Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Er is heel veel te koop dat gebied.
belangrijkste is te weten hoeveel je uiteindelijk uit wil geven..want de prijzen lopen flink uiteen.
Brembo is zeker 1 van de betere!
Tar-ox vind ik persoonlijk ook top eruit zien.
same here king:
helemaal origineel hoeft niet.. maar de achterkant is niet helemaal mijn smaak.
verder alleen maar tof dat hij nog rijdt :thumbup:wors
@dvo;
met de calibra alles oke. hopelijk snel weer beter weer :) zodat hij weer wat meer buiten kan komen:afromijn ex-atje
voor min 90mm en achter -75mm

tof ding!
waar is de tijd gebleven dat het straatbeeld nog lekker gevuld was met dikke gsi-tjesking::wors:wors
origineel gepost door jrt
Heb dr zo eentje gehad voor autocross tot de draagarmen er vooraan doorheen kwamen(roest weet je wel ;))Had dezelfde zeteltjes;bevielen zo goed dat ik dr 1tje in men tractor heb gezet :jerry
dit valt niet zo heel goed bij de kadett-liefhebbers :(:(
die vinden juist top dat zo’n auto nu gered wordt van de cross, en na 1 seizoen op de sloop beland:):afroon-topic;
mooie aankoop! veel veilige kilometers! en hopelijk blijft die nog lang strak
Ziet wel heel gaaf uit!
complimenten!
ik vind het wel heel chique staan :)
maar bij een leren interieur zal je niet zomaar extra hoofdsteunen vinden:(
origineel gepost door Robke1974
een turbo verlaagd, twijfel ik aan,en zou ik niet doen anders correctiebussen steken anders rij je de 4×4 in de soepthnx voor de leuke reacties:thumbup
enne,
ik rijd ook met bussen van hurlimann aan de achterzijde;) inmiddels al zo’n 4 jaarking:31 januari 2010 om 21:41 In reactie op: waarbij op te letten bij aankop van cali turbo 4×4 #17600910Het bedrijf waarover gesproken wordt zit niet in zweden, maar in zwitserland :) 2500km zuidelijker. Het heet Hurlimann, of Dolfbrunnen garage. Daar kan je terecht voor alles wat met de 4×4 en de f-28 te maken heeft.
Maar eigenlijk kan je alles voor een turbo krijgen bij Hennie Boomkamp.
Goed onderhoud van de auto is het allerbelangrijkst. met name de 4×4. Ieder jaar verdeelbak olie verversen is zeer verstandig! iedere 5 jaar of 60.000 km de drukbol vervangen die de 4×4 aanstuurd.
verder is net als voor iedere auto juist onderhoud van de motor ook belangrijk voor behoud ervan. mijn turbo heeft inmiddels 206.000 km gelopen. (in 2004 gekocht met 129.000) en ik durf mijn handen wel voor in het vuur te steken dat mijn motor in een zeer goede conditie is. (heeft nog nagenoeg geen olieverbruik, en nog 215 pk terwijl hij origineel is)
het verhaal over inejctoren is prima te zien op een tech 1, bij het uitlezen is het mogelijk te zien hoeveel opbrengst de injectoren hebben.
Het verhaal van de banden is al verteld. let ook op dat er 4 dezelfde banden opzitten. het kan zijn dat ondanks dat banden hetzelfde mm profiel hebben zo toch meer dan 2% verschil in rolomtrek hebben. (dat is het maximaal toegestane verschil)
wat ik las over proberen de wielen te laten spinnen om te kijken of het werkt is echt kansloos. Als je eventuele toekomstige auto gelijk over de zeik wil helpen moet je dat vooral doen.
IJs uitgezonderd, bij een normale weg gaat het echt niet niet zomaar spinnen namelijk.
veel succes met de zoektocht, en wees verstandig :afro
Mijn calibra op een KW-schroefset (var 1) volgens de fabriek -70mm voor en -45mm achter… bij nameten is de auto voor 75 mm gezakt en achter 60mm.
op 18″ met 215/35/18 king:

origineel gepost door TheBlackMagic
origineel gepost door gsi-maffia
@bmw manu : ik weet niet of je hem nog hebt maar die zwarte GSI 16v die je hebt mag je ook postenis erg zeldzaam zo een 20xej…
net zoals de 20xe.. daar zijn er ook maar weinig van..
Zoon 20xe heb ik ook nog staan,kompleete auto mensen hahahaha:P
Greetz Rich
het gaat vooral om de 20xej.. die lijkt mij wel zeldzaam :)
en zeldzaam is niet hetzelfde als uniek he ;)
vind het verder wel leuk allemaal te lezen. heb zelf niet van die zeldzame delen op mijn kadettje. :P
hoewel een casco van feb 88 waar nog nooit aan gelast is vanwege roest… ook wel erg zeldzaam is lijkt me :thumbupheb mijn calibra nu 5,5 jaar, eerste 2,5 jaar nagenoeg alles bij de dealer gedaan..en boekje is afgestempeld van nieuw tot nu… :)
tegenwoordig veel zelf en laat na de beurt het boekje stempelen. soms als ik geen tijd heb, beurt bij een bovag garage waar ik nu altijd kom.
probleem is echter dat heel veel calibra;s dit probleem hebben…
ik neem aan dat het thv de achterklep is?
vaak de mooiste calibra’s hebben toch een hemel die daar loslaat..:(


Mijn Calibra heeft afgelopen nacht bij mijn schoonouders gestaan (daar is het altijd lekker rustig) ga er straks even bij kijken.
Mijn kadett lekker thuis laten staan… je kan de straat haast niet uit, maar hij lijkt redelijk gespaard…weet uit het verleden dat vuurpijlen lelijke schade op je motorkap achterlaten :o:o
En de corsa van mijn vriendin hadden we bij ons…
nu lekker genieten van het weekend king:
Ziet er goed uit allemaalking:
wel intressant eens van van een xev te zien. wordt toch niet zo heel veel mee gedaan:)
sorry -offtopic
Is dat bij Ruud Fredriks in goes? king:
30 december 2009 om 23:30 In reactie op: Uitlaatspruitstuk Kadett Vs Astra + Dis vraagje met foto #17579913Het kortere spruitstuk (de rechtse dus) is 100% zeker van een kadett.
de linker kan van een astra-F – vectra-A of Calibra zijn.. die zijn langer en allemaal gelijk.
J & R cardesign in Ridderkerk heeft veel ervaring met schroefsets ;)
Ik heb zelf mijn Calibra Turbo op een Variant 1 set staan via hun. misschien kunnen ze wat voor je regelen.
0180 – 421322
Even vragen naar Raymond ;)30 december 2009 om 23:13 In reactie op: mooie E kadett te koop op mp dacht een oude bekende van hier #17577733Die laatste is van Rob Verkuyl geweest ( die heeft hem gebouwd) echt een waanzinnig mooie en strakke Kadett!:wors:wors:wors
hopelijk wordt ook daar een nette prijs voor betaald..
Ik ga het topic even in de gaten houden… ik heb sinds 2 weken hetzelfde probleem..:hmmz met mn Kadett C20xe
heel irritant.. als je auto over het ” dooie-punt” heen is rijdt deze weer goed.
ik heb de computer en de bobine al verwisseld.. toen leek het opgelost, maar na 3 dagen was het weer :(
lmm heb ik ook nog liggen zal ik ook nog switchen
Ik rij op mijn E-kadett ook zonder oliekoeler… heb nooit problemen gehad tot nog toe.
Echter deel ik wel de mening van Willem, dat ze hem echt niet voor niets monteren. Het altijd netter om het zo te doen zoals de fabriek het bedacht heeft.:)
Ziet er super uit zo!
hebben ze een reclame van geloof ik :P:P
” ik zeg doen!” :wors27 december 2009 om 20:54 In reactie op: mooie E kadett te koop op mp dacht een oude bekende van hier #17577726Het is volgens mij de kadett van Andre Braanker… Echt een waanzinnig mooi ding.
hij heeft hem ook al jaren!
Hopelijk gaat die naar een liefhebber voor een normale prijs:thumbup
leuk om te zien:)
en gaaf dat je het spulletje zo compleet hebt gekregen.
wat ik me afvroeg. de c20xe is toch wel in een Holden geleverd?
hebben die dan toch geen eigen “L”-en? -
AuteurBerichten