Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mad Max
DeelnemerJe kon toch ook een bepaald pinnetjr doorverbinden om de noodloop te vermijden?
Mad Max
DeelnemerIk weet dat er hier iets soortgelijks is te vinden http://www.voegele-motorsport.de/html/youngtimer_1_1.html
Mad Max
DeelnemerDan zou ik prelude schijven nemen..
Mad Max
DeelnemerOm de vraag even te beantwoorden.. aan 1.8 steunen heb je alleen wat in een manta/ascona.. c dett is anders..
Mad Max
DeelnemerJa in houten zit stinos. Die heeft een hoop mooie dingen, maar is en blijft handelaar dus zal altijd ietsje duurder zijn. U2u maar als je een keertje langs wil waaien.
Ik zou zelf altijd voor een 5 bak gaan. 4 bak werkt ook maar je mist topsnelheid en zuinigheid.
Mad Max
DeelnemerHet is ook afhankelijk van het bandenmerk. De ene maakt z’n banden zijwaarts boller als de andere. Het loopvlak blijft wel even breed.
Als je dus banden koopt die wat boller zijn (de comfortabelere banden over het algemeen) kan je af met een breedtemaatje kleiner zodat je de wang recht trekt.Hier moet ik je toch verbeteren. :jerry
De bandbreedte geeft de breedte van de totale band aan, dus van zijwand tot zijwand (met de band van de velg), niet de breedte van het loopvlak.
De breedte van zijwand tot zijwand is uiteraard een beetje afhankelijk van op welke velg je het monteert, en je loopvlak blijft idd altijd even groot.
Mad Max
DeelnemerNiet perse.. de onderkant/de boutgaten kunnen wel hetzelfde zijn, maar daarboven mag alles anders.. kan me bijvoorbeeld voorstellen dat door de kleinere verbrandingskamer de kleppen dichter bij elkaar zitten ofzo..
Mad Max
Deelnemerze lijken wel alleen geen waterpompen voor de ronde vertanding te verkopen :(
//EDIT: Ow misschien toch wel :sleeping
Mad Max
Deelnemerik wil niet McKaamos van de troon stoten maar ik denk ik help ook even :D
205 breed, met bandhoogte 55 moet prima passen op 7,5. Staat vrij vlak dan. (dus niet getrokken)
Max
Mad Max
Deelnemer[rquote=1908341&tid=145890&author=corsaboy]tunen en goedkoop gaat niet samen.
Stop er dan maar mee want dat werkt gewoon niet.[/rquote]Misschien wat verkapt onder mijn boodschap, maar ja, dat is wel waar het op neer komt, veel pk kost veel geld..
Mad Max
DeelnemerIk geloof dat het wel voordelig is om een xe nok in je let te stoppen, maar dus niet andersom.
Even in het algemeen: ik vins goedkoop tunen een mooi streven, maar dingen als nokken zijn gewoon erg duur. Heb je al gedacht aan:
-luchtfilter/inlaattraject
-uitlaat (evt zelfbouw is goedkoper, maar moet je het wel kunnen)
-schone olie/bougies/koelvloeistof etc
-als je je blok open kan gooien: nieuwe zuigerringen en lagers (minder wrijving en blow-by = meer vermogen naar je wielen)
-alles uit je wagen slopen dat je niet nodig denkt te hebben (minder gewicht is effectief gratis vermogen!)
-lichtere velgen (hoe meer kracht je motor nodig heeft om je wielen te draaien, hoe minder die over houdt om je naar voren te duwen)
-chipjes: ze werken niet altijd even lekker, maar soms komen ze voor een paar tientjes al op marktplaats voorbij.Daarnaast is goeskoop tunen leul, maar je zal altijd meer benzine gaan verbruiken (meer vermogen = meer lucht + meee benzine). Het klinkt heel logisch, maar hou het wel in je achterhoofd
Mad Max
DeelnemerIk denk dat de koppen (in bepaalde mate) zullen passen/hetzelfde zijn. Ze delen immers hetzelfde onderblok. Ik twijfel echter of het gunstig is om een 1.8 kop op je 2 liter te schroeven..
Mad Max
DeelnemerKadett b zijn er ook met hoofdsteunen geleverd. Ik heb ze wel staan voor je, zijn wel 2 deurs stoelen (ze kunnen naar voren klappen), maar ik denk niet dat je zo hard voor origineel wil gaan.
Mad Max
DeelnemerIk dacht dat je ze eerst groen/paars/blauw/zwart ging spuiten?
Mad Max
DeelnemerJe kan alleen maar afslijpen he, niet bijslijpen, dus veel kan je niet die doen met je huidige nokkenas..
Mad Max
DeelnemerVroeger van kabouter Spillebeen geweest?
Mad Max
DeelnemerOp vakantie gaan is geen probleem joh! Die stoelen zitten heerlijk en de achterbank veert als een malle, ideaal voor die romantische avondjes onder het maanlicht :P
Mad Max
DeelnemerIk had even gezocht, en voor zover ik kon vinden past het niet..
Mad Max
DeelnemerF16 bak is voor voorwielaandrijvers, dus deze kan je niet gebruiken. Je hebt een getrag 240 voor een ohc motor nodig (1.8 manta b o.a.). Let op dat je niet een cih getrag koopt, deze past niet omdat de startmotor aan de andere kant zit.
As van een c city past.. de as is een tikkie breder als een b as, en je moet de panhard aanpassen dacht ik. Je hebt zoiezo een ‘dikke’ as nodig, dus van een cih c kadett, want de ohv asjes kunnen 150 pk niet hebben.Als je in de buurt van rotterdam woont kan je wel ff een bak koffie komen doen, dan kan ik je het een en ander laten zien.
Mad Max
DeelnemerVolgens mij is de honda schijven met volvo 240 klauwen combo goed te doen, is vierpots met 262 mm geventileerde schijven. Ik heb het zelf gebouwd om op me b kadett te komen, maar bij jou zat het niet veel anders moeten zijn.
Mad Max
DeelnemerMisschien een domme vraag, maar is het niet een optie om het ding puur op vloeibare pakking dicht te maken?
Mad Max
DeelnemerOngeacht wat mensen denken van het doorzetten van dit project:
Heb je nagedacht over:
Compressie (wat is het huidige? Wat moet het worden? waar haal ik nieuwe zuigers? heb ik de tools om zuigers te installeren?)
Turbo (hoeveel pk/Nm wil ik halen? Hoeveel druk rij ik dan? Wat voor formaat turbo heb ik dan nodig?)
Uitlaat (wat voor flens heeft dit turbo? hoeveel ruimte heb ik waar in mijn motorruim voor een turbo? hoe groot is de pijp naar achter? Ga ik de boel zelf lassen?)
Olie (Heeft mijn turbo eigenlijk wel olietoevoer nodig? Waar moet ik dat aftappen? Kan ik dit zelf installeren?)
distributie en ontsteking (Heb ik nu koudere of warmere bougies nodig? Heb ik misschien een andere nokkenas nodig? waar haal ik dit vandaan? bij hoeveel druk slaan mijn klepveren terug?)
Hitte (Waar laat ik mijn intercooler? Hoe groot kan en moet die dan zijn? Fikt de turbo niet dwars door mijn motorkap heen?)
Brandstof (Hoe groot moeten mijn injectoren zijn? Waar haal ik die vandaan? moet ik nu hoger octaan gaan rijden?)
waste gate (is dat dat ding wat zo pssht doet? Heb ik dit nodig? Waar hoort dit?Dus wat het moet gaan kosten: turbo (nieuw: 1000 euro, ergens van de sloop (volkswagen 1.8T bijv) paar honderd), uitlaat aan materiaal alleen al denk ik zo’n 200 tot 300 euro, Intercooler zal ook zoiets zijn, daar heb je dan ook nog buizen voor nodig, dus nog es 100 ofzo, dan injectoren, zeg nog 100, dan olieleidingen, zeg 5 tientjes, dan nog een wastegate, zeg 75 euro, dan nog optioneel, maar wel aan te raden, een blow off, nog eens 75 ofzo, en evt een goed idee voor motorbehoud is je turbotimer (motor draait dan ff door als je uitstapt, hierdoor koelt de boel wat gematigder af en blijft er geen hete olie op plekken waar je het niet wilt zitten). Dus aan materiaal alleen zit je richting de 2000 euro. Dan heb je het pas allemaal in de schuur liggen.
Lees je ook eens in over het een en ander, weet je precies hoe een turbosysteem werkt? Wil je niet liever een supercharger? waarom dan niet? etc.
Sterkte ermee!
Max
Mad Max
DeelnemerPatch tool al eens geprobeerd?
Mad Max
DeelnemerWat voor velgen heb je dan? Meestal staat er op de website wel wat voor breedtes ze leveren.
Mad Max
DeelnemerAls je hydraulische koppeling wil moet je een koppelingscilinder (vergelijkbaar met hoofdremcilinder) aan je pedaal bouwen en leidingen aanleggen.
-
AuteurBerichten