Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mad Max
DeelnemerHet lijkt met dat er toch een ecu is zonder lambda support?
Mad Max
Deelnemer@de wit
die nummerplaat verwijderen is echt een lastige he..
vergeet de deur in het interieur ook niet, nou heeft ie twee deuren aan de passagierskant..en ik zie een verlaagde rekord op de achtergrond!
Mad Max
Deelnemeren de FP met schroeven is zonder lambda, toch?
Mad Max
Deelnemerja..
Mad Max
Deelnemermotorsteunen zou ik ff na moeten vragen voor je, maar ik heb sowieso iemand voor je die nog wel wat van die carters heeft liggen. Overigens is een aanzuigbuis ook geen slecht idee, of je moet die van de c20 aan willen passen zodat ie in een 1.8 carter past. peilstok is ook handig, want die past precies goed, de stok van de c20 is te lang.
wat betreft wat moet, niks moet, maar 1,8 carter maakt je leven een stuk makkelijker. Motorsteunen ook, maar die zijn nog wel te bouwen, als je dat kunt. Ik begrijp dat een ohv vooras in principe wel moet kunnen. Ik weet niet hoe het in een C zit, maar op de ohv as in de B zitten beduidend minder sterke veren dan op een cih as, dus als je daar dan 130 kilo aan c20xe op legt kan het zijn dat je gratis verlaging hebt.
Max
Mad Max
DeelnemerMijn mening is dat het wel duur wordt gezien de verkoper aangeeft dat je em alleen op kan halen :vertag
Mad Max
Deelnemeru vraagt wij draaien
lichtblauw

donkerblauw

Max
Mad Max
Deelnemertadaaa!



Max
Mad Max
DeelnemerIs het niet gunstiger om je uitlaat pas van kant te laten verspringen ter hoogte van je cardan, of uberhaupt gewoon je uitlaat aan de andere kant?
Mad Max
DeelnemerLoopt je snelheidsmeter nu niet gigantisch verkeerd?
Mad Max
Deelnemervolgens mij 50mm, dus 2 inch.. wat best aardig is nog..
Mad Max
Deelnemer[rquote=1839775&tid=140299&author=Fearless]bij het eerste garagebedrijf waar ik aan het werk ging stond een machine om pijpen te buigen en op te rekken en dergelijke. Was om custom uitlaten te maken.
Heb toen voor een peugeot gti een complete demperloze pijp gemaakt van af het uitlaatspruitstuk. Dat wou die jongen zelf. zelfs nog een leuk sierstukje op gezet.
Normaal is zon gti best snel. Na die pijp was het meer herrie als vooruitgang.
Het zit ook vaak tussen de oren, een bult herrie achter je en dan denken dat je hard(er) gaat
[/rquote]Ik denk dat dat ook veel met de diameter te maken had. obstructie in de pijp is altijd een slecht idee.
Max
Mad Max
DeelnemerNaar mijn begrijpen is het zo dat een motor een drukverschil moet ondervinden als de uitlaatgassen de kop uitkomen, zodat deze versnellen en dus niet bij kleppenoverlap terug de cilinder in worden getrokken. Uiteraard werkt dit alleen bij een bepaald toerental, daarom heeft de grootte (diameter) van je uitlaat effect op wanneer je meer vermogen hebt (dunne pijpen is veel onderin, dikke pijpen is veel power bovenin).
Tegendruk werkt juist niet fijn, hierdoor verliest het uitlaatgas snelheid en heb je dus in het meest extreme geval kans op terugloop van gassen.
Heel simpel voorbeeld: heb je wel eens een spruitstuk/uitlaat van een F1 wagen gezien? Kan jij me aanwijzen waar daar de tegendruk zit?
Hier overigens een interessant stukje erover: http://www.thumpertalk.com/forum/showthread.php?t=659727
Max
Mad Max
Deelnemer[rquote=1838936&tid=140180&author=TonSR][rquote=1838682&tid=140180&author=Peer010]oh ja en skaten of rolschaatsen hoe je het wil noemen en dan vooral in de zomer Wednesday Night Skate in Rotterdam is de laatste jaren echt een mega feest lekkere muziek lekkere chickies en na de tocht een lekker biertie:P[/rquote]
dat kan je wel zeggen als die rijdende disco
aanhanger hier langs komt en af moet remmen voor de drempels en de kruising dan staan de dubbel glas
ramen te springen in hun sponningen:jerry:jerry:jerry
maar idd echt een mooi feest[/rquote]Ik heb daar tot voor kort nog aan meegereden op me steppie! :wub
Mad Max
DeelnemerAts cup? Verkrijgbaar in 15×7 met et 28 en et 20. Hoeven niet bizar veel te kosten.
Mad Max
DeelnemerIk ben al fftjes wezen prutsen.. dit is hoe ver ik ben gekomen. Ik heb er zown beetje alles afgeshaved wat ik kon vinden :P

Mad Max
Deelnemer3.67 is de automaat as van een CIH C dett
Mad Max
DeelnemerHet is gelukt! Met een naaldje even het asje van de hulptandwieltjes eruit en dan kan alles vrij draaien. Even als op 0 zetten, plakbandje erop zodat ze allemaal gelijk blijven staan en dan een voor een de tandwieltjes er weer opzetten terwijl je het asje erdoorheen duwt. Dankjulliewel!
Mad Max
DeelnemerDie lampen die reflecteren maken het moeilijk om dingetjes te shaven enzo, maar ik denk dat ik maar es wat ga prutsen
Mad Max
DeelnemerJa vakkenvuller is wel waar het op neer komt. Tis wel wat ingewikkelder dan bij de supermarkt, en voor openingstijd (tussen 5 en 10 smorgens).
Mad Max
DeelnemerReplenishment medewerker bij de Ikea :D
Mad Max
Deelnemernaja, zonder wat te doen. c20xe koppelingsplaat past niet (24 tanden ipv 14) en vergeet de toplager niet!
Mad Max
Deelnemerom je eerste vraag te beantwoorden:
versnellingsbakken: getrag 240 die aan de OHC motor gezeten heeft, of een r25 uit een omega ohc. beide soortgelijke bakken, ik dacht alleen dat de koppeling in een r25 hydraulisch was en de getrag mechanisch, maar dat weet ik niet zeker.
aandrijflijn: ik zou beginnen met een dikke achteras (1600 of meer) want als je er nu een OHV’tje in hebt liggen kom je de straat niet uit voordat je achteras het begeeft.tweede vraag: ja, dat kan. in principe zijn de c20xe en let hetzelfde. uiteraard verschillende zuigers etc.
en een tip: het is vaker gedaan, die ombouw, dus gebruik de zoekfunctie en gij zult vinden..
Max
Mad Max
Deelnemerja ik heb de teller zelf er netjes uit kunnen schroeven. Ik was toch maar even op ontdekkingsreis gegaan. Nu kreeg ik ze dus niet met de hand gedraaid, enkel door dus per enkele kilometer de boel af te laten tellen. nu is dat echt een pokkewerk, en het duurt nutteloos lang, dus ik ga straks es ff met een naald aan de gang.
Mad Max
DeelnemerDuurt dat niet echt een jaar?
-
AuteurBerichten