Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zo,vandaag voor het eerst een stukje gereden met de rekord.
Moet nog de uitlaat aanpassen want die komt tegen de bodem.
Hij moet ook wat hoger komen want de uitlaat ligt bij elke drempel op de grond.
Kabelboom netjes maken en wegwerken en de koelventilator aansluiten(hij kreeg het al warm).
Heb hem nog niet echt uitgeprobeerd maar hij rijd wel lekker vlot :D
Nu eerst lekker vakantie dus er zal nog niet veel gedaan worden aan de rekord.Ik heb de moter en de bak uit een omega gehaald zie eerder in dit topic.
Ik heb inmiddels het koelsysteem aangesloten en een looprol op de multiriem gemaakt.
De elektrische ventilator staat ook voor de radiateur en een uitlaat gemaakt.
Ik ben nu bezig om de koppelingscilinder bij de pedalen te monteren en daarna de eerste rit. :D
https://www.youtube.com/watch?v=SUe6IJpi9eI” onclick=”window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=KlHRNKKDkYA” onclick=”window.open(this.href);return false;Leuk project.
Foto’s plaatsen doe je bijna goed,in de balk rechts van de foto kun je kiezen tussen direct,html of img.
Als je de img link pakt zet je de foto’s er gelijk zichtbaar op.
Ik ben benieuwd naar de vorderingen en de gt natuurlijk. :kewlpicsFearless, je kunt nog veranderen.
Een v6 is zo gevonden.Als het goed is….
http://youtu.be/xovRYsl-v4Y” onclick=”window.open(this.href);return false;De rest is hetzelfde,alleen de voorpijp is anders.
Heb de nieuwe brandstofpomp er op zitten en nu loop die.
Nu nog een koppeling maken(hydraulisch),een extra looprol op de multiriem zetten(mist de stuurbekrachtigingspomp en aircopomp)
koelsysteem aansluiten en ik ben al bezig met de uitlaat.
Als dat allemaal werkt kan ik de eerste ronde maken.
Kabelboom moet nog netjes gemaakt worden en het overbodige weghalen maar dat kan later.
Heb een filmpje gemaakt dat de motor loopt maar weet niet hoe ik het hierop moet krijgen.Ik heb het hele stuk doorgelezen maar kan geen aansluitschema vinden.
In ieder geval bedankt want heb er toch nog iets van opgestoken.
Ik moet nog even verderzoeken.Gisteren weer even geprobeerd maar het lijkt erop dat de brandstofpomp niet goed is.
Eerst had ik brandstofdruk maar nu niet meer.
Heb het geprobeerd op remmenreiniger en daar loopt die op maar gaf toen een flinke backfire.
Het gevolg is dat ik wat haartjes kwijt ben maar verder niets gelukkig.
Ik ga volgende week eerst maar eens de brandstofpomp vervangen.Ik heb vandaag even een inlaattraject gemaakt en de brandstofpomp aangesloten.
De pomp heeft druk dus dat is al goed.
Geprobeerd te starten maar hij slaat niet aan.
Ga het morgen weer proberen met een volle accu(accu was ook zwak).Dan netjes vlak slijpen en dan gaat er zo goed als geen plamuur op.
Gas is altijd op als je lekker aan de gang wilt :swear
Zie graag het resultaat.Dat lijkt mij ook heel mooi te werken<ik ben benieuwd :kewlpics
Waarschijnlijk morgen proberen te starten,nog even zorgen dat de benzinepomp aangestuurd word en een inlaattrajectje bouwen.
Benzine zit al in de tank en hij lekt niet :D
Ik kan bijna niet wachten.Ben je nog verder aan de hobby geweest? :thumb
Ik heb de tank weer teruggeplaatst en heb bijna de brandstofleidingen liggen.
De brandstofpomp ligt ook klaar om gemonteerd te worden.
Ik wil hem deze week eigenlijk wel een keer starten.Ik denk dat je met een frame de 2 gaskleprijen met elkaar moet verbinden.
Dan kun je met stangetjes werken,maar om dat ook mooi te krijgen :hmmzIs dat ook pasklaar te krijgen voor een v6? Kom je dan wel met de motorkap uit?
Het ziet er wel dik uit zo :shock:Ik zou het zo simpel mogelijk houden en de originele lipjes voor de verbinding verlengen en verstevigen.
Zo te meer verbindingen des te moeilijker om alles synchroon te houden(ben ik zelf ook achtergekomen).
Misschien de verbindingen tussen de gaskleppen een halve slag op de as kan draaien zodat je het gedeelte waar de gaskabel op draait
beter uitkomt zodat je de gaskabel aan de brug(verbinding van de 3 gaskleppen) vast kan maken.
Zo heb je geen verloop tussen de 3 gaskleppen.
Heb je alleen nog het probleem dat de beide cilinderbanken gelijk moeten werken. :hmmzBen weer even lekker aan de hobby geweest.
Het inlaatspruitstuk heb ik afgelast.

Daarnaast heb ik ook de benzinetank aangepast.
Eerst heb ik een bakje gemaakt met 2 aansluitingen.

Heb aan de onderkant de tank een stuk blank gemaakt en een groot gat geboord.

En daarna het bakje onder de tank gelast en daarna afgeperst en gelukkig is hij dicht.

Van de week maar weer eens op zijn plek terugleggen en de brandstofleidingen naar voor leggen.
Heb ook maar besloten om de radiateur in de frontbalk te monteren i.v.m het inlaattraject.Degene die dat verzonnen heeft die snapt het niet :thumbdown
Hij past er precies tussen met de hoogte,hou 3cm over. :DIk ben al een beetje aan het nadenken geweest over het inlaatspruitstuk en heb alvast dit gemaakt.

En ik heb de gastank verplaatst tegen de achterbank want hij stond midden in de kofferbak.

Nu kan de benzinetank eruit gehaald worden.
Ik heb inmiddels brandstofleiding (koperleiding) gehaald zodat ik het benzinegedeelte kan voltooien.
Brandstofpomp heb ik van een manta gsi.De remmen staat ergens onderaan mijn lijstje dus dat duurt nog wel even.
Ik wil eerst de motor aan de gang krijgen.Heb nog even zitten kijken maar ik kan misschien de bovenste fusekogel omdraaien en dan heb ik meer plek.
Dan gaat die ook wat beter sturen op de snelweg maar wel zwaarder in de stad. :hmmz
De radiatorbalk aan de linkse kant had ik ook dat die erg slecht was. -
AuteurBerichten

