Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
magisch verhaal over deze auto!
mooi dat die nu bij een liefhebber terecht is gekomen.
waanzinning strak ding! :thumbup :worsHallo allemaal,
langzaam-aan kom ik forum onderdelen waar ik voorheen niet kwam. zo ook de ascona :)
Gister samen met mijn maatje onze ascona opgehaald. en we zijn er maar wat blij mee.
het is een 2-deurs 1.6s uit 1983, van oud baasje geweest. nu 88.000 gelopen (aantoonbaanbaar met ALLE rekeningen van de opel dealer)
de beste man moest stoppen met autorijden.
wordt zijn eerste winter buiten dit jaar :D :DHet is de JL-96-KN . Kan die ook in het register?
dit is hem :)

Ik ben er ook het hele weekend met de Calibra.
tijdje geleden dat ik er een heel weekend was. heb er zin in :thumbupserieus dikke verbouwing dit!
ziet er waanzinnig goed uit!
@Piele wrote:
Snap alleen niet wat het verhaal nou was op het opel-forum plekkie..
Was redelijk vroeg, maar er was totaal geen plek meer!
Heb em maar tussen jblfreak en Freek gezet :Dsame here :)
ik stond ook bij de corsa-a’s Thanks guys! :wors met mn cali
Lekker last minute, maar ik kom morgen ook even kijken. :)
1. Piele (Kadett E)
2. Ram (Calibra Turbo)
3. Erwin (Astra OPC)
4. Bastiaan1981 (kadett d c20xe)
5. Mooiwark (vectra b v6)
6. Deepak (Astra G Coupe Turbo)
7. kadettEsedan (Kadett E Sedan 1.6i)
8. astrag-tuning (Opel Astra 2.2 16v)
9. Jblfreak kadett GSI champion V6
10. Niels0478 (astra g)
11. miral astra
12. kermitkiller (manta-A irmscher)
13. mantallica TE2800
14. stefansmilde (manta
15. mbvectrav6 (Vectra B V6)
16. mantallica manta 2
17. Macoe16v (Calibra Turbo)
18.welkom hier,
en mooie calibra heb je! met name de voorkant vind ik erg mooi!
toevallig een zelfde probleem gehad met de corsa van mijn vriendin.
middagje schroeven het was weeer in orde. gasklephuis, stappenmotor schoonmaken en aansluitingen van vacuumslangen goed doorblazen (zaten er ook 2 dicht)en lijkt nu helemaal opgelost. is wel een x14xe, maar principe is hetzelfde
toch bij de dealer. mocht ik een nieuwe nodig hebben.
heb een keer zo’n mooie korte chrome gekocht, maar het ontvangst was gelijk bagger. voor mij lekker origineel.Dan moet de auto toch ook iets lager liggen denk ik? als de veer gebroken is?
ik heb ook weleens de twijfel gehad.. bij hevig inveren dat ik met de originele 17″ velgen wat hoorde. maar het zo zelden dat ik er eigenlijk geen aandacht aan geef.
enige twijfel is de bandenmaat, 215-45/17 volgens mij zou dat 215/40-17 moeten zijn?ook een 2.2 van 2002.
15 mei 2011 om 12:05 In reactie op: Wie gaat er mee naar het Duitse Autosport Festival?????!!!!! #17854753Ik ga misschien wel die kant op.. maar weet het nog absoluut niet zeker.
dus ga me ook niet van tevoren opgeven.Heb vandaag de calibra maar eens lekker gesopt, was hard nodig.
na al 2 keer de plannen in duigen te hebben gegooid, nu echt gaan beginnen aan nieuwe remschijven-remblokken (voorzijde)
nieuwe distributie-riem en rolllen, en nieuwe multiriem.
verder moet hij een grote beurt hebben..en mag nog op zoek naar een kleine koelvloeistof lekkage..:hmmz:hmmz loopt vloeistof weg als die stilstaat.. maar zie hem nergens lekken. heel vreemd.
ohw ja..en schorsing ervanaf gehaald :)
Heb hem vandaag aangekeken.. was al heel wat.
binnenkort maar eens serieus aan de cali beginnen.:)
Ik ben super te spreken over DLS.
perfect geluid. mijn set heeft wel een versterker nodig voor goed resultaat. maar er zijn ook gewoon lichtere sets verkrijgbaar.




Liever een eerlijke 2 ton.. Dan 185 die eigenlijk op 260 had moeten staan.. Die zijn er ook genoeg..
Calibra’s worden wel steeds duurder… Ik denk max 700-800
Ziet er super uit met die verlaging!
en je bodem is ook nog in hele goede staat zeg! :thumbup
19 maart 2011 om 20:48 In reactie op: [Foto's Gezocht] Calibra MV6 Supercharger ex Frank Denk #17822028[rquote=1886218&tid=143214&author=M-bitious]Misschien wel leuk om een van de weinige videobeelden te kunnen zien.
http://www.youtube.com/watch?v=PCXzbzE1OSg
[/rquote]klinkt toch nog heeeeel indrukwekkend ! :thumbup
3 maart 2011 om 21:19 In reactie op: [Foto's Gezocht] Calibra MV6 Supercharger ex Frank Denk #17822021Ik ken Frank persoonlijk.
In de tijd dat de calibra nog bestond, reed ik met een paar vrienden wekelijks met Frank de meetings af.Het was een geweldige calibra!
ik weet nog goed toen hij hem terugkreeg in Heerlen!
wat een brute verschijning!!!heb misschien nog een paar foto’s, maar die zijn uit de pre-digitale tijd.
hahahaWelkom hier!
en werkelijk prachtige calibra heb je! :):wors:wors:wors
mooie foto’s hoor!
ik ga originaliteit steeds meer waarderen :afro
aan alleen zo een unit heb je helaas niets… (als je het ook werkend wil hebben)
vergeet niet dat alles achter het dashboard ook aangestuurd moet worden. dat gaat nu met kabels en stangetjes. daar moeten allemaal servo-motortjes of of pompjes opkomen die worden aangestuurd door die unit.
ik heb er ook weleens aangedacht. maar ik denk dat het onbegonnen werk is.
alleen als het compleet uit een schade auto kan halen en kan overbouwen lijkt het me haalbaar..je hebt waarschijnlijk een setje spacers.
je adapters nodig van RH die van 5×110 (je calibra) naar 5×112 gaan. dan passen de wielen zonder problemen.
volgens mij kosten ze ca 50-55 eurp per adapter. en je hebt nog losse bouten nodig. en dit zijn geen standaard wielbouten.
succes.
Er zijn voor mij weinig meetings zeker. maar hier ben ik wel bij hoor!
volgens mij wordt het de 6e keer alweer :P:D
Ik rij al jaren op Kroon-olie 5w40. bevalt prima. geen olieverbruik en geen tikkende stoters.
Toen de auto nog bij de dealer in onderhoud was ging er 5w40 van de opel in. was ook goed.
maar er is ook een keer 5w-40 van Kendall ingegaan… (bij een bovag garage waar ik nu nog steeds kom, maar lever nu mijn eigen olie aan bij een beurtje :) ) dat vond ik waardeloos spul.. had ineens tikkende stoters bij koude motor. en als ik een keer gas had gegeven met de cali klonk de motor ook niet zo lekker.heb het toen weer snel gewisseld…
Ik kom sinds jaar en dag bij Opel Roveco (tegenwoordig vd Kooy) in Hoogvliet.
ik ben er opzich prima tevreden over. de eerste jaren is mijn calibra daar ook in onderhoud geweest. Heb er bij elkaar wel duizenden euro’s achtergelaten.
maar werk is altijd perfect gedaan! moet wel zeggen, toen ik ook echt mijn auto daar ging brengen (bij aanschaf van mijn calibra) werkten er een paar vrienden van mij, waardoor ik wist dat de auto in goede handen is geweest. anders had ik wel 2x over moeten nadenken.
Mijn 4×4 ging bijvoorbeeld zonder pardoes zo de remmentestbank op… gelukkig zag mijn maatje dat gebeuren en rende er snel heen om de zekering eruit te halen.
tegenwoordig kom ik er eigenlijk alleen voor onderdelen.
na de crisis, en ook faillissement, daarom nu vd Kooy is het wel moeilijk om een beetje korting te krijgen. terwijl dat vroeger een stuk makkelijker ging.Heb recent een keer een nieuwe uitlaatbeugel voor de einddemper nodig gehad.. deze is dus niet meer leverbaar… (deze is van de turbo anders als de andere calibra’s, en die zijn wel leverbaar) de man van het magazijn wist nog iemand van de Vestiging in spijkenisse die een turbo aan het slopen was en zo ben ik toen aan een perfecte (wel gebruikte) beugel gekomen (zonder roest erop :) )
top service!
cijfer… 8
-
AuteurBerichten