Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Vanaf vandaag ook Opel, VW/Audi/Seat/Skoda uitlezen in Den Haag!
Vergoeding: Wat het je waard is.
Op-COM + VAG-COM(Amsterdam Noord tot juni 2014, alleen op afspraak, vanaf €10,-)
Een van de kabels is inderdaad voor een wisselaar. Die gaat naar de C-connector bij de autoradio. De andere zal dan wel van de vorige carkit zijn.
Een uur geleden zijn de achterschokdempers met hoogteregeling vervangen.
Opel-forum sticker geplaatst op achterste zijruit, weerstand geplaatst in led kentekenverlichting, interieurverlichting voorzien van elco’s, houder voor mobiele telefoon gemonteerd als voorbereiding voor carkit.
@draakskuh wrote:
ik heb een blauwe met vaste kabel en krijg deze niet aan de gang. driver handmatig installeren wil die niet
Als je de ftdi-driver zonder problemen hebt geïnstalleerd dan klopt het wel dat het installeren van de op-com drivers niet lukt.
Gisteren kwam ik dit programma tegen: VCDS-Lite. Dat is een programma voor VAG-auto’s (VW/AUDI/SEAT/SKODA). Die zal misschien ook op sommige Opels werken. Ik ben er nog niet aan toegekomen dit programma te proberen. Het zal waarschijnlijk wel wat algemene foutmeldingen kunnen zien. :shock:
Ik ben benieuwd naar je bevindingen!
Je hebt waarschijnlijk een blauwe kabel en geen zwarte module met een losse usb-kabel. Di blauwe heb ik ook en nog niet werkend gekregen. :???:
foutcode geeft aan lucht massa meter
Laat eens naar de luchtmassameter kijken. :sleeping
Het resetten van de foutcodes verhelpt de oorzaak van de storing niet. De auto gaat in beveiliging waardoor je slechte motorprestaties krijgt.
Die huisnummers zijn voor het bepalen van de route niet zo belangrijk. Ik vul meestal een willekeurig huisnummer in, daar was ook een knop voor.
Als je eenmaal in de goede straat zit kom je er toch zelf verder wel uit?
Je zou het kunnen inpakken en vastzetten om storingen te voorkomen. Waar het voor is weet ik niet.
Heb je de draden tussen originele relais en de lampen doorgeknipt?Ik heb het nu alleen over het aanpassen van de draad van de module. De bestaande bedrading zou ik zoveel mogelijk in tact laten. De diode zou je dus tussen de uitgangsdraad zetten.
Als ik trouwens naar deze module kijk wordt het tussen de lampdraden geplaatst. De module weten wanneer er richting wordt aangegeven (input) en de lampen aansturen (output). Hoe werkt dat bij jouw module?
Update
als het orginele relais de verlichting niet direct aanstuurt gaat hij knipperen in het ritme van een kappote lamp.
Dan zou je een weerstand met een lage waarde over de inputdraden kunnen plaatsen. Dan is het net alsof er een gloeilampje aangesloten is. Dat is eigenlijk iets waar de ontwikkelaar van de module rekening mee had moeten houden.
Je kan dan een diode er tussen zetten of van het relais de aansluiting van de spoel gebruiken. Een diode laat spanning in 1 richting door.
Kan je het dan niet op de lamp zelf aansluiten? Die knippert sowieso.
De originele speakers hebben plattere magneten. Daar valt dus geen ring vanaf te halen.
Binnenkort maar de draden gaan volgen dus.
Het passend maken kan met een ring. Die wordt vaak van mdf gemaakt. Er is al vaker over geschreven op het forum.
Dat is afscherming. Om storingen, door instraling (interferentie), te voorkomen zit die folie er. Probeer het zoveel mogelijk heel te houden.
Heeft je auto geen obd-stekker ergens? Bij mijn Astra zit ‘ie bij de handrem.
“Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.”
Modernere auto’s zijn zuiniger, comfortabeler en betrouwbaarder. Het verval van je huidige auto is ingetreden. Oprijden en misschien heeft je gemeente een aantrekkelijke sloopregeling.
@Firezi wrote:
Nieuwe grille gemonteerd
Oud:
[img]Nieuw:[img]Leuk, de een meld dat ‘ie een embleemloze grill heeft geplaatst en jij doet het tegenovergestelde. ;)
Ik heb trouwens vandaag de stadslichten voor led vervangen en de contourlichten vervangen voor lampjes met 3 ipv 5 leds.
Je kan de ledjes testen met een 9 Volt-batterij of ergens 12 Volt uit de auto halen.
Als ik Beijer Automotive mag geloven is dit de formule:
WD-getal*snelheid/3600 = pulsen per seconde (Hz)
Bij 40 km/u is dat dus: 39000*40/3600 = 433,33 Hz.Nu is nog de vraag waar ik het WD-getal kan vinden.
Ok, dit is de eerste how-to die ik schrijf. Ik ga het aanpassen. Dank voor je commentaar.
@ahrend wrote:
En nieuw zwart velours tapijt in mijn kofferbak gemaakt,gewoon omdat het chique kijkt :angel
Netjes hoor!
@Firezi wrote:
Ineens werkt de gehele verlichting van de bak niet meer. De wijzertjes en de waarschuwingslampjes werken nog wel (handrem, olie, mm, storinglampjes, groot/mistlicht etc)
Je kan nog proberen de leds om te draaien. Zie anders de handleiding voor het zoeken van de zekering.
-
AuteurBerichten