Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door Ronaldo
origineel gepost door corsaboy
Originally posted by madmax1969
Ik heb voor wie interesse heeft nog een Turbo liggen van een hyundai H200
voor een leuk prijsje.van een diesel????
ja ….dus ??
Nog beter zelfs is een Turbo Diezel 2.5 TD
ziet er nog als nieuw uitIk heb voor wie interesse heeft nog een Turbo liggen van een hyundai H200
voor een leuk prijsje.je zal ook de ontsteking moeten aanpassen want als ik het goed heb zit namelijk met je centrifugaal vervroeging, Bij een Gsi word je voor ontsteking geregeld via de ecu en als je de ecu er tussenweg haalt heb je geen vervroeging meer, Heb ik ook gehad met mijn crosser hij starte op 21 gr en bij meer toeren hield ik er 5 over terwijl hij juist naar 35 moest.
Hebben alle cilinders wel goeie compressie ?
Mijn ervaring met die motoren, Heb er 4 in onderdelen + 1 draaiend, dat als er 2 cilinders wat minder compressie hebben, hij ook gaat hobbelen, Zover ik weet heeft ook de e16SE een stappen motor, zit bij sommige op en bij anderen onder de inlaat
klopt en voor de ontsteking neem je een bosch ontsteking van een astra/kadett/escort. Dan een los kabelboompje van een Golf2 en ook de module en bobine van een golf, dan even de draadjes omsolderen op de stekker van de ontsteking en dat op de 1800/1600 big block en klaar heb je de ontsteking, en is ook verstelbaar, maar als je de kans hebt probeer een ontsteking te vinden met een vaciuum vervroeger werkt veel beter heb ik ook op een 1600 GSI motor zitten met Webers
mocht je nog hulp nodig hebben laat het mij even weten, ik weet wel wat je het beste kan gebruiken.
ligt er een beetje aan wat je wil, gewoon reviseren kun je de onderdelen gewoon bestellen bij Brezan of zo.
Wil je er speciaal spul in hebben dan moet je bij een specialist zijn.
Ik heb zelf laatst een setje seh zuigers gekocht via ebay.de
en die zitten in een straat auto en loopt perfect.
Maar ligt een beetje aan wat je wil uitgevenJa maar ook met TB’s ligt het eraan hoe de zooi afgesteld staat anders maakt het ook niet zoveel uit,
Wat ook werkt zijn motorfiets carbs die kun je ook aardig zuinig afstellen ik ken iemand met een Polo die is zuiniger met 4 mikuni’s dan met de orginele carb.origineel gepost door jblfreak
ja dat zuipen had k ook al aan zitten denken
zou t wel verstandig zijn t is me daily haha
dan zou ik er nog even overna denken, wat vooral belangerijk is zijn de buizen die er inzitten, komen de webers bv van een 205/106 rally dan zijn je mengbuizen aardig groot en ga je zo richting de 1 op 7, komen ze van een Alfa dan zit je gemiddeld 1 op 8 á 9
Ik rij in de cross met peugeot webers met aangepaste buizen en die loopt gemiddelt 1 op 5 maar dat is dan wel vol power en een c16se
origineel gepost door Fearless
En je kat er onderuit (alleen ff voor de apk gebruiken)
Katje overlijd als je m er onder laat :DAls je mengbuizen groot genoeg zijn gaan zelfs je achterliggers achteruit lopen
Wat je precies nodig hebt zijn
2 webers + inlaatspruitstuk 16V
Bosch ontsteking Ford Escort of Opel Losse kabelboom ontsteking VW 1300 Golf 2 Jetta Scirocco + module Telefunken, Let op geen module van een Seat nemenDe ontsteking van een 18E gaat via de ECU naar mijn weten.
dat knoop je aan mekaar en je vonkenregen heb je klaar
dan de webers op de inlaat bouwen, en afstellen,
en dan genieten, stereo eruit het geluid van de webers is onbetaalbaar:thumbupPaar tips
Zorg wel dat je zogenaamde milieu buizen er in hebt anders kom je te klooien met je co
ik heb het met een 1.6 GSI Met webers en een co van 16 daar zitten geen milieu buizen in en gaat bloedsnel maar niet door de keuring te krijgen. de meeste webers zitten al geen standaard buizen meer inzorg dat de webers goed synchroon staan
zorg dat de motor goed te vreten krijgt
zorg voor goeie bougie’sVeel suc6 en plezier
Kadett D
16SH, 18E, 16D F16WR AV, ZY, BR 3,74
18E, 16D F16WR AS, ZV, BN 3,94Dus dat verhaal over dat de bakken speciaal zijn is niet waar, zelfs de 1.8 en 2.0 GSI bakken F16 CR van de e Kadett kan er gewoon achter.
Max
voor je wat wil gaan doen moet je eerst weten wat allemaal binnen het regelment mag en kan.
Want er zijn 1600 standaard klasses waarin je de motor orgineel moet laten, maar je hebt bv regio klasses en daar mag je ook met dubbele webers n zo rijden.
dat zelfde geld ook voor de banden en de bak.Mocht je dat weten heb ik wel een paar tips voor je
Voor de cross kun je ook rustig 45 webers er achter knopen, maar 40 is handiger zeker als je die van een peugeot 205 rally pakt die hebben een venturi van 38, dan kun je met snelle nokkenas 145 pk halen, bij een brandstof verbruik van 1 op 6
Die van mij kan ik op 10 liter 1 manche rijden Heb 12 liter tank
de baan is gemiddeld 800 mtrmaar hij mag ook te eten hebben toch.
moet je wel zorgen dat er goeie mengbuizen in zitten en niet die standaard milieu buizen.met een Nokkenas uit een Corsa A GSI komt ie nog rapper van zijn plek, teminste mijn 13S wel
Ik heb hem via het contact lopen, dat als ie op contact staat de pomp gaat lopen.
Zelf ben ik ook niet zo’n voorstanderom de draden van de ontsteking te pakken
want gaat er wat fout dan kapt ook de bobine er direct ook mee.origineel gepost door CorsaTR
Ok, ik weet inmiddels hoe ik het relais kan herkennen.
@madmax:
Mijn pomp pompt met de motor uit eerst snel er daarna nog maar 1pomp in 2 /3 seconden ofzo, helemaal stoppen deed hij volgens mij niet..
Maar ik heb hem nog maar even aangesloten gehad, dus misschien doet hij dat wel.Ik ga zo even langs de sloop, het liefst heb ik hem er toch wel tussen zitten.
Ik heb nog even voor je nagevraagt bij een aantal mede crossers en die hebben allemaal een klokpomp maar geen relais ertussen, want als je vlotterkamervol is dan pompt hij niet meer, je hoort hem af en toe wel even maar door de tegendruk van je vlotterkamer kan hij niets meer kwijt, dus zal hij nooit overstromen.
origineel gepost door kiyamizio
injectie pomp levert ook veel meer. silvertop pomp stop als de druk te hoog wordt dus kan je carb niet over stromen.Klopt ik heb er hier een liggen van een Omega 2.0 en die pompt met 8 bar 30 liter per uur
origineel gepost door CorsaTR
Ik heb inmiddels een universele QH klok-pomp type qfp171e.
Deze pomp loopt netjes en gaat minder hard zodra hij de carb vol heeft:)Voor de veiligheid is alleen nog een brandstofpomp relais nodig, die zou ik uit een injectie opel kunnen halen..
Weet iemand waar deze zit? ik heb gehoord tegen het schutbord maar hoe ziet het apparaat er ongeveer uit?Die zit bij de meeste opels aan het schutbord met een klein plaatje, is een relais met een stekkerblok eraan, alleen hoe je hem aansluit weet ik zo niet, op mijn 13N heb ik hem ook niet en die pomp van mij stopt ook als de carburateur vol is, dus denk niet dat je die nodig hebt, Misschien dat iemand anders het hier weet maar naar mijn weten word ie door de ECU geschakeld, maar dat weet ik niet zeker ik ben meer iemand van de Carburateur motoren. vandaar ook e hobby van D kadetjes
origineel gepost door CorsaTR
Ik heb wat meer research gedaan en om mijn pomp niet aan te hebben staan terwijl ik stilstaat, moet ik ook een brandstofpomp relais ertussen zetten.
Weet iemand hoe dit aangesloten moet worden?En weet iemand van welke auto ik de pomp met relais kan halen op de sloop, om de kosten laag te houden?
Mijn ervaring was dat zelfs onder het rijden de carburateur overliep met een injectie pomp. dus zo’n relais heeft dan ook geen nut.
origineel gepost door CorsaTR
Is die link zo’n pomp die jij hebt?
Ik moet dus een pomp hebben met 0,5 bar. Die pomp die ik nu geleend heeft pompt hem idd. snel vol en komt het er binnen secondes uitlopen..Hoe heb jij deze pomp eigenlijk aangesloten?
Voor mijn Crosser gebruik ik een van het merk Facet em koste 49,99, en dat is net zo iets als bij remola die werken perfect., Je sluit hem gewoon aan via je contact, en tussen je brandstof leiding, Retour heb je niet nodig. Die ik op mijn Kadett Station heb is een Bosch maar kost € 169
Hoi
Je kan 2 dingen doen, Tussen de pomp die je nu hebt een drukregelaar zetten en die afstellen op max 0.5 bar
of je zet er een zogenaamde klokpomp tussen, dan loopt ie ook niet meer over, Ik zelf heb een bosch Nadeel van die is dat ie rechtop moet staan.
De pomp die je nu hebt is waarschijnlijk van een injectie motor, en die blaast met 8 bar je vlotterkamervol en als die vol is vliegt het alle kanten opWaarschijnlijk heb je hetzelfde probleem als wat ik heb gehad met de c16nz nokkenas in mijn Kadett 13n
werkte ook niet meer Zit geen nok op de nokkenas voor je benzine pomp.
Ik heb er een electrische pomp opgezet en dat werkt wel, als je de nokkenas van een c16se erinzet werkt het wel die heb het nokkie nog welorigineel gepost door leon67
wie weet als ik een snelle nokkenas plaats of ik dan ook nog iets anders moet veranderen bij een 1400ccEigelijk hoef je verder niets veranderen, alleen de ontsteking kun je wat anders zetten, en eventueel een verstelbaar tandwiel op de nokkenas, Hou wel rekening met het feit dat niet alle 1400 motoren Freewheel motoren zijn, dus eerst een paar keer met de hand rond draaien voor je hem start anders heb je een zooi kromme kleppen.
Nee op de lucht filterbak pijp of zo zit niets op waar een buis of zo op zou moeten passen.
-
AuteurBerichten