Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
En de massastrip van de accu naar chassis? Als die slecht contact maakt krijg je ook hetzelfde
De massastrips dus even checken, waarschijnlijk maakt een van de 2 geen goed contact
26 september 2012 om 19:26 In reactie op: Niet meer verkrijgbaar Rekord 2.2E ATE remklauw of cilinder #18069369Tja, en dan nu zo’n actie van terug naar de dealer of hoe heet het?
krijg je korting maar als ze de onderdelen niet eens meer aan kunnen komen?Gewoon flink verlaagde veren, en verenklemmen die afgezaagd zijn zodat ze tussen je draagarmen passen :)
maar blijft toch rotwerk inderdaadik zou een wat grotere meeting uitzoeken als je 118 km gaat rijden, dit is meer parkeerplaats met een stuk of 5 wagens toch? Wel gezellig maar om iemand nou het halve land te laten doorcrossen?
Waarom leg je niet wat stukjes van een houten plank achterin, leg je die als je de brug op moet voor de rijplaten, scheelt alweer toch?
of ander de oprijplaten als het gaat om de knik van het schuine stuk naar het rechte stuk?Ja, ze weten het altijd wel mooi te brengen.
Op een of andere manier komen er steeds weer nieuwe van dat soort dingen. Bijv die cyclone troep of een discussie hier even geleden op het forumIn dat topic een stel “gelovigen” tussen die zonder zelf na te denken alles aannemen.
Dus het zal wel een lucratieve business zijn om zoiets te verkopen…onzin
6 augustus 2012 om 16:52 In reactie op: Belinda zoekt Manta A als verrassing voor haar man 1 sept ! #18046566Misschien dat je een paar man af kunt bellen met een dergelijke manta daar in de omgeving die lid zijn van de mantaclub?
Niet iedereen komt hier op het forum natuurlijk, dus misschien dat daar iemand wel wil?Zou een beetje sneu zijn als er niemand kan…
(Ik zelf heb een B manta)
2 augustus 2012 om 06:54 In reactie op: Vreemd probleem met mistlampen en, nu ook,dimlicht. #18052531bedien je al deze lampen met dezelfde schakelaar?
Ik zou denken dat die misschien stuk zou zijn, aangezien dat een punt is wat alle problemen dan ineens zou verklaren?1 augustus 2012 om 17:04 In reactie op: Vrijdagavond-meet (met goed weer) @ Piet Clerx Waalwijk #18042950Ja Heb je een foto? Komt er vooral tupperware of ook wat oud spul?
He gaaf nog een manta in etten-leur, nou al 2 b mantas hier op het forum die uit etten-leur komen
en dan deze a manta. helaas zie ik de a manta die altijd richting het station langs de weg stond nooit meer staan :(Gr uit etten-leur, misschien zie ik je wel een keer rijden (of andersom)
Ziet er mooi uit ook!
Net een gt op de afrit van de a59 bij waalwijk
haha gaaf doe roet mobiel sticker :)
Kijk goed om te horen :)
Zo te horen valt het dus wel redelijk mee!Welke garage ben je heen gegaan?
Ik kwam er laatst achter dat er ook een doe het zelf garage zit in zevenbergen, dat was wel even handig voor een klusje laatst (brug voor 15€ per uur)25 juli 2012 om 12:17 In reactie op: C20XE Thermo Switch foto + Onderdeel nummer. 95/90 graden #18045218@Vinci wrote:
@Maartuh wrote:
Welk opel nummer zou de standaard 100/95 graden switch moeten hebben?
90108636
Heb de mijne er in zitten en even getest gelijk, werkt subliem! Scheelt echt een hoop straks in de file!
Nogmaals bedankt voor deze tip Mr. Bone!
Ik heb wel de papieren pakking in het doosje gelaten en mijn keurige aluminium ring er tussen gedaan…
Je hebt ze trouwens nog koeler:
http://www.ebay.de/itm/Thermoschalter-/320943044550?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AOpel&hash=item4ab9b237c6″ onclick=”window.open(this.href);return false;Die is 92-82 graden
Bedankt! Heb er gister een gehaald aan de hand van het nummer, mijne was defect geraakt een tijdje geleden (verkeerd aangesloten relais waardoor hij af en toe bleef hangen)
23 juli 2012 om 19:35 In reactie op: C20XE Thermo Switch foto + Onderdeel nummer. 95/90 graden #18045215Welk opel nummer zou de standaard 100/95 graden switch moeten hebben?
Ik ben vantweekend bij slager automaterialen geweest en die zagen alleen de andere switch staan als ze keken bij de kadett gsi. Eentje van bosch met zo’n speciaal stekkertje?
Maar niet een m22 versie.Als ik op hbase kijk zie ik ook alleen die vreemde erin staan en niet de goede?
@usbstick wrote:
dat is juist de kunst om met zo min mogelijk energie zoveel mogelijk waterstof te maken..en alles is mogelijk..en als ze het 100 jar geleden al konden dan moet het met de huidige techniek zeker kunnen..
dus lekker in natuurkunde en wetenschap e.d. blijven geloven dan blijf je lekker stil staan in de maatschapij :Dniet geschoten is altijd mis ;)
als je niet schiet hou je je kogel bij om op iets te schieten wat wel bestaat…
je maakt geen waterstof, je scheid water in waterstof en zuurstof. Dat kun je bestz o zuigig mogelijk gaan proberen maar in het ALLER aller ALLErbeste geval heb je 100% opbrengst.
Maar dan nog heb je dus dezelfde energie die je erin stopt er uitgehaald en geen winst…
en dan is een rendement van 100% nog onmogelijk ook.@Heks wrote:
Dude neem een chill pill echt…
De auto genereert meer stroom dan hij gebruikt. Dat is altijd zo… Dus er is rendement te behalen door bijv een installatie als deze. Ipv het verloren laten gaan van deze energie kan het ook nuttig gebruikt worden.
Een hybrid heeft ook met het remmen nog systemen om energie op te wekken, maar het idee bij een hybrid is hetzelfde. Ipv energie verloren te laten gaan, wordt deze opgeslagen om later gebruikt te worden. Een dergelijk systeem wordt in deze ook gehanteerd.
Het klopt dat het meer energie kost om waterstof te maken, dan wat je eruit gaat halen. Maar als deze energie anders niet gebruikt wordt en nu wel, heb je dus winst.
Maak een testopstelling en ga het proberen, anders gezegd knal het in uw auto en gij zult zien. U neemt te weinig variabelen mee.Een “chill pill”? nee dank je… Kijk het maakt mij echt niet uit, al geeft iemand al zijn geld uit aan biostabiel meuk en dit soort dingen, maar als er hier een discussie is en mensen posten onzin dan ga ik daar gewoon op in. Misschien dat er iemand voor behouden wordt om zijn geld uit te geven aan onzin.
Een auto genereerd helemaal niet meer stroom dan er gebruikt wordt. Als je de basis van electrotechniek weet dan weet je dan er nooit meer stroom “gemaakt wordt” dan dat er gevraagd wordt.
Als je op je fiets een hoop dingen aansluit op je dynamo dan zal hij zwaarder trappen als dat er maar 1 lampje aan hangt.Mij best als je in onzin wil geloven maar het zou je sieren als je gewoon wat onderzoek zelf zou doen of je een beetje in zou lezen in alles.
Je kan klakkeloos dingen geloven maar dan kun je je geld net zo goed door de plee spoelenMij hoef je ook niet te geloven trouwens, maar zoek het na en trek je eigen conclusies.
ja dnek spruitstuk en uitlaat dat dat het duurste is, die remmen niet zo, maar wees blij dat je er zo achter komt en niet op de verkeerde manier :)
Ik heb hetzelfde maar ik krijg die lak er niet 100% vanaf.
Ik ga morgen nog eens kijken denk ik en dan kijken of die van die safranes wel mooi is en ongespoten
Dat zachte plastic kan ik weinig mee :(Ja er zijn er verschillende die die simons gebruiken inderdaad, weet niet of dat het goedkoopste adres is, maar dat zullen anderen nog wel posten zo denk ik
Alles is te fixen he :) dus kop op!
@usbstick wrote:
je vergeet ook, ook al verbruikt het iets meer… het kost een drol.. benzine kost 1,80 op de nelwegen.. wt kost water??? ;)
dus welke wetenschap ook, uiteindelijk gaat het erom wat er onder het streepje staat waat je moet betalen :)je verbruikt evenveel benzine, zelfs een minieme hoeveelheid meer maar dat zal je waarsch niet merken.
ondertussen betaal je wel de maker van dit soort onzin en stop je er kostbare vrije tijd in die je met wat nadenken ergens anders aan kunt besteden@Heks wrote:
Natuurlijk blijven alle natuurkundige wetten gewoon van toepassing. Het is ook waar dat de auto meer benzine gebruikt naarmate je auto een grotere stroom behoefte heeft. Alleen is hier meer gaande dan enkel de basiswetten. Net als een normale energie centrale wekt de auto meer stroom op dan hij gebruikt en is de stijging in het verbruik niet rechtevenredig met de stroombehoefte.
In (basis) theorie kan het niet uit, maar met alle variabelen wel.
Het is geen energie centrale, je gebruikt stroom om van water -> waterstof en zuurstof te maken, dat kost energie
dan verbrand je de waterstof mee waardoor je energie krijgt voor je motor en je dynamo om het omzetten in gang te houden.
Ten eerste levert het niet meer energie op als dat je erin stopt
ten 2de heb je overal verliezen aan warmte etc in het proces. Dus je wint er niks mee.Als jij zegt dat je meer energie opwekt als dat je verbruikt om waterstof te maken dan zou je dus thuis een opstelling kunnen maken die steeds harder gaat want je krijgt steeds meer energie dus steeds mee waterstof. Een soort kettingreatcie dus.
Nou probeer het maar, dat gaat niet lukken.
Gelukkig maar anders zou je een kettingreactie hebben die steeds harder gaat zoals in een kerncentrale. (wat dus wel meer energie opleverd als dat erin gaat enw aardoor het zo gevaarlijk is)bij de sloop had ik hem voor 10euro ;)
@dr_antrax wrote:
even kleine vraag maartuh heb jij een foto van welke type het is want ik zit ook nog te zoeken na zo een lip en wou van de week op de sloop even kijken of ik er 1 kan vinden.
Ja het is deze:

Dat is de laguna 1 na de facelift (1998 – 2000 geloof ik ongeveer)
dus degene zonder de roostertjes.
Degene met de roostertjes is van voor de facelift zou te kort zijn volgens anderen hier op het forum…Deze dus niet:

Je kunt het verschil zien aan de achterlichten en koplampen, deze zijn bij de versie die je moet hebben helder en voor de facelift waren ze dat niet.
Ik heb in de tijd van deze wagens bij een renault dealer gewerkt als autowasser als bijbaantje :) De tijd gaat snel :D
Als je toch op de sloop bent: neem eens een meetlint mee als je wil, ik had em niet bij en zag ook wat renault safranes staan die ook een lip hadden, misschien dat die dezelfde lengte had maar ik kon hem niet op meten dus :(
-
AuteurBerichten