madmax1969

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 118)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Aandrijfassen #18125829

    ja klopt maar het is een GSI 16V en de homokineet aan de bakzijde is stuk

    In reactie op: Aandrijfassen #18125827

    Wat ik begrepen heb passen bij een GSI f16/f20 homokineten op de assen.

    Ik heb hier namelijk een B corsa staan maar is een aandrijfas stuk dus zat te denken als die van een A nu past scheelt me een hoop werk.

    In reactie op: krukas gebroken bij Y20DTH #18077520

    Sorrie voor de late reactie maar hij kan dicht, De Vectra is naar polen gegaan en heeft nooit meer gelopen, zelfs de dealer snapte niet waarom, hij heeft daar 2 maand gestaan, maar ook hun kregen hem niet meer aan de praat.

    In reactie op: krukas gebroken bij Y20DTH #18077519

    De motor van de C Vectra is stuk gegaan en er is een motor van een G Astra weer ingekomen,
    Alleen zijn van de Astra motor bijna alle aanbouwdelen anders, dus alles van de Vectra is weer overgezet op de motor van de Astra en zo is ie in de Vectra gelepeld, De pomp van de Astra is helemaal anders de Vectra Pomp heeft namelijk 2 grote stekkers en de Astra maar 1

    In reactie op: krukas gebroken bij Y20DTH #18077512

    Alles is overgezet van de Orginele motor op de nieuwe, want de nieuwe was van een G Astra, Moest alles overzetten, ook de pomp.
    Probleem was alleen dat de vectra ingeruild is zonder de pasjes. die zijn opgevraagd bij de dealer.

    In reactie op: krukas gebroken bij Y20DTH #18077510

    Zo even een update wat betreft de Vectra, Ik heb dus de pomp overgezet en ook de motor alles is ingebouwd nu liepen we tegen het volgende aan, De motor draaide wel maar wilde niet aanslaan, Dus een afspraak gemaakt met de Dealer om hem uit te laten lezen, Maar hadden geen tijd, niet eerder dan halverwege januarie, Dus uit eindelijk “Afgelopen woensdag” de vectra uitgelezen met de Op-com
    Dat ging super gaf storing op wervelkleppen en op de immobilizer, Ik de documentatie geraadpleegt van de Op-com en wilde aan de slag, blijkt de pincode niet bij de auto te zitten.
    Na vraag gedaan bij de dealer, en een pincode gekregen.
    Nu het grote probleem

    Bij het inloggen op de immobilizer moet je de pincode invoeren, Toen ik dat had gedaan ging in het dashboard alles uit en weer aan, en nu wil de motor helemaal niet meer draaien of tewel hij zit nu helemaal op slot, Bij navraag hebben we tehoren gekregen dat hij naar de dealer moet en dat de ECU opnieuw geprogrameerd moet worden, Blijkbaar was er wat mis met de pincode van de auto

    Iemand ervaring met dit fenomeen ?

    In reactie op: opcom, OBD #17931779

    Ik heb er ook even een paar vraagjes over, Ik wil er ook 1 gaan kopen,
    Maar nu vraag ik mij af of je met andere software ook andere merken kan uitlezen
    en is OBD2 compatible met OBD

    In reactie op: y20dth springt niet aan #18081532

    Nog een vraagje weet iemand waar het volgende slangetje op komt ?
    Het gaat dus om het bovenste pijpje van de EGR

    In reactie op: y20dth springt niet aan #18081531

    @stellema wrote:

    Heb je de brandstofpomp overgezet van je oude motor ??

    Ja want de nieuwe motor komt uit een Astra en die moest in een Vectra, De pomp van de vectra heeft 2 stekkers.

    In reactie op: krukas gebroken bij Y20DTH #18077509

    dat weet ik dus niet, ik heb de complete inlaat + uitlaat en een zooi pijpjes overgezet, maar het is een drama om die pomp over te zetten, omdat je met die kettingen zit van de distributie, en bovenste bijde torxen willen niet los heb al 5 torxs 30 afgebroken.
    Daarom had ik zitten denken om de pomp te laten zitten maar dan de electronica op de pomp over te gaan zetten , maar ik weet niet of dat kan.

    In reactie op: motorstoring Vectra B X18XE #17947521

    ok dan weet ik dat even. gaan we dat eerst regelen.

    In reactie op: motorstoring Vectra B X18XE #17947519

    Dat resetten doe je toch met de accu polen los en die tegen elkaar houden, maar hoelang moet je dat doen ?

    In reactie op: motorstoring Vectra B X18XE #17947517

    ja hebben we ook al gedaan maar geen verbetering

    In reactie op: motorstoring Vectra B X18XE #17947515

    ja en waar komt die 0505 dan vandaan, na wat googlen kom ik op een gasklepversteller uit, maar ik leg de link niet.

    In reactie op: X18XE vervangen #17983065

    kan dicht Motor overgehangen en loopt als een zonnetje

    Thanxs iedereen voor de info.

    In reactie op: X18XE vervangen #17983064

    Ga ze toch eerst naast elkaar zetten voor ik ga ombouwen.

    In reactie op: X18XE vervangen #17983063

    @wim-v6 wrote:

    Sorry Zwak moment, het gaat natuurlijk om een X18XE

    Die is er met een Klein Carter inderdaad.

    De Astra-F C18XE – C18XEL – X20XEV heeft gewoon een klein Carter
    De Vectra-A X20XEV heeft gewoon een klein Carter
    De Astra-G X20XEV – Z20LET heeft een Dubbel Carter
    De Vectra-B X20XEV heeft een Dubbel Carter

    De Vectra-B X18XE is ook met klein Carter geleverd.

    Willem

    Dat kan iedereen gebeuren tis al laat hè, Morgen gaan we het ombouwen dus dan zal ik wel zien wat waar onder zit, Moet toch van alles omgebouwd worden, aangezien de nieuwe een kale motor is.

    In reactie op: X18XE vervangen #17983060

    @wim-v6 wrote:

    Weet je zeker dat het een X18XE is die in de Vectra ligt.

    Ik weet dat in princiepe iedere Vectra-B een 2delig Carter heeft???

    Is het geen Smallblock X18XE1 die heeft een klein Carter…

    Willem

    Yep weten we zeker, staat op het kenteken en ook op de motor zelf gecontroleerd

    In reactie op: X18XE vervangen #17983059

    en dat past wel gewoon ?

    In reactie op: X18XE vervangen #17983056

    Ok nu hebben we inmiddels een X18Xe gevonden maar het lijkt dat die een tweedelig carter heeft, terwijl de motor in de vectra dat niet heeft, De nieuwe motor komt wel uit een Vectra.

    In reactie op: Varajet II vs. Weber #17801730

    @Makko wrote:

    Hoe zit dat met de benzinedruk op een weber of een varajet / Zenith

    Druk hebben ze op zich niet nodig met een een normale klokpomp werkt al super, met een injectie pomp moet je werken met een regulator, het mooie daarvan is dat als je even goed wil blazen je de druk gewoon wat kan opvoeren, Normaal hebben ze iets van 0.2 bar Teminste mijn crosser, en werkt super.

    In reactie op: X16SZR met 13S kop #17924774

    Motor is afgelopen zondag getest en de motor loopt echt super, ook heb ik het idee dat ie hoger op zijn compressie staat.

    In reactie op: X16SZR met 13S kop #17924773

    @wim-v6 wrote:

    kan zijn dat ie niet meer de ruimte heeft.

    zou je m eens rond moeten draaien zonder riem erop… met 1 inlaat klep volledig open (voorzichtig), en kijken of die geraakt word.

    Willem

    Ik kwam er achter toen ik hem op tijd wou zetten en dat wou niet omdat de de zuiger tegen de kleppen aan kwam

    In reactie op: C16NZ loopt niet lekker #17923379

    Wat bij die motoren nog wel eens voor koppijn zorgt is de egr, die klep gaat nog wel eens stuk. even afdoppen en kijken wat ie dan doet.

    In reactie op: poelies vervangen v-snaar/multiriem #17874633

    Van de krukas kan het wel maar er zijn nog een paar problemen

    De multiriem word gespannen door een spanrol waarvan niet op alle motoren de gaten zitten, Poelie van de dynamo vervangen heb ik ook geprobeerd maar ging niet werken dan loopt de riem scheef, Wat je wel kan doen is op de sloop gaan kijken naar een 2 liter Omega A die heeft een pomp met V-riem Die past als het goed is zo aan je slangen. scheelt een hoop werk Ik ben ze ook wel eens op calibra’s tegen gekomen.

    Harm

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 118)