Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nette auto!
Veel plezier en veilige kilometers :)
Vandaag in het echie mogen aanschouwen.
hij staat er netjes bij hoor :thumbup:wors persoonlijk vind ik hem met de originele voorbumper mooier dan met de rieger bumper king: maar het is jou auto natuurlijk :jerry
Mijn probleem is vandaag opgelost:wors:wors
Vorige keer na 5x de moed opgegeven…nu alsnog gelukt king:
Bij mij is het proobleem helaas nog steeds…:(
Tis allemaal wel iets beter geworden…(hij komt niet meer over de 100 graden…eerst wel)
maar het is nog niet opgelost.. het lijkt wel of de capaciteit van de radiateur te klein is.. (want bijvoorbeeld met de kachel vol aan is het probleem al een stuk minder)
Maar oudere turbo’s hebben dat probleem niet…nu hebben die ook een andere klok..
Ik heb ook al een klok tot 260 ipv 280Ik heb ook hetzelfde probleem met mijn calibra turbo… zodra het voorjaar begint, dan begint ook de ellende:(
Inmiddels al vervangen in de afgelopen tijd (begonnen 3 jaar geleden! :o)
*82 graden thermosstaat (na eerst een nieuwe 92 geprobeerd te hebben)
*allemaal nieuwe waterslangen
*2x nieuwe waterpomp
*nieuwe radiateur
*nieuwe ventilater schakelaar en nieuwe schakelaar voor de airco (die op radiateur zit)Gelukkig werkt de ventilator goed, maar het is soms erg ongemakkelijk..
punt bij mij is vaak dat zodra de auto eenmaal warm is hij niet meer door rijwind afkoelt… tijdens het rijden sprint dan de ventilator aan waardoor de temperatuur terug loopt..
maar tussen de 95 en 100 graden is heel normaal… :hmmz (is ook een ’94 er)origineel gepost door JvV
Ik kan mss wel aan de roosters komen :angelals je eraan kan komen heb ik wellicht wel intresse (mits het een klein beetje normale prijzen zijn ;))
Nu mijn blok er net inzit even uitgerekent, 1e tankje, bijna alleen maar snelweg, wel beetje doorgereden.. 1 op 13,2 :thumbup
valt me niet tegen met een f-16:)
Intressant verhaal…
:thumbup:wors:wors
maar als je bovenstaande link leest…zit dus wel een hele lijst met wijzigingen op de auto.. spruitstuk van de foto zal ook origineel zijn… angezien er een 4-in-1 onder zit.quote van die link;
wie der Motor offiziell heißt, weiß ich nun auch nicht. Das “C” wird wahrscheinlich nicht enthalten sein
Den Motor selbst gab es nur in Südafrika. Das Fahrzeug heißt dort Opel Kadett 200 GSi 16VS. Es sollen 500 Stück als Homologation gebaut worden sein. Obs genau 500 geworden sind?
Zu den Änderungen:
– 4-in-1-Fächerkrümmer und größerer Rohrdurchmesser
– größere Auslasskanäle
– andere Nockenwellen von Schrick
– neuprogrammiertes Steuergerät von Promotec
– K&N-Filter
– größeres Rohr zwischen Luftfilter und Ansaugbrücke
– Drehzahlbegrenzer bei 7.000 U/min
– 18%-Differenzialsperre.
Getriebe ist ein F20CR mit 3,55er Achse.
Der Motor hat 125 kW bei 6200 Umin und 228 Nm bei 4800 Umin.idd die roosters zijn super!!:o:wors:wub
Bedankt voor de tips! De auto doet het weer.
Gekke is dat bij de ombouw alles ok was, maar nu een andere temp sensor erop en hij loopt weer king:
de mijne is ook gewoon door de plaatwerker gemaakt. Helemaal naar wens (ik wilde de mijne net iets “bozer” als die van NL-power hebben)
moet wel te doen zijn lijkt me.
Ik vind ze persoonlijk zoals ze er bij Jack onderzitten het mooiste :wub
zilver dus:thumbup
Ik vind het een gruwelijk dik ding! :wors:wors
succes met de verkoop.
ben alleen wel benieuwd, nederlandse duitser? of een duitse nederlander? want er staat een duits nummer in de ad? maar de auto staat op nieuw nederlands kenteken…De F-code heb ik ook weleens gehad. Met de tech 1 kunnen zie die ook uitlezen, en kunnen ze precies welke functie die fout-code veroorzaakt.
Dat relais voor koeling aico/ motor waar zit die?
in je zekeringenkast ? of onder de kap?2 juni 2009 om 20:04 In reactie op: Foto's calibra turbo airco speciaal van de pomp en leid #17481575dat is een lastig probleem idd.
dan heb ik ook niets gezegd…:cool: succes met de zoektocht!
Persoonlijk op verschillende opels supergoeie ervaringen met Schroefsets van KW (variant 1 en 2):thumbup
2 juni 2009 om 17:48 In reactie op: Calibraa V6 gekocht.. foto's!! UPDATE: NIEUWE VELGEN!!! #17484248Nette auto! veel veilige kilometers gewenst king:
2 juni 2009 om 17:45 In reactie op: Foto's calibra turbo airco speciaal van de pomp en leid #17481573Ik kan natuurlijk niet in iemand anders zijn portemonee kijken, maar waarom bestel je zo’n leiding niet nieuw?
De airco van de calibra is een problemen kindje… waarom zou je dan leidingen willen monteren van 12-18 jaar oud?
Zelf heb ik ook al meer dan 1000 euro uitgegeven aan de airco, maar gelukkig doet hij het nu perfect.:)
succes met het opbouwen!
Ik volg dit topic al vanaf het begin… ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn calibra, waar inmiddels ook alles al nieuw aan is van het koelsysteem.
Maar ook mijn auto wordt vrij warm, koelt ook haast niet door rijwind terug als deze 100 graden is. Gelukkig werkt de ventilator goed waardoor hij niet te warm kan worden.
Wil zelf nog wel die massa kabel gaan proberen..
In de auto waar het spul nu inkomt zit geen CV en elec ramen. Helaas ook geen kiekert.
En bij de set zat er geen bij..:hmmz
De eigenaar van de corsa heeft inmiddels wel 2 andere raam-motoren gehaald. die doen het wel.Hopelijk kunnen we de boel nu afbouwen.
gr,
:)

De turbo motoren hebben dit zelfde systeem :)
Echter heeft mijn Fan 2 snelheden (ivm airco?) en bij het nablazen als de motor uit is gebruikt hij altijd de “langzame stand”
Ik weet niet of jij dat ook hebt, en draait hij dan ook “langzaam” anders zit er in de aansturing wellicht ook iets niet helemaal ok.
Nette auto! veel veilige kilometers ermee:thumbup
voor mij persoonlijk zou die alleen wel een klein beetje mogen zakken…hij staat wel wat hoog op zijn potenking:
Hurlimann in Zwitserland;)
Dat durf ik niet te zeggen. Kan het hem wel eens vragen. (hij zit zelf eigenlijk nooit op forums)
Weet alleen wel dat hij heel lang getwijfeld heeft om het casco weg te doen omdat die echt goed was.
-
AuteurBerichten