Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mijn vader komt pas over driekwartier thuis vandaar dat ik dit op het forum plaats. Beetje stress verwerkend snap je. Maar maakt niet uit ik wacht wel en dan maar bellen. Zonde maarja, Hardstikke bedankt in ieder geval ik weet genoeg.
Oke bedankt, en stel ik zeg dat het mij is gebeurd. Gaan hun dan ook omlaag? Is wel dezelfde naam van de verzekering (is van me ouders) maar mijn auto staat ook op die naam verzekerd. Dus eigenlijk of ik nou zeg of het hun of mijn auto’s is je zakt toch in tredes?
Nog leuker het is ook nog dezelfde verzekering maatschappij EN op dezelfde naam verzekerd. Zou dit problemen kunnen opleveren?
Hun hebben een nieuwe auto met nieuw bouwjaar. En ik wil dit eigenlijk niet doen. Hoe zou de verzekering kunnen reageren?
Het is in de familie gebeurd dus dat is allemaal geen probleem. Maar ik bedoel eigenlijk omdat de bumper en koplampen niet origineel zijn maar wel geraakt. Wat zijn de dingen wat ze kunnen doen?
Door de APK heen!
Auto APK klaar gemaakt (hoop ik)
Ligt waarschijnlijk aan de lampjes ja.
Dus zelfs als ik de uitlaat dichtmaak kom ik er niet doorheen?
Oke, dan laten we het hopen. Ik heb waarschijnlijk van te voren nog een kleine beurt. Maar ook nu met een dichte uitlaat en injectie reiniger. Kan deze injectie reiniger eigenlijk kwaad?
Oke mensen. Conclusie me uitlaat was niet gasdicht had 2 redelijke scheuren erin waar de gassen totaal uitkwamen. Dit is dichtgemaakt en ik heb injectie reiniger gehaald. Injectie heeft ook met de co2 te maken toch?
Inderdaad het puntje van zuid limburg
Ik moest dit bij de olie gooien niet bij de brandstof haha! Toch bedankt.
Ik denk dat ik het ga proberen met een of ander flesje weet iemand hier iets van?
@corsaracer wrote:
auto starten en de uitlaat achter dichthouden met een doek.
als je hem dan ergens hoort blazen is hij ergens lek
Eigenlijk best logisch ga het straks proberen.
Ik ga het proberen. Is er een wijze hoe ik erachter kom of me uitlaat gasdicht is?
@RISL wrote:
@topicstarter, volgens mij word je auto niet afgekeurd op een te hoog CO2, maar een te hoog CO. CO (koolstofmonoxide) is wat anders dan CO2 (koolstofdioxide).
Goed warm rijden is noodzakelijk voor een juiste CO-meting.
Mijn auto kwam ook alleen door de viergassenmeting als ik er ieder jaar een andere katalysator onder hing omdat deze verbrandde door de LPG. Zonder kat kwam ik er helaas (ook op LPG) niet door.Durf ik helaas niet te zeggen. Kan ik dit aan de code op de apk papieren duidelijk krijgen?
Bedankt voor al jullie reacties, maar vandaag hoorde ik dat een jongen die altijd een del sol heeft gehad het zelfde probleem had en met geen enkele mogelijkheid door de APK heen kreeg. Hij heeft hier in de buurt een of ander flesje gehaald en deze bij de motorolie gedaan. Hierdoor kwam die uit op een meeting van 0.4. Hoe denken jullie hierover?
@Fearless wrote:
afkeur betekend nogwel dat je mag rijden tot je uiterste keuringsdatum.
Je zegt hoog co……
Bedoelen ze niet gewoon lambda waarde te hoog?
Wanneer is die te hoog, stationair of op toeren?Uitlaat moet goed gasdicht zijn, zelfs een afwateringsgaatje wil al voor een hoge lambda waarde zorgen
Motor goed warm, en alle elecktrische verbruikters mogen ingeschakeld zijn.Check zoiezo je lambda sensor en temp. sensor, als je dan toch al bezig bent gelijk even foutcodes uitlezen.
Zorg dus dat je weet wat er niet klopt….een hoog co zeggen ze bij alle garages, maar meestal bedoelen ze wat anders. Zoals een te hoge lambda waarde.
Ik weet dat mijn CO2 te hoog is bij stationeer toerental staat op de afkeur met code erbij etc weet niet als je hier wat aan hebt?
@TWA wrote:
ff via Wiki gevonden, maar zo klopt t wel:
“Als een auto naar aanleiding van de APK reparaties nodig heeft, wordt deze afgekeurd. De eigenaar krijgt dan tot de vervaldatum de tijd om zijn auto te laten repareren. Gedurende de periode tot de vervaldatum mag met de auto alleen op de openbare weg worden gereden van het APK-station naar het reparatiebedrijf. Als de auto weer gerepareerd is, wordt deze alsnog goedgekeurd en afgemeld bij de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW). De reparaties moeten vóór de vervaldatum van de lopende periode worden uitgevoerd. De APK mag vanaf twee maanden vóór de vervaldatum plaatsvinden”
en uitlezen maakt niet heel veel uit, als je zeker weet dat de paperclip methode de juiste melding geeft ;-)
Dus zoals ik snap mag ik wel rijden en ook ergens anders gaan? En ik ga het proberen via de paperclip
@*Jurgen* wrote:
ligt er aan of ie al direct apk afkeur is afgemeld, dan mag je er niet meer mee rijden ;)
shit…
@TWA wrote:
Uitlezen met Opcom…
Maar jah je kan ergens anders een APK doen, ook na afkeur. Je hebt nu 2 weken de tijd voor de herkeuring nl.
Loopt de motor normaal?
Motor loopt goed. Kan dit ook via de paperclip methode? Of beter bij opel dealer?
Ik kan nu wel op het gas gaan trappen maar ik gaf net al aan dat ik dat vanmorgen al gedaan heb. En als ik er nu niet doorheen kom ben ik nog verder van huis vandaar dat ik dit risico liever niet ga nemen. De precieze meeting durf ik niet te zeggen.
@Dr.Ed wrote:
Zit daar wel een kat onder?
Ja deze zit er nog onder.
@TWA wrote:
2 opties:
Of op de sloop goedkoop een uitlaat halen en er tijdelijk onder kwakken
Of een andere APK boer die wat ‘milder’ is in de APK. Ik betaal €10 extra om door de CO2 test te komen…Greetz Emiel
Kan ik nog van bedrijf veranderen als ik al apk afkeur heb?
En geen andere opties?Ik ben van huis erheen gereden ja en ik heb hem ook vaker doorgetrokken omdat ik daar al rekening mee had gehouden.
-
AuteurBerichten