Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door city77
ah ok, hopen dat dat het em is :thumbupTja, was ook te mooi geweest om waar te zijn. Kon het toch niet laten en ben even een rondje gaan rijden en wat gebeurd er, hij begin weer te piepen net toen de motor warm begon te worden. Snap er geen snars meer van, alles smeert bij de nokkenas en stoters en toch loopt er iets niet goed, toch de klep misschien?
Heb vervolgens alles weer opgebouwd en de motor gestart zonder kleppendeksel. Nog eens goed geluisterd en gekeken. Toen opeens zag ik een verschil. De twee stoters die heet worden en drooglopen maakte direct contact met de tuimelaar. Tuimelaars weer losgehaald, klepstoters eruit en wat blijkt, het kogeltje van de tuimelaar valt helemaal in het kuiltje van de klepstoter, dus de klepstoter is bovenin helemaal uitgevreten, hetgeen rommel en roest veroorzaakt, wat tussen de klepstoter komt. Heb er vervolgens twee nieuwe klepstoters ingezet en gelijk twee nieuwe tuimelaars erop gezet om allebei uit te sluiten. Motor gestart en geen herrie meer, de motor loopt weer regelmatig zonder haperen. Denk dat dit het was, neem em morgen weer mee voor een lange rit, zodat ie weer goed heet wordt, kijken wat er dan gebeurt…
origineel gepost door city77
origineel gepost door city77
hmmm, dis wel een heel vreemd probleem,probeer anders een het volgende :
– lange pen ongeveer 40 cm lang en 1 cm dik, laatste stuk moet plat zijn.
– ontsteking eruit
– pen er in zetten, moet precies in de oliepomp vallen
– dan rechtsom laten draaien met een boormachine
– uiteraard zonder kleppendeksel;)
– nu kan je kijken waar de olieloop ophoud, daar zal je probleem dan ook zittenveel succes en hoop dat je er wat aan hebt;):thumbup
en al geprobeert ?
Heb de hierboven methode niet geprobeerd, kan zo niet aan zo’n lange pen komen, dus heb de andere methode geprobeerd. Dus klepstoters eruit gehaald, bougies eruit, de buurman laten starten en ik gekeken in de gaten. Wat blijkt er komt overal olie, dus de kanaaltjes zijn open. Dat is het niet
Heb toch nog even tijd gevonden, dus wil em niet starten om em warm te draaien, zodat de olie ook overal lekker loopt. Er komt me toch een herrie uit dat ding, je hoort em gewoon “slaan” op de tuimelaar en de klepstoter tikt als een gek. Ook loopt de motor dan minder, vervolgens loopt ie weer lekker door, dan weer dat geluid met happerende motor. Het wordt steeds gekker :hmmz
origineel gepost door postbusmanta
Heb je echt gekeken of er olie uit het kanaaltje komt met je klepstoter eruit, of concludeer je aan het geluid dat hij geen olie krijgt?Ik ga ervan uit dat je hydraulische stoters hebt?
Het zijn mechanische stoters, en het is een conclusie op basis van geluid, en het feit dat als ik de stoter eruit haal, dat deze geheel droog is en extreem heet.
origineel gepost door boyanka
:)zitten in de kop nog wel alle alluminium busjes geslagen? ik dacht dat er van boven 4 inzitten. als er 1 uit is kan je ook dit probleem hebbenToch nog even snel gekeken onder de deksel, er zitten idd drie aluminium busjes boven in de kop, ze zitten er nog alle drie in, eentje steekt wel iets ver uit, maar daar is niks raars aan te zien.
Nee, nog niet, kan er donderdag pas naar kijken, moet deze week veel werken.
Het zijn dezelfde nokkenassen, geen verschil. Alles smeert, dus de olie komt wel in de kop. Heb het revisiebedrijf gebeld, zij gaven mij het advies om een engine flush te doen. Zo gezegd, zo gedaan. Heb vanmorgen de motor warm gereden, flush erbij en 5 minuten laten lopen zoals beschreven. Olie gelijk eraf, filter eraf, de oliepomp geleegd. Vervolgens toe alles leeg was, nieuwe olie erop (mineraal 15W40). Nieuwe filter erop, oliepomp gevuld. Vervolgens zo’n 50 km gaan rijden, niks aan de hand, tot de laatste 3 kilometer en daar begon het weer. Snap er niks van, als er ergens toch iets dichtzit dan moet het toch gelijk problemen opleveren? Waarom kan ik eerst een flink eind rijden, en dan ineens niet? Heb daarop de kleppendeksel weer eraf gehaald, zo een scheut olie op de stoter gegoten, weer dicht gemaakt en gaan rijden. De eerste 25 a 30 km niks aan de hand en dan ineens is het erweer. :wtf
Er is inderdaad een nieuwe nokkenas ingekomen met nieuwe klepstoters, ook zijn alle nokkenaslagers vervangen. Het rare is dat alleen die klepstoter droogloopt, de andere die weer daar achterliggen smeren allemaal wel.
Heb de waterpomp en de v-snaar vervangen, maar het piepen blijft. Heb weer de kleppendeksel eraf gehaald, en wat blijkt, de klepstoters van de uitlaatklep van cilinder 2 en 3 lopen droog. Ook zit er roest op. Nu heb ik ze eruit gehaald en schoongemaakt, de oliekanaaltjes doorgeblazen met de compressor en alles weer in elkaar gezet. Nu heb ik er weer een kilometer of 40 mee gereden en weer precies het zelfde probleem. Hoe kant dit, want het zijn de enigste twee klepstoters die om een of andere reden heet worden en niet smeren. Miischien de kop niet goed schoongemaakt tijdens de revisie? :swear
origineel gepost door GSE
Brandstof heeft toch niks met de kop te maken en dan bedoel de verbranding komt alleen maar in de verbrandigskamer en uitlaat kanaal,daarom kan ik me niet voorstellen dat een tuimelaar op LPG heter word als benzine.(LPG heeft wel een hogere verbrandigs temp maar niet zo dat de kop er niet tegen kan normaal en dan denk aan 80.000 moet probleemloos op LPG goedgaan bij normaal rijden)
Ik vind het een rare klacht,waar zit de roest op je klepstoter?
De roest zit niet vast op de klepstoter, maar vermengd met de olie die over de klepstoter loopt. Het lijkt alsof het uit de smeerkanaaltjes komt bij de stoter.
Hij doet het nu ook op benzine, maakt dus idd niks uit. Als ie stationair loopt hoor je niks, als de motor meer toeren maakt dan begint ie pas, het piepen gaat mee met de hoogte van het toerental.
Heb em net ff goed schoongemaakt, maar hij lekt niet op de ring. Het oliedrukschakelaartje zelf lekt, dus ga morgen ff een nieuwe halen met koperen ring erbij. Nog enig verschil in merk? Ik kan er een van Bosch nemen of van Kw.
heb nu een setje hier liggen van Victor Reinz, de maten van de bouten kloppen, maar ik zie dat het sterkte 8.8 bouten zijn ipv de 10.9 die er origineel in zaten. Wat zijn dan de aanhaalmomenten voor deze nieuwe bouten want dat zal dan minder zijn als de originele die uiteindelijk op 10 kg/cm3 zitten. Of deze bouten niet gebruiken?
Nog even na gegaan en dat is inderdaad niet gebeurt de laatste keer, hopen dat dat het dan is, er ligt nu een nieuwe in met nieuwe stoters. :wors
dat dacht ik ook al, kan toch niet zoveel pech ineens zijn. Welke motorolie hoort er eigenlijk in mijn blok, want ik heb op dit moment half synthetische erin zitten, maar volgens mij moet dit toch mineraal zijn. Heb het nog nagevraagd bij een automaterialenzaak bij ons in de buurt, maar die kwam met die half synthetische olie aan.
Ik zal nog even de oliekanalen bekijken en schoonmaken.
Dit is de mijne, alleen hij loopt niet goed…:swear
-
AuteurBerichten