Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mad Max
DeelnemerAls je slim bent neemt je wel een 1800s automaat bak. Ik vermoed dat je daar dan niet zoveel op hoeft aan te passen zodat ie past op de plek waar je ouwe automaat zit (misschien selector omzetten ivm andere transmissietunnel). Die omega bak zou je wel een het een en ander voor moeten gaan verbouwen. Als ik je zo inschat aan je posts gaat je dat niet helemaal lukken..
Mad Max
Deelnemer1800s automaatbak en anders een A omega 2.0 bak past ook. Die zijn ook in automaat geleverd dacht ik.
Mad Max
Deelnemernja de aandrijfas is misschien nog tot daar aan toe, maar een ohv achteras, ookwel dunne as genoemnd, kan de 115 pk van je c20ne niet langdurig aan. Als je zeker weet dat het geluid bij de bak vandaan komt, dan is het goed. Probeer anders eens je bak in N te zetten en je wagen op te krikken. Geef dan een draai aan je aandrijfas en kijk of je wielen draaien. Zo niet, dan weet je hoe laat het is.
Max
Mad Max
DeelnemerIk heb zelf een c20xe in me kadett b gelegd en kan je vertellen dat het een stevige klus is. de 1.8s manta automaatbak past juist heel goed op de c20ne die jij erin hebt liggen. De ruimte aan de onderkant klopt, die heb ik daar ook.
Als je vloeistof goed is zou de bak een input van je motor moeten krijgen. Gezien je zegt dat het klinkt alsof de koppeling slipt (automaten hebben helemaal geen koppeling) zou het kunnen dat er ergens een ring in je bak kapot is, of er een probleem is met je aandrijf- of achteras. Weet je of je een grote (cih) of kleine (ohv) as er onder hebt?
Max
Mad Max
DeelnemerK&N filters dienen geolied te worden, en ik kan me voorstellen dat hier wat olie vanaf komt ofzo? Daarnaast betekend “ik heb gemonteerd” niet “correct gemonteerd”.. open filter geeft idd beter geluid, maar verwacht geen intense vermogenstoename..
2 augustus 2012 om 09:23 In reactie op: Koppelingsset uitwisselen, is dit mogelijk? Astra -> Kadett #18050820Mad Max
DeelnemerLijkt me wel, hetzelfde blok is dezelfde koppeling.
Mad Max
DeelnemerMijnes gaat ook het circuit op, maar hij weegt maar 750kg ofzo, dus dan heb je niet zulke giga units nodig.. 262 is de grootste conversie die ik ken voor de voorkant van de rwd opeltjes. alles kan natuurlijk gemaakt worden..
Mad Max
DeelnemerIk heb nu op mijn b dett voorop volvo 240 turbo klauwen (4 pots) met 262 mm honda schijven. achterop de standaard 230mm trommels met 19mm (rekord formaat) cilinders.
Mad Max
DeelnemerHij ligt wel een end naar achter gezakt die b..
Mad Max
DeelnemerSplendid parts in duitsland heeft ook alles wat je hartje begeert
Mad Max
DeelnemerEr gaat meer denkwerk in een goed spruitstuk dan dat je misschien denkt. In de basis kun je zeggen dat een 421 meer koppel onderin heeft en een 41 meer vermogen bovenin. Er komen echter veel meer dingen bij kijken zoals de lengte van de pijpen en de ideale diameter voor de vermogenspiek die je zoekt. Ik zou eens een middagje gaan googlen ;)
Mad Max
DeelnemerReken ook dat als je je blok rechtop gehangen hebt ipv scheef dat de carterpan dan niet recht ligt en dus je oliepeil nog wel eens kan liegen, zeker omdat je peilstok aan de hoge kan zit dan.
Mad Max
Deelnemereven marktplaatsen? Ik kom vaak genoeg bijvoorbeeld R888 tegen op marktplaats bij verschillende bedrijven voor een best schappelijke prijs.
Max
Mad Max
DeelnemerJongens jongens, gespot lijkt mij dat er dan bedoeld wordt ik kwam iets tegen op straat of bij de gamma of whatever, niet op een supercar dagje op een circuit. Dan is het allemaal niet zo moeilijk meer :jerry
Mad Max
Deelnemer@2000 wrote:
Mijn oude vectra 2000 :wors
[youtube:2xet5i30]http://www.youtube.com/watch?v=mOtSN4eIlXE[/youtube:2xet5i30]
Lekker achtergrondmuziekje ook :jerry
Mad Max
Deelnemer*kuch kuch* hoge compressie zuigers *kuch* waar zijn me zuigerveren nou? *proest* Ik ga maar een nieuw blok kopen.. :jerry
Maar laten we niet op een opel forum gaan lullen over civics -offtopic
Mad Max
Deelnemerlet heeft een komvliegwiel, dus als jij een plat vliegwiel hebt dan gaat de drukgroep van een let niet werken. Koppelingsplaat van een let past gewoon zoals ie hoort te zitten.
Mad Max
DeelnemerIk heb inmiddels dus ook getrag druklager, cih priseaslager (past gewoon), diesel koppelingsplaat en c20xe drukgroep.. ook nog geen meter mee gereden :sleeping
Mad Max
Deelnemereen sl65 is een v12, een sl63 een v8.. kdenk dat er wel een v12 of v8 badge achter de voorste wielkasten zit..
Mad Max
DeelnemerHij lijkt wel getrokken te zitten. Nu ben ik geen bandenexpert maar ik dacht dat je getrokken banden er met een luchtkanon of iets op de bead moet krijgen?
Mad Max
DeelnemerHeb je een foto van hoe dat er dan niet op past.. ik ben wel benieuwd wat je nou bedoelt. 225 op 9 breed is niet bijster extreem ofzo..
Mad Max
DeelnemerIk heb wel een paar antwoorden voor je:
-De temperatuur die je afleest is van je koelvloeistof. Afhankelijk van wanneer je schakelt en wat je doet kan je je motor heel lang koel houden of niet. Op mijn Daily doe ik op de heenweg naar mijn werk enkele kilometers over het opwarmen op 50km weggetjes. Op de terugweg hak ik direct de snelweg op en ben ik al warm aan het worden als ik invoeg.
-blootliggende draden (als in koper zichtbaar) altijd isoleren. Zit niet voor niets standaard isolatie omheen. Leuk dat het nu mooi ingebouwd is, maar het gaat een keer mis en dan is het huilen.
-Originele uitlaat kan geen kwaad, maar je verliest er wel vermogen op. Ik dacht dat de standaard uitlaat 50mm is.
-Als je je inbussen langer koopt en ze opvult met ringen dan kan je ze gewoon nogsteeds met 8nm aandraaien.
-tikken zijn je klepstoters, naar mijn weten een bekend dingetje met deze motoren, maar kan in principe niet veel kwaad.Max
Mad Max
DeelnemerWidth is dus de waarxe voor de J waar we het over hadden en de offset is je et waardr. Staat meestal achterop je velg of in het velghart.
Mad Max
DeelnemerIn bijna alle gevallen is de totale breedte van de velg een inch breder ongeveer dan dat de beads uit elkaar liggen.
een website die ik je anders kan aanraden is http://www.willtheyfit.com” onclick=”window.open(this.href);return false;
Hier kan je je huidige band en velg invoeren en je gewenste maat en dan kan je zien hoever dat aan welke kant gaat uitsteken bijvoorbeeld.Max
Mad Max
DeelnemerOm even pietje precies uit te hangen. De J zegt iets over de vorm van de ‘bead’ van de velg, oftwel het deel waar de band achter blijft haken. De waarde daarvoor is de afstand tussen de twee beads, dus nietde totale breedte van de velg. Mijn 7j atsjes zijn namenlijk 20 cm breed.
-
AuteurBerichten