Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat klinkt alsof het wel heel erg makkelijk ging!
Ook welkom.
Gegarandeerd dat hier wel iemand is die antwoord heeft op je vragen..Welkom dan maar.
Wat betreft technische vragen, heb ik ook al gemerkt dat er genoeg kennis aanwezig is hier!ook welkom.
Het is overigens geen heksenkunst om een radio te vervangen hoor!
Dat wordt het pas als je zelf de draden moet gaan aanleggen…Als je met hoofdstroom bedoelt: ná de zekeringenkast, dan is het antwoord inderdaad ja.
Ik gebruikte meestal dezelfde draad als die van de radio, daar een aftakking op maken, dat is meestal de eenvoudigste methode.
De min-kabel kan je direct op het chassis aansluiten.Ik denk dat de meesten wel weten hoe het gros van de berijders met hun Manta omging of -gaat, een enkeling daargelaten (waartoe ik mezelf ook reken)
Maar goed, ik heb nog een aantal maanden om me te oriënteren, weet nl. niet wat een totale revisie kost.
Heb een aantal jaren geleden wel een koprevisie voor een XM laten uitvoeren, vanwege de (normale) slijtage door rijden op gas en dat liep ook al aardig op..origineel gepost door Ruud B
origineel gepost door Ducantoni
Dat zou ook een optie zijn, de vraag is alleen: zijn ze nog te vinden?Ja, die zijn er nog wel. Oproepje hier of MP in de gaten houden.
Vraag blijft alleen, is het geen leeggereden exemplaar, ik weet nu wat ik heb..
Makkelijker zal het er niet op worden, destijds met de loodvervanger hetzelfde; Shell stopte er als eerste mee, dus toen kwam ik uit bij Texaco, Fina en Total, maar die zijn er ook al lang mee opgehouden.
Heb voor mijn wèl rijdende klassieker, een Volvo 66, altijd loodvervanger mee, maar dat moest ik toch al als ik in Duitsland reed..Overigens vraag ik me af, met betrekking tot de te gebruiken brandstof, de S versies waren bestemd om op RON 98 te rijden, maar dat wordt nergens meer verkocht in NL.
Is de euro 95 zonder bezwaar te gebruiken als alternatief daarvoor?Dat zou ook een optie zijn, de vraag is alleen: zijn ze nog te vinden?
Soort van identiteitscrisis?
En ander merk op de neus van je Opel…
Als het nou Lotus was…(op de klep van een Omega)Wat ik nergens kan vinden: is/was die distributieriem over z’n houdbaarheidsdatum?
Heb het zelf gehad met m’n 83er TR 1.2 S, maar dat was volgens de kenners nu net de motor waar dat geen problemen gaf..Dat zou het verschil in compressie kunnen verklaren, dat zou dan betekenen dat niet de kop, maar de zuigers veranderd moeten worden.
Ik had het wel gezien, maar het kan altijd van nut zijn voor deze of gene die nog moet gaan restaureren..
Welkom ook!
En hou ‘m met de glimmende kant boven!Ook welkom.
Dat moet wel een echt oude Corsa zijn.
welk bouwjaar en welk type?Het gaat er om de 1.9 N die er nu in ligt ‘om te bouwen’ naar 1.9 S.
In welk opzicht zitten er andere zuigers in?
Volgens het Manta boek zijn boring en slag van beiden gelijk, alleen de compressieverhouding verschilt.Ja, dat is wel de bedoeling. Maar zal dat lukken met alleen het vlakken van de kop?
Dat klinkt meer als vervangen dan dat het restaureren is..
Op zich lijkt het een hoop geld, maar als het kwaliteit is wat die man aflevert, dan mag dat gerust wat kosten.
Ik heb zelf via First Floor in Vijfhuizen een Volvo laten restaureren in Polen (zij bemiddelen en sturen daarin)
Qua werk was ik voor zeg maar 80 % tevreden. Het afbouwen leek een beetje op haastwerk en achteraf bleken er twee plekjes vergeten, die voor de APK gelukkig niet van belang waren. Prijs 2500 euri.
Moet ik er wel bij zeggen dat die auto ook al aardig op een Emmenthaler kaas begon te lijken, er zat echt van voor tot achter en van onder tot boven werk aan, vooral veel kleine plekjes..Hoe is de stand nu?
Hebben ze daar nog steeds oude Opels staan?
Denk hierbij vooral aan B Ascona, B Manta en B Kadettorigineel gepost door bipsus
een TDI er in hangen :jerryGa even gauw je mond spoelen…
:puke
Ook hallo!
voor een auto van 9 jaar oud ziet-ie er goed uit!
Duitse degelijkheid hè :thumbupook welkom
Altijd leuk, om mensen met een duurdere auto je achterlichten te laten zien :P
Welkom ook
Waarom zou je logo-loos gaan rijden.
Laat maar zien dat je een trotse Opel rijder bent! king:Dank daarvoor!
Zeldzaam wagentje, zo’n TE. Is het een originele?
(dus niet stiekem zelf nagebouwd) -
AuteurBerichten