Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat is vooral bedoeld voor mensen die achteraf cd70 of dvd90 hebben geplaatst. Dan ontbreekt namelijk het signaal vanaf de teller naar de radio voor het geval je bijvoorbeeld in een tunnel geen GPS ontvangst hebt.
Dat hoeft niet per definitie zo te zijn. Delen zijn vaak even duur maar loonkosten kunnen wel schelen per land en regio. In Nederland maakt men gebruik van het oorspronkelijk Belgische programma Autodialoog. Daar staan alle oa prijzen van veel voorkomende reparaties samen met de voorgeschreven herstel uren.
Ik rij met de meest recente firmware voor het motormanagement. En heb nog altijd een turbo gat. Hij is wel subtieler dan met de oude firmware. De ecc update zorgde er bij mij voor dat ik weer climate controle had ipv een wervelstorm :D
Ziet er goed uit. Had ik vanmiddag toch een stukje verder dan vd Kooij moeten lopen om ze eens in het echt te bekijken :D
Bij mij bleven de meldingen ook hangen. En dan ook nog eens met de spraakmeldingen dat er file was. Dat verdween pas na die update.
Wellicht heb je mazzel!Naar ik weet niet. De cd kun je ook via het magazijn bestellen. Kost maar een paar euro. Update dvd800/cd500. Er zijn er als het goed is twee. Welke je moet hebben is afhankelijk van, volgens mij, het 10e nummer/cijfer in het chassisnummer. Maar dat kan de magazijnmeester je wel vertellen
De dealer kan een update op een cd draaien die dit probleem oplost. Welke updat je precies moet hebben is afhankelijk van het bouwjaar van de auto.
Ik weet niet of de 2.0t ook de m32 bak heeft. Maar dit zal de Opel dealer (werkplaats) je wel kunnen vertellen. Let op gieren in de 3e en 4e versnelling en in sommige gevallen ook flinke speling op de versnellingspook. Op werkelijkverbruik.nl (die werken met de tankgegevens van travelcard) en spritmonitor.de staat wat een auto werkelijk verbruikt. Daar blijkt dat mijn 1 op 10 niet zo heel vreemd is.
Ik heb een 1.6 turbo met de “probleembak” M32. Helaas maakt die van mij ook herrie in de 3e en 4e versnelling. Ik heb dit aangegeven bij Opel en daar is een nette oplossing voor gevonden.
Verder wil de schakelaar waarmee je de kofferbak open maakt wel eens stuk gaan. Kleine reparatie die niet te veel kost maar wel lastig als je met boodschappentassen staat en de klep gaat niet open ;-). Daarnaast kraakt het middenconsole. Dit is echt een kwaal van de eerste lichting insiginia’s. Dat is in de latere bouwjaren wel verbeterd.Verder valt het verbruik me in de praktijk toch wel een beetje tegen, 1:10 met een zeer rustige rijstijl.
Verder heerlijke auto!
Ziet er goed uit. Lijkt nu een beetje op de grill voor de versies met adaptieve cruise control.
Volgens mij zit er een zaakje op het buizengat. Tegenover de vergulde hand. Kom alleen ff niet op de naam.
Ik heb toen alleen de printplaat overgezet. De sensor zat namelijk enorm vast
Ik heb er een paar jaar geleden op goed geluk een gekocht. Kon geen verschil ontdekken. Je moet wel de juiste licht en regensensor kopen. Ik had er een nodig waar EX op stond. Sensor en schakelaar vervangen. Programmeren in de bcm uec en REC en de lichtautomaat deed het.
Blijkt dat het inderdaad in het bolletje (18) op het dashboard zit. De sensor (19) achter de voorruit is voor tunneldetectie als ik Opel mag geloven….
Weer iets geleerd ;-)


Apart, naar mijn weten is dat bolletje al jaren voor de clima. Maar even afdekken en je weet het ;-)
Volgens mij zul je de bekabeling moeten aanpassen of moeten overzetten vanuit de donor.
Na inbouw zal de Opel dealer een VCI code moeten aanvragen bij de importeur zodat de auto geprogrammeerd kan worden met de nieuwe opties.
@Ruudgr: Dat bolletje op je dashboard is voor de clima. De sensor voor de verlichting zit achter de voorruit thv de binnenspiegel.
Pommegranate red inderdaad. Ik vind de kleur zelf ook erg fraai. Hij rijd ook erg prettig!
Na diverse Astra’s en een Vectra GTS heb ik nu een Insignia aangeschaft.
Het is een 1.6t Business uit 2009 geworden. Bij gelegenheid breng ik nog even een bezoekje bij de restyler om wat kleine schades weg te werken en dan kunnen we weer even vooruit ;)
Zoals gezegd werkt het bij mij maar heel soms.
1. Open car by ONE PRESS only on the unlock button.
2. On entry press the unlock button on the key fob ONCE MORE to return the seat to your original driving position. (Obviously Electronic Seat Only)
3. Close the drivers door then press the unlock button once more.
4. Start ignition and drive off, within seconds all the doors lock. Everytime
Ik rij ook met een 09 insignia. Hier zit het op slot schieten van de portieren ook niet op. Er is wel een methode om dit met de sleutel in te stellen maar dat werkt bij mij telkens maar 1 keer of helemaal niet.
Met Opcom kun je overigens niet veel met een insignia. Hiervoor is de software op de chinaclone te oud.
Dat was een C2 uit mei 2006 als ik me niet vergis.
Bij mij lag toen het stekkertje in een houdertje in de spiegelkap. Even het spiegelglas er uit en ze ziet het direct
Mooie auto hoor. Kijk er wel eens stiekem naar als ik even naar de stad moet. Luxe platen maken het plaatje compleet. Sigum mistlamproosters zou volgens mij ook wel fraai staan.
Volgens mij is het de bumper, gril en de bodemplaat. Als je voor de OPC bumper kiest heb je volgens mij ook adapterkabels nodig voor de mistlampen
-
AuteurBerichten