Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
7 april 2015 om 20:13 In reactie op: wijzers van de km./toeren/tankmeter doen gek bij het starten #18280363
Waar het om draait is de stroom die hij kan leveren. Kijk even wat de oude accu leverde aan Ah. Zo lang die evenveel of groter is, is het een geschikte accu.
Voor jouw auto is 70 Ah gebruikelijk.

Lastig te zien zo. Hij heeft wel een antennekabel maar aan de auto zelf zie ik geen antenne. Er is ook geen herkenbare stekker voor in te telefoon. Wat staat er op de houder, aan de achterkant?Geen ervaring met de codes. Misschien heb je hier wat aan:
47 Even logisch geredeneerd: lage spanning duidt op “kortsluiting”. De deur is een deel waar water doorheen loopt dus met roest kan het te maken hebben.Kies gelijk voor een koolstoffilter in plaats van een gewone van papier. De koolstof houdt geurtjes van je voorliggers tegen!
Op de zijkant van het oude filter stonden bij mij de afmetingen van het filter. Dan weet je zeker dat ‘ie straks past.
Op het forum kan je meer info vinden over TIS en EPC. Daarin kan je veel info vinden.
Garantieverhaal: consumentenrecht. Opel moet het oplossen of het extra bedrag terugbetalen.
Kan je ze niet buiten de band aansluiten? Dan is de druk te laag en zou er een melding moeten verschijnen.
“Niet te hard”is wel heel vaag. Gebruikelijk is 2,4 à 2,5 bar. Wat zegt de bandenfabrikant?
Mijn Op-com is verkocht. Dus alleen nog VAG-Com. :shock:
Als je het zo hebt aangesloten zoals op de laatste foto van je begin post dan kunnen er storingen op gaan treden. Alles ligt nu open en instraling van mobiele telefoons en andere zenders kunnen het beeld verstoren. Je zou het kunnen isoleren en dan met aluminiumfolie kunnen omwikkelen.
Die “supercapictor” is een elco (electrolytische condensator) met een hoge waarde. Je zou kunnen kijken naar een van 1 F maar die werken meestal op 3.3 Volt.
De laadstroom voor de telefoon is maximaal 2A. Dat is heel weinig, zeker niet wanneer de motor draait. Als je accu in goede staat is kan het opladen van de spullen geen kwaad.
Er zijn autoladers die automatisch stoppen wanneer de accuspanning te laag wordt maar die past niet op Apple-apparatuur.
Om welk model gaat het?
Wat contactspray of wd40 kan het ook vergemakkelijken. En zonder schade aan te richten.
Ik ben kennelijk niet de enige die het blok vind tegenvallen.
Is verder alles goed met de auto? Dan bedoel is de compressie, bandenspanning, inlaatfilter?De achterklep moet je nooit met de sleutel openen. Dan werkt de cv van die deur niet meer. Doe de sleutel in het slot en zet de sleutel in de horizontale stand. Dan doet ‘ie het weer.
[HOW-TO] Astra G – Koopwijzer leds
Tussen de 3x 5050 leds heb ik een weerstand van 470 ohm geplaatst.De meeste kentekenplaatverlichting is te fel. Zie ook mijn artikel over led-verlichting.
De condensator (elco) is er om de spanningsdaling door het sub (bas) te compenseren. Als je de radio niet hard zet is de elco niet nodig. De installatie moet het dus ook doen als ‘ie niet aangesloten is. In de radio en versterker zelf zit trouwens al een trits elco’s.
Je kan beter onderzoeken waarom er geen spanning over de condensator staat. Dat moet als alles ingeschakeld is tussen de 11 en de 13,8 Volt zijn.
Het zijn W5W lampjes of buislampjes (fastoon). Die laatste kan je het beste even opmeten met een schuifmaat want die zijn er in verschillende lengtes (38-42mm).
Lees even dit topic door: viewtopic.php?f=5&t=186328.
4300K is de kleur van halogeen, 6000K is blauwig xenon licht. Hoe hoger de kleurtemperatuur hoe blauwer/paarser. 6000K is een prima kleur, heb zelf liever 5000/5500K.
Ga je de richtingaanwijzer en stadslicht nog vervangen voor led?
Controleer eerst eens de spanning die op de lampen staat. Zowel wanneer de motor draait en wanneer ‘ie uit is. Een te hoge spanning en slechte montage kunnen de levensduur behoorlijk verkorten. Een hogere spanning kan komen door een foute dynamo.
Lampen geven meer licht geven door een hoger vermogen of door een ander gebruikt gas. Door halogeen/xenon/krypton te gebruiken kan een hogere temperatuur worden bereikt zonder dat de gloeidraad doorbrand. Beloftes van fabrikanten zoals xenon-licht bij halogeen zijn meer marketingpraat dan meetbare verschillen. De kleurtemperatuur van halogeen kan alleen worden veranderd door filters te gebruiken, dus minder lumen bij het zelfde vermogen.
Volgens de site van Philips moet daar P21/5W in. Volgens de site van GE is dat ook BAY15d. Daar moet 440 lumens uitkomen én er moet een verschil zijn tussen remlicht en achterlicht. Dat heb ik nog niet gevonden.
Overigens: met de huidige configuratie (achteruitriijlicht, stadslicht, zijknipperlicht) ben ik door de apk gekomen.
De optie om met mij in Amsterdam Noord af te spreken kan eraf. Bedankt voor het bijhouden van de kaart!
Op Youtube staan een hoop filmpjes waarin wordt uitgelegd hoe het moet. BlendjuH heeft al een samenvatting gegeven.
Hoi Stefan,
Voor je vraag kan je het beste even een nieuw topic beginnen in plaats van die van een ander te kapen.
Door op het forum te zoeken had je al kunnen weten dat een dongle met bluetooth/wifi niet op een auto van jouw bouwjaar werkt. De meeste software werkt voor die generatie onder Windows 2000 of hooguit 7. Om het onder Windows 8.1 werkend te maken zal je moeten virtualiseren (VirtualBox).
Groeten,
Maatie -
AuteurBerichten