Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
23 februari 2015 om 21:57 In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684654
Inlaat moet niet te glad worden,anders ben je de werveling kwijt en krijg je een slechte verbranding.
Je maakt er wel flink werk van,ben benieuwd straks hoe die ‘loopt’.6 februari 2015 om 21:14 In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684642Netjes :thumbup :kewlpics
3 januari 2015 om 17:57 In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684635goed bezig :thumbup
Wat voor overbrenging heeft een e2 station?
Volgens de advertentie ligt er een 1600 in?(volgens mij nooit geleverd).24 december 2014 om 19:16 In reactie op: opel rekord station 2.6 vandaag nieuwe kleur gespoten #18181363Je kunt ook nog naar 215-45-17,staan de bandjes iets meer getrokken en heb je minder kans op aanlopen.
De hoogte is dan 96mm.Ik heb de foto’s vergeleken met mijn as maar het lijkt 1 op 1 te passen.
Heeft iemand nog een as voor een leuk prijsje? ;)Heeft iemand dan misschien een foto van een Rekord E as?
Of iets in de aanbieding? :DIs daarvan de spoorbreedte hetzelfde als mijn eigen as?
Is de bevestiging van de aandrijfas ook hetzelfde?
Ik moet de aandrijfas nog laten balanceren anders wacht ik daarmee.
Zijn de draagarmen van een E ook hetzelfde of zijn die maten ook anders. :hmmzIk heb nog een vraag waar een van jullie het antwoord wel op weet.
Mijn achteras is nog van een 1700 en op de snelweg maakt die veel toeren.
Ik heb gezien dat die van een Commodore er ook onder past maar hoe zit het
met een as van een commodore b,c,d of e?
Op het oog lijken ze hetzelfde maar zijn dat ze ook?
Kan ik dan mijn eigen steekassen overmonteren of moet ik andere velgen en voor ook veranderen? :hmmzIk heb idd nog de originele remmen erop zitten.Ze hebben het wel getest.
De rest was zoals freestyler zegt alleen bij mij hebben ze ook nog gekeken naar het lpg
omdat er een ander venturi geplaatst was.
De kleur heb ik gelijk aan laten passen naar grijs.
De Rekord is origineel afgeleverd met een 170016 december 2014 om 13:54 In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684622Ik moet ook nog iets anders bedenken want hij krijgt het al warm met dit weer als ik flink doorrijd. :hmmz
Ik had vanmiddag de keuringsafspraak bij het RDW en hij is nu officieel omgedoopt tot 2.5-24V king:
Binnen een paar dagen krijg ik het nieuwe kentekenbewijs.Volgens mij moet je het uit de ecu laten programmeren of je kunt het aangesloten laten en de chip uit de sleutel er bij plakken.
Ik heb ook wel interesse,graag een paar foto’s.
Ik kan ook een keer komen kijken want ik kom ook uit Amersfoort.
Laat het maar weten.16 november 2014 om 18:01 In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684614Heb je de motorruimte al klaar dan?
We willen wel weer een paar :kewlpics zienDe kadett blijft totdat ik de rekord omgekeurd heb en daarna gaat die in de verkoop.
Het is een 1200 op gas en een berg onderdelen erbij.
Foto’s staan ook in dit topic.Ik ben met de remmen nog niet bezig geweesd want ik denk dat ik de bovenste draagarmen aan ga passen.
Omdat ik naar het rdw moet laat ik die liever nog origineel.
Het is zonde van de manta maar het is ook zonde dat die stil blijft staan.
Ik heb hem aan een goede bekende verkocht die een goed baasje ervoor gaat zoeken.
http://www.oldtimerland.nl/occasions/item/173- … -1900-1971
Van de rekord heb ik nog 2 voorschermen liggen en het inlaat/uitlaatspruitstuk en luchtfilter(1700).
Verder is het spul voor de manta en een set revolution wielen(13inch).Lang niets van me eigen laten horen maar de bedrading zit weer op zijn plek en ook de kachelradiateur.
Ook heb ik de middelste spoorstang nog aangepast omdat die ging buigen met het sturen.
Interieur is ook weer teruggeplaatst dus het gaat weer wat worden.
Ik heb het gas ook aangesloten maar dat moet nog beter afgesteld worden.
De keuringsafspraak met het rdw is ook gemaakt en eens kijken of ze hem als 6-cilinder op kenteken willen zetten.
Helaas het ik ook mijn A Manta verkocht omdat die meer stil (in de weg) stond dan dat ik ermee reed.
Het is zonde maar met zo’n auto moet je plezier hebben en rijden.
Ook gaat de Kadett B ls in de verkoop binnenkort omdat de Rekord bijna klaar is.
Daarna nog een schuuropruiming houden omdat ik eigenlijk te veel spullen heb gespaard.
Als ik meer nieuws heb zal ik het weer posten.Ik kom ook langs. Weet alleen nog niet of ik kom met de manta of de rekord v6
Hier eindelijk een foto van de binnenkant van hoe het er nu bij staat.

En ik had na 3x de kachelradiateur vervangen wegens lekkage maar een nieuwe gekocht.
Wilde hem eerst laten repareren maar dan kostte het ongeveer 160 euro :shock:
Na enig zoekwerk kwam ik uit bij een kachelradiateur van een ford transit uit ’95.
Hij is 5 mm smaller maar de rest van de maten kloppen.
Ik hoef alleen de leidingen in te korten.

Nu was ik maar 50 euro kwijt incl.verzenden :DDat kan altijd Fearless, als die ook op kenteken staat kun je hem ook even proberen :D
De Rekord begon steeds slechter te starten dus maar weer mee naar het werk genomen.
Ik heb hem uitgelezen en bleek een storing op de temperatuursensor en nog 2 storingen.
Bij de temperatuursensor bleek een draadbreuk in de stekker zelf te zijn(storing 1) en heb de stekker gerepareerd.
Hij start weer goed nu maar het storingslampje bleef aan dus het moest aan de andere 2 storingen liggen.
Ik had de variabele inlaatbuisklep weggelaten en de draden weggehaald(storing 2) dus weer bedrading hersteld.
De klep/schakelaar ligt nu bij de ecu dus weer een storing opgelost.
De secundaire luchtpomp had ik ook laten vervallen dus daar ook de bedrading weggehaald(storing 3).
Ik heb dat relais weer aangesloten maar zonder de pomp.
De ecu denkt dat die het doet dus storing 3 was ook verholpen.
De motor draait nu als een zonnetje en het storingslampje blijf uit king:
Ik ga morgen beginnen om de uitlaat aan te passen zodat die hoger ligt en niet tegen de bodem resoneert.
Hier nog en foto van de ecu en kabelboom voordat dat weggewerkt was.

Hoe het er nu uitziet zal ik de volgende keer posten.22 augustus 2014 om 17:59 In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684606Je moet het eerst verdienen om het pas te kunnen uitgeven.
Stralen is makkelijk zelf te doen en zo verdien je vanzelf de aanschaf terug.
Het leukste is ook om het zo veel mogelijk zelf te doen :thumbNa een lange stilte weer wat gedaan.
Ik heb de kabelboom van de auto ‘gesnoeid’,al het overbodige van de oude moter eruit.
Heb de slechte kabels vervangen en er ook weer een hoop bijgelegd.
De V6 is nu helemaal aangesloten en de bedrading is mooi onder het dashboard weggewerkt.
Heb ook een dikke kabel naar de kofferbak gelegd (50mm2) voor de accu en daar ook een bak voor gemaakt.
Moet nog alleen het gassysteem aansluiten en dan heb ik hem wat betreft elektra helemaal klaar.
Dan nog een plek in de bodemplaat lassen en dan kan het interieur er weer terug in.
Volgende keer weer foto’s21 augustus 2014 om 09:41 In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684604Ik zit nog steeds op de foto’s te wachten want ik ben toch erg benieuwd :kewlpics
-
AuteurBerichten