Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heb je wel de geventileerde klauwen? Heb zelf niet goed opgelet en heb nu de massieve versie. :sleeping
Via mijn grossier heb je ongeveer 50% korting als het goed is.Ach, manta’s rijden er nog zoveel rond en nu heb je toch iets wat je niet zo vaak ziet. ;)
Het moet allemaal niet te makkelijk gaan want dan heb je geen uitdaging.peter777: Had van tevoren goed gemeten en dacht uiteindelijk “wie niet waagt,wie niet wint” en het is gelukkig goed gekomen.
Fearless: Zal van de week de remklauwen even monteren en foto’s maken,zover ik toen(tijdje geleden alweer)gezien heb kwamen ze nergens tegen aan.
Ja idd. :thumb
Ik kan ze nu wel zien.
Je pakt het goed aan :thumbAls je het zo doet kun je ook een t-stuk plaatsen en hoef je niets aan de tank te doen.
Die moet je dan tussen de tank en de pomp plaatsen.Ik bedoel een beugel in een |_| vorm,die kun je op de as lassen waar je maar wil.
2 gaten boren voor de bout die door de demper gaat en je heb dan veel keuze in dempers.Flink project,met zulke oude auto’s is het altijd afwachten wat je tegenkomt en hoe het gerepareerd is.
Ik zie alleen geen foto’s van je laatste post.Hoe ga jij de tank aanpassen,zit zelf te denken om een gat onderin de tank te boren
en daar dan een bakje onder de tank te lassen met 2 aansluitingen.
Zo heb je geen last in bochten dat er lucht aangezogen word.Heb weer een paar foto’s van de vorderingen.
De tunnelbak is klaar en heb een middenconsole van een manta dat mooi past.


De aandrijfas is ook klaar.

Ik ben nu bezig om de koppelingscilinder werkend te krijgen. :hmmz
De motor en bak ligt nu helemaal naar mijn zin in de auto en heb gelijk de tunnelbak aan de onderkant getactyleerd.Het onderste bevestigingspunt is makkelijk pas te maken.
Je slijpt de oude pen eraf en plaats er een u-beugel voor terug en daarmee kun je zorgen dat de veren vast blijven zitten
als de auto uit de veren is en dat ingeveerd je schokdemper ongeveer halverwege zijn bereik is.
Zo word de schokdemperkeuze een stuk makkelijker.Kon je alles zo wisselen? en werkt alles weer?
Zit nu met hetzelfde en wil ook een andere ecu monteren.Weer een update maar helaas geen foto’s :cry
Ik heb een impco gasinstallatie aangeschaft waardoor ik van het probleem verlost ben.
De accubak is ook verdwenen en zal een plek terugkrijgen in de kofferbak.
Verder heb ik ook nog 4 nieuwe schokdempers aangeschaft van sachs voor 50 euro king:
En ik ben ook al beziggeweest met de tunnelbak weer dicht te maken en heb ook het schakelmechanisme al ingekort.
De aandrijfas is ook al klaar en moet alleen nog een mooi kleurtje krijgen.Volgende keer meer.
Als je er dan ook nog een stuk ondertapijt onder legt dat scheelt ook weer in het geluid.
Als je er dan een zeiltje van tevoren inlegt dan blijft het ook schoon.
Dan kun je ook een vakje maken daarvoor en heb je het altijd bij je.Het is niet om te bouwen naar bijvoorbeeld een getrag 240.
De as is vast en er zit een soort van kraaiepoot opgeschroefd.Rode vloerbedekking zal denk ik wel leuk staan.
Past goed bij de rest.Ik denk dat op deze manier je as nooit lekker stil zal zijn.
Die hardy schijf is flexibel en kan bewegen en zal het schuifstuk (door zijn gewicht) uit balans brengen.
Ben nu ook zelfaan het bedenken hoe ik het maak. :hmmz
Ik denk dat je toch vlakbij het schuifstuk een ophanglager zult moeten gebruiken.Met 2 mengstukken zit ik nog te kijken met de stappenmotor.
De gaskleppen staan stationair dicht en daar kan dan geen gas langsop komen.
Lpi heb ik ook aan zitten denken maar ik wil straks ook het kenteken veranderd hebben en dan
wil ik niet dat ze problemen gaan maken dat het zelf er in geknutseld is.
Misschien dat ik het na het rdw inbouw maar eerst maar op de oldskool manier.
Verder heb ik niet veel aan de rekord gedaan behalve de bevestiging van de rembekrachtiger
ingekort (45mm) zodat die niet meer tegen de kleppendeksel aankomt.
Ook heb ik de stuurstang verbogen en langer gemaakt zodat deze voor het vliegwiel langsloopt.De radiateur komt gewoon op de originele plek,heb daar plek genoeg voor.
Onder de slotplaat maak ik de ventilator voor de koeling.
Heb hem bij mijn manta ook voor de radiateur zitten en werkt goed en je kunt er nooit tegen aan komen per ongeluk.
Ik denk wel dat de vooras een stuk sterker is geworden dan origineel.
Wil deze motor op lpg laten lopen dus ik wil de injectoren uitschakelen maar zit nog te kijken met het verdeelstuk.
Ben bang dat het grootste verdeelstuk/mengstuk nog te klein is voor de v6. :hmmzHet is weer update tijd. :jerry
Heb de motorruimte weer leeggehaald.

En hier hebben we de vooras die een grote transformatie moet ondergaan.

Na veel meten en uitrekenen maar besloten om de vooras in stukken te slijpen om de bult om te keren.
Vond het moeilijk om een hele goede vooras kapot te slijpen maar het was niet anders.



Ik heb hem daarna met een balkje weer vastgezet en de bult omgedraaid.


Heb hem daarna aan elkaar gehecht en de maten nog een keer gecontroleerd.
Wilde hem ook gelijk een stuk steviger maken en de binnenbalk/buitenbalk van het middenstuk doorgelast.

Alle maten kloppen dus maar gelijk afgelast.

Nu was het tijd om het blok te passen op de as.

Kwam natuurlijk helemaal niet uit met de motorsteunen dus die moeten we maar zelf maken.
Originele steunen er af geslepen en even de tijd genomen om te bedenken hoe ik dat het beste kon doen.



Dus heb ik voor deze manier gekozen.




Heb ook de plek waar het carter komt de vooras wat platter geklopt en daarna gelijk in de hammerite gekwast.


De motor wacht om op de as geplaatst te worden.



Nu was het toch tijd om te kijken of alles op de goede plek uit komt.

En…………….. het past……..bijna.


De accubak moet wel weg en ik kom met de rembekrachtiger in de knoop.
De tunnelbak in de auto moet ook geopereerd worden.
Ik heb de komende weken niet erg veel tijd maar probeer toch zo veel mogelijk aan de Rekord te werken
dus update’s zullen wat langer duren helaas.Hij is van een oude mercedes bus (309).
Kwam op het werk een tijdje geleden een tegen met een kapotte hoofdremcilinder en heb daar een nieuwe opgezet.
De oude heb ik van de week uit elkaar gehaald en uitgehoond zodat die weer fris was en nieuwe cupjes geplaatst.
Mis wel een aansluiting voor de voorzijde maar heb daar een t-stuk opgezet zodat ik weer 2 leidingen heb.Deze schijven zijn 262 mm en vind ik groot genoeg.
Heb nu ook een hoofdremcilinder van 23mm gescoord ipv 19.
Ga waarschijnlijk volgende week aan de ombouw beginnen en kijken waar het schip strandt.
Ik denk wel dat ik de vooras flink moet aanpassen. :hmmzDe hilmersson manta heeft ook 19″ en dat vind ik zeker niet verkeerd staan.
Omdat de body ook aangepast/verbreed word kan het hier ook heel goed staan.
Een ‘standaatd’ a-tje zie ik ook liever met kleinere velgen (max 15″)
Verders vind ik dit een TOP PROJECT :thumbup -
AuteurBerichten
