Mad Max

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 281)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: HELP kadett versnellingsbak kapot #18061677
    Mad Max
    Deelnemer

    Als je slim bent neemt je wel een 1800s automaat bak. Ik vermoed dat je daar dan niet zoveel op hoeft aan te passen zodat ie past op de plek waar je ouwe automaat zit (misschien selector omzetten ivm andere transmissietunnel). Die omega bak zou je wel een het een en ander voor moeten gaan verbouwen. Als ik je zo inschat aan je posts gaat je dat niet helemaal lukken..

    In reactie op: HELP kadett versnellingsbak kapot #18061673
    Mad Max
    Deelnemer

    1800s automaatbak en anders een A omega 2.0 bak past ook. Die zijn ook in automaat geleverd dacht ik.

    In reactie op: HELP kadett versnellingsbak kapot #18061669
    Mad Max
    Deelnemer

    nja de aandrijfas is misschien nog tot daar aan toe, maar een ohv achteras, ookwel dunne as genoemnd, kan de 115 pk van je c20ne niet langdurig aan. Als je zeker weet dat het geluid bij de bak vandaan komt, dan is het goed. Probeer anders eens je bak in N te zetten en je wagen op te krikken. Geef dan een draai aan je aandrijfas en kijk of je wielen draaien. Zo niet, dan weet je hoe laat het is.

    Max

    In reactie op: HELP kadett versnellingsbak kapot #18061667
    Mad Max
    Deelnemer

    Ik heb zelf een c20xe in me kadett b gelegd en kan je vertellen dat het een stevige klus is. de 1.8s manta automaatbak past juist heel goed op de c20ne die jij erin hebt liggen. De ruimte aan de onderkant klopt, die heb ik daar ook.

    Als je vloeistof goed is zou de bak een input van je motor moeten krijgen. Gezien je zegt dat het klinkt alsof de koppeling slipt (automaten hebben helemaal geen koppeling) zou het kunnen dat er ergens een ring in je bak kapot is, of er een probleem is met je aandrijf- of achteras. Weet je of je een grote (cih) of kleine (ohv) as er onder hebt?

    Max

    In reactie op: open air filter #18059998
    Mad Max
    Deelnemer

    K&N filters dienen geolied te worden, en ik kan me voorstellen dat hier wat olie vanaf komt ofzo? Daarnaast betekend “ik heb gemonteerd” niet “correct gemonteerd”.. open filter geeft idd beter geluid, maar verwacht geen intense vermogenstoename..

    Mad Max
    Deelnemer

    Lijkt me wel, hetzelfde blok is dezelfde koppeling.

    In reactie op: remmen manta a (betere remmerij) #18048433
    Mad Max
    Deelnemer

    Mijnes gaat ook het circuit op, maar hij weegt maar 750kg ofzo, dus dan heb je niet zulke giga units nodig.. 262 is de grootste conversie die ik ken voor de voorkant van de rwd opeltjes. alles kan natuurlijk gemaakt worden..

    In reactie op: remmen manta a (betere remmerij) #18048431
    Mad Max
    Deelnemer

    Ik heb nu op mijn b dett voorop volvo 240 turbo klauwen (4 pots) met 262 mm honda schijven. achterop de standaard 230mm trommels met 19mm (rekord formaat) cilinders.

    In reactie op: nieuwe update ( werk aan de c kadett ) #18043736
    Mad Max
    Deelnemer

    Hij ligt wel een end naar achter gezakt die b..

    In reactie op: B Kadette Caravan Draagarm rubbers gezocht!! #18046074
    Mad Max
    Deelnemer

    Splendid parts in duitsland heeft ook alles wat je hartje begeert

    In reactie op: Custom uitlaat spruitstuk #18045373
    Mad Max
    Deelnemer

    Er gaat meer denkwerk in een goed spruitstuk dan dat je misschien denkt. In de basis kun je zeggen dat een 421 meer koppel onderin heeft en een 41 meer vermogen bovenin. Er komen echter veel meer dingen bij kijken zoals de lengte van de pijpen en de ideale diameter voor de vermogenspiek die je zoekt. Ik zou eens een middagje gaan googlen ;)

    In reactie op: hoeveel liter olie in Carter #17874474
    Mad Max
    Deelnemer

    Reken ook dat als je je blok rechtop gehangen hebt ipv scheef dat de carterpan dan niet recht ligt en dus je oliepeil nog wel eens kan liegen, zeker omdat je peilstok aan de hoge kan zit dan.

    In reactie op: semi slicks waar te verkrijgen. #18038315
    Mad Max
    Deelnemer

    even marktplaatsen? Ik kom vaak genoeg bijvoorbeeld R888 tegen op marktplaats bij verschillende bedrijven voor een best schappelijke prijs.

    Max

    In reactie op: Het grote gespot topic #17650374
    Mad Max
    Deelnemer

    Jongens jongens, gespot lijkt mij dat er dan bedoeld wordt ik kwam iets tegen op straat of bij de gamma of whatever, niet op een supercar dagje op een circuit. Dan is het allemaal niet zo moeilijk meer :jerry

    In reactie op: Hoe snel is jou Opel? #18014078
    Mad Max
    Deelnemer

    @2000 wrote:

    Mijn oude vectra 2000 :wors

    [youtube:2xet5i30]http://www.youtube.com/watch?v=mOtSN4eIlXE[/youtube:2xet5i30]

    Lekker achtergrondmuziekje ook :jerry

    In reactie op: Wiel studs vervangen #18021769
    Mad Max
    Deelnemer

    *kuch kuch* hoge compressie zuigers *kuch* waar zijn me zuigerveren nou? *proest* Ik ga maar een nieuw blok kopen.. :jerry

    Maar laten we niet op een opel forum gaan lullen over civics -offtopic

    In reactie op: c20xe aan getrag 240: welke koppelingsplaat #17761003
    Mad Max
    Deelnemer

    let heeft een komvliegwiel, dus als jij een plat vliegwiel hebt dan gaat de drukgroep van een let niet werken. Koppelingsplaat van een let past gewoon zoals ie hoort te zitten.

    In reactie op: c20xe aan getrag 240: welke koppelingsplaat #17761000
    Mad Max
    Deelnemer

    Ik heb inmiddels dus ook getrag druklager, cih priseaslager (past gewoon), diesel koppelingsplaat en c20xe drukgroep.. ook nog geen meter mee gereden :sleeping

    In reactie op: Diverse modellen herkennen #18018800
    Mad Max
    Deelnemer

    een sl65 is een v12, een sl63 een v8.. kdenk dat er wel een v12 of v8 badge achter de voorste wielkasten zit..

    In reactie op: 225-35 banden passen niet?? #18012369
    Mad Max
    Deelnemer

    Hij lijkt wel getrokken te zitten. Nu ben ik geen bandenexpert maar ik dacht dat je getrokken banden er met een luchtkanon of iets op de bead moet krijgen?

    In reactie op: 225-35 banden passen niet?? #18012365
    Mad Max
    Deelnemer

    Heb je een foto van hoe dat er dan niet op past.. ik ben wel benieuwd wat je nou bedoelt. 225 op 9 breed is niet bijster extreem ofzo..

    In reactie op: Paar vragen #18013808
    Mad Max
    Deelnemer

    Ik heb wel een paar antwoorden voor je:
    -De temperatuur die je afleest is van je koelvloeistof. Afhankelijk van wanneer je schakelt en wat je doet kan je je motor heel lang koel houden of niet. Op mijn Daily doe ik op de heenweg naar mijn werk enkele kilometers over het opwarmen op 50km weggetjes. Op de terugweg hak ik direct de snelweg op en ben ik al warm aan het worden als ik invoeg.
    -blootliggende draden (als in koper zichtbaar) altijd isoleren. Zit niet voor niets standaard isolatie omheen. Leuk dat het nu mooi ingebouwd is, maar het gaat een keer mis en dan is het huilen.
    -Originele uitlaat kan geen kwaad, maar je verliest er wel vermogen op. Ik dacht dat de standaard uitlaat 50mm is.
    -Als je je inbussen langer koopt en ze opvult met ringen dan kan je ze gewoon nogsteeds met 8nm aandraaien.
    -tikken zijn je klepstoters, naar mijn weten een bekend dingetje met deze motoren, maar kan in principe niet veel kwaad.

    Max

    In reactie op: velgen kopen. #18012607
    Mad Max
    Deelnemer

    Width is dus de waarxe voor de J waar we het over hadden en de offset is je et waardr. Staat meestal achterop je velg of in het velghart.

    In reactie op: velgen kopen. #18012605
    Mad Max
    Deelnemer

    In bijna alle gevallen is de totale breedte van de velg een inch breder ongeveer dan dat de beads uit elkaar liggen.

    een website die ik je anders kan aanraden is http://www.willtheyfit.com” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Hier kan je je huidige band en velg invoeren en je gewenste maat en dan kan je zien hoever dat aan welke kant gaat uitsteken bijvoorbeeld.

    Max

    In reactie op: velgen kopen. #18012603
    Mad Max
    Deelnemer

    Om even pietje precies uit te hangen. De J zegt iets over de vorm van de ‘bead’ van de velg, oftwel het deel waar de band achter blijft haken. De waarde daarvoor is de afstand tussen de twee beads, dus nietde totale breedte van de velg. Mijn 7j atsjes zijn namenlijk 20 cm breed.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 281)