Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mad Max
DeelnemerMet alleen schuifbouten kan je van 5×108 wel naar 5×110..
Mad Max
DeelnemerHoe groter de diameter van je hoofdremcilinder hoe meer vloeistof je verplaatst, dus hoe minder diep je hoeft te trappen om dezelfde hoeveelheid remdruk te krijgen. Bij grotere klauwen wil je dus ook een grotere hoofdremcilinder want anders zit je voet op de bodem voor er wat gebeurt. Wat betreft bekrachtigers ben ik minder geschoold, maar volgens mij is meer diameter gelijk aan meer bekrachtiging.
Mad Max
Deelnemerpaus zich verstopte
Mad Max
DeelnemerHier een blitse foto van mijn daily ;)

Mad Max
DeelnemerMijn moeder voorbij
Mad Max
DeelnemerMet de koelkast
Mad Max
DeelnemerDe bloemenvaas in
Mad Max
DeelnemerVolgens mij zit die w waarde als het ware in de pulsenteller. W waarde geeft het aantal omwentelingen van je kilometerkabel per kilometer aan dacht ik. Maar gezien ik nu een 3.44 achteras heb, 205/50r15 banden, een getrag 240 en een digidash wordt het ingewikkeld..
Mad Max
DeelnemerJuist.. en wat is de overbrenging in een kadett gsi bak en diff.. want als we dat weten weten we hoeveel pulsen wenselijk is..
Mad Max
DeelnemerDe getrag kent meerdere kleuren tandwielen voor de overbrenging van de snelheid, omdat deze natuurlijk met verschillende achterassen is geleverd. Ik geloof dat er drie of vier zijn met 19 tot 21 (a 22) tanden.
Weet iemand het aantal pulsen dat de verschillende pulsentellers afgeven?
Max
Mad Max
DeelnemerPrecies. Daarom dus dat ik me afvraag wat die schijf is waar ze het op die website over hebben en waar ik dat vandaan haal.
Mad Max
DeelnemerJa het gaat me dus niet zozeer om dat ik bang ben dat de pulsenteller niet past, maar dus hoe ik zorg dat me teller klopt..
Max
Mad Max
DeelnemerIk hoor dat ebc red stuff haast niet stoft. Heb zelf ook een setje klaarliggen, maar me dett rijdt nog niet, dus kan je geen eigen ervaringen geven.
Mad Max
DeelnemerEr komt een aparte cilinder in verbinding met je pedaal deze heeft een eigen reservoir en 1 uitgang voor naar je koppeling.
10 maart 2011 om 10:03 In reactie op: zuiniger rijden, welke motor?, welke versnellingsbak? #17829870Mad Max
DeelnemerAlle andere achterwielaandrijvers hebben cih of ohv blokken, dus die carters gaan niet passen. Ben bang dat je een ohc carter moet zoeken, of deze verlassen.
Max
9 maart 2011 om 08:53 In reactie op: zuiniger rijden, welke motor?, welke versnellingsbak? #17829866Mad Max
Deelnemer[rquote=1886614&tid=144000&author=GS2.6]Zoals gezegd
Die van de GT, heb je toevallig ook schijven en klauwen voor op mijn achteras?
[/rquote]De GT heeft oorspronkelijk trommels achter. Dus de set waar ik het over heb komt van een 1900 vooras. uiteraard is alles pas te maken, maar ik zou me pas zorgen gaan maken over schijven achter als je je schijven voor flink ge-upgrade hebt en je zo veel remt dat je trommels te heet worden. Iets wat me in stadsverkeer sterk lijkt.
Max
8 maart 2011 om 11:40 In reactie op: zuiniger rijden, welke motor?, welke versnellingsbak? #17829862Mad Max
Deelnemerbig block past een getrag, r25 (5-bakken) of een vier bak van een big block op. Kleine versnellingsbakken passen logsicherwijs niet op de grote motoren. Al kon dat wel, is het niet een bijster slim plan omdat je ze dan binnen no time stuk rijdt.
Ik rijdt zelf niet met LPG, maar wat ik hoor is het echt alleen nuttig als je belachelijk veel met je wagen rijdt. Het is wel zo dat LPG minder kost, maar je verbruikt wel meer lpg dan benzine per kilometer, en dan heb je het nog over inbouw en evt de slijtage aan je motor (weet niet hoeveel invloed LPG hier op heeft).
Mijn suggestie is dat je, als je echt zuinig wil, voor een 5 bak gaat, want dan kan je lekker in een laag toerental cruisen over de snelweg. Mocht je je achteras willen vervangen dan kan dat uiteraard, maar de dikkere achterassen hebben wel lagere verhoudingen, dus relatief hogere toerentallen (3.44, 3.67) dan een OHV asje.
Sterkte met de verbouwing!
Max
PS: Ik heb nog wel opel GT klauwen en schijven liggen voor je als je betere remmen zoekt? kan je zo 1 op 1 overschroeven.
Mad Max
DeelnemerDat je wat betreft koppelingsplaat uitkomt bij een manta 2.0 is niet zo gek. Elke getrag 240 (ook dus gelevered in die manta 2.0) heeft een 14 tands prise-as. Ik zet mijn geld in op een C dett met een 2 liter erin (praktisch hetzelfde blok als in die manta).
Mad Max
Deelnemerats classics zijn wel met vrij lage et waardes (richting 20-25 dacht ik?) dus behalve dat je wil al een stukkie breder wordt door de verandering van 5j naar 6j staat de velg ook nog es een goeie 2 centimeter verder naar buiten.
de j maat is gewoon de breedte van de velg in inches.
de et waarde is het aantal millimeter dat het aansluitvlak van de velg (waar de velg de naaf raakt dus) van het ‘echte’ midden van de velg af zit. een hogere et waarde wil zeggen dat de wielen dus verder naar binnen zullen staan, hoe lager, hoe verder naar buiten. de reden dat velgen et waardes hebben is omdat je het liefst het ‘echte’ midden van je velg direct in lijn met je wiellager wil hebben.
Ik heb zelf geen corsa a, maar als ik een beetje google op plaatjes voor “corsa a ats classic” dan vind ik zelfs wagens met 7j eronder, dus dat komt wel goed..
Mad Max
Deelnemereen vierpunts zit onderin op twee punten vast. Deze punten heb je al, want daar zit je huidige driepunts ook aan vast (links en rechts van je stoel). Je huidige heeft zijn derde punt in de b-stijl zitten, maar dat kan natuurlijk niet met een 4 punts. Een vriend van mij had de andere twee punten vast gemaakt aan de onderste punten in de achterbank, dus in principe was de achterbank nog wel bruikbaar, maar je zat tussen gordels en je kon jezelf niet vastmaken, dus legaal is anders.
Een andere optie is een stalen buis tussen je b-stijlen lassen, en dan daar je gordels aan monteren. Dit werkt wel alleen als je 4 deuren hebt, want anders kom je nog niet bij de achterbank.
Max
Mad Max
DeelnemerHey een vraagje,
ik heb dus voor mijn c20xe een ohc getrag liggen, maar ook nog een cih getrag. Tevens heb ik een tussenas die op de cih getrag pas. Nu was mijn vraag of het een slim idee is de achterkant van die cih eraf te schroeven en in de ohc behuizing te jassen?Max
Mad Max
DeelnemerIk zit nu niet achter een pc met photoshop, maar even over je foto’s, behalve dat ze wazig zijn, matchen ze niet echt qua perspectief met de velgfoto’s, waardoor een shopper er zelf meer moeite in moet doen om de goeie te zoeken, en dan moet je net maar weten dat et borbet t velgen zijn, want dat staat er ook niet bij.
Et is en blijft een gunst, dus 2 keer extra vragen in een paar uurtjes plus de extra moeite voor de shopper en de wazige foto’s denk ik niet dat je snel succes hebt.
Niks tegen jou, maar dat je de situatie even begrijpt;)
Mad Max
Deelnemerwiellager kaduuk?
15 februari 2011 om 19:09 In reactie op: is dit een pulsgever ? en vraagje digidash (km's kloppe #17807178Mad Max
DeelnemerZit er zekersteweten van wel. Heel klein dingetje van een paar millimeter. Zit als ik het me herinner direct achter het zwarte deel op het witte deel van je dash, bovenop.
Mad Max
DeelnemerKan je niet even de dremel op de buitenkant an die flens zetten? Beetje beunwerk, maar het werkt wel..
-
AuteurBerichten