Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hij dicht wel af maar komt ook geen uitlaatgassen uit.
en er zit verder ook niets aan wat naar de inlaat of zo loopt.de motorcode is 13N
Motor is helemaal hetzelfde als die in me station ligt, behalve die toeter op de uitlaat.
En hij heb Duitse papieren.Wat wil je precies weten misschien kan ik je wat op de goeie weg helpen, ben ook wel eens aan het knutselen, met bakken, en voor me eigen ook een samengebouwd
Ik rij met een F13 op zand/klei met een 4,23 op asfalt met 4,18 dat gaat als de brandweer
Nadeel met een F16 is dat je maar beperkte mogelijkheden hebt daarom heb ik laats al een F13 achter een 20SEH geknutseld met een 4,18 overbrenging en dat draait goedwat je kan proberen is een F16 CR met de eind overbrenging F16WR NG 4,19 overbrenging, Die bakken waar het inzit zitten onder F astra’s met een C18NZ blok
voor asfalt is die te hoog maar in zand en klei geeft ie wel goeie tractie voor asfalt zou ik kiezen voor een 3,74 of 3,94
die komen het meest voor bij C ascona’s met 1800 blokkenHoop dat je hier een beetje mee kan anders moet je het maar even melden.
Hoi
Foto’s volgen nog
Type auto: Kadett D 1.3S automaat
Bouwjaar: 1984
Type motor: 1.3S
ongeveer 75 PK
Cilinderinhoud: 1.3
Uitlaat: RemusCarrosserie / Onderstel / Wielen
Helemaal Orgineel is alleen mat zwart gespotenToekomstplannen
strak maken en spuiten
Type auto: Kadett D 1.3S Station
Bouwjaar: 1982
Type motor: 1.3S
ongeveer 75 PK
Cilinderinhoud: 1.3
Uitlaat: ?Carrosserie / Onderstel / Wielen
Helemaal OrgineelToekomstplannen
strak maken en spuiten,
2.0 Motor er inType auto: Corsa A1 1.0S
Bouwjaar: 1984
Type motor: 1.0S
ongeveer ? PK
Cilinderinhoud: 1.0
Uitlaat: OrgineelCarrosserie / Onderstel / Wielen
Helemaal OrgineelToekomstplannen
Strak maken en spuiten
Gr Madmax
ik heb er als het goed is nog ergens 1 liggen zal ik op zoeken en dan foto posten, is toch echt zo’n plastic kassie
Als ik ga zoeken op de nummers dan krijg ik de geposte info, maar moet er bij vertellen dat mijn corsa GSI ook een kunstof kastje was, en ik weet dus niet welk nummer bij welk kastje hoord.
volgens mij hoort gm 90359788 bij de foto en als ik ga zoeken krijg ik onderstaande(Steuergerät Zündung Astra F GM 90359788 Siemens 5WK4551) en als de ontsteking niet werkt loopt ie ook niet.
Staan ze te koop de onderste voor 25€ de bovenste stond geen prijs bij
gm 90359788 is de regeleenheid voor je ontsteking
(Steuergerät Zündung Astra F GM 90359788 Siemens 5WK4551)
Als die tikt is die inderdaad stukGM 90354094 is de regeleenheid voor je motor en is voor een 2.0
Opel Astra F 2.0 Steuergerät Motor GM 90354094 GMWat je kan doen is kijken of je een vonk hebt als dat niet zo is weet je dat je GM 90359788 stuk is.
Kan wel even voor je gaan zoeken wat het is als je mij de nummer op het kassie even geeft
Sorrie niet goed gekeken,
Zover ik weet ligt het er aan wat er in stuk is, Ik heb het met een Corsa GSI gehad dat ie nog wel starte maar in een soort van Safe mode liep, Later was ie helemaal dood, en starte wel maar weilde niet meer aanslaan, Vonkte niet meer, en ook de Injectoren hoorde je niet meer open en dicht gaan,Dus om een kort verhaal lang te maken, als de regeleenheid goed stuk is dan start ie niet meer.
een 16 klepper heeft wel een andere EC dan een 8V maar zover ik weet wil een 8V niet eens lopen op de EC van een 16 V, kabel aansluiting is ook anders
Zoals ik het zo kan zien is de bovenste de regeleenheid (computer) en de 2de is de regeleenheid van je interval, maar wil je het zeker weten heb ik even de nummers nodig die er op staan.
Harm
Mijn ervaring vanuit cross is dat de onderblokken in het algemeen een hoop kunnen hebben, en niet zo snel stuk gaan, Ik rij nu al 3 seizoenen met de zelfde blok alleen de kop is een keer gereviceerd, onderblok is nog gewoon orgineel, wel heb ik nog een 2 liter 8v liggen waar ik een turbo van een Golf diezel op gezet had, dat blok is gewoon uit elkaar gespat.
Mijn 1300 waar ik mee cross zit op 125 pk, en loopt als een zonnetje
Ja dat kan wel die van mij zat op 190 pk tot mijn krukas afbrak
Daarna niet meer geprobeerd moet er wel bij vertellen dat ik een compressie van 1:13 had en verplicht moest mengen aangezien hij met standaard benzine niet meer goed liep.
Maar ik weet iemand die een SEH met 1.8S kop op 210 pk zit maar dan is wel alles uitgewogen, en aangepast, Ok ben met je eens dat de koppel van een Drukgevuld systeem velemalen beter is alleen daar heb je met lage toeren niet zoveel aan.origineel gepost door corsaboy
Originally posted by madmax1969
Wat je ook kan doen is een NE of SEH pakken en daarde kop op van een 1.8S dus geen E
Dan heb je standaard een compressie van bijna 1 op 11 en dat met dubbelle webers, Giga koppel en veel vermogen ook onderin, 18S heeft namelijk de kleppen nog groter dan een SEH en betere flow naar de kleppen toe, Heb je ook geen Turbo nodig, Is alleen niet zo handige combinatie met een A Corsa, heb ik gedaan en was met goed fatsoen niet meer mee te rijden, je vloog letterlijk over de weg en sturen was helemaal onmogelijk omdat bij het gasgeven hij zo aan het stuur trok dat je al bij voorbaat naar links vloog maar wel kicken, Blok heb ik nog en ga maar eens kijken waar ik dat weer in bouwIk wil wel eens zien of je over de 200 pk kunt halen met die setup… Want met een turbo setup is dat redelijk te doen…
ALs je nog niet met vuldruk hebt gereden kun je dit totaal niet vergelijken.. wat denk je wat voor koppel je erbij krijgt met een geblazen motor.. Daar kan een atmo motor nooit tegenaan… :vertag
Wat je ook kan doen is een NE of SEH pakken en daarde kop op van een 1.8S dus geen E
Dan heb je standaard een compressie van bijna 1 op 11 en dat met dubbelle webers, Giga koppel en veel vermogen ook onderin, 18S heeft namelijk de kleppen nog groter dan een SEH en betere flow naar de kleppen toe, Heb je ook geen Turbo nodig, Is alleen niet zo handige combinatie met een A Corsa, heb ik gedaan en was met goed fatsoen niet meer mee te rijden, je vloog letterlijk over de weg en sturen was helemaal onmogelijk omdat bij het gasgeven hij zo aan het stuur trok dat je al bij voorbaat naar links vloog maar wel kicken, Blok heb ik nog en ga maar eens kijken waar ik dat weer in bouwps wat ook goed schijnt te werken is de combinatie C20SE met turbo, Blok ligt standard in een Deawoo Nubera van 1997 tot 2003 en schijnt eenvoudig om te bouwen
Ik ben in 2006 in de cross gerold als monteur van mijn broertje, en in 2007 ben ik met een Corsa 1300 (met staande weber van Ford) begonnen in Blijham, Ging niet zo slecht en met Crossdag ging ie vol in de muur Resultaat total los, 2008 Helemaal opnieuw begonnen nu met 2 Corsa’s Ik in de 1300 klasse en een kennis in de 1800, de 1800 ging blok stuk (was van een sloper) zelf een nieuwe 1300 motor gebouwd en daar is mijn jongste broertje mee gaan rijden, Leuke Seizoen gehad met ups en Downs, maar
Volgend jaar weer met beide corsa’s rijden met verbeterde motorenFoto’s http://www.auto-sport.nl
Hoi iedereen
Om even op het verhaal SEH/NE terug te komen Verschillen dan
Het verschil zit hem voor het grote deel in de kop en in de injectie systeem van de motor, Compressie is hoger bij de SEH de NE heeft 9.2:1 en de SEH 10.0:1
de onderblokken zijn helemaal hetzelfde ook heeft de SEH de kleppen wat groter en een wat scherpere nokkenas dan een NE, en mij is geleerd vanuit de crosserij dat je beter een blok kan pakken met wat minder compressie.
Verder kun je de olie kanaal ook via de intercooler laten lopen maar dan moet je even een olie cooler van een Turbo diezel nemen die sandwich plaat is bij bepaalde modellen aangepastGroeten en Suc6 harm
Zowel in mijn Autodata als op http://www.opel-infos.de is helemaal niets bekent over een C20SEH
Wel de 20SEH (ligt in mijn Omega) die is wel geleverd in de C Ascona, onder meer in de bovengenoemde GT
Het verschil tussen een SEH en een NE zit hem ook alleen in de Kop
een SEH heeft grotere kleppen en een hogere compressie dan een NE, De onderblokken zijn hetzelfdeJe kan bv een C20NE onderblok pakken met de Kop van een 1.8S en daar de injectie van de NE op zetten dan heb je op 5 pk na een SEH
Harm
Is nog een heel groot verschil die iedereen vergeet
Ecotec vallen spontaan gaten in en gaan altijd stuk
De oudere motoren kunnen zelfs 500 km zonder olie dan zijn ze nog heelAls je slim bent gooi je er Mikuni’s achter is je co ook direct goed als ze goed staan afgesteld, kan ook met een S16SE of C16SE Met webers heb je een hoop geziek met de apk.
-
AuteurBerichten