
    Heb aan de motorombouw al een flinke klus dus laten we daar maar eerst druk mee zijn.
    Ik ben al aan het meten geweest maar ik denk dat ik de vooras in 3 stukken slijp
    en dan de bocht die nu naar voren ligt omdraaien zodat die aan de achterkant komt.
    Dan hoef ik volgens mij niet veel meer aan het carter te doen.
    Ben alleen bang dat ik in de hoogte niet uitkomt waardoor ik waarschijnlijk de motorkap aan moet passen.
    Er is volgens mij geen lagere inlaat op deze motor te krijgen.
    Kan ik deze kleppen weglaten/buiten werking stellen?
    http://www.mijnalbum.nl/Foto-J6XNQ7TR-D.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: c kadett city 2..5 V6 ombouw #17888672

    Heb je nog wat foto’s van de aandrijfas en hoe de bak in de tunnel past?
    Hoe heb je de koppelingscilinder onder het dashboard gemonteerd?
    En hoe heb je het opgelost met de multisnaar/riem omdat ik gelezen heb dat je geen stuurbekrachtiging er op heb.
    Die foto’s zullen er waarschijnlijk wel opgestaan hebben maar zijn niet meer te zien.
    Alvast hartelijk bedankt.

    In reactie op: c kadett city 2..5 V6 ombouw #17888670

    Mooi project dit :thumb .
    Heb je nog wat meer foto’s van de ombouw?
    En hoe heb jij het opgelost met de snelheidsmeter?
    Ik wil alles al goed doordacht hebben voordat ik zelf aan de ombouw begin maar dan in een record c.

    In reactie op: nog een rekord er bij #17927229

    Hoi John, de auto is gerold met Flexa strak in de lak.
    Werkt goed en als je het zat bent is de kleur zo veranderd :D

    De motor komt inderdaad uit de Omega van Tonboy maar dat zag je natuurlijk door de kleppendeksels ;)
    Je kunt de bak dus niet aanpassen voor kabelaandrijving :cry
    Moet dan nog even verder kijken wat ik doe.

    Heb niet stil gezeten maar heb de kabelboom onder handen genomen.

    Heb de kabelboom zo gelegd dat ik de ecu in de auto kwijt kan en dus niet die lelijke zwarte doos in de motorruimte heb staan.
    De boel eens uitgemeten en er moet toch nog een hoop aangepast worden.
    Zit al te kijken met het carter :hmmz

    In reactie op: nog een rekord er bij #17927224

    Na een lange stilte maar weer even een update.
    Het lekken langs het raamrubber is zo goed als opgelost dus het blijft een heel stuk droger binnen.
    Heb ook een zo goed als nieuw rood interieur geplaatst en ook gordels.
    Ook heeft ie weer een nieuwe apk gekregen dus weer tot december 2015.
    De ‘nieuwe’ motor klinkt in ieder geval niet nieuw meer dus heb nu grotere plannen.



    Het is een 2.5 v6 geworden uit een omega.
    Er zit al een andere chip in die 18pk meer zou moeten geven,aluminium kleppendeksels,een distr.riem die net vervangen is
    en er zit ook een nieuwe disbobine op.
    Ik ga me binnenkort in de spagettie verdiepen en alles wat niet nodig is weghalen.
    Heb al wel een vraagje,de r25-28 versnellingsbak kan daar zo een tandwiel in voor de kilometertellerkabel?

    In reactie op: nog een rekord er bij #17927223

    Hij is rijdend…..min of meer. :cry
    Heb hem zo goed als klaar en staat nu buiten maar het water loopt langs het raamrubber op en loopt zo in de auto.
    Het resultaat is dat er vanmorgen een centimeter water in de auto stond.
    Heb het raam nog gemonteerd met een nieuw rubber om lekkage tegen te gaan.
    Morgen dan maar weer aan de slag. :(

    In reactie op: nog een rekord er bij #17927222

    Dank je wel,ik ben er ook blij mee hoe die is geworden.
    Heb gisteren de voorruit gemonteerd en de lichtmetalen velgen weer er onder gezet.



    Volgende week verder afbouwen en de hele boel tectyleren.
    Wil hem aan het eind van de week weer rijdend hebben.

    In reactie op: nog een rekord er bij #17927220

    Hierbij de beloofde foto’s :kewlpics
    Dit is de opgedroogde staat.

    Hier zit mijn zelf gemaakte hemeltje er in.


    En de achterruit wer gemonteerd met een nieuw raamrubber.

    Ook alvast met de voorkant bezig geweest met opbouwen.

    Knipperlichten vind ik te donker dus dat word nog opnieuw gedaan.
    Maandag waarschijnlijk de voorruit er in. :D

    In reactie op: nog een rekord er bij #17927219

    Hij heeft weer een nieuw vers jasje gekregen.
    Deze keer is het stof minimaal en kan ik er goed mee leven. :D
    De moterkap moet nog overgedaan worden maar dat heeft geen haast.
    Zal volgende week als die goed droog is nog wat :kewlpics plaatsen.

    In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684512

    De mijne is ook gerold maar idd ook veel stof in de lak.
    Het is wel mijn eigen schuld want ik heb in dezelfde ruimte ook geschuurd en dat zit overal.
    Het zat ook op de roldeur die ik net na het rollen open heb gedaan :cry
    Een stofje is niet erg en valt bij zijdeglans ook bijna niet op maar dit was wel erg veel.
    Hij hoeft niet in concoursstaat te zijn maar het oog wil ook wat.

    In reactie op: nog een rekord er bij #17927217

    We hebben weer niet stil gezeten en zijn nu bij de volgende fase aangekomen.
    Hij heeft de nieuwe kleur :D
    Helaas moet die weer opnieuw opgeschuurd worden in verband met veel stof. :cry
    Eerst de foto’s waarbij de verf nog nat is.


    Deze foto’s zijn 4 dagen later genomen.


    De verf is flexa strak in de lak antaraciet zijdegland geworden.
    Het hemeltje wat er in zat was ook helemaal kapot dus hiervoor maar een nieuwe gemaakt(ook in antaraciet).

    Als het allemaal een beetje meezit dan krijg die vrijdag de nieuwe laklaag en hopelijk met zo goed als geen stof.

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 144)