Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Maar wat is er dan anders aan de Steekassen tenopzichte van een D kadett, Zijn toch gewoon beide kleine naven F10/F13
Wan naar mijn weten kun je de gewone assen gebruiken.naar mijn weten zou het gewoon goed moeten werken met iedere tank met retour.
Maar daar kom ik nog wel achter ga ook een Diesel in mijn D kadett bouwen.
Trouwens dat lucht happen had ik ook met mijn Mercedes L206D Busje, daar zit een kunstof tank onder met een aanzuigbuis + vlotter van een LT die heb ik vervangen door een verlengde aanzuig van een Golf 2 en nu werkt het wel want die andere kwam niet aan de bodem en zat scheef, en als je dan een bocht nam hij een hap lucht met als resultaat Stilstaan op de weg.
weer oppompen ontluchten en dan kon je weer rijden, Ik moest zorgen dat ik minimaal 20 liter in de tank had anders was het bingo.is al een oude topic, maar wil toch even reageren, er zijn ook wel manieren om de boel te omzeilen, zodat het niet opvalt.
ik ben al wel eens aan het expirimenteren geweest, mijn ouders hadden 2 trekkers en 10000 liter rode diesel, dus ja is dan wel makkelijk.Gewoon een tank van een 12N 13N hb eronder die heb retour, Heeft een maat van mij ook gedaan
Mijn kadett 13 Automaat 175 op gps (teller lag dood in de hoek) De motor nu ook trouwens.
De mercedes L206 100 op gps wil wel harder maar dan is er niet meer mee te rijden is dan net een losgeslagen Connexion Bus :D :D :D
Mijn Crosser heeft eens op een zandweg 190 gehaald met gpsfoto’s heb is niet, was zo al spannend genoeg :hmmz :hmmz
Een 16SE (Corsa GSI) is een smallblock,
@GS2.6 wrote:
En de 16se (blok van Corsa A GSi) is dit ook een small block? ( ik weet alleen dat hier de belhuis van een 1.3 ohc op past).
In de vectra C hebben 2 types 18 16V namelijk de X18XE 122 Pk en de X18XEL 110 PK en die zijn door elkaar heen geleverd
De bovengenoemde X18XER 140 PK is alleen geleverd in de Zafira BEven om het nog onduidelijker te maken, maar dat is de info die ik heb
Harm
Ligt er aan als ie geen spanrol heeft is het een vrijloop anders niet, Maar zover ik weet zijn er geen C18NV met spanrol
Harm
Alle 18SE is gelijk er zit alleen verschil in de 18S en SE de 18S heeft inlaatkanalen die boven rond en onder recht zijn en een SE heeft Ronde inlaat kanalen, verder zit er na mijn weten geen verschil in
Harm
Ja ligt aan de diff die er in zit. maar ik zou de CR van de 1600 er achter zetten.
Je kan ook als je beetje handig bent een bak zelf bouwen.
Een klein nadeel, je moet een hoop uitproberen, en bij de kleine bakken zitten de tandwielen op de assen vast, dus je moet een bak zoeken, met goeie tandwielen en dan met de eindoverbrenging gaan spelen, heb ik met mijn crosser ook gedaan, aangezien ik alleen op Asfalt rij of harde klei, heb ik een super acceleratie maar wat mindere top, maar je kan het ook anders om doen,Harm
Ik ben ook nog even aan het kijken geweest, maar je hebt hoe dan ook de ecu van de 1600 nodig aangezien de 1400 normale en de c16se een Dis ontsteking heeft, en na wat mij verteld is springt de ecu van de 1400 in safemode als je hem op een C16SE met Dis aansluit.
Harm
Bij opel past ook een F16 achter een 1300 dus kan me niet voorstellen dat het met een r25 niet zou passen, je zit inderdaad even met de koppeling. maar ook dat is op te lossen.
Zover ik weet is de zijn de ecu’s wel anders mar allebei een multec systeem dus past in theorie gewoon op je kabelboom.
De bak kan je ook gewoon gebruiken een C16SE heeft ook een F13 Alleen de 1400 heeft een WR met een 3.94 Eindoverbrenging en een c16Se heeft een F13CR met een 3.74 EindoverbrengingVerder zijn de onderblokken naar mijn weten gelijk.
Harm
De webers die op de Ford V6 motoren zaten 2.3 2.8 hadden een systeem met 2 halve tandwielen waardoor beide kleppen gelijk open en dichtgingen, daarnaast had je 2 types 38/38 V6 en de 32/36 4Cil 2.0
maar ook op sommige porsches en VW kevers zaten die carburateurs, in de auto cross werden ze veel gebruikt omdat ze snel reageren en redelijk goedkoop zijn En met een beetje mazzel ook redelijk goed te vinden.
en je kan er nog gewoon nieuwe sproeiers en zo voor krijgen, zelfs de carburateurs zijn nog nieuw te krijgen, Stockcars F2 rijden er ook allemaal mee[rquote=1897924&tid=86715&author=wim-v6]haha, Mijne gaat nooit meer minder olie verbruiken dan wat ie nu doet.
Mijn onderblok is gaar.
mijn carterventilatie slang hant los tegen de rembekrachtiger.
en daaronder is heel de versnelllingsbak zeilnat van het olie lekken via de carterventilatie slang.
Wist niet dat het zo erg was haha…
als ik een OilCatch tank erop zou zetten kan ik deze wel iedere week legen denk ik zo hahaha…
Ik heb dat anders opgelost met mijn kadett
Ik heb een buis gepakt waarin boven aan een Filter zit van een puch maxi Zo’n metalen filtertje zeg maar, onder kant dicht gelast en er 2 pijpjes aan gemaakt, 1 beneden en 1 boven, als nu het tankje te vol raakt dan loopt het terug in je carter, hoef je hem ook niet leeg gooien :P:P:P:Pharm[/rquote]
[rquote=1874216&tid=143110&author=louwe 16 klepper][rquote=1873748&tid=143110&author=kiyamizio]ik zou gewoon een c16se compleet houden en die aanpassen,
mis bedoelt hij dat de kelk opening begint bij 45mm en eindigt in 40mm? conisch zegmaar?[/rquote]
nope kelken meet je aan de carburateur zijde
en die 5 mm verschil zal ergens zitten;)
dus heb je er niets aan;)je kunt ook wel n grote trechter in je
mond doenmaar meer bier dan er door je keel past gaat er niet in
zo duidelijker dan;)[/rquote]
Wat mij is verteld is dat die 45 voor de kelken zorgt dat de lucht een hogere snelheid haalt waardoor je betere mengbuizen verhouding kan gebruiken, nadeel is dat je vaak heel lang aan het kloten bent om het goed en optimaal te krijgen, maar dat is al helemaal klaar bij mijn webers, want die komen achter mijn ontplofte motor van mijn crosser vandaan.
[rquote=1873688&tid=143110&author=kiyamizio]wat ga je met die andere c16se doen??? al je hem kwijt wil weet ik iemand!(myself)[/rquote]
Nou op dit moment is ie nog niet te koop, maar anders zal ik aan je denken
[rquote=1873719&tid=143110&author=louwe 16 klepper]45er kelken op 40er webers
Heeft geen nut
Past ook niet eens in geval van insteekkelken
Schroefkelken passen mischien
Maar werken je enkel tegen[/rquote]Zijn gewoon kelken voor 45 webers, zaten standaard op peugeot 205 ralley
heb ik ook op mijn crosser en werkt perfect.Is wel een mooi alternatief als ik een wat snellere motor in mijn D kadett wil Zit je ook niet met de poten te klooien
origineel gepost door BlackSapphire
origineel gepost door madmax1969
is de SV ook een bigblock ?
net als de SH
alleen dan met een f13 bak
Want dan komt het denk ik niet uit met de aandrijfassen dan is de korte te langeen SV is nooit een bigblock alleen de SH.
ja er zit een f13 bak tegen.Ok dat dacht ik namelijk SV motoren ben ik nog nooit tegen gekomen vandaar de Vraag en Klepdeksel lijkt op die van een SH
is de SV is ook een bigblock ?
net als de SH
alleen dan met een f13 bak
Want dan komt het denk ik niet uit met de aandrijfassen dan is de korte te langorigineel gepost door KadAstra-EF
Het moet volgens mij passen !Tenminste, het paste bij mij ook.
Ik heb de Kadett E motor in de Astra F laten zetten en de Astra F motor in de Kadett E ivm de hoge kilometerstand van de Astra F motor. Het zijn beide C1.6NZ motoren.
Maar de computer die ook wel stuurapparaat wordt genoemd die zitten nog op hun plaats.Groet, Rik
16i heeft andere regelunit dan bv een 1.3i 14nz en 16nz kun je het laten zitten.
origineel gepost door Paullus
volgens autoweek is er in 1990 geen 1.6 met carb meer in de kadett geleverd, alleen de 1.8S. het meest voor de hand liggende is dus de c16nzlet wel, autoweek is niet altijd even betrouwbaar.
de SV (peirburg 2E3 carb.) is van 86 tot 91 geleverd ;)
het was de bedoeling om hem in te bouwen in mijn Corsa Crosser, maar de motor is ontploft, drijfstang kon de zuiger niet meer bijbenen en ga nu een atmosferische motor bouwen op basis van een 13SH met webbers
-
AuteurBerichten