Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ja klopt maar het is een GSI 16V en de homokineet aan de bakzijde is stuk
Wat ik begrepen heb passen bij een GSI f16/f20 homokineten op de assen.
Ik heb hier namelijk een B corsa staan maar is een aandrijfas stuk dus zat te denken als die van een A nu past scheelt me een hoop werk.
Sorrie voor de late reactie maar hij kan dicht, De Vectra is naar polen gegaan en heeft nooit meer gelopen, zelfs de dealer snapte niet waarom, hij heeft daar 2 maand gestaan, maar ook hun kregen hem niet meer aan de praat.
De motor van de C Vectra is stuk gegaan en er is een motor van een G Astra weer ingekomen,
Alleen zijn van de Astra motor bijna alle aanbouwdelen anders, dus alles van de Vectra is weer overgezet op de motor van de Astra en zo is ie in de Vectra gelepeld, De pomp van de Astra is helemaal anders de Vectra Pomp heeft namelijk 2 grote stekkers en de Astra maar 1Alles is overgezet van de Orginele motor op de nieuwe, want de nieuwe was van een G Astra, Moest alles overzetten, ook de pomp.
Probleem was alleen dat de vectra ingeruild is zonder de pasjes. die zijn opgevraagd bij de dealer.Zo even een update wat betreft de Vectra, Ik heb dus de pomp overgezet en ook de motor alles is ingebouwd nu liepen we tegen het volgende aan, De motor draaide wel maar wilde niet aanslaan, Dus een afspraak gemaakt met de Dealer om hem uit te laten lezen, Maar hadden geen tijd, niet eerder dan halverwege januarie, Dus uit eindelijk “Afgelopen woensdag” de vectra uitgelezen met de Op-com
Dat ging super gaf storing op wervelkleppen en op de immobilizer, Ik de documentatie geraadpleegt van de Op-com en wilde aan de slag, blijkt de pincode niet bij de auto te zitten.
Na vraag gedaan bij de dealer, en een pincode gekregen.
Nu het grote probleemBij het inloggen op de immobilizer moet je de pincode invoeren, Toen ik dat had gedaan ging in het dashboard alles uit en weer aan, en nu wil de motor helemaal niet meer draaien of tewel hij zit nu helemaal op slot, Bij navraag hebben we tehoren gekregen dat hij naar de dealer moet en dat de ECU opnieuw geprogrameerd moet worden, Blijkbaar was er wat mis met de pincode van de auto
Iemand ervaring met dit fenomeen ?
Ik heb er ook even een paar vraagjes over, Ik wil er ook 1 gaan kopen,
Maar nu vraag ik mij af of je met andere software ook andere merken kan uitlezen
en is OBD2 compatible met OBD@stellema wrote:
Heb je de brandstofpomp overgezet van je oude motor ??
Ja want de nieuwe motor komt uit een Astra en die moest in een Vectra, De pomp van de vectra heeft 2 stekkers.
dat weet ik dus niet, ik heb de complete inlaat + uitlaat en een zooi pijpjes overgezet, maar het is een drama om die pomp over te zetten, omdat je met die kettingen zit van de distributie, en bovenste bijde torxen willen niet los heb al 5 torxs 30 afgebroken.
Daarom had ik zitten denken om de pomp te laten zitten maar dan de electronica op de pomp over te gaan zetten , maar ik weet niet of dat kan.ok dan weet ik dat even. gaan we dat eerst regelen.
Dat resetten doe je toch met de accu polen los en die tegen elkaar houden, maar hoelang moet je dat doen ?
ja hebben we ook al gedaan maar geen verbetering
ja en waar komt die 0505 dan vandaan, na wat googlen kom ik op een gasklepversteller uit, maar ik leg de link niet.
kan dicht Motor overgehangen en loopt als een zonnetje
Thanxs iedereen voor de info.
Ga ze toch eerst naast elkaar zetten voor ik ga ombouwen.
@wim-v6 wrote:
Sorry Zwak moment, het gaat natuurlijk om een X18XE
Die is er met een Klein Carter inderdaad.
De Astra-F C18XE – C18XEL – X20XEV heeft gewoon een klein Carter
De Vectra-A X20XEV heeft gewoon een klein Carter
De Astra-G X20XEV – Z20LET heeft een Dubbel Carter
De Vectra-B X20XEV heeft een Dubbel CarterDe Vectra-B X18XE is ook met klein Carter geleverd.
Willem
Dat kan iedereen gebeuren tis al laat hè, Morgen gaan we het ombouwen dus dan zal ik wel zien wat waar onder zit, Moet toch van alles omgebouwd worden, aangezien de nieuwe een kale motor is.
@wim-v6 wrote:
Weet je zeker dat het een X18XE is die in de Vectra ligt.
Ik weet dat in princiepe iedere Vectra-B een 2delig Carter heeft???
Is het geen Smallblock X18XE1 die heeft een klein Carter…
Willem
Yep weten we zeker, staat op het kenteken en ook op de motor zelf gecontroleerd
en dat past wel gewoon ?
Ok nu hebben we inmiddels een X18Xe gevonden maar het lijkt dat die een tweedelig carter heeft, terwijl de motor in de vectra dat niet heeft, De nieuwe motor komt wel uit een Vectra.
@Makko wrote:
Hoe zit dat met de benzinedruk op een weber of een varajet / Zenith
Druk hebben ze op zich niet nodig met een een normale klokpomp werkt al super, met een injectie pomp moet je werken met een regulator, het mooie daarvan is dat als je even goed wil blazen je de druk gewoon wat kan opvoeren, Normaal hebben ze iets van 0.2 bar Teminste mijn crosser, en werkt super.
Motor is afgelopen zondag getest en de motor loopt echt super, ook heb ik het idee dat ie hoger op zijn compressie staat.
@wim-v6 wrote:
kan zijn dat ie niet meer de ruimte heeft.
zou je m eens rond moeten draaien zonder riem erop… met 1 inlaat klep volledig open (voorzichtig), en kijken of die geraakt word.
Willem
Ik kwam er achter toen ik hem op tijd wou zetten en dat wou niet omdat de de zuiger tegen de kleppen aan kwam
Wat bij die motoren nog wel eens voor koppijn zorgt is de egr, die klep gaat nog wel eens stuk. even afdoppen en kijken wat ie dan doet.
Van de krukas kan het wel maar er zijn nog een paar problemen
De multiriem word gespannen door een spanrol waarvan niet op alle motoren de gaten zitten, Poelie van de dynamo vervangen heb ik ook geprobeerd maar ging niet werken dan loopt de riem scheef, Wat je wel kan doen is op de sloop gaan kijken naar een 2 liter Omega A die heeft een pomp met V-riem Die past als het goed is zo aan je slangen. scheelt een hoop werk Ik ben ze ook wel eens op calibra’s tegen gekomen.
Harm
-
AuteurBerichten
