Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
14 november 2011 om 18:59 In reactie op: Opel Astra 1.8 I Sport 16V 1995 Hoog stationair toerental #17942262
Heel heel heel erg bedankt Willem. Zal komende weekend er mee aan de slag gaan! :thumb
13 november 2011 om 14:56 In reactie op: Opel Astra 1.8 I Sport 16V 1995 Hoog stationair toerental #17942259Nog wel wat twijfel. Heb net het slangetje wat ingekort maar het mag niet baten. Heb de minpool van de accu paar minuten los gehad in de hoop dat de ECU zich kan inlezen op de nieuwe situatie.
Sowieso zal ik het slangetje vervangen.Waar kan ik evt nog meer naar kijken? Ik heb het idee dat de motor ergens valse lucht aanzuigt, maar weet niet waar ik nog meer naar kan kijken? :hmmz
13 november 2011 om 14:20 In reactie op: Opel Astra 1.8 I Sport 16V 1995 Hoog stationair toerental #17942258Ik heb net weer even onder de motorkap gekeken en zag dat er een gaatje zit in een slangetje dat aan het gasklephuis zit. Zou dit de oorzaak kunnen zijn? Zal morgen sowieso een nieuwe halen en laat het je weten of daarmee het probleem is opgelost.
En, na wat onderzoek blijkt dat ik de stappenmotor ook al had schoongemaakt, wist domweg niet dat hij zo heette.
iig bedankt en laat het je weten
grt Mark
13 november 2011 om 14:01 In reactie op: Opel Astra 1.8 I Sport 16V 1995 Hoog stationair toerental #17942257Heb een 1.8 ecotec motor
Waar is die beschrijving?
13 november 2011 om 13:42 In reactie op: Opel Astra 1.8 I Sport 16V 1995 Hoog stationair toerental #17942255:( Nu komt de leek weer in mij op. De stappenmotor is het electronische deel dat aan de EGR vast zit toch? Want die heb ik ook schoongemaakt. PS: ik ben een beginner…
Laatste berichtje voordat ik 10 dagen verdwijn! Na de vakantie ga ik weer rommelen en dan hoop ik weer op jullie deskundige advies. Bedankt zover!!!
(ennuh, Rik jouw schakelaar is onderweg :thumb )
Owk……duidelijk dus iets waar ik later aandacht aan zal gaan besteden. Heb dus nog een hoop te leren! :D Wat zou een andere/nieuwe stationairregelaar ongeveer kosten? :vertag Of denk ik dan te makkelijk? Ennuh, dat gaatje in het spruitstuk….moet ik het hele spruitstuk vervangen of kan die ook anders afdichten? Heb namelijk de geur van uitlaatgas via mijn ventilatiesysteem in de cabine, is niet fijn.
grt Mark
Hey Willem, vergeten te vertellen….het is (waarschijnlijk) niet de stationairregelaar, deze is al schoongemaakt en weer goed vastgezet. Het hoge toerental komt bij mij alleen voor bij een warme motor. Zelf dacht ik eerst aan een ECU probleem, maar de jongen bij de sloop wees mij dit dus aan…..
Carterventilatie? Nu komt de leek in mij op….wat is dat dan? :hmmz
By maerck at 2011-08-Nog even een kort vraagje aan jullie, voordat ik op vakantie ga. Kan dit gaatje in het spruitstuk de reden zijn van een hoog stationair toerental bij een warme motor? En zo ja, moet ik dan het hele spruitstuk vervangen of zijn er ook alternatieven?
Kan er voorlopig nog niet aan beginnen hoor, ben gewoon héél nieuwsgierig! :hmmz Zal er later wel een nieuw topic aan wijden.
By maerck at 2011-08-14Dit is de “oude” knipperlichtschakelaar, die dus nog goed is en je zo mag hebben van mij. De symbolen zijn wel iets vervaagd maar niet veel…….stuur maar een privébericht met jouw gegevens als je deze wil! Dan stuur ik hem morgen al naar jou op.
Hey Rik, evengoed bedankt hoor! Wist wel waar het alarmlichtknopje was, maar niet dat daarachter nog een klein kastje zat met vijf pootjes. (weer wat geleerd ;) )
De NIEUWE knipperlichtschakelaar zit in de auto (natuurlijk), maar die ander, die dus gewoon goed is, mag je van mij hebben tegen vergoeding van verzendkosten.
Ik zal er morgen even een foto maken en bij deze topic zetten. Dan kan jij bepalen of het de juiste is, ok? Dat is het minste wat ik kan doen voor de moeite en na mijn vakantie zal ik wel weer advies nodig hebben van jullie! king:Bedankt voor de hulp!
NB; korte vraag……kan een lekkend spruitstuk (gaatje aan de bovenkant) de oorzaak zijn van een hoog toerental bij een warme motor? (zal er morgen ook even een foto van maken). kom er voorlopig nog niet aan toe hoor, maar ben wel nieuwsgierig. :hmmz
13 augustus 2011 om 11:48 In reactie op: Astra 1.8 16v 1995 irritant knipperlicht probleem. #17895538Het probleem is opgelost! Was een nieuwe alarmlichtschakelaar, meer niet. (is via een andere topic opgelost) Heel erg bedankt voor jullie advies! :D
YES!!! De oplossing was dus zo simpel, dat ik er nu vreselijk van baal dat ik het zelf niet wist!!! Maar ja, daar ga je domweg niet van uit, als de alarmlichten het wel gewoon doen. Heb een alarmlichtschakelaar bij de sloop gehaald voor een tientje en hij werkt weer! Heb net een extra lange rit gemaakt met heel veel bochten en iedereen kon zien welke kant ik op wilde! Hahaha!
Heb ik er voor niets een NIEUWE knipperlichtschakelaar op gezet (45 euro) en een paar euro betaald voor een relais. Iemand nog behoefte aan, naar wat nu blijkt, een goede knipperlichtschakelaar? Ik heb hem over….
Volgende week op vakantie en dan maar eens kijken hoe ik het hoge toerental kan oplossen en het gaatje in het spruitstuk……maar dan zal ik jullie advies zeker weer vragen!
grt Mark
:wors
Hahaha, nee ik geef die ros op het zekeringenkastje linksonder bij het stuur. Heb ik dus misschien op de verkeerde plek staan te meppen! :D Ga vanmiddag even kijken of dit het is. Hoop het wel!
Laat het jullie weten!
Oeh,….ik hoop dat het dat is! Waar vind ik de alarmschakelaar? (waarschijnlijk een hele domme vraag :?: ) Achter dat vervloekte zekeringenbord zeker? Waar je haast niet bij kan.
Een aantal dingen, hoog stationair toerental en snerpende uitlaat, maar dat nu even terzijde. De meest vervelende is de richtingaanwijzer. Hier een kopie van mijn topic hierover;
“De richtingaanwijzer stoort. Soms doet hij een tijdje wel, maar dan lijkt het wel alsof hij blijft hangen en dan gaat de relais zoemen/knetteren. Vaak pas als de motor warm is. Ik heb de schakelaar, relais en zekering al vervangen, maar dit mocht niet baten. Mijn alarmlichten doen het wel gewoon. Als ik een flinke klap geef op mijn dashboard doet hij het soms weer heel eventjes.”
Is dit een breuk in de draad of zo?, en zo ja hoe kom ik achter het zekeringenbord, om daar bij te kunnen?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want dit is heel irritant autorijden zo.
grt Mark
:swear
Opel Astra 1.8 I Sport 16V 1995 motor is een “ecotech”. Héle fijne auto’, maar ik heb er helaas wel wat problemen mee, vandaar ook mijn lidmaatschap.
URL=http://imageshack.us/photo/my-images/4/p1100604m.jpg/]
[/URL]uh,..zo dus? ugh! ben echt een digibeet :???:
Mmm, ik mag geen foto’s plaatsen volgens mij. Iets met nieuw lid zijn of zo?
Maareuh, ik heb geen getunede auto, hoor! Gewoon een oude bak gekocht en ik probeer zoveel mogelijk problemen zelf op te lossen, geholpen door jullie geweldige adviezen natuurlijk :D
Foto’s? Prima, maar hoe doe ik dat? Bedankt voor hartelijke ontvangst king:
12 augustus 2011 om 17:07 In reactie op: Astra 1.8 16v 1995 irritant knipperlicht probleem. #17895537Als ik het goed begrijp, bedoel je met “de schakelaar” die aan het stuurkolom? Deze heb ik namelijk al vervangen voor een nieuwe en het probleem blijft. Ook heb ik geprobeerd het zekeringenbord los te halen om er achter te kijken, maar ik krijg hem er niet uit. :hmmz
NB; ik heb mij nu netjes voorgesteld, excuses als ik mij per ongeluk niet aan de regels heb gehouden :D
-
AuteurBerichten
